Wat is dit? Items uit op dit Brawl toernooi betekent automatisch een eerlijker systeem?
Ja dat is toch al jaren bekend?
Waarom word het gebruik van items en de ontwijkmethodes voor deze gameplay element meteen genegeerd voor een nieuw spel als dit als ze aan staan? Is al het onderzoek voor deze items over of ze aan of uit moeten op Brawl toernooien al gedaan en staat het definitief dat ze allemaal nooit beschikbaar kunnen zijn op toernooien?
Nee maar om dan meteen te zeggen dat ze maar weer aan moeten is ook wel extreem. Zeg zelf, hoe lang heb je nu zonder items gespeeld? Denk je niet dat het beter is om eerst even te kijken wat items wel voor effect hebben, voordat je ze aanzet?
Is het dan zo oneerlijk om bijvoorbeeld een Smoke Ball te activeren, om zo daarmee een nieuwe situatie te creeren in de match? Als een character een Beam Sword oppakt, dan pas je je aan, want het zwaard kan gegooid worden of de character besluit om er mee rond te zwaaien.
Maar wat heeft dat voor zin, waarom moet ik me ineens aan stomme zwaarden gaan aanpassen als je ook gewoon het spel kan spelen? En zeg nu niet dat het meer skill toevoegd, er is veel meer skill nodig om een toernooi te winnen dan om een beamsword te zwaaien.
Sinds de ratio Low zal zijn(Wat ik zometeen bij de regels zal plaatsen), zal het uiteraard niet TE chaotisch worden met items aan. Helaas kan er niks gedaan worden over de manier waar de items precies tevoorschijn komen, maar dit hoort nou eenmaal bij het gebruik van items. Het is misschien een geluk dat er Food van 4% tevoorschijn komt bij jouw character, maar behalve voor Food en een paar items zoals Franklin Badge worden alle andere items met skill gebruikt, en als er eenmaal een Home-Run bat tevoorschijn komt boven de tegenstander, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat je meteen het level uitvliegt, gezien de beschikbare ontwijkmethodes.
Ja maar het probleem is dat items bij characters vallen. Dus iemand die de hele match op 1 plaats staat word daarvoor beloont met een item. Dat is een beetje krom imo. Tuurlijk is je tegenstander niet meteen dood als jij een item krijgt, maar het is dan wel makkelijker voor hem, dus juist minder skill.
Een item gooien en er meteen bijvoorbeeld een forward smash erachter aan gooien, ja, dat is ook bepaalde skill tonen. Je bent dat niet in het nadeel tegen deze reeks van aanvallen, maar je moet natuurlijk wel oppassen.
LoL, maar het kost 1 knopje om een item te gooien en dan kan je meteen alles weer doen. Daar heb je toch geen skill voor nodig kom op zeg.
Ik mag misschien nog totaal niet genoeg ervaring hebben gehad met de items in Super Smash Bros. Brawl, maar om nou meteen ALLE items te verbieden met Brawl, die bepaalde vriendelijker items heeft dan 64 of Melee, ik kan dat niet geloven. Toegegeven, ik heb mij niet verdiept over waarom alle items uitmoesten in Melee, ik dacht er niet veel bij na op de DT toernooien na DT7, maar deze keer zie ik het anders voor Brawl. Deze keer zal ik de items namelijk gaan verdedigen.
Maar als je ze wil verdedigen kom dan eens met argumenten waarom een toernooi met items zoveel beter is als een toernooi zonder.
Een poll kan ik inderdaad wel toevoegen, en het resultaat kan zo'n beetje iedereen wel verwachten. Toch blijf ik voorstander van bepaalde items aan en vind ik het heel jammer dat de tegenstanders niet voorstellen om items een kans te geven voor dit experimenteel toernooi, zeker nu de Brawl toernooi periode nog zo jong en vers is.
