• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Balance Tournament(Sunday July the 13th)

Jingle

Smash Rookie
Joined
Jul 5, 2007
Messages
3
sorry, I asked my parents. They don't feel comfortable knowing that one day a gang of unknown adolescent gaming freaks will camp in their living room. Parents just don't understand :urg:
 

Flok

BRoomer
BRoomer
Joined
Jan 3, 2002
Messages
1,395
Location
The Netherlands
Whoa...finally, someone cares for Europe.

http://www.ownage.nl/news/24793/

The 6th of June 2008 will be the day for us smashers to start a new generation. With the crazy events which have happened already(Including the 40/40 score from Famitsu and the leaked complete character roster accompanied by the chaotic discussions of fake/truth conclusions, until the roster turned out to be true), Brawl's AMAZING soundtrack(I have only listened to the Gourmet Race remix apart from the music found on Smash Bros. Dojo though)and people's own reviews on the game, the hype is at this moment at the peak for American and European smashers alike.

As for the Balance Tournament itself, I STILL NEED an area where the tournament will be organized by me. A free to use area is preferred. And also, the location where I trained for my sport is no longer available, but Dr.Games is still a choice. The tournament will probably not happen in my own house anymore, since I would feel more comfortable and relaxed with hosting the tournament at a different place.

Some people have already said that Brawl is dissapointing regarding competitive play. I however think that this is definitely too early to ask, since the game is so new. You know that smell of the game box when you open a new game for the first time? Remember the time you smelled onto it when it turned out to be one of your favorite games, such as Melee? Yeah, I can't wait to experience that again.

Let us all have a pleasant ride once Super Smash Bros. Brawl has been released.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Whoa...finally, someone cares for Europe.

http://www.ownage.nl/news/24793/

The 6th of June 2008 will be the day for us smashers to start a new generation. With the crazy events which have happened already(Including the 40/40 score from Famitsu and the leaked complete character roster accompanied by the chaotic discussions of fake/truth conclusions, until the roster turned out to be true), Brawl's AMAZING soundtrack(I have only listened to the Gourmet Race remix apart from the music found on Smash Bros. Dojo though)and people's own reviews on the game, the hype is at this moment at the peak for American and European smashers alike.

As for the Balance Tournament itself, I STILL NEED an area where the tournament will be organized by me. A free to use area is preferred. And also, the location where I trained for my sport is no longer available, but Dr.Games is still a choice. The tournament will probably not happen in my own house anymore, since I would feel more comfortable and relaxed with hosting the tournament at a different place.

Some people have already said that Brawl is dissapointing regarding competitive play. I however think that this is definitely too early to ask, since the game is so new. You know that smell of the game box when you open a new game for the first time? Remember the time you smelled onto it when it turned out to be one of your favorite games, such as Melee? Yeah, I can't wait to experience that again.

Let us all have a pleasant ride once Super Smash Bros. Brawl has been released.
Have you played it?
 

Amea

Smash Cadet
Joined
Feb 18, 2008
Messages
70
Location
UK, SE London
Is this release date legitimate? it's for the PAL release i imagine?

I just browsed google and couldn't find anything about this, this is the reason i ask, it will be nice evantually to get my hands on the english version since i already own SSBX in Japanese.

I honestly Love this game, it is brilliant.
 

Flok

BRoomer
BRoomer
Joined
Jan 3, 2002
Messages
1,395
Location
The Netherlands
And...we have THE release date! It is only 4 months away from the American release, but hey, that's atleast an improvement over the European releases of Super Paper Mario(5 months) and Super Smash Bros. Melee(6 months)! On the 27th of June, Europeans will finally be able to join the enormous ride too.(I hope for the Australians soon too) If you want sources, check around the internet for them.

I am excited that I will finally be able to truly experience Brawl in about 2 months. I am also interested in the changes that will no doubt be made for the PAL version, other than the available text languages(But bring back the German/Italian/Spanish/French voices for characters!).

As for the Balance Tournament, well, the location is still an issue. I know that I have been lazy trying to find a location, but you guys have been as well! So please, try to help me out with this one, because the first weekend after the 27th of June will come sooner than you think! I will talk with DR GAMES about this tournament soon.

Which also means that once I have confirmed a location, I will have to understand how to manage brackets, and edit the attendant list as well. Not to mention that I will have to lurk around to see how people set the rules for their Brawl tournaments, and hear from your opinions as well.

