Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!
You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!
Have you played it?Whoa...finally, someone cares for Europe.
http://www.ownage.nl/news/24793/
The 6th of June 2008 will be the day for us smashers to start a new generation. With the crazy events which have happened already(Including the 40/40 score from Famitsu and the leaked complete character roster accompanied by the chaotic discussions of fake/truth conclusions, until the roster turned out to be true), Brawl's AMAZING soundtrack(I have only listened to the Gourmet Race remix apart from the music found on Smash Bros. Dojo though)and people's own reviews on the game, the hype is at this moment at the peak for American and European smashers alike.
As for the Balance Tournament itself, I STILL NEED an area where the tournament will be organized by me. A free to use area is preferred. And also, the location where I trained for my sport is no longer available, but Dr.Games is still a choice. The tournament will probably not happen in my own house anymore, since I would feel more comfortable and relaxed with hosting the tournament at a different place.
Some people have already said that Brawl is dissapointing regarding competitive play. I however think that this is definitely too early to ask, since the game is so new. You know that smell of the game box when you open a new game for the first time? Remember the time you smelled onto it when it turned out to be one of your favorite games, such as Melee? Yeah, I can't wait to experience that again.
Let us all have a pleasant ride once Super Smash Bros. Brawl has been released.
Lol, it's your tournament XDI know that I have been lazy trying to find a location, but you guys have been as well!
You should finish your PoP FAQ first, *******.I've received my US copy a week ago and so far I'm not really feelin' this game as a tournament game, Nintendo has pretty much decided to remove any tourny-stuff and recover this game to the traditional party game format it used to be and was meant to be...which....isn't a bad thing.
This was also the case in Melee. Most games don't differ much when you look at the Japanese and USA version. But PAL is different a lot of times... Just look at Melee or any other game. Like... 90% of the PAL games are slower then the NTSC versions. Just look at speedruns from the most games.i don't know if much will change in the PAL release apart from the languages.
i didn't realy found difference between the japansese and USA versions.
and because you can go online against everyone in the world, i think we won't see the major differences we've seen in melee's versions.
Very true, but this is the Netherlands, so officially, its only legal to host one of these things when you pay 29% tax over all your winnings. The only difference with poker is that you don't need a license. You would have to report to your local authorities though.Poker counts as gambling, whereas video game tournaments shouldn't. It's the luck involved in poker that makes it count as a "lottery", which isn't the case in a video game tournament.
Ik kan sowieso komen, welke van de 2 (3?) zondagen het ook word. Ja ik kan een ntsc versie van Brawl wel meenemen, al is het voor de zekerheid. Ik wil je ook wel ff helpen met de regels etc.. vooral met stage bans, neutrals enzovoort. Ik zal wel ff pmen.
Ik kan 1 ding wel zeggen, GEEN items. Items in Brawl is misschien nog erger dan in Melee. Mensen denken bijvoorbeeld dat zoiets als een Dragoon wel kan omdat je 3 delen moet verzamelen. De delen spawnen echter sneller bij degene die achter staat en die persoon kan een ander zijn deel ook laten vallen met bijv. een jab. Terwijl als je voor staat je 2 fsmashes moet doen. En zo is er bij vrij veel items wel iets.
Ook moet je de tijd wat langer regelen en zou ik 3 stock doen ipv 4. De meeste toernooitjes zijn op 3 stock 9 mins overgestapt. Dit omdat je een stuk langer leeft in Brawl dan in Melee.
Edit, ipv PM plaats ik hier die lijst wel ff.
