Het was te verwachten. Tegenstanders van een items toernooi. Jullie mogen er flink op los gaan door te zeggen dat er nog wat items uit(Of misschien zelfs wel aan) mogen, maar op het einde zullen er toch nog een paar items aan staan. Ik geloof best dat jullie goeie argumenten hebben(En ik wil er best ook naar luisteren), maar items zullen een rol spelen in het toernooi. Voor mijn argumenten moet je op de eerste pagina zijn.
En oh ja, ik zou het heel jammer vinden als mensen nu meteen automatisch niet komen omdat items aan staan. Echt jammer.
Het is mensen hun goed recht om niet meer te gaan met zulke regels. Ik had me al ingeschreven voor het er stond, anders had ik er ook nog wel langer over nagedacht. Als je het zo jammer vindt, waarom pas je je dan niet aan aan de wensen van (het merendeel van) je publiek?
Eerst de argumenten tegen items:
1. Random spawn points: Dit betekent dat GELUK bepaalt of er een item voor je neus landt of bij je tegenstander. Ongeacht hoe broken het is, je brengt gewoon een geluksfactor in het spel. Jij noemt het leuke chaos, ik noem het achterlijk. Ik kan je ook nu al op een briefje geven dat de item johns niet van de lucht zullen zijn, en meer dan 80% is waarschijnlijk terecht. Denk hierbij ook eraan dat je opeens ongewild een item in handen hebt doordat er iets spawnde tijdens je dash attack. In Brawl pak je items namelijk veel makkelijker en kan het tijdens dash attacks en dodges, hoezo skill? Geluk is geen skill, of je dat nou wil horen of niet.
2. Interference: Items beïnvloeden de match. Het is niet eens zozeer dat ze de winnaar bepalen, maar elke keer dat er een item landt, wordt dat de prioriteit van beide spelers. Dit zal ertoe leiden dat mensen gaan campen, wat met een tijdslimiet van 5 minuten (moet minimaal 7 zijn overigens) voor leuke time out eindes gaat zorgen. Het is bull**** om te geloven dat items campen juist tegengaan, als mijn tegenstander met een item rondloopt, kom ik gewoon niet meer.
3. Pity items: Het is nog niet voldoende onderzocht, maar ik heb begrepen dat er meer items spawnen bij de speler die achterloopt. Hoe is dit te rechtvaardigen? Misschien ga ik wel met opzet achterlopen om op het einde het af te maken met een item.
4. Ze staan al jaren uit, dit is geen volledig nieuw spel. Waarom moeten we die troep weer doorstaan? Je komt vanuit het niks om mensen een standpunt op te dringen dat al jaren achterhaald is. Zo spelen we het spel niet (meer).
Van wat ik begrijp van jouw "argumenten" vind je dat er meer skill zit in het gebruiken van items. Waarom? Zelfs als het skill is, is het een andere vorm dan we gewend zijn. Sowieso is het plafond van skill met items veel lager omdat het veel beperkter is dan je volledige moveset gebruiken. Je zult echt met meer moeten komen om dit acceptabel te maken.
Nog twee puntjes:
1. Pauze uitzetten lijkt me dom. Er loopt altijd wel een zool voor je beeld langs en zelfs een notoire toiletganger als ik pauzeert niet TIJDENS een match om even flink te gaan schijten.
2. Je schrijft mijn naam met een "c" op het einde.