There's lots of things that need to be done, but I am sure that the Balance Tournament has the potential of becoming an exciting and interesting tournament, and it could possibly trigger the return of veteran smashers as well.

A happy Flok is signing out.

EDIT: Strange that Smash Bros. Dojo!! does not list a new update regarding the European release.
 

Jw1zzman

Smash Rookie
Joined
Apr 9, 2006
Messages
9
Location
Amsterdam, The Netherlands
I've received my US copy a week ago and so far I'm not really feelin' this game as a tournament game, Nintendo has pretty much decided to remove any tourny-stuff and recover this game to the traditional party game format it used to be and was meant to be...which....isn't a bad thing.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
i don't know if much will change in the PAL release apart from the languages.
i didn't realy found difference between the japansese and USA versions.
and because you can go online against everyone in the world, i think we won't see the major differences we've seen in melee's versions.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
I've received my US copy a week ago and so far I'm not really feelin' this game as a tournament game, Nintendo has pretty much decided to remove any tourny-stuff and recover this game to the traditional party game format it used to be and was meant to be...which....isn't a bad thing.
You should finish your PoP FAQ first, *******.
 

Player Pink

Smash Apprentice
Joined
Feb 28, 2006
Messages
166
Location
Heiloo, The Netherlands
i don't know if much will change in the PAL release apart from the languages.
i didn't realy found difference between the japansese and USA versions.
and because you can go online against everyone in the world, i think we won't see the major differences we've seen in melee's versions.
This was also the case in Melee. Most games don't differ much when you look at the Japanese and USA version. But PAL is different a lot of times... Just look at Melee or any other game. Like... 90% of the PAL games are slower then the NTSC versions. Just look at speedruns from the most games.
 

Flok

BRoomer
BRoomer
Joined
Jan 3, 2002
Messages
1,395
Location
The Netherlands
I just made it possible to let the tournament become a reality after having a conversation with DR GAMES. That means that the tournament will definitely come!

First of all, the tournament will be a little bit more delayed than just 1 week after June the 27th. I am not sure how many more days, but it will be no more than 2 weeks after the release date. This is because DR GAMES will be closed the 1st week after the release.

A lot of things still have to be managed and checked, such as the entry prize, the bracket system, the amount of people coming, the attendant list, the rules of the game, seats, Wii's, optical discs, controllers, food, drinks and the amount of time the tournament will be happening.

I would like to ask from you guys now, as much information as possible regarding the things I have said above. You see, I will be on vacation this night, and DR GAMES would like to know by the end of May, how the Balance Tournament will look like regarding everything. I will be back on sunday night the 18th of May.

About the attendant list, I would really like to see a confirmation from everyone on that list about if they still can make it or not. I know that some things are not certain yet, but please give me a clear yes or no answer if you are possible of doing so.

Let's see what you guys can think of...by the way, here is DR GAMES's official site(Under construction at the moment): http://www.drgames.nl/index2.php
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Ik zal er zijn. Qua set-up van het toernooi is er weinig veranderd sinds je gestopt bent ;) Jij regelt de venue/TV's/zitplaatsen/datum/tijd/prijzen (meestal geldinleg, maar als ik het me goed herinner was er bij dat vorige toernooi van Dr. Games geen geldprijs), wij brengen Wii's + Brawl en onze controllers mee, jij zorgt eventueel voor eten en drinken als dat lukt en dan zijn we 'ready to go'.

Over brackets en regels hoef je je geen zorgen te maken. Iedereen weet ondertussen wel hoe een DE bracket werkt en als je het niet eens kan worden over de regels stuur je Marc erop af.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
mischien dat online betalen handig is flok. we hebben namelijk gisteren temaken gehad met een hoop flakers. waardoor er minder prijzen geld en minder geld is voor de venue.

(just stating the obvious.)

Count me in btw
 

Flok

BRoomer
BRoomer
Joined
Jan 3, 2002
Messages
1,395
Location
The Netherlands
Ik kan al vertellen dat er geen geldprijzen zullen zijn, maar dat er wel producten uit het assortiment als prijs vertoond zullen worden. De eigenaar waarschuwde mij namelijk dat het anders dan zou lijken als een illegaal pokertoernooi. :dizzy:

40 man is beschikbaar bij de nieuwe DR GAMES, alhoewel niet iedereen op het toernooi tegelijk zal kunnen zitten dan, we hebben maar zoveel stoelen(En een lounge plek). Maar ho even, ik kan wel 40 man gaan zeggen, maar ik wil uiteindelijk maar op 1 zondag het toernooi houden vanaf 12 uur ongeveer, dus ik denk dat we dan aan tijdgebrek zullen komen, we kunnen maar tot 8 uur blijven in de winkel. Misschien kan dit nog overlegd worden. Het zou zomaar kunnen dat het toernooi uiteindelijk misschien maar 30 of 20 man zal zijn.

