• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Smashboards is op het moment erg stabiel en op zich zitten we hier goed nu. Een eigen website met informatie en een verwijzing naar Smashboards kan echter geen kwaad en daar ben ik nog steeds voor. Ik zou ook best content aan willen leveren, maar het probleem blijft de site zelf bouwen. Zolang niemand dat kan, schieten we weinig op.

Ik wil ook meteen een heel ander punt onder de aandacht brengen. Sommige van jullie hebben het topic van Strawhat over een Europese ruleset waarschijnlijk al gezien. In het kader daarvan ben ik op het idee gekomen om op z'n minst met Frankrijk en Spanje een afspraak te maken over een ruleset op grote events. Die ruleset zal zijn wat ik ook in de andere topic gepost heb.

Neutral:
-Final Destination
-Dream Land 64
-Pokémon Stadium

Counterpick:
-Yoshi's Story
-Fountain of Dreams
-Battlefield

Voor Frankrijk betekent dit Battlefield aan de counterpicks toevoegen en voor Spanje betekent het 3 stages van neutral naar counterpick verplaatsen. Deze ruleset is onze basis (dus wat dat betreft komen we er goed vanaf), maar de laatste tijd worden stages als Rainbow Ride enz weer vaker toegestaan. Deze afspraak betekent voor ons dus dat deze stages niet op internationale events worden toegestaan. Slhoka vond het een goed idee en zal het voorleggen aan z'n community, ik zal het ook aan Strawhat voorstellen. De verschillen met Zweden en Noorwegen lijken te groot, maar ik zal het proberen als dit erdoor komt.

Het voordeel hiervan is dat we geen (of iig minder) gezeur meer over regels hebben op grote events tussen deze drie landen en dat iedereen weet waar ie aan toe is. Waarom ik dit hele verhaal hier post en het niet gewoon doorgezet heb, is dat het om onze hele community gaat. Hosts van grote events zullen zich aan deze afspraak moeten houden, dus mijn vraag is hoe iedereen hier er tegenover staat. Ik ben met name benieuwd of er iemand problemen mee heeft om het zo te doen. Discuss.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Doen ze tenminste eens wat nuttigs. =p

Maar serieus, dat is wel het punt waar die hele afspraak op gebaseerd is. Het is een afspraak tussen communities, niet tussen een paar personen. Dus als mensen als Exalador, Dave of wie er dan ook nog iets groots gaat hosten eventueel het er niet mee eens zijn, gaat het niet door. Je mag het als een wet zien, maar in de smash community zijn die maar beperkt te handhaven. Het gaat er dus gewoon om dat de meerderheid het er mee eens is en zich eraan houdt.

Voor ons verandert er inderdaad heel weinig, vandaar dat het me een goede deal leek. ;)
 

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
Ff een vraagie aan jullie smashers.
Stel dat ik wordt weggemept met veel schade en ik zou het normaal niet overleven. Helpt het dan om bijv. een Fair of Dair te doen als ik wegvlieg om minder ver weg te vliegen. Of werkt Fair/Dair+controlstick beter/alleen

Ik hoop dat mensen het een beetje snappe, ik kan namelijk niet echt uitleggen
 

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
In brawl bedoel ik. Ik bedoel dus als je naar achter wordt geslagen en dan een aanval om minder hard naar achter te gaan. Ik bedoel niet om beter te recoveren ofzo als je weer naar voren gaat. Hmmm beetje verwarrend allemaal :p
 

Mind Trick

Smash Ace
Joined
Jul 11, 2006
Messages
670
Location
Amsterdam, NL
Alleen een mid-air jump stopt je momentum een beetje, wel is het zo dat als je een aerial of airdodge doet je eerder je jump kan gebruiken (dus eerder hitstun beeindigd). DI is ook belangrijk zodat je meer verticale en minder horizontale afstand aflegt (natuurlijk in het geval van wanneer je horizontaal geKO'd zou worden).
 

