• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Balance Tournament(Sunday July the 13th)

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
en ik wil tegen een dedede op bridge of eldin
Je speelt Sonic? Ik accepteer je uitdaging. E5 MM van maken?

Voor iedereen die denkt dat DeDeDe's chainthrow niet schijt irritant is, check dit: http://nl.youtube.com/watch?v=HqUmbuXZ7Jk

Edit: Ik snap werkelijk waar niet dat er nog steeds mensen zijn die items willen verdedigen. Maar goed, zet ze dan maar aan. Ik denk dat ik er meer voordeel uit kan halen dan de meesten hier.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Edit: Ik snap werkelijk waar niet dat er nog steeds mensen zijn die items willen verdedigen. Maar goed, zet ze dan maar aan. Ik denk dat ik er meer voordeel uit kan halen dan de meesten hier.
quoted for truth :p.

Niets: ik heb in jouw post meer argumenten gezien om items uit te zetten dan aan te laten staan.
 

Urizen

Smash Apprentice
Joined
Dec 11, 2006
Messages
93
Location
Amsterdam, Holland
Ik wil graag Boku inschrijven....
Verder wil ik daarbij toevoegen dat als boku komt dat ik met hem team in plaats van utto hier weeth ij al vanaf maar ik zal dit op tijd laten weten.
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
Nahja een vote voor de items zoals Prince voorstelde vind ik ook goed dan komen we wel tot een beslissing.....

Host kiest uiteindelijk de regels, Als Flok ze wil veranderen omdat hij sommige van zijn vrienden/rivalen wil zien omdat ze anders niet komen, Vind ik het ook goed ik kom toch wel.... Items of geen items
Ik wou het gewoon duidelijk maken waarom ik vond dat ze aan moesten. Daar hoef je niet zo diep op in te gaan. (Tenzij je gewoon kickt op het neerhalen van mensen hun mening <3 )


En de stages... was het niet op de oude DT`s dat het ging van:
Eerste match
Samen kiezen ze de eerste stage. (Word meestal Final of Battlefield.)

2e match
Kiest de verliezer de stage (Hopend dat het zijn voordeel is :3 )

3e match (als die er is)
Zelfde als de 2e mach....

(Dit probeerde ik bij mn vorige post ook uit te leggen maar dat ging wat fout)

P.S.
Ik vind het alleen best achtelijk hoe mensen zo erg kunnen klagen over items (sorry als ik hier mensen mee beledig).

P.P.S.
@Urizen Ik ben niet raar... ;~;
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Want we hebben gemerkt dat als een van ons bijvoorbeeld Wolf of Meta knight speelt het al aardig lastig winnen is aangezien (naar mijn mening) deze chararacters best wel kut zijn om tegen te vechten, ook al speelt geen van ons tweeen veel met 1 van beiden. Dus in weze heb je niet eens zoveel skill nodig om met een van hen te spelen aangezien ik vrienden (die het spel nooit spelen) hun beide liet kiezen en het gewoon lastig was om tegen te vechten.

Moet je nagaan, Meta Knight of Wolf met items.

Daarom vind ik dat items toch een kans moeten hebben, anders zullen we veel top tiers vinden op het toernooi die gewoon winnen omdat ze een hogere kans hebben op winnen en er een beetje mee overweg kunnen(Snake heeft wel wat meer tijd nodig om mee te oefenen, maar het resultaat is hetzelfde). Ik heb ook gelezen dat het de "Skills" verpest tijdens het vechten omdat het cheap is (of iets in die richting), daarop wil ik reageren dat als iemand een item heeft je ook "Skills" kan trainen op het ontwijken van de items of om gewoon "Skills" kan krijgen in het gebruiken van items.

De random spawn points zijn ook het probleem, niet altijd de items zelf.

Daarbij is de geluks factor ook iets om over te hameren bij vershillende char`s, Ik bedoel als je bijvoorbeeld tegen MR. Game & watch speelt en hij gebruikt zijn judgement op je dat toevallig 9 is.... dat is niet erg maar als het 2-3 keer gebeurt in een match..... Dan is het dus geluk en randomness moeten we dat ook bannen?

Nee, want ten eerste is de kans om de 9 te krijgen 1 op de 9. Ten tweede is de hamer moeilijk te raken. Ten derde zijn de 1 t/m 7 het stuk voor stuk niet waard om te raken, ze doen echt geen reet. Als je een 1 krijgt, doe je jezelf ook nog eens 12% damage, en riskeer je een zware hit van de tegenstander. Het is namelijk een erg laggy aanval.

Of Peach die toevallig een bom trekt? Die je dan gezellig op 60% eruit flikkert? Hup bannen die ****... want het gebeurt vaker dan in melee heb ik al gemerkt en zo zijn er denk nog wel een paar geluks factoren die gewoon meespelen in het spel.

Bom is 1 op 300 kans zover ik weet. Echt niks om je druk om te maken. En dan moet je die bom nog raken.