Double Elimination bracket neem ik aan? Is dit ook op papier te beschrijven tijdens het toernooi, of zal dat teveel werk zijn?

3 TV's staan er al bij DR GAMES, misschien is er een vierde nodig. Eten en drinken moeten wij ook nog verzinnen. Kortom ik ga veel overleggen met DR GAMES binnenkort.

Ik hoor te weinig count me in's/ik zal er zijn. Dit komt waarschijnlijk doordat iedereen staat af te wachten op de datum die ik zal gaan gebruiken voor het toernooi. Jammer dat het zo onduidelijk allemaal moet zijn, en hopelijk hebben wij een definitieve datum bij DR GAMES binnenkort geregeld.

Als het goed is hebben wij alle Wii's al geregeld. Wie de andere Brawl copies gaat regelen is nog niet zeker, en ook moeten wij straks kijken of er verschil is tussen de PAL en NTSC versies, mocht er iemand spontaan denken om een NTSC versie mee te nemen.

Omdat ik alle regels, items en stages nog niet ken met Brawl, heb ik harde hulp hierbij nodig, tenzij iedereen het erover eens is om alles op default te hebben staan met de regels(Wel natuurlijk stocks gebruiken), en dat alles aan staat bij stages en items behalve items zoals Heart Container en Max Tomato? En als wij er niet samen uitkomen(We hebben het tenslotte om een non-officiele eerste Nederlandse Brawl toernooi), dan zal ik wel dit alles snel na de release date regelen.

Ik wacht met interesse op jullie antwoorden.
---------------------------------------------------

Sorry that I did not felt like typing this out in English, I basically talked about all kinds of things to arrange above just now. But in any case, I also would you to know from you foreigners if you are still available for the tournament yes or no. Please respond to me ASAP.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Ik kan sowieso komen, welke van de 2 (3?) zondagen het ook word. Ja ik kan een ntsc versie van Brawl wel meenemen, al is het voor de zekerheid. Ik wil je ook wel ff helpen met de regels etc.. vooral met stage bans, neutrals enzovoort. Ik zal wel ff pmen.

Ik kan 1 ding wel zeggen, GEEN items. Items in Brawl is misschien nog erger dan in Melee. Mensen denken bijvoorbeeld dat zoiets als een Dragoon wel kan omdat je 3 delen moet verzamelen. De delen spawnen echter sneller bij degene die achter staat en die persoon kan een ander zijn deel ook laten vallen met bijv. een jab. Terwijl als je voor staat je 2 fsmashes moet doen. En zo is er bij vrij veel items wel iets.

Ook moet je de tijd wat langer regelen en zou ik 3 stock doen ipv 4. De meeste toernooitjes zijn op 3 stock 9 mins overgestapt. Dit omdat je een stuk langer leeft in Brawl dan in Melee.

Edit, ipv PM plaats ik hier die lijst wel ff.

Battlefield Neutral
Final Destination Neutral
Lylate Cruise Neutral
Smashville Neutral
Yoshi's Island/Brawl Neutral

Bridge of Eldin Counterpick
Brinstar Counterpick
Castle Siege Counterpick
Corneria Counterpick
Delfino Plaza Counterpick
Distant Planet Counterpick
Frigate Orpheon Counterpick
Green Greens Counterpick
Green Hill Zone Counterpick
Halberd Counterpick
Hanenbow Counterpick
Jungle Japes Counterpick
Luigi's Mansion Counterpick
Mario Circuit Counterpick
Norfair Counterpick
Onett Counterpick
PictoChat Counterpick
Pokemon Stadium 1 Counterpick
Pokemon Stadium 2 Counterpick
Rainbow Cruise Counterpick
Shadow Moses Island Counterpick
Skyworld Counterpick
Yoshi's Island/Melee Counterpick

75m Banned
Big Blue Banned
Flat Zone 2 Banned
Hyrule Temple Banned
Mario Bros. Banned
Mushroomy Kingdom Banned
New Pork City Banned
Port Town Aero Dive Banned
Rumble Falls Banned
Spear Pillar Banned
Summit Banned
WarioWare inc. Banned
 