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
Ok thx, dat wilde ik weten :D. Ik zal het proberen te oefenen. DI snap ik uiteraard al. Sommige zeggen zelfs dat als ik naar rechts wordt gemept en ik dan naar links DI dat het niet helpt, maar dat is gelul. Ze zeggen dat alleen naar een hoek toe DI'en helpt. Ik zou zo zeggen doe het beide.

Is er trouwens hier nog iemand in de buurt van schiphol/Amsterdam die een offline brawl partner zoekt??
 

Mind Trick

Smash Ace
Joined
Jul 11, 2006
Messages
670
Location
Amsterdam, NL
Het zou wel kunnen werken, maar erg minimaal, omdat je als de perfecte tegenovergestelde richting DI'd het dan geen zin heeft, maar dat is vrij onmogelijk. DI verandert niet de knockback namelijk, alleen de richting, daarom is het het beste als je met een hoek van 90 graden DI'd op je te verwachten richting, uiteraard naar boven.
 

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
Is goed, mijn msn heb je nu ook ontvangen. Je woont niet ver weg dus we kunnen zeker wel een keer tegen elkaar spelen, alhoewel je een smashnoob bent :p. Geintje :D
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Genoeg. Alstublieft niet op als onvolwassen als de Amerikanen doen in hun regionale kamers.


Sorry als dit is slecht grammatica, ik gebruik google vertaler.
Hey, no grammer very good. Smart the Google translater.

Thanks posting for you.

Smashboards is op het moment erg stabiel en op zich zitten we hier goed nu. Een eigen website met informatie en een verwijzing naar Smashboards kan echter geen kwaad en daar ben ik nog steeds voor. Ik zou ook best content aan willen leveren, maar het probleem blijft de site zelf bouwen. Zolang niemand dat kan, schieten we weinig op.
Mee eens. Ondanks dat ik wel zo'n site zou kunnen maken (en zat mensen hier denk ik) heb ik niet echt motivatie. Het idee is wel leuk maar ik vraag me af of het de extra tijd en moeite waard is als we smashboards al hebben.

En Sino, Gaki gaat je afmaken. :p
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Mee eens. Ondanks dat ik wel zo'n site zou kunnen maken (en zat mensen hier denk ik) heb ik niet echt motivatie. Het idee is wel leuk maar ik vraag me af of het de extra tijd en moeite waard is als we smashboards al hebben.
Het punt was meer dat we een kleine site zouden hebben die WEL door Google gevonden wordt als je er op 'smash bros toernooi nederland' zoekt. Iets om de community een gezicht te geven. Nu is het maar afwachten of mensen in hun zoektocht naar een toernooi ook daadwerkelijk op SmashBoards terechtkomen. Iets zoals de DDR community in Nederland heeft: www.ddrnl.com

Ik merk alleen wel dat er hier niet al te veel animo meer voor is.
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Hallo. "Nieuw" ben ik niet op Smashboards, maar actief ben de laatste ik niet geweest. Ik heb Melee gespeeld voor een lange tijd, en focus nu vooral op Super Smash Bros. Brawl. Ik woon in de buurt van Amsterdam. Een vraagje, hebben jullie veel lag op wifi zelfs al woon je in de buurt?
 

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
@ gaki: Ik heb je al toegevoegd op msn

Trouwens omdat niemand hier een site kan maken kun je ook naar hyves gaan daar hoef je het niet te maken maar komen wel veel mensen.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Het punt was meer dat we een kleine site zouden hebben die WEL door Google gevonden wordt als je er op 'smash bros toernooi nederland' zoekt. Iets om de community een gezicht te geven. Nu is het maar afwachten of mensen in hun zoektocht naar een toernooi ook daadwerkelijk op SmashBoards terechtkomen. Iets zoals de DDR community in Nederland heeft: www.ddrnl.com

Ik merk alleen wel dat er hier niet al te veel animo meer voor is.
Okay naja daar heb ik nooit zo over nagedacht. Is wel een leuk initiatief dan om nieuwe spelers te krijgen. Ik denk alleen dat veel oude mensen toch hier blijven hangen maar ach.

empy voeg me op msn okirogaki@gmail.com
iedereen die in de buurt van amsterdam woont en wilt brawlen lemme know voeg me maar toe of whatever.
Done, ben voorlopig wel een weekje in Duitsland dus.