Geluk/Randomness kan geen reden zijn om te bannen want je zal het altijd hebben items aan of items uit je word altijd wel ge-KO`d door t geluk van iemand anders... en ik vind het gewoon een goede manier om van mensen af te komen die zeggen "Skills" te hebben als ze express met top tiers gaan spelen omdat het top tiers zijn.... Ik persoonlijk heb liever dat ik verlies tegen een underdog omdat de tegenstander er moeite in heeft gestoken om het onder de knie te krijgen dan dat ik door bijvoorbeeld een Meta knight die n beejte downsmasht en arials loop te spammen omdat hij toevallig heeft gelezen dat het werkt.....

Brawl is sowieso een skill-loos spel. Met uitzondering van een paar characters. Verder, als je er 1 kan, kan je ze allemaal.

Hiermee komen dus de items weer terug... niet allen natuurlijk, maar sommige wel. Sommige characters zijn gevaarlijk in het in elkaar kicken en sommige zijn handig tegen items en ****.... Die zuigaanval van Kirby en Dedede zijn er niet alleen om mensen uit het level te suiciden (en Wario`s munch kan ook items opeten :3 wisten jullie denk ik wel) en zo zijn er ook nog aardig wat reflect moves die je kan gebruiken om items tegen de gebruiker te keren.
En kom op ze zitten niet voor niks in Smash bros.....

Maakt dat niet juist de characters die zoiets hebben nog beter? Characters zonder reflector oid worden dus nog harder generft.

En als je de sfeer laat verpesten door zoiets...... Dan ben je echt raar...

Als je de sfeer door items laat verpesten, denk je tenminste na.
My 2 cents in yellow
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
@Coen

Moet je nagaan, Meta Knight of Wolf met items.

het is zo dat een Neta Knight of een Wolf met items net zo goed zijn als een Bowser als je een beetje weet hoe je ermee om moet gaan.
(En ik ben blijer als ik geraakt word door een Wolf zijn smash met een beamsword dan zijn gewone smash)

De random spawn points zijn ook het probleem, niet altijd de items zelf.

De random spawnpoints zijn random en als er een naast je tegenstander spawnt betekent niet dat jij hem niet kan bemachtigen
(vraag maar aan Peter)

Nee, want ten eerste is de kans om de 9 te krijgen 1 op de 9. Ten tweede is de hamer moeilijk te raken. Ten derde zijn de 1 t/m 7 het stuk voor stuk niet waard om te raken, ze doen echt geen reet. Als je een 1 krijgt, doe je jezelf ook nog eens 12% damage, en riskeer je een zware hit van de tegenstander. Het is namelijk een erg laggy aanval.

Volgens mij zoals jij zegt is een op negen kans wel random en ik bedoelde dat ALS het gebeurt en die kans is er dus, Ik ben vaak genoeg door judgement doodgegaan omdat Flok gewoon geluk had. En er zijn genoeg openingen om die aanval te doen slagen. (Tenzij je met Meta Knight vecht aangezien hij weinig openingen heeft. (het is nog wel mogelijk natuurlijk))

Bom is 1 op 300 kans zover ik weet. Echt niks om je druk om te maken. En dan moet je die bom nog raken.

Hier alweer 1 op 300 is een random kans. Ik was op een toernooitje op een anime-con waar ik een veteran DT smasher het heb zien gebeuren. Hij kon hem niet ontweiken en het was compleet onverwacht waardoor hij ook niet wist wat er gebeurde. WHAM dood op 60%.

Brawl is sowieso een skill-loos spel. Met uitzondering van een paar characters. Verder, als je er 1 kan, kan je ze allemaal.

Ik moet toegeven ze hebben het makkelijker gemaakt dan Melee.
Maar ik kan toegeven dat ik zuig in DDD bijvoorbeeld :3
Toch geef ik je hier gelijk. <3

Maakt dat niet juist de characters die zoiets hebben nog beter? Characters zonder reflector oid worden dus nog harder generft.

Ik speel met Luigi en af en toe met Meta Knight, Bijden geen reflect maar ik ga aardig goed als ik geen reflect heb om toe te geven... Beetje oefenen op dodgen (Ik denk dat iedereen dat wel kan) En klaar is kees.

Als je de sfeer door items laat verpesten, denk je tenminste na.

Dit is iets waar ik liever niet op in ga maar toch wel wil dus:
Ik speel dit spel voor de lol en niet om thuis te komen en te gaan klagen hoe erg mensen wel niet chaingrabben of hoe iemand een item kan gooien de sfeer is wat je zelf maakt en niet iets wat bepaald kan worden door een spelletje.
Al speelde we de hele dag Mario party en stond ik eerste waarna in de laatste ronde al mn sterren worden gestolen (zoals altijd). Dan kan de sfeer nogsteeds gezellig en leuk zijn ookal verlies je op een lame rede.

