• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Balance Tournament(Sunday July the 13th)

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Dat was het plan ja, maar ik had en heb zometeen nog een paar dingen te doen vandaag. Als het goed is, scoort Utto een handtekening voor me. =]

Ik waardeer de support.
 

Urizen

Smash Apprentice
Joined
Dec 11, 2006
Messages
93
Location
Amsterdam, Holland
Ik hoop dat er niet teveel mensen zullen zijn ik moet even iets meenemen om te laten signen if possible en wat dat support betreft nou wat ik kan uitmaken als jij post is
Either you can agree with marc or be wrong XD ( ben het zoiezo wel met je eens hoor daar niet van XD )

Ohw ja help firefox met een wereld record zetten :)
http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Flok, het argument om items aan te zetten is dus dat ze meer skill toevoegen, correct? Denk je niet dat dan iig alle items waar je geen skill voor nodig hebt uit moeten. Kijk eigenlijk ben ik het gewoon met Marc eens maar het blijkt uit jouw posts dat er sowieso items gaan zijn. Zonde hoor. Anyway, om er toch maar even op in te gaan:

Franklin Badge (prima)
Spring (Dat ding gaat toch at random op z'n zijkant liggen? Ik snap niet hoe je hiermee **** werken. IMO stoort dit ding de match alleen.
Smoke Ball (hinderlijk rotding, maar meeste smashers zullen er wel mee om kunnen gaan)
Freezie (hmm.. twijfelachtig wat voor skill je nodig hebt, je drukt gooien op het juiste moment en dat add meer skill ofzo? voor mindgames misschien?)
Sandbag (ja leuk krijg je misschien nog eens een cdtje ofzo)
Fire Flower (erm, nee, dit ding killed elke approach, ik wil een camper niet eens aanvallen met zo'n ding, als dit aangaat ga ik wel met Wolf spelen ipv Ike want ja)
Super Scope (je kan hier nu gewoon mee lopen he, dus als je een character met een sterke b move hebt kun je vanaf dichtbij schieten, 2 stappen doen en je b move kan heel heel sterk zijn imo)
Home-Run Bat (behoorlijk sterk item hoor, al hit je met die homerun slag bijna niet doet ie alsnog wel veel damage, ligt er een beetje aan of je het toernooi vooral om items of vooral om Brawl wil laten draaien)
Beam Sword (zie home-run, + dit ding kan bizar lang worden en tjah campen + enorme reach = profit)
Screw Attack (ja kan je wel uit DIen etc... alhoewel het wel duidelijk voordeel geeft aan characters met meerdere jumps (MK & DDD niet broken genoeg?))
Banana Peel (prima)
Mr. Saturn (hinderlijk maar zo makkelijk te vangen, ik denk dat mensen het ding toch alleen maar weg gaan gooien)
Hothead (nee, hier heb je geen skill voor nodig, je gooit het en het ding gaat at random mensen ownen)
Warp Star (makkelijk te ontwijken dus w/e)
Bunny Hood (zie screw attack - DI)
Food (gaat dit goed in combi met sandbag of krijg je dan een ****load aan food?)
Lip's Stick (vind ik best een sterk item eigenlijk)

Ik kom wel gewoon als items aan staan, voornamelijk omdat ik het al toegezegd hebt, maar vind wel dat hothead en fireflower sowieso uit moeten. Het liefst zie ik qua items eigenlijk alleen de franklin badge :p. . Maar ik hoop wel dat je begrijpt dat het het enthousiasme van mensen wel wat gaat beperken. Ik denk dat de meeste hier er nu al tegenop zien om oplossingen voor bepaalde items te moeten zoeken, als ze uberhaubt nog naar het toernooi komen.

Oja, 5 mins per match is veel te weinig.