The Game
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
@ gaki: Ik heb je al toegevoegd op msn

Trouwens omdat niemand hier een site kan maken kun je ook naar hyves gaan daar hoef je het niet te maken maar komen wel veel mensen.
Ik heb zelf heel weinig met Hyves, maar misschien geen slecht idee. Input?

Okay naja daar heb ik nooit zo over nagedacht. Is wel een leuk initiatief dan om nieuwe spelers te krijgen. Ik denk alleen dat veel oude mensen toch hier blijven hangen maar ach.
Ja, het gaat nu in de eerste plaats om een site met informatie voor Nederlandstalige smashers met een verwijzing naar Smashboards voor toernooien etc. Gewoon om te laten weten dat het er is, want zelfs als je Smashboards vindt, vind je ons nog niet zo makkelijk. Een combinatie van praktische info en een soort eigen Smashwiki, zoals ik het zie.
 

Gaki

Smash Journeyman
Joined
Jun 18, 2008
Messages
209
Location
The Netherlands , Amsterdam
Meh hyves is niet echt een super idee maar in ieder geval wel iets ben zelf geen voorstaander van hyves wat dat betreft zou ik meer het idee van allisbrawl kijken?
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
nog meer vage ****:

ik rijg net een mail dat ik mee mag doen met dat lijpe brawl toernooi dat nintendo zelf orgainseer met gamemania.
je weet wel die ene waar je die LG plasmascherm kan winnen :p

ik moet zaterdag al spelen in roosendaal. en die regels zijn nog verder verneukt dan eerst :psycho:
verbetering is wel dat het 1 vs 1 is
verder mag je alleen kiezen uit de basischaracters. leuk als je wolf en sonic als mains heb...
geen stock maar time battle van 5 minuten
het gebruik van ALLEEN de wiimote. wel es geprobeert, is echt klote...
nergens informatie over items of stages. lijkt mij dat de standaart stages worden gebruikt en items aan staan.


nog tips over wat ik het best kan doen, naast niet naar dit toernooi gaan? :p
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
die controler naait je echt. als je nou gewoon GC-controler kon gebruiken was het nog wel te doen ondanks de kut regels

dubbel-tap om te rennen, geen springknop, schild op foute plaats en geen c-stick.
betrapte mezelf dr op toch naar de c-stick te gaan terwijl daar niets zit :laugh:
 

VDZ

Smash Apprentice
Joined
Oct 15, 2007
Messages
130
Location
Netherlands
Te doen met GC-controller? Gast, je hebt geen enkele unlockable character :S
Geen Game & Watch, geen Snake, geen Toon Link, geen ROB...als ik zou meedoen zou ik me hard genaaid voelen, want ik zou alleen met characters kunnen spelen waar ik weinig mee speel...
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
ok mailtje gestuurt naar die organisatie.
items staan aan op med. dus dit wordt een "get the smashball"-toernooi.
verder wordt de stage op de dag zelf bepaald door nintendo medewerkers.
ik gok dus op iets vrij neutraals
en zelf controler meebrengen en gebruiken is dus echt niet toegestaan.

ik denk dat ik zelda pak en din's fire spam ofzo. ook handig met smashballs pakke.

en sonic of wolf besturen met die side-wii-controler is helemaal bagger. zelda gaat nog enigsinds.
morgen nog ff oefenen en dan kijke wat ik er van bak.

weak jeffz0r :p
 
Top Bottom