Dus nee.... Ik vind dat items niks met de sfeer op die dag te maken kunnen hebben.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
het is zo dat een Neta Knight of een Wolf met items net zo goed zijn als een Bowser als je een beetje weet hoe je ermee om moet gaan.
(En ik ben blijer als ik geraakt word door een Wolf zijn smash met een beamsword dan zijn gewone smash)


Haha, ik wil best met Wolf hoor. Wolf approachen is al moeilijk genoeg. Als je dan een item hebt is het helemaal niet te doen. Al is het een beamsword, tuurlijk ga ik daar niet mee smashen, ik gooi het wel gewoon.


De random spawnpoints zijn random en als er een naast je tegenstander spawnt betekent niet dat jij hem niet kan bemachtigen
(vraag maar aan Peter)

Again, Wolf camped, komt een item /discussie. Jij kan nu wel leuk roepen dat je dan nog appraoched, maar het lukt je toch niet, er is niet eens een toernooi nodig om dat te testen.

Volgens mij zoals jij zegt is een op negen kans wel random en ik bedoelde dat ALS het gebeurt en die kans is er dus, Ik ben vaak genoeg door judgement doodgegaan omdat Flok gewoon geluk had. En er zijn genoeg openingen om die aanval te doen slagen. (Tenzij je met Meta Knight vecht aangezien hij weinig openingen heeft. (het is nog wel mogelijk natuurlijk))

Ja en anders shield je gewoon. En er is een immens verschil tussen judgement gebruiken en met items spelen. Dat begrijp je zelf ook wel.


Hier alweer 1 op 300 is een random kans. Ik was op een toernooitje op een anime-con waar ik een veteran DT smasher het heb zien gebeuren. Hij kon hem niet ontweiken en het was compleet onverwacht waardoor hij ook niet wist wat er gebeurde. WHAM dood op 60%.

Ja en dat is dan een voordeel van Peach als character. Is ze misschien nog enigzins speelbaar. Daarnaast kan ik je met een fsmash ook op 60% wel killen.

Ik speel met Luigi en af en toe met Meta Knight, Bijden geen reflect maar ik ga aardig goed als ik geen reflect heb om toe te geven... Beetje oefenen op dodgen (Ik denk dat iedereen dat wel kan) En klaar is kees.

Ja maar je oorspronkelijke punt was dat characters als Kirby etc.. items kunnen opzuigen en sommige kunnen reflecteren. En dat dat een onderdeel van Smash Bros is. Hyrule Temple en Dragoon parts zijn ook onderdeel van Smash en daar kan je toch ook niet mee spelen?

Dus nee.... Ik vind dat items niks met de sfeer op die dag te maken kunnen hebben.

Tuurlijk wel. Mensen hebben zin in een goed potje Brawl. Ik wil mijn Ike tegen andere mensen meten, in de hoop beter te spelen dan dat zij doen. Dan heb ik geen zin om door een fireflower zee heen te moeten lopen, als dat niks zegt over hoe goed mijn tegenstander zijn character beheerst. Dus krijg je niet waar je voor komt. En als meer mensen dat zo zien veranderd dat zeker de sfeer.
Mijn gedachten in blauw.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
even voor de duidelijkheid.
op de DT's werd er met het oude systeem gewerkt zoals jij dat zei.
we zijn overgestapt op asp (advanced slob picks), omdat je als je hier de eerste match verliest niet compleet verloren bent.

btw dit is een nederlands toernooi.
en ik geloof dat ik voor een hoop spreek als ik gewoon die klote boten anna's voor wil blijven.
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
@Empy Goede post ^^

Haha, ik wil best met Wolf hoor. Wolf approachen is al moeilijk genoeg. Als je dan een item hebt is het helemaal niet te doen. Al is het een beamsword, tuurlijk ga ik daar niet mee smashen, ik gooi het wel gewoon.

Dat gooien kan ik duidelijk begrijpen maar een simpele dodge helpt daar toch gewoon tegen? Dus wat is daar nou het probleem van een item? Ok je kan niet altijd dodgen, Maar je kan ook niet altijd een smash of iets dergelijk dodgen.

Again, Wolf camped, komt een item /discussie. Jij kan nu wel leuk roepen dat je dan nog appraoched, maar het lukt je toch niet, er is niet eens een toernooi nodig om dat te testen.

Tegen campen kan je wel wat doen toch? (Aangezien Snake anders niet te verslaan is (Heb gehoord dat hij king of campers is)). En jah Wolf is er zeker goed in dat moet ik toegeven maar dat gedoe kan je verhelpen met items toch? Staat hij te campen kan je iets gooien of gebruiken om het gecamp tegen te gaan en er (naar mijn part) een interesantere mach van te maken.

Ja en anders shield je gewoon. En er is een immens verschil tussen judgement gebruiken en met items spelen. Dat begrijp je zelf ook wel.

Juist er is een verschil inderdaad maar de overeenkomst is: Dat het ook een luck factor heeft... En anders shield je gewoon....Kan je dat ook niet bij items doen die op je af vliegen?
Want mensen kunnen je niet grabben als ze een item hebben dus ben je daar ook veilig voor (Op een paar moves na die grab-alike zijn).

Ja en dat is dan een voordeel van Peach als character. Is ze misschien nog enigzins speelbaar. Daarnaast kan ik je met een fsmash ook op 60% wel killen.