Battlefield Neutral
Final Destination Neutral
Lylate Cruise Neutral
Smashville Neutral
Yoshi's Island/Brawl Neutral
Bridge of Eldin Counterpick
Brinstar Counterpick
Castle Siege Counterpick
Corneria Counterpick
Delfino Plaza Counterpick
Distant Planet Counterpick
Frigate Orpheon Counterpick
Green Greens Counterpick
Green Hill Zone Counterpick
Halberd Counterpick
Hanenbow Counterpick
Jungle Japes Counterpick
Luigi's Mansion Counterpick
Mario Circuit Counterpick
Norfair Counterpick
Onett Counterpick
PictoChat Counterpick
Pokemon Stadium 1 Counterpick
Pokemon Stadium 2 Counterpick
Rainbow Cruise Counterpick
Shadow Moses Island Counterpick
Skyworld Counterpick
Yoshi's Island/Melee Counterpick
75m Banned
Big Blue Banned
Flat Zone 2 Banned
Hyrule Temple Banned
Mario Bros. Banned
Mushroomy Kingdom Banned
New Pork City Banned
Port Town Aero Dive Banned
Rumble Falls Banned
Spear Pillar Banned
Summit Banned
WarioWare inc. Banned
Wel een leuk voorbeeld maar je onderbouwt onvolledig. Je geeft 1 item aan die erg sterk is maar dat maakt alle items niet gelijk ongeldig. Veel items zijn niet broken en als je daar door geraakt wordt is het gewoon je eigen schuld. Verder is een speler die een item krijgt er ook door beperkt want het neemt vaak je aanvals mogelijkheden weg. Oftewel ik denk dat we er weer mee moeten experimenteren. De overpowerde bannen we net zoals we dat met ongeschikte stages doen.Ik kan 1 ding wel zeggen, GEEN items. Items in Brawl is misschien nog erger dan in Melee. Mensen denken bijvoorbeeld dat zoiets als een Dragoon wel kan omdat je 3 delen moet verzamelen. De delen spawnen echter sneller bij degene die achter staat en die persoon kan een ander zijn deel ook laten vallen met bijv. een jab. Terwijl als je voor staat je 2 fsmashes moet doen. En zo is er bij vrij veel items wel iets.
Welke dan zoal? En waarom?Speak for your self plz :S een hoop klopt niet
een kan een hoop van jouw cp's bannen.
Skyworld en Shadow Moses kan ik iig begrijpen, die zie ik zelf liever ook uit. Verder heb ik geen idee welke nog echt een probleem zijn.Voor de stages moge het duidelijk zijn wat ik ervan denk: 80 procent kan uit.
Denk je echt dat er nu niet over gesproken wordt in de SBR? De consensus is nog steeds dat ze er niet bij horen.Hoezo no name referenties. Die gast heeft tenminste een lijst samengesteld :S.
De SBR heeft ze juist lang geleden afgeschreven en dus moet het weer overwogen worden voor brawl. Op dit moment is de enige echt acceptabele reden voor melee de exploderende troep geweest die naar beneden kwam vallen. Dat is met brawl niet meer het geval want die kunnen we uit zetten.
Een DK heeft recent nog een groot toernooi gewonnen, dat valt wel mee dus. En Faab moet dan maar een andere character gaan spelen als ie het zo onoverkomelijk vindt? Rulesets zijn niet bedoeld om tier verschillen kunstmatig te verkleinen.Verder is random niet perzee een goed argument om te zeggen items horen uit. Wel is het zo dat items het spel anders maken dan eerst maar Faab heeft een punt als ie zegt dat ie met DK items nodig heeft tegen snake bijvoorbeeld.
1. Wie ben jij?Welke dan zoal? En waarom?
Skyworld en Shadow Moses kan ik iig begrijpen, die zie ik zelf liever ook uit. Verder heb ik geen idee welke nog echt een probleem zijn.
Inb4, walkoffs bannen vanwege waveshine en Yoshi's Melee vanwege Usmash @ 40%.
Ik ben Kramer, hoi btw. Maaruh, ja ik heb er zeker wat van gevolgt en op dit moment ben ik behoorlijk actief met de stage legality in Brawl. Vrijwel elke stage in dit lijstje heb ik bijvoorbeeld met Mic besproken en zijn advies ter hart genomen. Anyway, het is toch niet mijn keuze maar die van Flok en ik gok dat hij vast naar je advies zal luisteren, ik wou hem alleen een beetje helpen.1. Wie ben jij?
2. Heb je ooit meegedaan aan ruleset debates of er op z'n minst iets van gevolgd ten tijde van Melee? Het is niet alsof we hier het wiel opnieuw uitvinden. Veel situaties zijn al besproken en afgewezen in het verleden.
