• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Balance Tournament(Sunday July the 13th)

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
@Ruyker, in deze match vind ik die hothead en fireflower toch redelijk storend overkomen.
Hoe vind je het storend overkomen? De fireflower is continue vuurvlam aan de voorkant van de speler maar hij moet em weg doen em er een KO mee te maken. Enige wat die vlam doet is rechtstreekse frontale aanvallen tegenhouden. Die hothead gaat om de paar keer af. Op dit moment kon je em zien aankomen en had ie niet een laggy attack moeten doen. Die hothead gaat in een vaste lijn dus das wel makkelijk om aan te zien komen. Als ie in de buurt is moet je gewoon blokken en doet ie je niks.

Tuurlijk komen items storend over want ze hebben wel een effect op het gevecht( hele idee er achter is dat de speler zich er op aanpast). Alleen niet een effect dat gelijk als oneerlijk gezien kan worden.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Then pay your income taxes ^^
LOL

/useful replies

Hoe vind je het storend overkomen? De fireflower is continue vuurvlam aan de voorkant van de speler maar hij moet em weg doen em er een KO mee te maken. Enige wat die vlam doet is rechtstreekse frontale aanvallen tegenhouden. Die hothead gaat om de paar keer af. Op dit moment kon je em zien aankomen en had ie niet een laggy attack moeten doen. Die hothead gaat in een vaste lijn dus das wel makkelijk om aan te zien komen. Als ie in de buurt is moet je gewoon blokken en doet ie je niks.

Tuurlijk komen items storend over want ze hebben wel een effect op het gevecht( hele idee er achter is dat de speler zich er op aanpast). Alleen niet een effect dat gelijk als oneerlijk gezien kan worden.
Nou die fire flower gaf wel een duidelijk voordeel aan ROB en hij kwam recht voor z'n neus. Zonder dat had Hugs het een stuk beter gedaan en wie weet nog wel gewonnen. Daarnaast, als ik bijv met Ike tegen die ROB had gemoeten en hij had zo'n fireflower gehad had het nog veel meer verschil gemaakt. Rechstreekse frontale aanvallen is dan alles wat ik heb.

En die hothead heeft gewoon zo'n groot bereik dat het erg storend is, je kan wel gaan rollen ofzo maar een geforceerde roll kan een KO beteken.

Daarnaast vraag ik heel erg af wat het voordeel van items is. Het is leuk dat een speler zich erop aan moet passen maar waarom? Is het idee erachter dat het er leuker van word of dat er meer skill nodig is om te winnen of...?
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Daarnaast vraag ik heel erg af wat het voordeel van items is. Het is leuk dat een speler zich erop aan moet passen maar waarom? Is het idee erachter dat het er leuker van word of dat er meer skill nodig is om te winnen of...?
Das een goede vraag. Alleen als we over nut gaan praten zijn we over 2 jaar nog niet klaar. Waarom ik iig de standpunten begrijp van evo is omdat je nou eenmaal niet zomaar iets uit het spel bant en items het spel niet uit balans brengen. Met melee was het argument er van die exploderende stuff die naar beneden kwam maar bij brawl is dat niet zo. Omdat dat vervallen is is er in principe nog geen argument om geen items te gebruiken en zouden we ze dus alleen uit zetten omdat we het zelf niet willen. Maar wat ik van de wobbling discussie begreep mogen we niet zomaar bannen wat we niet leuk vinden. Vandaar dat ik ze op zijn minst in toernooien wil proberen om te zien of ze teveel invloed hebben of simpel weg voor extra opties zorgen.

Bannen is altijd een lastig verhaal aangezien je altijd het spel aan het aanpassen bent naar hoe jij het wil spelen. In principe is bijna geen ban rechtvaardig ( het zat in het spel dus deal with it). In die zin zijn we allemaal scrubs want we willen allemaal het spel volgens onze eigen regels spelen. Alleen dit betekend niet dat we moeten bannen zonder er eerst goed naar gekeken te hebben.