Niets om hier toe te voegen. :3

Ja maar je oorspronkelijke punt was dat characters als Kirby etc.. items kunnen opzuigen en sommige kunnen reflecteren. En dat dat een onderdeel van Smash Bros is. Hyrule Temple en Dragoon parts zijn ook onderdeel van Smash en daar kan je toch ook niet mee spelen?

Hyrule tempel mag van mij aanstaan zolang er maar niet iemand is die rondjes gaat rennen hahaha. Ik vind er wel een verschil tussen zitten van levels en moves, Dragoon parts heb ik persoonlijk niet iets ergs tegen. Het is eigenlijk wel grappig maar niet goed te gebruiken in een wedstrijd omdat het een one hit KO is en items die dat veroorzaken staan uit op dit toernooi (Tenzij je een homerun slaat maar dat betweifel ik). En die moves dat je items op eet en dat je ze terugkeert zijn ook geen one hit KO (Behalven als je iets gooit waarop iemand reflect en dat je hem terug naar je kop krijgt en eruit vliegt, Maarja daar zijn reflects voor. moejemaniegooie!)


Tuurlijk wel. Mensen hebben zin in een goed potje Brawl. Ik wil mijn Ike tegen andere mensen meten, in de hoop beter te spelen dan dat zij doen. Dan heb ik geen zin om door een fireflower zee heen te moeten lopen, als dat niks zegt over hoe goed mijn tegenstander zijn character beheerst. Dus krijg je niet waar je voor komt. En als meer mensen dat zo zien veranderd dat zeker de sfeer.

Als je je char goed beheerst zal een Fireflower niet zo moeilijk zijn te ontweiken toch? Ok het is vervelend maar jij kan het net zohard terug doen? Ok je speelt niet met Fox die waarscheinlijk minder last ervan zou hebben met alweer een goede reflect maar ik denk dat je best makkelijk dat ding kan verhelpen als iemand op je af komt huppelen met zon ding (En de items staan als het goed is zo afgesteld dat een one hit KO niet erg mogelijk is (bedoelend vanaf een hoog damage percentage)).

En op de sfeergedoe: Als items zo`n probleem zijn.....Je hoeft niet te komen en daarnaast laten we gewoon voten dan zijn we er vanaf met al dit gedoe eromheen (Ik denk dat iedereen hetzelfde erover denkt).
Ik stel voor dat Flok en D.R. Games (Best game shop evur) allebij een vote hebben en dat de stemmen van de deelnemers bij elkaar ook een vote zijn zodat we een best of 3 hebben...

OH en Empy!
Briljante reply! ^^
En een Ike speler lijkt me zeer interesant om te zien!

En erm Linkje ik ben jammergenoeg onbekent met ASP >.< Maar als het werkt dan doen we dat toch? ^^

Boten anna`s? Moffen?
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
General Guy :3
God die heb ik al een poos niet gehoord. ^^
Jah hoezo?

(Vind niets toch wel wat beter :3 )
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
Zij van wel maar ergens vanmiddag hoop ik.....

En Marc ik ben nu niet meer zon easy target als ik eerst was ^^ hoop je daar ook te zien.

(Ahja niet meer.... eerst zien hoe ik het ga doen dan pas hip doen natuurlijk)

Ik ben erg benieuwd naar hoe de rest speelt en dat zo min mogelijk chaingrabs gedaan worden >.<.

Toch een bewijs tegen Coen dat je wel skills nodig hebt in dit ever zo clever skilloze spel :3 want chaingrabben doe je niet 1-2-3 >:3
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Lol, dus jij bent Stein? Dan hebben wij waarschijnlijk ook wel een keer tegen elkaar gespeeld. Wist niet dat je nog actief was.

Anyway, chainthrowen met Dedede is niet moeilijk en ik ga dat echt als de tering misbruiken. Gewoon, omdat het kan.
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
Hoe bedoel je evil......
Ow en ja ik weet wel zeker dat we gespeeld hebben alleen dat was in het begin helemaal...^^ jaren terug
En ik ben wel actief alleen niet op forum`s vind ik meestal wat vervelend.... :3
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Kanker spel.
Brawl is gay, maar brawl MET items is gewoon triest =(. Dat kan ik niet aanzien.


Ik zou het wel interressant vinden als er een poll wordt gemaakt.
Ik schat in dat 90% voor zonder items is
en ong 10% voor met items.

KK JP.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Dat gooien kan ik duidelijk begrijpen maar een simpele dodge helpt daar toch gewoon tegen? Dus wat is daar nou het probleem van een item? Ok je kan niet altijd dodgen, Maar je kan ook niet altijd een smash of iets dergelijk dodgen.

Nou Wolf z'n blaster moet je al dodgen (shorthopen = side B sweetspot). En zodra je daar uit komt kan het item gegooit worden. Voor andere ventjes kan je natuurlijk ook zat verzinnen. Het probleem is gewoon dat zo'n item gooien veel minder lag heeft dan een move.

