• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Fiz

Smash Apprentice
Joined
Mar 15, 2006
Messages
92
Location
Israel
I don't think you'll be able to play much Brawl here...everybody seems to be anti-Brawl >.>
*******s don't recognize the best game ever even if it's right in front of them >.>
oh , so I guess that I need to start practicing melee again :)

and thank you very much uchihaJP :)
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
VDZ: Er zal wel een reden zijn waarom alleen scrubs brawl leuk vinden. Neem bijv Nihonjin's post. Reden genoeg waarom brawl in geen enkel opzicht competitief goed is (naast partygame, want als partygame is het wél leuk).

En zoals ik al eerder gezegd had, ik ben in de finale gekomen bij balance door vrijwel alleen maar te turtle campen met G&W. Dat zegt al genoeg.
 

VDZ

Smash Apprentice
Joined
Oct 15, 2007
Messages
130
Location
Netherlands
En zoals ik al eerder gezegd had, ik ben in de finale gekomen bij balance door vrijwel alleen maar te turtle campen met G&W. Dat zegt al genoeg.
Toen Melee nog niet zo lang uit was, kon je ook nog winnen door als een noob te spelen. Iedereen is nu nog een noob, daarom is het nu nog niet zo moeilijk om te winnen. Als het over een jaar nog steeds zo is, DAN kun je pas zeggen dat Brawl niet geschikt is voor competitie.
 

Tech n9ne

Smash Rookie
Joined
Jun 29, 2008
Messages
8
Location
Netherlands,eindhoven
Ik zei eerder dat Brawl potentie had.

Ik neem mijn woorden terug.

Enneh als er binnen 5 weken en over 2 weken een smashfest of wat dan ook te regelen valt.. vertel het me alsjeblieft!
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik ben al 2 maanden geleden opgehouden met de discussie melee vs brawl dus ik ga hier niet lang op in maar als ik kijk naar de ontwikkeling van brawl over de afgelopen maanden in de US dan zie je dat campen steeds minder de definitieve strategie is. VDZ heeft wat dat betreft gelijk dat onze community achterloopt op dat punt en dat is ook niet gek want we hebben nog nauwelijks toernooien gehad.

Verder zegt Coen hier wel dat ie de finale haalt door alleen maar te turtle campen ( wat meer zegt over het skill niveau van zijn tegenstanders dan) maar hij heeft het niet gewonnen. Waar ie de vrijdag ervoor 2 sets door te campen enz won van moreno won moreno dit keer de 2 sets.

Verder is brawl nog niet volledig bekeken en met alle respect maar wat amsah zegt is een oud argument dat al maanden geleden aangevoerd is en verder ook onjuist is. Er is nog steeds een ontwikkeling in de metagame en toernooi uitkomsten zijn erg divers. Als ik kijk is er veel meer beweging in gekomen en worden de edge guard mogelijkheden nu ook steeds meer benut.

Dat neemt niet weg dat veel spelers duidelijk een voorkeur hebben voor melee en dat is in europa dus ook sterk zo op dit moment. Ik zelf heb dat ook en dat zal wel komen omdat ik zo erg gewend aan dat spel ben dat dat me gewoon meer aanspreekt. Brawl kan ook leuk zijn maar je moet er van houden. Toch hebben beide games wel hun top spelers en ben je niet binnen een dag de beste in brawl. Wat dat betreft kent het spel wel diepgang.

Wat mij betreft houd het maar es op met de brawl haat en de vergelijking tussen brawl en melee. Het moge nu wel duidelijk zijn dat de 2 games sterk van elkaar verschillen en hoewel ze zelfde formule delen voor de rest een andere aanpak vereisen en andere mechanics bevatten. Het is geen kwestie van een goed of slecht het is een kwestie van wat je de voorkeur geeft. Speel gewoon de gene die je het meeste aanspreekt en laat dat andere ook doen...
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Elke franchise heeft dat. Er zal ook nooit een spel komen wat exact zo is als zijn voorganger met alleen maar pluspunten die iedereen leuk vind. Het verschil tussen Brawl en Melee is alleen wat drastischer. Toch denk ik dat Brawl nog wel wat dieper gaat worden. In Melee is alles eruit gehaald wat er in zit en zo ver zijn we bij Brawl nog lang niet. Dat het dan nog steeds niet op Melee zal lijken is 1 + 1.

Maar het is wel een beetje zinloos om erover te discusseren het is niet alsof alle Melee liefhebbers ineens denken dat Brawl wel leuk is en dat mensen die Melee nooit zoveel gespeeld hebben het ineens een brilliant spel vinden als je vertelt over de snelheid en combos.
 

Tech n9ne

Smash Rookie
Joined
Jun 29, 2008
Messages
8
Location
Netherlands,eindhoven
Het spijt me echt maar het moet er gewoon uit want de discussie is wel degelijk nuttig.

Je hebt gelijk dat de Melee liefhebbers niet opeens gaan denken dat Brawl leuk is want dat is het niet.
Wat wel zo is is dat de Brawlers die melee niet goed kennen horen over hoe veel beter het is dan Brawl. Dan zullen zij echt wel denken dat Melee een brilliant spel is.

Zo vergen wij nieuwe spelers voor Melee en kunnen wij weer volop aan de bak om hun is mores te leren.
 

VDZ

Smash Apprentice
Joined
Oct 15, 2007
Messages
130
Location
Netherlands
Ik denk dat 99% van de mensen die Brawl bezitten op Smashboards ook veel Melee hebben gespeeld...de mensen in dit topic in ieder geval wel.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
discussie is niet nuttig, ik herhaal NIET.