Waarom ik er op dit moment voor ben is omdat ik heb overwogen wat er met items veranderd. In principe is de normale metagame er nog alleen wanneer een item spawn veranderd de situatie en moet de speler het anders aanpakken. Items voegt een chase element toe en vrij sterke items kunnen een upset veroorzaken. Dit kan de matches best spannend maken. Verder kan het chars die niet zo spam happy zijn helpen ( er word constant geklaagd dat campen te sterk is in dit spel). Als je kijkt op het gebied van wat we testen dan is het argument voor items dat het om kunnen gaan met een random gegeven situatie ook een skill is ( je kan er niet op rekenen want je weet niet precies wat je krijgt). Wat nu nog moet blijken is of er situaties zullen zijn waarin de andere speler niks kon doen er tegen behalve domme actie maken.

Maar ja het lastige er mee is is dat geen van beide manieren slecht is. De een limiteert zich tot puur de invloed van de spelers zelf terwijl de ander er ook invloeden van buiten af aan toevoegt. 1 verschil is alleen is dat items iets speciaals van smash zijn en dat je kan zeggen dat je wat wegneemt van smash als je het uit zet.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Alvast een tl;dr, iets over items.

Das een goede vraag. Alleen als we over nut gaan praten zijn we over 2 jaar nog niet klaar. Waarom ik iig de standpunten begrijp van evo is omdat je nou eenmaal niet zomaar iets uit het spel bant en items het spel niet uit balans brengen. Met melee was het argument er van die exploderende stuff die naar beneden kwam maar bij brawl is dat niet zo. Omdat dat vervallen is is er in principe nog geen argument om geen items te gebruiken en zouden we ze dus alleen uit zetten omdat we het zelf niet willen. Maar wat ik van de wobbling discussie begreep mogen we niet zomaar bannen wat we niet leuk vinden. Vandaar dat ik ze op zijn minst in toernooien wil proberen om te zien of ze teveel invloed hebben of simpel weg voor extra opties zorgen.
Ik zie wel 1 probleem met deze beredenering. Na alle tijd dat Melee gespeeld is, kan je stellen dat Items off eigenlijk de standaard optie is. Niemand speelt meer met items en items aanzetten is eigenlijk de echte aanpassing. Dus al is er niet 1 overheersend argument om ze uit te zetten, over het algemeen kan je stellen dat ze al uit staan en je ze dus aan zou moeten zetten. Ik vind dat er daar wel een goede reden voor moet zijn.

Bannen is altijd een lastig verhaal aangezien je altijd het spel aan het aanpassen bent naar hoe jij het wil spelen. In principe is bijna geen ban rechtvaardig ( het zat in het spel dus deal with it). In die zin zijn we allemaal scrubs want we willen allemaal het spel volgens onze eigen regels spelen. Alleen dit betekend niet dat we moeten bannen zonder er eerst goed naar gekeken te hebben.
Maar sommige regels zijn nu eenmaal nodig in een spel. Zo mag je bijv. bij voetbal de bal niet met je handen bespelen. Dit is ook alleen omdat voetballers dat zo prettiger vinden, anders zou het een heel ander spel zijn. Geen verkeerd spel, maar niet het spel dat ze willen spelen. Nu is het bij Smash zo dat we bijv. Hyrule temple bannen. Je kan namelijk 1 keer een laser schieten en dan de hele match weglopen. Dit is ook een spel, maar niet het spel dat wij willen spelen. Dit geld voor items ook zo.

Waarom ik er op dit moment voor ben is omdat ik heb overwogen wat er met items veranderd. In principe is de normale metagame er nog alleen wanneer een item spawn veranderd de situatie en moet de speler het anders aanpakken. Items voegt een chase element toe en vrij sterke items kunnen een upset veroorzaken. Dit kan de matches best spannend maken. Verder kan het chars die niet zo spam happy zijn helpen ( er word constant geklaagd dat campen te sterk is in dit spel). Als je kijkt op het gebied van wat we testen dan is het argument voor items dat het om kunnen gaan met een random gegeven situatie ook een skill is ( je kan er niet op rekenen want je weet niet precies wat je krijgt). Wat nu nog moet blijken is of er situaties zullen zijn waarin de andere speler niks kon doen er tegen behalve domme actie maken.
Hmm.. uiteraard veranderd het het spel en geeft het een nieuwe aanpak. En omgaan met nieuwe situaties is ook een skill. De vraag is, is dit een skill die we willen testen. Om Temple er maar weer eens bij te halen. Je kan hier ook de hele tijd in de underground blijven vechten. Hierbij is het belangrijk dat je goed kan techen. Nu is dit uiteraard ook een skill. Toch spelen we hier niet, omdat het niet een skill is die we willen testen.