Tegen campen kan je wel wat doen toch? (Aangezien Snake anders niet te verslaan is (Heb gehoord dat hij king of campers is)). En jah Wolf is er zeker goed in dat moet ik toegeven maar dat gedoe kan je verhelpen met items toch? Staat hij te campen kan je iets gooien of gebruiken om het gecamp tegen te gaan en er (naar mijn part) een interesantere mach van te maken.

Een campende Snake is een slechte Snake imo. Snake is meer hit en run. Voor Wolf is het wel verstandiger om te campen tegen sommige characters. Als ik tegen een Wolf moet bijv. kan diegene me wel de hele tijd approachen, maar er is veel minder risico als ie gewoon op de plaats blijft.

Juist er is een verschil inderdaad maar de overeenkomst is: Dat het ook een luck factor heeft... En anders shield je gewoon....Kan je dat ook niet bij items doen die op je af vliegen?
Want mensen kunnen je niet grabben als ze een item hebben dus ben je daar ook veilig voor (Op een paar moves na die grab-alike zijn).

Nuja sommige items hoef je niet mee te grabben. Fireflower bijv. kan je gewoon mee naar voren rennen en op iemand z'n schild blijven hitten. En als je schild omdat iemand een item gooit kan diegene je ook gewoon grabben.


Hyrule tempel mag van mij aanstaan zolang er maar niet iemand is die rondjes gaat rennen hahaha. Ik vind er wel een verschil tussen zitten van levels en moves, Dragoon parts heb ik persoonlijk niet iets ergs tegen. Het is eigenlijk wel grappig maar niet goed te gebruiken in een wedstrijd omdat het een one hit KO is en items die dat veroorzaken staan uit op dit toernooi (Tenzij je een homerun slaat maar dat betweifel ik). En die moves dat je items op eet en dat je ze terugkeert zijn ook geen one hit KO (Behalven als je iets gooit waarop iemand reflect en dat je hem terug naar je kop krijgt en eruit vliegt, Maarja daar zijn reflects voor. moejemaniegooie!)


Kijk, het probleem is natuurlijk dat mensen wel gaan wegrennen. En dat gaat voor items net zo. Mensen gaan de items gewoon zo gebruiken dat ze zo makkelijk mogelijk winnen. Noem het cheap of noem het geniaal, maar het gebeurd wel. En Dragoon parts zijn wel heel erg hoor. Maar je geeft zelf al aan dat ze niet in wedstrijden te gebruiken zijn dus.

En die reflectors vind ik een beetje onzin. Reflectors zijn er niet speciaal voor items. Daarnaast zijn de characters met de reflector toch degene die campen.


Als je je char goed beheerst zal een Fireflower niet zo moeilijk zijn te ontweiken toch? Ok het is vervelend maar jij kan het net zohard terug doen? Ok je speelt niet met Fox die waarscheinlijk minder last ervan zou hebben met alweer een goede reflect maar ik denk dat je best makkelijk dat ding kan verhelpen als iemand op je af komt huppelen met zon ding (En de items staan als het goed is zo afgesteld dat een one hit KO niet erg mogelijk is (bedoelend vanaf een hoog damage percentage)).

Ja maar iemand met een fireflower zal niet dom genoeg zijn om op je af te komen. Gewoon blaster spammen op dat randje en als iemand in de beurt komt ga je helemaal niks staan doen. Totdat hij iets doet en dan druk je a. Oftewel, stilstaan en b drukken, totdat de tegenstander komt en dan stilstaan en a drukken.

En op de sfeergedoe: Als items zo`n probleem zijn.....Je hoeft niet te komen en daarnaast laten we gewoon voten dan zijn we er vanaf met al dit gedoe eromheen (Ik denk dat iedereen hetzelfde erover denkt).
Ik stel voor dat Flok en D.R. Games (Best game shop evur) allebij een vote hebben en dat de stemmen van de deelnemers bij elkaar ook een vote zijn zodat we een best of 3 hebben...

Tuurlijk weet ik dat ik niet hoef te komen. Ik probeer alleen wat meer inzicht te scheppen waarom het zo'n probleem is. En Flok zei zelf dat hij het jammer vind als mensen niet komen vanwege items. Dat stemsysteem lijkt me een minder strak plan omdat D.R. Games zelf aangegeven heeft niet over de item kwestie te willen beslissen. Dat en een reeks andere redenen die hierdoor toch overbodig zijn.

OH en Empy!
Briljante reply! ^^
En een Ike speler lijkt me zeer interesant om te zien!


Dank je en tjah, ik zal iig niet campen dan. ;) Maar ik gok niet dat ik heel ver zal komen want Ike is niet zo heel goed.
Zoals ik al zei mijn gedachten in het blauw.
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
@Empy

Yo dude ik moet toegeven ik ben het op veel punten met je eens en ook weer op sommige oneens, Ik ga niet weer commenten op de comments die je op mij gecomment had :3 anders blijven we heen en weer gaan en dat schiet ook gewoon niet op. (Ben je het denk ik wel mee eens)

Dit gezeur is al een tijd aan de gang laat iedereen die meegaat naar DR. Games even stemmen hierover zijn we eindelijk klaar.....