Ik zou het niet doen, JUIST omdat de Brawl periode nog "jong en vers is". Laten we eerst even kijken hoe men zich ontwikkeld in het spel en dan kijken of items een goede toevoeging zijn. Maar op zo'n eerste toernooi wordt dat een beetje overcomplicatie naar mijn inziens.
Item gebruikers kunnen ook keihard gestraft worden door degene met reflectie moves, en kunnen ook benuttigd worden door degene die bijvoorbeeld moeite hebben met combo's maken of geen sterke finishing moves hebben. Dat is nou wat items zo mooi maakt, ze kunnen voor allerlei situaties gebruikt worden, en men past zich daarop aan zodat de matches minder eentonig en meer interessant worden.
Aha, dit is interresant. Nu begin je te verklaren waarom je wilt dat ze aan staan. Helaas betekend dat niet meteen dat je er ook gelijk in hebt/zal krijgen. Characters met een kleine hoeveelheid combos zijn namelijk of langzaam, of hebben veel knockback, in de meeste gevallen beide. Dit betekent vaak ook dat ze minder mogelijkheden hebben om zich te verplaatsen. Wat voor items juist een vervelende bijkomst is. Ook zijn items best bruikbaar met combos. Vooral als je tegen MK moet die met z'n b moves prima overweg kan.
En ja je hebt meer mogelijkheden, maar dat kan ook betekenen dat iemand een mogelijkheid krijgt die de ander niet heeft. Alleen niet door z'n eigen toedoen, maar door het spel zelf. Als in, P1 krijgt een homerun bat, dus die heeft meer mogelijkheden dan P2, maar dat zegt niks over de skill van P1 of P2.
Ze zullen door iedereen bruikbaar kunnen zijn, en uiteindelijk bepaal je zelf tijdens een match of je items daadwerkelijk zult gebruiken. Verder wil ik graag van jullie ook de mening horen van individueel elke item die nu aanstaat. Items werken nou eenmaal niet allemaal hetzelfde, het lijkt mij dus belangrijk om dit aan te horen.
Als we in een match mogen kiezen of we ze willen gebruiken, mogen we dan ook voor een match kiezen of we ze wel of niet gebruiken?
Ik heb hier als het goed is al een hele post over gemaakt. Anyway, hothead en fire flower vind ik het ergste. Hothead slaat ook nergens op, omdat je argumenten gebaseerd zijn op skill en nieuwe mogelijkheden en dit item bied geen van beide.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pardon met het late bericht, maar ik moest mij op deze post voorbereiden, want het is niet zomaar iets waarover je 1-2-3 je mening kan geven, als je VOOR items bent. Gelukkig hebben we nog tot 13 Juli de tijd om de item kwestie te bespreken.
Binnenkort zal ik de Stages kwestie onder handen gaan nemen, door onder andere de random stages aan te kondigen. Verder kan ik geen contact krijgen met MrSilver, Rune, Guido, Zteve, Danny of Phuong. Weet iemand hoe ik contact met hun kan krijgen?
De finals in 1vs1 en 2vs2 zullen best of 5 zijn.
Als laatste heb ik ook nog een vraag, wat houden Slob picks en wobbling in? Terwijl jullie die aan mij beantwoorden, zal ik de termen ook gaan opzoeken.
Ik zal mij vast al gaan voorbereiden op jullie reacties door items nog beter te gaan onderzoeken.
Wobbling is een Ice Climbers move, waarbij je iemand grabbed, vervolgens met Popo je grab attack doet en met Nana een tilt. Na elke grab attack (headbutt) of tilt kan je even niet uit de grab ontsnappen en zo ontstaat een infinite.
Advanced slob picks komt erop neer dat je als verliezer wat voordelen krijgt boven de winnaar, zodat er niet teveel afhangt van de eerste match. Het wordt
hier wat uitgebreider vertelt.
Editzors; kheb ook een link naar een vrij oud topic over Wobbling gevonden, door Wobbles (vanwaar de naam ook komt):
link.