Mijn vraag is dus, willen we weten wie het beste met items om kan gaan, of willen we weten wie het beste de moveset van een character kan gebruiken, zonder opties voor een nieuwe aanpak?

Maar ja het lastige er mee is is dat geen van beide manieren slecht is. De een limiteert zich tot puur de invloed van de spelers zelf terwijl de ander er ook invloeden van buiten af aan toevoegt. 1 verschil is alleen is dat items iets speciaals van smash zijn en dat je kan zeggen dat je wat wegneemt van smash als je het uit zet.
Maar Smash zoals wij het kennen is lang genoeg zonder items geweest en dat was een prima spel. Mensen hebben lang genoeg van Melee genoten zonder items. Dus we halen wel iets weg van Smash, maar er blijft genoeg anders over. Je zou zelfs kunnen stellen dat we gewoon meer gebruik maken van de andere dingen die smash te bieden heeft, buiten items.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Yoshi64 en Distant Planet hebben beide een walk-off edge. Yoshi64 heeft ook nog die blokjes/campspots en Distant Planet de Bulborb. Ik zeg niet dat ze compleet broken zijn, maar ik zie de meerwaarde er niet van om ze aan te zetten.

Ryuker probeert ons hier 5 jaar terug te zetten met z'n zogenaamde open-minded approach richting items. Ik denk dat het meeste al gezegd is (Empy, ik waardeer je redeneervermogen) en ik zal het dan ook kort houden.

De voornaamste reden in Melee om items te bannen was niet zozeer de random exploderende ****, maar de random spawns op zichzelf. Tenminste, voor mij en Remen etc. Items bieden een voordeel aan een willekeurige speler, al heeft Brawl ook dingen ingebouwd voor mensen die achterlopen begrijp ik, maar dat is ook niet wenselijk. De impact op een match is heel groot, des te meer in Brawl, omdat items nog zo hard killen en de rest een stuk minder. Items gebruiken vereist weinig skill, of op z'n minst skill waar een laag plafond aan zit. Ook is het niet de soort skill die we zoeken, daar is iedereen het wel over eens volgens mij.

Daarnaast vraag ik heel erg af wat het voordeel van items is. Het is leuk dat een speler zich erop aan moet passen maar waarom? Is het idee erachter dat het er leuker van word of dat er meer skill nodig is om te winnen of...?
Ryuker, dat is een vraag die meer verdient dan een ontwijkend antwoord als je zo voor items bent. Wat is de meerwaarde ervan? Het enige wat ik uit je walls of text opmaak is dat je denkt dat het iets kan doen aan de campy metagame van Brawl. Hoe moet ik dat voor me zien? Als items aanstaan zullen een aantal mensen juist gaan campen rond spawn spots en het kan net zo goed de spammende Falco zijn die ze krijgt. Als je het campen zo erg vindt, speel teams (serieus, geef ik ook de voorkeur aan).

Overigens grappig dat je wobbling noemt. Hoewel de meeste mensen in een discussie het erover eens zijn dat het legaal moet zijn, wordt het toch op heel veel plekken gebanned. Spelersvoorkeur kan het winnen van logica, vergeet dat niet.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
K ik wou een lange post maken met een reply op alles maar toen ik daar mee bezig was kwam ik tot de conclusie dat iets me een paar zeken niet duidelijk zijn.
1. Wat zijn onze criteria om iets te bannen.
2. Wat zijn de skills die we testen en hoe is dat bepaald
3. Hoe bepalen wij de meerwaarde van een game mechanic in brawl?
4. Tot hoever houden wij ons eigenlijk nog aan sirlin's play to win attitude en waarom zijn wij geen scrubs als wij bannen uit pure dislike van iets?
5. Tot hoever mag onze stage lijst bestaan uit voorkeur?