Persoonlijk stem ik voor items.

Oh en Empy ik denk dat als je genoeg met Ike gespeeld hebt dat je aardig goed zal gaan ^^ en ik ben benieuwd naar de rest van de mensen (behalve mensen die chaingrabben of met toptiers spelen >:3 )
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik stem tegen items. Ik hoop me crew zo ver te krijgen dat we item tourneys te doen tijdens de atm toernooien maar ik weet ook dat items een fixe verandering is die niet iedereen gelijk leuk vind. Ik heb nooit gezegd dat ze gelijk aan moeten op een groot toernooi of dat ze de standaard moeten worden. Ik heb alleen gezegd dat er we ze wel moeten testen voor toernooien en niet gelijk uitsluiten. Omdat dit een vrij groot toernooi is en een van de eerste lijkt het me slim om het een beetje safe te spelen en dus stem ik tegen items voor dit toernooi.
 

Flok

BRoomer
BRoomer
Joined
Jan 3, 2002
Messages
1,395
Location
The Netherlands
Wat is dit? Items uit op dit Brawl toernooi betekent automatisch een eerlijker systeem?

Waarom word het gebruik van items en de ontwijkmethodes voor deze gameplay element meteen genegeerd voor een nieuw spel als dit als ze aan staan? Is al het onderzoek voor deze items over of ze aan of uit moeten op Brawl toernooien al gedaan en staat het definitief dat ze allemaal nooit beschikbaar kunnen zijn op toernooien?

Is het dan zo oneerlijk om bijvoorbeeld een Smoke Ball te activeren, om zo daarmee een nieuwe situatie te creeren in de match? Als een character een Beam Sword oppakt, dan pas je je aan, want het zwaard kan gegooid worden of de character besluit om er mee rond te zwaaien.

Sinds de ratio Low zal zijn(Wat ik zometeen bij de regels zal plaatsen), zal het uiteraard niet TE chaotisch worden met items aan. Helaas kan er niks gedaan worden over de manier waar de items precies tevoorschijn komen, maar dit hoort nou eenmaal bij het gebruik van items. Het is misschien een geluk dat er Food van 4% tevoorschijn komt bij jouw character, maar behalve voor Food en een paar items zoals Franklin Badge worden alle andere items met skill gebruikt, en als er eenmaal een Home-Run bat tevoorschijn komt boven de tegenstander, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat je meteen het level uitvliegt, gezien de beschikbare ontwijkmethodes.

Een item gooien en er meteen bijvoorbeeld een forward smash erachter aan gooien, ja, dat is ook bepaalde skill tonen. Je bent dat niet in het nadeel tegen deze reeks van aanvallen, maar je moet natuurlijk wel oppassen.

Ik mag misschien nog totaal niet genoeg ervaring hebben gehad met de items in Super Smash Bros. Brawl, maar om nou meteen ALLE items te verbieden met Brawl, die bepaalde vriendelijker items heeft dan 64 of Melee, ik kan dat niet geloven. Toegegeven, ik heb mij niet verdiept over waarom alle items uitmoesten in Melee, ik dacht er niet veel bij na op de DT toernooien na DT7, maar deze keer zie ik het anders voor Brawl. Deze keer zal ik de items namelijk gaan verdedigen.

Een poll kan ik inderdaad wel toevoegen, en het resultaat kan zo'n beetje iedereen wel verwachten. Toch blijf ik voorstander van bepaalde items aan en vind ik het heel jammer dat de tegenstanders niet voorstellen om items een kans te geven voor dit experimenteel toernooi, zeker nu de Brawl toernooi periode nog zo jong en vers is.

Item gebruikers kunnen ook keihard gestraft worden door degene met reflectie moves, en kunnen ook benuttigd worden door degene die bijvoorbeeld moeite hebben met combo's maken of geen sterke finishing moves hebben. Dat is nou wat items zo mooi maakt, ze kunnen voor allerlei situaties gebruikt worden, en men past zich daarop aan zodat de matches minder eentonig en meer interessant worden.

Ze zullen door iedereen bruikbaar kunnen zijn, en uiteindelijk bepaal je zelf tijdens een match of je items daadwerkelijk zult gebruiken. Verder wil ik graag van jullie ook de mening horen van individueel elke item die nu aanstaat. Items werken nou eenmaal niet allemaal hetzelfde, het lijkt mij dus belangrijk om dit aan te horen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pardon met het late bericht, maar ik moest mij op deze post voorbereiden, want het is niet zomaar iets waarover je 1-2-3 je mening kan geven, als je VOOR items bent. Gelukkig hebben we nog tot 13 Juli de tijd om de item kwestie te bespreken.

Binnenkort zal ik de Stages kwestie onder handen gaan nemen, door onder andere de random stages aan te kondigen. Verder kan ik geen contact krijgen met MrSilver, Rune, Guido, Zteve, Danny of Phuong. Weet iemand hoe ik contact met hun kan krijgen?