Helios

BRoomer
BRoomer
Joined
Jul 12, 2004
Messages
4,090
Location
Gothenburg, Sweden
Poker counts as gambling, whereas video game tournaments shouldn't. It's the luck involved in poker that makes it count as a "lottery", which isn't the case in a video game tournament.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Poker counts as gambling, whereas video game tournaments shouldn't. It's the luck involved in poker that makes it count as a "lottery", which isn't the case in a video game tournament.
Very true, but this is the Netherlands, so officially, its only legal to host one of these things when you pay 29% tax over all your winnings. The only difference with poker is that you don't need a license. You would have to report to your local authorities though.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Ik kan sowieso komen, welke van de 2 (3?) zondagen het ook word. Ja ik kan een ntsc versie van Brawl wel meenemen, al is het voor de zekerheid. Ik wil je ook wel ff helpen met de regels etc.. vooral met stage bans, neutrals enzovoort. Ik zal wel ff pmen.

Ik kan 1 ding wel zeggen, GEEN items. Items in Brawl is misschien nog erger dan in Melee. Mensen denken bijvoorbeeld dat zoiets als een Dragoon wel kan omdat je 3 delen moet verzamelen. De delen spawnen echter sneller bij degene die achter staat en die persoon kan een ander zijn deel ook laten vallen met bijv. een jab. Terwijl als je voor staat je 2 fsmashes moet doen. En zo is er bij vrij veel items wel iets.

Ook moet je de tijd wat langer regelen en zou ik 3 stock doen ipv 4. De meeste toernooitjes zijn op 3 stock 9 mins overgestapt. Dit omdat je een stuk langer leeft in Brawl dan in Melee.

Edit, ipv PM plaats ik hier die lijst wel ff.

Battlefield Neutral
Final Destination Neutral
Lylate Cruise Neutral
Smashville Neutral
Yoshi's Island/Brawl Neutral

Bridge of Eldin Counterpick
Brinstar Counterpick
Castle Siege Counterpick
Corneria Counterpick
Delfino Plaza Counterpick
Distant Planet Counterpick
Frigate Orpheon Counterpick
Green Greens Counterpick
Green Hill Zone Counterpick
Halberd Counterpick
Hanenbow Counterpick
Jungle Japes Counterpick
Luigi's Mansion Counterpick
Mario Circuit Counterpick
Norfair Counterpick
Onett Counterpick
PictoChat Counterpick
Pokemon Stadium 1 Counterpick
Pokemon Stadium 2 Counterpick
Rainbow Cruise Counterpick
Shadow Moses Island Counterpick
Skyworld Counterpick
Yoshi's Island/Melee Counterpick

75m Banned
Big Blue Banned
Flat Zone 2 Banned
Hyrule Temple Banned
Mario Bros. Banned
Mushroomy Kingdom Banned
New Pork City Banned
Port Town Aero Dive Banned
Rumble Falls Banned
Spear Pillar Banned
Summit Banned
WarioWare inc. Banned

Speak for your self plz :S een hoop klopt niet

een kan een hoop van jouw cp's bannen.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik heb voorgesteld aan coen om de volgende atm een heel open toernooi te houden dus met items en zowat alles stages aan. Dit puur om te zien hoe items zich gedragen in brawl. Ik denk dat items zich best wel goed kunnen gedragen tijdens toernooien en als je bedenkt dat alleen de situatie veranderd maar je geen auto win krijgt dan zijn ze eigenlijk niet zo slecht. Faab is hier ook voor omdat het nu zo is dat je char een projectile moet hebben of bizar snel zijn om een beetje kans te maken in brawl. Items kunnen hier meer een balans in brengen.

Ik kan 1 ding wel zeggen, GEEN items. Items in Brawl is misschien nog erger dan in Melee. Mensen denken bijvoorbeeld dat zoiets als een Dragoon wel kan omdat je 3 delen moet verzamelen. De delen spawnen echter sneller bij degene die achter staat en die persoon kan een ander zijn deel ook laten vallen met bijv. een jab. Terwijl als je voor staat je 2 fsmashes moet doen. En zo is er bij vrij veel items wel iets.
Wel een leuk voorbeeld maar je onderbouwt onvolledig. Je geeft 1 item aan die erg sterk is maar dat maakt alle items niet gelijk ongeldig. Veel items zijn niet broken en als je daar door geraakt wordt is het gewoon je eigen schuld. Verder is een speler die een item krijgt er ook door beperkt want het neemt vaak je aanvals mogelijkheden weg. Oftewel ik denk dat we er weer mee moeten experimenteren. De overpowerde bannen we net zoals we dat met ongeschikte stages doen.