Voordat dat duidelijk is lijkt het me niet slim om hier over door te discusseren omdat we dan nooit eindigen. We hebben verschillende standpunten dus we zullen er eerst een compromis tussen moeten maken.

By marc:
Ryuker, dat is een vraag die meer verdient dan een ontwijkend antwoord als je zo voor items bent. Wat is de meerwaarde ervan? Het enige wat ik uit je walls of text opmaak is dat je denkt dat het iets kan doen aan de campy metagame van Brawl. Hoe moet ik dat voor me zien? Als items aanstaan zullen een aantal mensen juist gaan campen rond spawn spots en het kan net zo goed de spammende Falco zijn die ze krijgt. Als je het campen zo erg vindt, speel teams (serieus, geef ik ook de voorkeur aan).
Het is grappig dat je dit noemt omdat ik het idee heb dat we tijdens de wobbling discussie precies aan de andere kant stonden :p. Ja ik denk dat items de campy game kan verminderen omdat items kennelijk bij de verliezer spawnen ( die meestal niet aan het campen is). En omdat items chars die niet in de buurt van chars als snake kunnen komen er wat meer mogelijkheid toe krijgen.
Maar ik ben er vooral voor omdat ze niet broken bewezen zijn en geen legitiem excuus voor een verlies zijn .

Overigens wil ik ff duidelijk maken dat ik zelf niks tegen camping heb. Ik zie het als een legitieme strategie waar je gewoon omheen moet komen als je er van wil winnen. Dat vind ik meer uitdagend dan vervelend. Effectief campen kan ook gewoon goed spacen genoemd worden en is volgens mij geen probleem(johnny noemde me laatst een camper terwijl ik constant gewoon 1 meter voor em stond het enige verschil was dat ik een pijl schoot en hem eerst liet aanvallen). Een van de redenen waarom ik items dus ook voorstel is omdat er zoveel geklaag over camping is en we daar toch mee om moeten gaan.

Overigens grappig dat je wobbling noemt. Hoewel de meeste mensen in een discussie het erover eens zijn dat het legaal moet zijn, wordt het toch op heel veel plekken gebanned. Spelersvoorkeur kan het winnen van logica, vergeet dat niet.
Inderdaad maar jij was voor wobbling weet je nog terwijl ik tegen was:p. Ik vond dat we dan niet meer het spel speelde zoals we dat hoorden te doen maar ik heb ongelijk gekregen en wobbling is nooit echt een probleem gebleken. Ben ik dan gewoon volwassener geworden dat ik nu zo open sta voor veranderingen in de metagame?

Ramon:
Sorry, zei je wat? Ik verstond je niet door Sirlin's pik in je mond.
Ga je ook nog wat nuttigs aan deze discussie bijdragen?
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
K ik wou een lange post maken met een reply op alles maar toen ik daar mee bezig was kwam ik tot de conclusie dat iets me een paar zeken niet duidelijk zijn.
1. Wat zijn onze criteria om iets te bannen.
2. Wat zijn de skills die we testen en hoe is dat bepaald
3. Hoe bepalen wij de meerwaarde van een game mechanic in brawl?
4. Tot hoever houden wij ons eigenlijk nog aan sirlin's play to win attitude en waarom zijn wij geen scrubs als wij bannen uit pure dislike van iets?
5. Tot hoever mag onze stage lijst bestaan uit voorkeur?
1. In smash zijn er eigenlijk drie criteria op basis waarvan gebanned wordt:
-het is broken
-het past niet bij het spel zoals we dat willen spelen
-in de praktijk zijn spelers ertegen

2. De consensus lijkt in Nederland te zijn dat we speler vs speler willen zien met zo min mogelijk tussenkomst van stages, items etc. Dat is bepaald door de community als geheel, niemand die telde had echt problemen met hoe we eindigden in Melee (conservatief). Het lijkt me ook duidelijk dat zoiets vooral bepaald wordt door topspelers en/of mensen die weten waar ze het over hebben en dat kunnen onderbouwen.