De finals in 1vs1 en 2vs2 zullen best of 5 zijn.

Als laatste heb ik ook nog een vraag, wat houden Slob picks en wobbling in? Terwijl jullie die aan mij beantwoorden, zal ik de termen ook gaan opzoeken.

Ik zal mij vast al gaan voorbereiden op jullie reacties door items nog beter te gaan onderzoeken.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Je bent er van op de hoogte dat items meer spawnen in de buurt van de speler die achter staat? Nintendo's ingebouwde handicap om matches spannend te houden.

Ongeveer 2 van de 3 items komen dichter bij de speler die achter staat om hem voordeel te geven.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Wat is dit? Items uit op dit Brawl toernooi betekent automatisch een eerlijker systeem?
Ja dat is toch al jaren bekend?

Waarom word het gebruik van items en de ontwijkmethodes voor deze gameplay element meteen genegeerd voor een nieuw spel als dit als ze aan staan? Is al het onderzoek voor deze items over of ze aan of uit moeten op Brawl toernooien al gedaan en staat het definitief dat ze allemaal nooit beschikbaar kunnen zijn op toernooien?

Nee maar om dan meteen te zeggen dat ze maar weer aan moeten is ook wel extreem. Zeg zelf, hoe lang heb je nu zonder items gespeeld? Denk je niet dat het beter is om eerst even te kijken wat items wel voor effect hebben, voordat je ze aanzet?

Is het dan zo oneerlijk om bijvoorbeeld een Smoke Ball te activeren, om zo daarmee een nieuwe situatie te creeren in de match? Als een character een Beam Sword oppakt, dan pas je je aan, want het zwaard kan gegooid worden of de character besluit om er mee rond te zwaaien.

Maar wat heeft dat voor zin, waarom moet ik me ineens aan stomme zwaarden gaan aanpassen als je ook gewoon het spel kan spelen? En zeg nu niet dat het meer skill toevoegd, er is veel meer skill nodig om een toernooi te winnen dan om een beamsword te zwaaien.

Sinds de ratio Low zal zijn(Wat ik zometeen bij de regels zal plaatsen), zal het uiteraard niet TE chaotisch worden met items aan. Helaas kan er niks gedaan worden over de manier waar de items precies tevoorschijn komen, maar dit hoort nou eenmaal bij het gebruik van items. Het is misschien een geluk dat er Food van 4% tevoorschijn komt bij jouw character, maar behalve voor Food en een paar items zoals Franklin Badge worden alle andere items met skill gebruikt, en als er eenmaal een Home-Run bat tevoorschijn komt boven de tegenstander, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat je meteen het level uitvliegt, gezien de beschikbare ontwijkmethodes.
Ja maar het probleem is dat items bij characters vallen. Dus iemand die de hele match op 1 plaats staat word daarvoor beloont met een item. Dat is een beetje krom imo. Tuurlijk is je tegenstander niet meteen dood als jij een item krijgt, maar het is dan wel makkelijker voor hem, dus juist minder skill.

Een item gooien en er meteen bijvoorbeeld een forward smash erachter aan gooien, ja, dat is ook bepaalde skill tonen. Je bent dat niet in het nadeel tegen deze reeks van aanvallen, maar je moet natuurlijk wel oppassen.
LoL, maar het kost 1 knopje om een item te gooien en dan kan je meteen alles weer doen. Daar heb je toch geen skill voor nodig kom op zeg.

Ik mag misschien nog totaal niet genoeg ervaring hebben gehad met de items in Super Smash Bros. Brawl, maar om nou meteen ALLE items te verbieden met Brawl, die bepaalde vriendelijker items heeft dan 64 of Melee, ik kan dat niet geloven. Toegegeven, ik heb mij niet verdiept over waarom alle items uitmoesten in Melee, ik dacht er niet veel bij na op de DT toernooien na DT7, maar deze keer zie ik het anders voor Brawl. Deze keer zal ik de items namelijk gaan verdedigen.
Maar als je ze wil verdedigen kom dan eens met argumenten waarom een toernooi met items zoveel beter is als een toernooi zonder.

Een poll kan ik inderdaad wel toevoegen, en het resultaat kan zo'n beetje iedereen wel verwachten. Toch blijf ik voorstander van bepaalde items aan en vind ik het heel jammer dat de tegenstanders niet voorstellen om items een kans te geven voor dit experimenteel toernooi, zeker nu de Brawl toernooi periode nog zo jong en vers is.
Ik zou het niet doen, JUIST omdat de Brawl periode nog "jong en vers is". Laten we eerst even kijken hoe men zich ontwikkeld in het spel en dan kijken of items een goede toevoeging zijn. Maar op zo'n eerste toernooi wordt dat een beetje overcomplicatie naar mijn inziens.