Hier de lijst van Jack Kieser. Deze member heeft er veel tijd in gestoken en heeft elk item getest. http://www.smashboards.com/showthread.php?t=164675
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Items zijn bull****. Spawn points zijn nog steeds random en ze hebben juist een grotere impact in Brawl omdat ze zo makkelijk killen terwijl het verder moeilijker gaat. De SBR heeft ze al lang geleden afgeschreven. Experimenteer wat je wilt, maar implementeer ze niet op grote toernooien.

Voor de stages moge het duidelijk zijn wat ik ervan denk: 80 procent kan uit.

En rot op met no name referenties. =p
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Hoezo no name referenties. Die gast heeft tenminste een lijst samengesteld :S.
De SBR heeft ze juist lang geleden afgeschreven en dus moet het weer overwogen worden voor brawl. Op dit moment is de enige echt acceptabele reden voor melee de exploderende troep geweest die naar beneden kwam vallen. Dat is met brawl niet meer het geval want die kunnen we uit zetten.

Verder is random niet perzee een goed argument om te zeggen items horen uit. Wel is het zo dat items het spel anders maken dan eerst maar Faab heeft een punt als ie zegt dat ie met DK items nodig heeft tegen snake bijvoorbeeld.

Wat items doen is de situatie veranderen maar dat hoeft niet slecht te zijn. Ik heb er niks op tegen dat we ook het aanpassings vermogen van de speler testen met toernooien en dan zou items best aan mogen staan. Items voegen verder een soort van chase element toe waar de speler voorzichtig moet afwegen of ie er wel of niet heen gaat. Als de item gepakt is mag ie een paar keer gebruikt worden en dan is ie op en moet ie ook nog weg gegooid worden ( een kans om de speler op te straffen). De items zijn meestal goed te ontwijken en als je er door geraakt wordt is het IMO gewoon je eigen fout.

Ik wil het nog wel testen though. Theoretisch klikt het leuk maar items zouden inderdaad dicht bij de verliezende speler spawnen en de verliezende speler kan ze ook snel uit iemand hand tikken maar of dit veel invloed zal hebben is nog discutabel.

Qua stagen ben ik ook meer open minden :p. Ik wil zelfs shadow moses aan hebben staan omdat ik merk dat meerdere chars weg kunnen komen van de ddd infinite of em zelf vast kunnen zetten. Ik zie dat nog niet als een broken techniek en dus zie ik geen reden shadow moses te bannen. Ik wil eerst die stages zwaar in iemand voordeel zien werken voor we ze uit zetten. Met melee hebben we er ook 2/3 jaar over gedaan tot we zo'n klein lijste over hadden gehouden en ik denk dat dat met brawl het zelfde moet zijn.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Speak for your self plz :S een hoop klopt niet

een kan een hoop van jouw cp's bannen.
Welke dan zoal? En waarom?

Voor de stages moge het duidelijk zijn wat ik ervan denk: 80 procent kan uit.
Skyworld en Shadow Moses kan ik iig begrijpen, die zie ik zelf liever ook uit. Verder heb ik geen idee welke nog echt een probleem zijn.

Inb4, walkoffs bannen vanwege waveshine en Yoshi's Melee vanwege Usmash @ 40%.

O en Ryuker, items spawnen sneller bij iemand die achter staat he, daar sloeg mijn voorbeeld voornamelijk op, maar sowieso ben ik het niet met alles eens wat die persoon vind. Vooral dat hij Timer een eerlijk item vind. Ik bedoel, wtf?
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Hoezo no name referenties. Die gast heeft tenminste een lijst samengesteld :S.
De SBR heeft ze juist lang geleden afgeschreven en dus moet het weer overwogen worden voor brawl. Op dit moment is de enige echt acceptabele reden voor melee de exploderende troep geweest die naar beneden kwam vallen. Dat is met brawl niet meer het geval want die kunnen we uit zetten.
Denk je echt dat er nu niet over gesproken wordt in de SBR? De consensus is nog steeds dat ze er niet bij horen.