3. Door die te beargumenteren. Als je iets toegevoegd wilt hebben, zul je duidelijk moeten maken waarom.

4. Zoals Remen al niet zo subtiel aangaf valt de naam Sirlin veel te vaak en vaak ten onrechte. Play to Win geeft vooral aan dat je alles doet om te winnen binnen de regels, niet zozeer hoe die regels tot stand komen. Wat Sirlin verder zegt over bannen slaat vooral op spellen als Street Fighter, waar je alleen met characters en technieken te maken hebt. Het is dus niet zo vrij toepasbaar op smash als mensen graag denken. Als wij als community iets niet in ons spel willen, is ons dat goed recht met zoveel mogelijke manieren van spelen als smash heeft.

5. De stage list in smash is per definitie een kwestie van voorkeur.

Het is grappig dat je dit noemt omdat ik het idee heb dat we tijdens de wobbling discussie precies aan de andere kant stonden :p. Ja ik denk dat items de campy game kan verminderen omdat items kennelijk bij de verliezer spawnen ( die meestal niet aan het campen is). En omdat items chars die niet in de buurt van chars als snake kunnen komen er wat meer mogelijkheid toe krijgen.
Maar ik ben er vooral voor omdat ze niet broken bewezen zijn en geen legitiem excuus voor een verlies zijn .
Items hebben vaak genoeg matches gebroken in Melee, Brawl is niet zo eindeloos anders. Verder vind ik het heel slecht om de speler die achterloopt extra hulp te geven in de vorm van items, hoe is dat gerechtvaardigd?

Inderdaad maar jij was voor wobbling weet je nog terwijl ik tegen was:p. Ik vond dat we dan niet meer het spel speelde zoals we dat hoorden te doen maar ik heb ongelijk gekregen en wobbling is nooit echt een probleem gebleken. Ben ik dan gewoon volwassener geworden dat ik nu zo open sta voor veranderingen in de metagame?
Ik vind nog steeds dat wobbling weinig verschil maakt, het probleem ligt bij de Ice Climbers zelf. Een beetje goede IC speler kan sowieso iemand doodmaken vanuit een grab, wobbling is alleen nog iets makkelijker. Verder is het tot op bepaalde hoogte te omzeilen, je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen voor het kan. Echter, het wordt op heel veel plaatsen gebanned en hoewel logica dicteert dat dat onterecht is, ben ik er niet rouwig om. Het lost alleen niet veel op aan het feit dat Ice Climbers belachelijk zijn als character. Deze discussie is overigens niet echt te vergelijken met die over wobbling, items hebben nog meer te maken met voorkeur en staan los van characters en movesets.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Thnx Marc ik ga er later wat verder op in maar ksnap nu iig een beetje welke regels we vast gesteld hebben. Overigens is sirlin voor items op evo , dat wil niet zeggen dat ik daarom ook voor ben maar de uitleg die ie gaf kwam wel overtuigend over.

Ik wil absoluut niet onze community 5 jaar terug brengen qua ruleset maar we moeten ook niet te snel al aannemen dat iets een slechte invloed op het spel heeft. Itteration is de sleutel lijkt me en dus testen die hap.

Overigens lijkt het me slimmer om over de zaken put voor punt te dicusseren dan dat we alles in 1 thread doen. Ik heb hier al ervaring mee met yuna en die posts waren vreselijk en gingen over minstens 5 verschillenden zaken te gelijk. Als je door wou gaan met de discussie had je uiteindelijke geen andere keus dan of onvolledig antwoord te geven of op elke quote van em antwoord te geven. Er was geen touw aan vast te knopen en hij kwam steeds weer met iets nieuws wat ie maar loos bleef beweren. Ik heb liever nie dat met deze thread het zelfde gebeurd.