Het is en blijft een mening die je n iet zomaar kan ombuigen. mensen blijven dit denken. en je kan het niet veranderen. dus discussie is het niet, het is alleen *****en
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
De discussie is nutteloos omdat de vraag welk spel beter is, niet zo relevant is op dit moment. Voor beide is ruimte en beide worden gespeeld. De meeste vergelijkingen zijn ook op niets gebaseerd. Melee wordt al meer dan 6 jaar competitief gespeeld en Brawl is nog maar net begonnen, zeker hier. Je **** de metagames simpelweg nog niet goed vergelijken. Verder zijn er ook gewoon mensen die wat nieuws willen spelen of niet eens bekend zijn met competitief Melee, ik vind dat daar ruimte aan geboden moet worden.

Het valt me op dat de mensen met de grootste bek mensen zijn die zowel in Melee als Brawl niets voorstellen. Hoe kun je een gefundeerde mening hebben als je pas een paar maanden geleden aan bent komen waaien en op vrijwel geen enkele kennis of ervaring betrapt **** worden? Als je kijkt naar Melee matches van 6 jaar geleden, zou je ook niet denken dat daar een enorm potentieel in zit. Het is wel waar dat we met meer bagage tegen Brawl aan kijken, maar er wordt nog zoveel nieuws ontdekt dat het nog veel te vroeg is voor definitieve conclusies. Het getuigt van een kortzichtigheid die helaas redelijk kenmerkend is voor de Europese community.

Zoals het er nu uitziet verschillen Melee en Brawl heel erg. Wel staat vast dat Brawl competitief goed functioneert en dat je niet van de ene op de andere dag aan de top staat. Of het skillplafond zo hoog is als in Melee valt nog te bezien, maar dat is dus iets waarvoor het eerst een kans moet krijgen. Het enige wat zorgwekkend genoemd kan worden is dat Brawl veel meer exploits in de vorm van infinites en stalling lijkt te hebben dan Melee. Het meeste valt echter te verhelpen door bans of door simpelweg de nadruk op 2 vs 2 te leggen, iets waar ik nog steeds een voorstander van ben.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Het meeste valt echter te verhelpen door bans of door simpelweg de nadruk op 2 vs 2 te leggen, iets waar ik nog steeds een voorstander van ben.
Quoted for truth.

2vs2 trekt mij zoveel meer, alleen al omdat iedereen als team kan winnen. en niet individueel. je hebt elkaar in brawl nodig.
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
kijk ik kan dat tenminste van mezelf zeggen , zie jou dat niet zo snel kunnen ''walg van jou
 

Mic_128

Wake up...
Administrator
BRoomer
Joined
Jun 19, 2002
Messages
46,176
Location
Steam
Genoeg. Alstublieft niet op als onvolwassen als de Amerikanen doen in hun regionale kamers.


Sorry als dit is slecht grammatica, ik gebruik google vertaler.
 

Falcinho

Smash Ace
Joined
Nov 5, 2006
Messages
831
Location
Austria
Although i don't speak dutch, i'm pretty sure he wants you to write in English so that everybody understands what you are saying ^_^
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
Min Gewd ziej k det nau goe eenentwyntig deuzend peusts KK Zjnoen GEsteurd veul vreje tyjd :|
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Yeah, but the point is whether we want to see non-Dutchies use Google translations and fail or write in English that 95% of the Dutchies will understand.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
net niet zo gay als iemand die zichzelf in de spiegel ziet en roept dat hij een lekker ding is, en dan nog bevestiging vraagt aan een homo spanjaard die het er mee eens is.
Hoe lelijk ben jij wel niet Linkje dus houd gewoon je sjmoel kk vetzak, ivo is nog minder lelijk dan jij.
had het niet over jouw..... maar uhhhhh bedankt dan maar......
kennen we nog meer spaanse homo's?
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Jongens, een klein half jaar geleden had ik een plan voor een website voor competitief smash in Nederland. Ik heb er niet echt veel moeite voor gedaan verder, maar ik had weinig tijd. Nu heb ik er iets meer tijd voor, dus ik wil kijken of zoiets alsnog kan slagen. Voornaamste reden is dat Moreno een maandelijks toernooi wil gaan organiseren voor Brawl en dat dit waarschijnlijk zorgt voor veel nieuwskomers. Om te zorgen dat onze community voor deze nieuwkomers wat makkelijker te vinden is en om het toernooi te promoten, leek een website mij toch wel handig. Ik wil beginnen met iets simpels (wat info met een forum), wat ik zelf met HTML kan maken. Daarna kunnen we eventueel uitbreiden, mocht het aanslaan. Enige probleem is dat ik totaal geen verstand van hosting heb, dus misschien heeft iemand hier wat tips voor. Het hoeft niet al te fancy te zijn, en moet voorlopig vooral niet duur zijn. Ik zal trouwens ook nog eens aan Johnny vragen of hij nog zin heeft om hier iets voor te doen.

Daarnaast hebben we nog steeds geen naam. Moreno noemde 'NederSmash'. Andere namen die al voorgesteld zijn, zijn bijvoorbeeld 'SmashNL' en 'Smash Bond Nederland'. Als iemand een goede naam heeft, hoor ik hem graag. Zonder naam kunnen we niet verder.

Of houden we het toch liever bij SmashBoards?

P.S. Ik heb het toernooi/resultaten blablabla geupdate. Kijk [urlhttp://home.student.uva.nl/rutger.mensch/smash/index.html]hier[/url]. Ik heb de Brawl toernooien er ook maar bij gezet, ik kijk wel hoe dat verder moet als er meer Brawl toernooien zijn geweest.
 
Top Bottom