Verder is random niet perzee een goed argument om te zeggen items horen uit. Wel is het zo dat items het spel anders maken dan eerst maar Faab heeft een punt als ie zegt dat ie met DK items nodig heeft tegen snake bijvoorbeeld.
Een DK heeft recent nog een groot toernooi gewonnen, dat valt wel mee dus. En Faab moet dan maar een andere character gaan spelen als ie het zo onoverkomelijk vindt? Rulesets zijn niet bedoeld om tier verschillen kunstmatig te verkleinen.

Verder is het een verschil van voorkeur en benadering. Voor mij is smash speler vs speler en niets anders. Ik voeg liever stages toe dan dat ik ze eraf haal met zo'n waslijst aan troep. Ik zal me afzijdig houden van de experimenten, maar respecteer mij dan door de experimenten niet naar serieuze toernooien te brengen.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Welke dan zoal? En waarom?

Skyworld en Shadow Moses kan ik iig begrijpen, die zie ik zelf liever ook uit. Verder heb ik geen idee welke nog echt een probleem zijn.

Inb4, walkoffs bannen vanwege waveshine en Yoshi's Melee vanwege Usmash @ 40%.
1. Wie ben jij?
2. Heb je ooit meegedaan aan ruleset debates of er op z'n minst iets van gevolgd ten tijde van Melee? Het is niet alsof we hier het wiel opnieuw uitvinden. Veel situaties zijn al besproken en afgewezen in het verleden.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
1. Wie ben jij?
2. Heb je ooit meegedaan aan ruleset debates of er op z'n minst iets van gevolgd ten tijde van Melee? Het is niet alsof we hier het wiel opnieuw uitvinden. Veel situaties zijn al besproken en afgewezen in het verleden.
Ik ben Kramer, hoi btw. Maaruh, ja ik heb er zeker wat van gevolgt en op dit moment ben ik behoorlijk actief met de stage legality in Brawl. Vrijwel elke stage in dit lijstje heb ik bijvoorbeeld met Mic besproken en zijn advies ter hart genomen. Anyway, het is toch niet mijn keuze maar die van Flok en ik gok dat hij vast naar je advies zal luisteren, ik wou hem alleen een beetje helpen.

Maar anyway, je hebt gelijk, de meeste situaties zijn besproken. Verder is het zoals ik al zei wel terecht als je Skyworld en SMI uit wilt, dat vond ik zelf ook alleen kreeg ik nogal veel tegen stand. Vooral omdat je de muren kan slopen in SMI.

Maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de lijst die jij in gedachten hebt.

Edit; pardon voor m'n spelling btw.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Geen geldprijzen = Gay. Hebben ze ook nog die idiote regel dat je niet mee mag doen als je jonger bent dan zestien TENZIJ je er iets gekocht hebt?

Ik hoop dat er snel een datum komt, dan krijg je inderdaad wel wat meer confirmations lijkt mij. Je kan misschien ook beter de lijst opnieuw opstellen, want deze is al heel oud en ik zie legio mensen die niet meer actief zijn of om andere redenen zeker niet zullen komen. Uiteraard kan je dan nog wel voorrang geven aan de mensen die nu al op de lijst staan.

Over de regels wordt op dit moment vrolijk gediscussieerd. Ik zou naar Marc luisteren als ik jou was. Sowieso snap ik niet waarom deze debatten nog gevoerd worden. Dit is vijf jaar geleden al besproken. Naar mijn mening is er te weinig significant veranderd om de Melee regels fundamenteel aan te passen. Het spel speelt anders, maar het concept is hetzelfde. Onzin stages zoals Pictochat, Pokemon Stadium 2, Onett, Mario Circuit, Green Greens en Green Hill Zone waren in Melee al lang gebanned. Bridge of Eldin wil je trouwens ook niet meer aan nadat je daar tegen DeDeDe gespeeld hebt.