Overigens ben ik er opzich voor om je stage list te gebruiken bij The balance tournament omdat het vroeg in het leven van brawl is, we een kleine lijst dan hebben om ons mee voor te bereiden en het een vrij risico lose lijst is. Khoop alleen dat we em niet blind gaan aannemen daarna voor de toernooien die er op volgen.
 

Flok

BRoomer
BRoomer
Joined
Jan 3, 2002
Messages
1,395
Location
The Netherlands
De Balance Tournament naam is al eerder uitgelegd in deze topic, ook al wordt er nu veel over de regels gediscussieerd. Het blijft uiteraard een experiment toernooi.

Verwacht van mij binnenkort een mega post op de discussies plus de gang van zaken rondom DR GAMES.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Ja alleen weten we al redelijk wat er wel of niet balanced en broken is. En het is allemaal een stuk minder balanced dan in Melee. Maar maakt allemaal niet uit.

Als je die mega post maakt, ga je dan ook de lijst aanpassen van mensen die wel of niet komen?
Spam..........

Empy zou je een beetje kunnen minderen ? en alleen posten als je echt iets nodigs wilt vertellen?
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ja alleen weten we al redelijk wat er wel of niet balanced en broken is. En het is allemaal een stuk minder balanced dan in Melee. Maar maakt allemaal niet uit.

Als je die mega post maakt, ga je dan ook de lijst aanpassen van mensen die wel of niet komen?
Weten we helemaal niet das juist het probleem. Er zit nauwelijks iets dat broken bewezen is in het spel en ik vind de balance op dit moment vrij goed zitten. Maar omdat het zo kort uit is is het alleen maar theory fighting over dat soort punten. Er wordt wel steeds broken geschreeuwd of ban maar het is niet vaak gerechtvaardigd.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Weten we helemaal niet das juist het probleem. Er zit nauwelijks iets dat broken bewezen is in het spel en ik vind de balance op dit moment vrij goed zitten. Maar omdat het zo kort uit is is het alleen maar theory fighting over dat soort punten. Er wordt wel steeds broken geschreeuwd of ban maar het is niet vaak gerechtvaardigd.
Ach zo kort is het spel ondertussen niet meer uit. Ik denk niet dat er nog iets heel bijzonders of spelbrekends ondekt zal worden. Anyway, ik schreeuw niet dat iets broken is of gebanned moet worden, maar de balance is wel redelijk duidelijk imo. Snake en Metaknight zijn iig top tier en domineren erger dan Fox en Falco. Maar ik vind het inderdaad te vroeg om dingen compleet te gaan bannen. Zoals de IC chaingrab bijv.

De enige vraag is of de PAL versie heel veel anders zal zijn dan ntsc, maar anders denk ik dat het meeste over het spel wel bekend is. Vergis je ook niet in het aantal matches en toernooien dat er al is geweest. Dus echt een experiment is het niet te noemen. Maar again, twas niet flamend bedoeld ofzo, het viel me gewoon op dat het balance tournament heette en dat eerder bij Melee past (vind ik).

@Danny, dat was niet als spam bedoeld, ik vroeg me gewoon af of de lijst dan geupdate werdt omdat ik wel benieuwd ben naar het aantal plaatsen en wie er dan opstaan etc... En alsof jouw posts altijd zo zinnig zijn.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
@Danny, dat was niet als spam bedoeld, ik vroeg me gewoon af of de lijst dan geupdate werdt omdat ik wel benieuwd ben naar het aantal plaatsen en wie er dan opstaan etc... En alsof jouw posts altijd zo zinnig zijn.
WTF Danny ? wie de neuk is danny ?

nee mijn post zijn niet altijd zinnig, sterker nog bijna nooit. dat is mijn charme.
maar ik gooi niet 5 keer de zelfde vraag/ opmerking achter elkaar.

wat ik bedoelde is dat je mischien je gedachtes kan laten wachten tot er minimaal 2/3 mensen gepost hebben. En het lijkt me vrij logisch dat een deelnemers lijst een update krijgt zodra er meer bekend is over datum plus venue, omdat er dan mensen of afzeggen of confirmen.

(ik heb niks tegen je ik stoorde me alleen aan jouw naam 5 keer op een pagina.
 