Item gebruikers kunnen ook keihard gestraft worden door degene met reflectie moves, en kunnen ook benuttigd worden door degene die bijvoorbeeld moeite hebben met combo's maken of geen sterke finishing moves hebben. Dat is nou wat items zo mooi maakt, ze kunnen voor allerlei situaties gebruikt worden, en men past zich daarop aan zodat de matches minder eentonig en meer interessant worden.
Aha, dit is interresant. Nu begin je te verklaren waarom je wilt dat ze aan staan. Helaas betekend dat niet meteen dat je er ook gelijk in hebt/zal krijgen. Characters met een kleine hoeveelheid combos zijn namelijk of langzaam, of hebben veel knockback, in de meeste gevallen beide. Dit betekent vaak ook dat ze minder mogelijkheden hebben om zich te verplaatsen. Wat voor items juist een vervelende bijkomst is. Ook zijn items best bruikbaar met combos. Vooral als je tegen MK moet die met z'n b moves prima overweg kan.

En ja je hebt meer mogelijkheden, maar dat kan ook betekenen dat iemand een mogelijkheid krijgt die de ander niet heeft. Alleen niet door z'n eigen toedoen, maar door het spel zelf. Als in, P1 krijgt een homerun bat, dus die heeft meer mogelijkheden dan P2, maar dat zegt niks over de skill van P1 of P2.

Ze zullen door iedereen bruikbaar kunnen zijn, en uiteindelijk bepaal je zelf tijdens een match of je items daadwerkelijk zult gebruiken. Verder wil ik graag van jullie ook de mening horen van individueel elke item die nu aanstaat. Items werken nou eenmaal niet allemaal hetzelfde, het lijkt mij dus belangrijk om dit aan te horen.
Als we in een match mogen kiezen of we ze willen gebruiken, mogen we dan ook voor een match kiezen of we ze wel of niet gebruiken?

Ik heb hier als het goed is al een hele post over gemaakt. Anyway, hothead en fire flower vind ik het ergste. Hothead slaat ook nergens op, omdat je argumenten gebaseerd zijn op skill en nieuwe mogelijkheden en dit item bied geen van beide.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pardon met het late bericht, maar ik moest mij op deze post voorbereiden, want het is niet zomaar iets waarover je 1-2-3 je mening kan geven, als je VOOR items bent. Gelukkig hebben we nog tot 13 Juli de tijd om de item kwestie te bespreken.

Binnenkort zal ik de Stages kwestie onder handen gaan nemen, door onder andere de random stages aan te kondigen. Verder kan ik geen contact krijgen met MrSilver, Rune, Guido, Zteve, Danny of Phuong. Weet iemand hoe ik contact met hun kan krijgen?

De finals in 1vs1 en 2vs2 zullen best of 5 zijn.

Als laatste heb ik ook nog een vraag, wat houden Slob picks en wobbling in? Terwijl jullie die aan mij beantwoorden, zal ik de termen ook gaan opzoeken.

Ik zal mij vast al gaan voorbereiden op jullie reacties door items nog beter te gaan onderzoeken.
Wobbling is een Ice Climbers move, waarbij je iemand grabbed, vervolgens met Popo je grab attack doet en met Nana een tilt. Na elke grab attack (headbutt) of tilt kan je even niet uit de grab ontsnappen en zo ontstaat een infinite.

Advanced slob picks komt erop neer dat je als verliezer wat voordelen krijgt boven de winnaar, zodat er niet teveel afhangt van de eerste match. Het wordt hier wat uitgebreider vertelt.

Editzors; kheb ook een link naar een vrij oud topic over Wobbling gevonden, door Wobbles (vanwaar de naam ook komt): link.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Flok: Het enige wat je hebt gedaan is je eerdere punten herhalen, je bent op niets ingegaan wat er verder aan discussie is gevoerd. Met alle respect, je standpunten zijn achterhaald, je bent niet op de hoogte. Op deze manier heeft het ook geen zin meer om er nog verder over te praten.

Haal Remen en mij maar van de lijst. Als je nou m'n naam meteen goed had geschreven...
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
HAAAAWWWW...... das jammer dat jullie niet komen ): maarja.... veel gezeur over de items maakt me gewoon geirriteerd....

Ik blijf een voorstander voor items....Maar ik ben het zat dus ik stem ook items uit >.>

Items=Gezijk=Uit=Geen gezijk---->?????=Profit!
 

Flok

BRoomer
BRoomer
Joined
Jan 3, 2002
Messages
1,395
Location
The Netherlands
Ok, ik heb het tenminste geprobeerd. Ik zet de items natuurlijk nu wel uit, want ik zou het jammer vinden als jullie niet zouden komen.

Ik voel me niet verslagen ofzo, ik had echter alleen het gevoel dat ik deze discussie wel aankon. Het grootste random effect zal nu uit zijn.

En het feit dat er Mark's EN Marc's rondlopen op deze planeet is gewoon verwarrend.

Lezen jullie verder nog eventjes het laatste stukje van mijn vorige post a.u.b.

Nihonjin, was je nog van plan om te komen?
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
NOU daar zijn we ook weer vanaf :D
Waar gaan we het nu is over hebben? ^^ Zijn er nog dingen over de levels, tijd limiet, caracters of dergelijke dingen waar we een discussie over kunnen hebben?
 
Top Bottom