Verder wou ik nog even zeggen dat ik het tof vind dat je dit doorzet Flok. Je hebt er lang op moeten wachten, maar nu het dan eindelijk zover is ben je hier nog steeds, ondanks dat je al een paar jaar gestopt bent met toernooien. Over old skool spelers gesproken: Marc, kun jij nog proberen om in contact te komen met Ztevie om te zien of hij hier naartoe wil komen? Ik heb hem alweer in tijden niet op MSN of op de boards gezien.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Over de regels wordt op dit moment vrolijk gediscussieerd. Ik zou naar Marc luisteren als ik jou was. Sowieso snap ik niet waarom deze debatten nog gevoerd worden. Dit is vijf jaar geleden al besproken. Naar mijn mening is er te weinig significant veranderd om de Melee regels fundamenteel aan te passen. Het spel speelt anders, maar het concept is hetzelfde. Onzin stages zoals Pictochat, Pokemon Stadium 2, Onett, Mario Circuit, Green Greens en Green Hill Zone waren in Melee al lang gebanned. Bridge of Eldin wil je trouwens ook niet meer aan nadat je daar tegen DeDeDe gespeeld hebt.
Hey, iig ben ik blij dat het de stages zijn waar de meeste mensen problemen mee hebben en niet de items off enzo. Anyway, Pictochat is niks mis mee. Pokemon Stadium 2 heeft wel ff een rotstukje met de low gravity en met die converter belts maar verder is het redelijk neutral. Onett is beter dan Melee en was gebanned vanwege waveshine. Ik zeg beter omdat die auto's veel minder damage doen. Mario Circuit is een prima stage imo. Green Greens, tja, die blokjes en appels kan ik begrijpen, de vertical kill zone is wel een stuk hoger nu, maar een ban hier is ook wel te begrijpen. En Green Hill Zone gaat waarschijnlijk counterpick worden, iig zei Mic dat SBR het daar redelijk over eens was.

Bridge of Eldin, tjah de enige 5 characters die niet aan DDD z'n chaingrab kunnen ontsnappen zijn degene die die ook op de plaats kan chaingrabben. De meeste mensen kan die wel een stuk mee lopen dus dat kan ik wel begrijpen. Anyway, Green Greens kan ik goed inkomen en Bridge of Eldin is met bepaalde ventjes wel vervelend, maar dat is juist counterpick.

En zo erg is de lijst toch ook weer niet, ik ban nog meer als Phanna ofzo, alhoewel op deze lijst z'n random en strongly random verkeerd om staan. (je kan de quote volgen voor de lijst)

 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik ben Kramer, hoi btw. Maaruh, ja ik heb er zeker wat van gevolgt en op dit moment ben ik behoorlijk actief met de stage legality in Brawl. Vrijwel elke stage in dit lijstje heb ik bijvoorbeeld met Mic besproken en zijn advies ter hart genomen. Anyway, het is toch niet mijn keuze maar die van Flok en ik gok dat hij vast naar je advies zal luisteren, ik wou hem alleen een beetje helpen.

Maar anyway, je hebt gelijk, de meeste situaties zijn besproken. Verder is het zoals ik al zei wel terecht als je Skyworld en SMI uit wilt, dat vond ik zelf ook alleen kreeg ik nogal veel tegen stand. Vooral omdat je de muren kan slopen in SMI.

Maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de lijst die jij in gedachten hebt.

Edit; pardon voor m'n spelling btw.
Hey!

Mic is een prima kerel, maar hij is geen autoriteit of wat dan ook. De Australische smash scene experimenteert wat meer, maar dat is hun keuze. We kijken normaal al niet zo veel naar de US, dus naar hen kijken lijkt me al helemaal niet logisch. Ik zou zelf nog steeds deze lijst aanraden:

Random:
-Battlefield
-Final Destination
-Yoshi’s Story
-Smashville

Counterpick:
-Delfino Plaza
-Battleship Halberd
-Lylat Cruise
-Castle Siege

De rest: banned.

We weten zeker dat deze stages goed werken en de counterpicks hebben nog een paar situaties waar bepaalde characters voordeel uit kunnen halen, zonder dat ze de hele match domineren. Zoals ik eerder al aangaf zou ik liever discussieren over het toevoegen van stages dan weer met alles te beginnen. Als je voor bepaalde stages beredeneringen wilt, wil ik die wel proberen te geven. Globaal gesproken ban ik stages op basis van te veel invloed op de match en/of een slippery slope effect. Verder zijn sommige stages TE goed voor bepaalde characters, waardoor ze zelfs als counterpick broken zijn.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Verder is het een verschil van voorkeur en benadering. Voor mij is smash speler vs speler en niets anders. Ik voeg liever stages toe dan dat ik ze eraf haal met zo'n waslijst aan troep. Ik zal me afzijdig houden van de experimenten, maar respecteer mij dan door de experimenten niet naar serieuze toernooien te brengen.
Daar ben ik het zeker mee eens en ik wil ook niet zeggen dat zonder items spelen dom is en met de manier om te spelen. Het is een kwestie van voorkeur ja. Daarom snap ik ook dat items terug brengen weer een grote verandering is ten opzichte van melee zoals dat steeds het geval is met de overstap naar brawl nu. Ik zeg ook niet dat items altijd aan zullen blijven alleen ik wil dat zien ontwikkelen niet van te voren aannemen. Ik heb liever dat je wel naar die experimenten komt en laat zien dat ze zo ongeschikt voor competitive play zijn dan dat je er afzijdig van houd maar het is je eigen keuze.
Hier overigens een groot aantal video's van een experimenteel toernooi met items.
Hier