Gmoney_

Smash Journeyman
Joined
May 5, 2008
Messages
421
Location
The Netherlands
Ben nogal een beetjen nieuw hier, maar ben wel geinteresseerd in deze tourney. Er is/zijn nog geen data(s) of locatie(s) van deze tourney toch ? Zo ja, zou iemand me dan even kunnen informeren.
Thx in Adv ^^
 

Flok

BRoomer
BRoomer
Joined
Jan 3, 2002
Messages
1,395
Location
The Netherlands
The first page has been updated. I suggest that all of you read up about it slowly. Remember, some rules can still be debated on because we still have a few weeks left until the tournament starts.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Ik wil de volgende mensen inschrijven:

- Utto
- Linkje
- Moreno
- Papi

Ik en Moreno vormen een team.
 

Urizen

Smash Apprentice
Joined
Dec 11, 2006
Messages
93
Location
Amsterdam, Holland
De powerfull items gaan uit zeg je ??

Home Run bat staat er nog op hoor ik weetn iet wat jij onder powerfull verstaat XD
Bunny hood is ook een beetje overdreven denk je niet ? >_<
En de super scope >_<
Beam sword ? >_< heb je die range wel eens gezien van dat ding ? >_<

Ik vind zoiezo dat items wel uit mogen staan trouwens maar als je er echt op staat mag je dan ook met je tegenstander beslissen of ze voor die match toch uit mogen gedaan worden?

de minuten van de match mogen wel wat langer aangezien een match best wel lang kan duren
ik zou zeggen dat 8 minuten meer dan genoeg is.
geen pauze stel dat je nou eens over gaat geven >_<

maar ik ben er zoiezo ongeacht er iets ge edit word of niet XD

Count me in ik ben Moreno dus niet nog een spot bezegelen XD
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
ik doe mee thnks rutger... ik team met marc btw.

is het trouwens een beetje te doen vanaf almere (aangezien ik in mijn eentje moet gaan )

Flok: welke van de stages staan op random ?

Items zijn geen goed idee. niet alleen ben ik van mening dat het niet leuk voor het spel is, maar mensen gaan ook lopen eikelen als ze door een item verliezen.

Items zijn over powered van wege de lag time van je shield. zoals de meeste weten is light shielden geen optie meer. dat betekend dat de shield meer tijd nodig heeft om op te starten en hem solide maakt, maar ook klein. je wordt dus geraakt hoe je het went of keert.

dus als de items niet uitgaan ben ik helaas niet van de partij.

Ook is een tijd limiet van 5 minuten geen handig idee. in brawl leef je langer, je hebt geen fastfallers meer. En iedereen komt belachelijk ver terug. ik zou een tijdslimiet aanhouden van 8 minuten per match en 10 bij teams.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Flok:

1. Linkje en ik vormen een team.

2. Zet die items uit, slaat nergens op. Het is geen 2002 meer. Spreek me aan op MSN om het over de regels te hebben.
 

Flok

BRoomer
BRoomer
Joined
Jan 3, 2002
Messages
1,395
Location
The Netherlands
Het was te verwachten. Tegenstanders van een items toernooi. Jullie mogen er flink op los gaan door te zeggen dat er nog wat items uit(Of misschien zelfs wel aan) mogen, maar op het einde zullen er toch nog een paar items aan staan. Ik geloof best dat jullie goeie argumenten hebben(En ik wil er best ook naar luisteren), maar items zullen een rol spelen in het toernooi. Voor mijn argumenten moet je op de eerste pagina zijn.

En oh ja, ik zou het heel jammer vinden als mensen nu meteen automatisch niet komen omdat items aan staan. Echt jammer.

Ik moet nog een paar dingen bijvoegen in de regels merk ik:

Random stages
Het erover eens zijn dat items in een match uitmogen, nee, dat gaat niet door. Ik wil geen verwarring hiermee veroorzaken tijdens het toernooi.
Item ratio

Linkje, ik ga ervan uit dat het OV gewoon bezig is op de desbetreffende dag. En anders kun je vast wel aan een TomTom komen als je met de auto bent.