Hey, iig ben ik blij dat het de stages zijn waar de meeste mensen problemen mee hebben en niet de items off enzo. Anyway, Pictochat is niks mis mee. Pokemon Stadium 2 heeft wel ff een rotstukje met de low gravity en met die converter belts maar verder is het redelijk neutral. Onett is beter dan Melee en was gebanned vanwege waveshine. Ik zeg beter omdat die auto's veel minder damage doen. Mario Circuit is een prima stage imo. Green Greens, tja, die blokjes en appels kan ik begrijpen, de vertical kill zone is wel een stuk hoger nu, maar een ban hier is ook wel te begrijpen. En Green Hill Zone gaat waarschijnlijk counterpick worden, iig zei Mic dat SBR het daar redelijk over eens was.Over de regels wordt op dit moment vrolijk gediscussieerd. Ik zou naar Marc luisteren als ik jou was. Sowieso snap ik niet waarom deze debatten nog gevoerd worden. Dit is vijf jaar geleden al besproken. Naar mijn mening is er te weinig significant veranderd om de Melee regels fundamenteel aan te passen. Het spel speelt anders, maar het concept is hetzelfde. Onzin stages zoals Pictochat, Pokemon Stadium 2, Onett, Mario Circuit, Green Greens en Green Hill Zone waren in Melee al lang gebanned. Bridge of Eldin wil je trouwens ook niet meer aan nadat je daar tegen DeDeDe gespeeld hebt.
list
Hey!Ik ben Kramer, hoi btw. Maaruh, ja ik heb er zeker wat van gevolgt en op dit moment ben ik behoorlijk actief met de stage legality in Brawl. Vrijwel elke stage in dit lijstje heb ik bijvoorbeeld met Mic besproken en zijn advies ter hart genomen. Anyway, het is toch niet mijn keuze maar die van Flok en ik gok dat hij vast naar je advies zal luisteren, ik wou hem alleen een beetje helpen.
Maar anyway, je hebt gelijk, de meeste situaties zijn besproken. Verder is het zoals ik al zei wel terecht als je Skyworld en SMI uit wilt, dat vond ik zelf ook alleen kreeg ik nogal veel tegen stand. Vooral omdat je de muren kan slopen in SMI.
Maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de lijst die jij in gedachten hebt.
Edit; pardon voor m'n spelling btw.
Daar ben ik het zeker mee eens en ik wil ook niet zeggen dat zonder items spelen dom is en met de manier om te spelen. Het is een kwestie van voorkeur ja. Daarom snap ik ook dat items terug brengen weer een grote verandering is ten opzichte van melee zoals dat steeds het geval is met de overstap naar brawl nu. Ik zeg ook niet dat items altijd aan zullen blijven alleen ik wil dat zien ontwikkelen niet van te voren aannemen. Ik heb liever dat je wel naar die experimenten komt en laat zien dat ze zo ongeschikt voor competitive play zijn dan dat je er afzijdig van houd maar het is je eigen keuze.Verder is het een verschil van voorkeur en benadering. Voor mij is smash speler vs speler en niets anders. Ik voeg liever stages toe dan dat ik ze eraf haal met zo'n waslijst aan troep. Ik zal me afzijdig houden van de experimenten, maar respecteer mij dan door de experimenten niet naar serieuze toernooien te brengen.
Hey!
Mic is een prima kerel, maar hij is geen autoriteit of wat dan ook. De Australische smash scene experimenteert wat meer, maar dat is hun keuze. We kijken normaal al niet zo veel naar de US, dus naar hen kijken lijkt me al helemaal niet logisch. Ik zou zelf nog steeds deze lijst aanraden:
Random:
-Battlefield
-Final Destination
-Yoshi’s Story
-Smashville
Counterpick:
-Delfino Plaza
-Battleship Halberd
-Lylat Cruise
-Castle Siege
De rest: banned.
We weten zeker dat deze stages goed werken en de counterpicks hebben nog een paar situaties waar bepaalde characters voordeel uit kunnen halen, zonder dat ze de hele match domineren. Zoals ik eerder al aangaf zou ik liever discussieren over het toevoegen van stages dan weer met alles te beginnen. Als je voor bepaalde stages beredeneringen wilt, wil ik die wel proberen te geven. Globaal gesproken ban ik stages op basis van te veel invloed op de match en/of een slippery slope effect. Verder zijn sommige stages TE goed voor bepaalde characters, waardoor ze zelfs als counterpick broken zijn.
Then pay your income taxes ^^Very true, but this is the Netherlands, so officially, its only legal to host one of these things when you pay 29% tax over all your winnings. The only difference with poker is that you don't need a license. You would have to report to your local authorities though.