Qua je stage list vind ik em veel te beperkt maar ik ben wel benieuwd welke lijst onze community uiteindelijk voorkeur geeft. Het lijkt me het slims om beiden gewoon uit te testen. Het lijkt me alleen niet slim om iedereen gewoon zijn eigen lijst te vragen zonder dat er uitleg bij stages zit waarom dan wel uit. Waarom die en die op random mag ook wel verantwoord worden.

Waarom ban je yoshi island 64 eigenlijk?
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Hey!

Mic is een prima kerel, maar hij is geen autoriteit of wat dan ook. De Australische smash scene experimenteert wat meer, maar dat is hun keuze. We kijken normaal al niet zo veel naar de US, dus naar hen kijken lijkt me al helemaal niet logisch. Ik zou zelf nog steeds deze lijst aanraden:

Random:
-Battlefield
-Final Destination
-Yoshi’s Story
-Smashville

Counterpick:
-Delfino Plaza
-Battleship Halberd
-Lylat Cruise
-Castle Siege

De rest: banned.

We weten zeker dat deze stages goed werken en de counterpicks hebben nog een paar situaties waar bepaalde characters voordeel uit kunnen halen, zonder dat ze de hele match domineren. Zoals ik eerder al aangaf zou ik liever discussieren over het toevoegen van stages dan weer met alles te beginnen. Als je voor bepaalde stages beredeneringen wilt, wil ik die wel proberen te geven. Globaal gesproken ban ik stages op basis van te veel invloed op de match en/of een slippery slope effect. Verder zijn sommige stages TE goed voor bepaalde characters, waardoor ze zelfs als counterpick broken zijn.

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik noemde Mic ook meer omdat ik bijv. ook veel met Erich werk maar dat zegt mensen minder. Dat is trouwens ook een redelijk goede gast. Of sliq, alleen sliq krijgt nogal snel mensen tegen zich omdat ie nogal arrogant is. Anyway, on-topic, de lijst die je hier hebt zijn iig de stages waar ik het wel het makkelijkste mee eens ben. Ik denk dat het verschil in onze lijsten (alhoewel het drastisch lijkt) er meer aan ligt dat ik zo'n "innocent till proven guilty" methode aanhoud. Bijv. totdat iemand een toernooi wint door enkel te campen op Corneria, zou het toegestaan zijn.

Bedankt dat je ook aanbied om uit te leggen waarom bepaalde stages een ban krijgen. Ik denk dat ik de meeste wel begrijp. Enige die ik dan nog toe zou willen voegen, jouw beredenering volgende, is bijv. Frigate Orpheon. De rand aan de rechterkant is wel hinderlijk en zeker voor mijn main (kans is aanzienlijk dat ik die zelfs zou bannen) maar na de flip is dat probleem wel weg.

PS1 zal je nu banned ipv neutral hebben vanwege de molen? Daar kan ik wel inkomen.
Distant Planet vraag ik me wel een beetje af. Verder ging ik niet echt uit van hazard = ban dus vandaar die lijst.

@Ruyker, in deze match vind ik die hothead en fireflower toch redelijk storend overkomen.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Random:
-Battlefield
-Final Destination
-Yoshi’s Story
-Smashville

Counterpick:
-Delfino Plaza
-Battleship Halberd
-Lylat Cruise

Dit waren trouwens de stages van XTC 4
 

Helios

BRoomer
BRoomer
Joined
Jul 12, 2004
Messages
4,090
Location
Gothenburg, Sweden
Very true, but this is the Netherlands, so officially, its only legal to host one of these things when you pay 29% tax over all your winnings. The only difference with poker is that you don't need a license. You would have to report to your local authorities though.
Then pay your income taxes ^^
 
Top Bottom