Verder wil ik nog even vermelden dat jullie de onderste zin van mijn bijgewerkte eerste post moeten lezen, plus alle stukjes waarbij het woord "debatable" staat. Bedankt!

Als laatste ga ik binnenkort maar eens een paar Ede veteranen mailen, en kijken of zij kunnen komen of niet.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het was te verwachten. Tegenstanders van een items toernooi. Jullie mogen er flink op los gaan door te zeggen dat er nog wat items uit(Of misschien zelfs wel aan) mogen, maar op het einde zullen er toch nog een paar items aan staan. Ik geloof best dat jullie goeie argumenten hebben(En ik wil er best ook naar luisteren), maar items zullen een rol spelen in het toernooi. Voor mijn argumenten moet je op de eerste pagina zijn.

En oh ja, ik zou het heel jammer vinden als mensen nu meteen automatisch niet komen omdat items aan staan. Echt jammer.
Het is mensen hun goed recht om niet meer te gaan met zulke regels. Ik had me al ingeschreven voor het er stond, anders had ik er ook nog wel langer over nagedacht. Als je het zo jammer vindt, waarom pas je je dan niet aan aan de wensen van (het merendeel van) je publiek?

Eerst de argumenten tegen items:
1. Random spawn points: Dit betekent dat GELUK bepaalt of er een item voor je neus landt of bij je tegenstander. Ongeacht hoe broken het is, je brengt gewoon een geluksfactor in het spel. Jij noemt het leuke chaos, ik noem het achterlijk. Ik kan je ook nu al op een briefje geven dat de item johns niet van de lucht zullen zijn, en meer dan 80% is waarschijnlijk terecht. Denk hierbij ook eraan dat je opeens ongewild een item in handen hebt doordat er iets spawnde tijdens je dash attack. In Brawl pak je items namelijk veel makkelijker en kan het tijdens dash attacks en dodges, hoezo skill? Geluk is geen skill, of je dat nou wil horen of niet.

2. Interference: Items beïnvloeden de match. Het is niet eens zozeer dat ze de winnaar bepalen, maar elke keer dat er een item landt, wordt dat de prioriteit van beide spelers. Dit zal ertoe leiden dat mensen gaan campen, wat met een tijdslimiet van 5 minuten (moet minimaal 7 zijn overigens) voor leuke time out eindes gaat zorgen. Het is bull**** om te geloven dat items campen juist tegengaan, als mijn tegenstander met een item rondloopt, kom ik gewoon niet meer.

3. Pity items: Het is nog niet voldoende onderzocht, maar ik heb begrepen dat er meer items spawnen bij de speler die achterloopt. Hoe is dit te rechtvaardigen? Misschien ga ik wel met opzet achterlopen om op het einde het af te maken met een item.

4. Ze staan al jaren uit, dit is geen volledig nieuw spel. Waarom moeten we die troep weer doorstaan? Je komt vanuit het niks om mensen een standpunt op te dringen dat al jaren achterhaald is. Zo spelen we het spel niet (meer).

Van wat ik begrijp van jouw "argumenten" vind je dat er meer skill zit in het gebruiken van items. Waarom? Zelfs als het skill is, is het een andere vorm dan we gewend zijn. Sowieso is het plafond van skill met items veel lager omdat het veel beperkter is dan je volledige moveset gebruiken. Je zult echt met meer moeten komen om dit acceptabel te maken.

Nog twee puntjes:
1. Pauze uitzetten lijkt me dom. Er loopt altijd wel een zool voor je beeld langs en zelfs een notoire toiletganger als ik pauzeert niet TIJDENS een match om even flink te gaan schijten.
2. Je schrijft mijn naam met een "c" op het einde.
 

Urizen

Smash Apprentice
Joined
Dec 11, 2006
Messages
93
Location
Amsterdam, Holland
Marc ik zat al te wachten tot je er wat van zou gaan zeggen... XD
Je hebt me volle support wat dit betreft XD
Ik hoorde dat je naar Hideo Kojima zou gaan?
 
Top Bottom