O en @Linkje, ik zie dat ik op je vorige post niet gereageerd had, anyway, ik heb me ingehouden, ik post normaal ook niet zo vaak als toen maar ach, sandbag erover dan maar? (flauw, ik weet)
 

DR GAMES Utrecht

Smash Rookie
Joined
Jun 7, 2008
Messages
11
Location
Utrecht
Hoi! DR GAMES is in the house!

We hebben maar even een account aangemaakt, dan kunnen we meepraten :confused:

Als DR GAMES zijnde kunnen we niet echt meepraten over de regels betreffende de game, jullie hebben hier namelijk veel meer verstand van.

Wel willen we even reageren op de tijdregel. We wiilen mensen vragen hiervoor begrip te hebben, het is namelijk niet zozeer een 'spel'regel alswel een manier om de twee toernooien op 1 dag te laten plaats vinden. Flok en wij hebben namelijk zitten rekenen en met de berekende tijden kunnen we de dag gewoon goed laten draaien zonder dat we in tijdnood komen. We vragen dus iedereen die over deze regel klachten heeft hier ook rekening mee te houden. Wat betreft de items, daar gaan wij ons niet mee bemoeien, dat is aan jullie en vooral aan Flok, de initiatiefnemer van dit toernooi. Waarvoor veel dank, je steekt er veel tijd en werk in!

Dat we maar een leuk toernooi mogen hebben!

Oh ja, trouwens, we lazen iets over poepen tijdens het spelen van SSB. :psycho: Dat deed ons herinneren dat het volgende nog medegedeeld moet worden. Misschien dat Flok dit in het hoofdtopic kan zetten; DR GAMES heeft een toilet maar dit kan en mag alleen worden gebruikt voor kleine boodschappen. We hebben geen afzuiging een een slecht riool. Dus als het voor poepen wordn gebruikt zitten we de hele dag met zijn allen in die lucht EN lopen we zeker met zoveel bezoekers het risico op verstoppingen... :( We vragen hiervoor jullie begrip en houdt er dus even rekening mee ;)


Ps. Voor eventuele aanwezige moderator : We hadden nog een account aagemaakt genaamd Team DR GAMES, deze mag verwijderd worden. Excuses.
 

Remen

Smash Apprentice
Joined
Sep 14, 2002
Messages
135
Ik boycott dit toernooi uit principe.
Leuk Flok dat je de community weer terugzet naar de stenen tijdperk door items aan te zetten. Ik zal niet eens beginnen aan een discussie aangezien je niet voor rede vatbaar lijkt te zijn. En laat me raden, we gaan ook weer terug naar normale slob picks? Brawl is al kankernep zonder al deze onzin.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
DR. GAMES: Leuk dat jullie als organisator ook wat betrokkenheid tonen op deze manier. =]

Wel willen we even reageren op de tijdregel. We wiilen mensen vragen hiervoor begrip te hebben, het is namelijk niet zozeer een 'spel'regel alswel een manier om de twee toernooien op 1 dag te laten plaats vinden. Flok en wij hebben namelijk zitten rekenen en met de berekende tijden kunnen we de dag gewoon goed laten draaien zonder dat we in tijdnood komen. We vragen dus iedereen die over deze regel klachten heeft hier ook rekening mee te houden. Wat betreft de items, daar gaan wij ons niet mee bemoeien, dat is aan jullie en vooral aan Flok, de initiatiefnemer van dit toernooi. Waarvoor veel dank, je steekt er veel tijd en werk in!
De tijd: Ik vermoedde al dat er zoiets achter zou zitten, maar fijn dat het verduidelijkt wordt. Het is gewoon een feit dat matches in Brawl vrij lang kunnen duren, vandaar dat we met 3 stocks spelen, in tegenstelling tot 4 zoals gangbaar was in Melee. In de praktijk duren matches vaak een minuut of 4-5, soms langer. Met deze regel zullen mensen vaker geneigd zijn te stallen tot het einde als ze voorstaan (de persoon met de meeste levens, of als dat gelijk is de minste damage, wint). Dit KAN voor veel vervelende eindes van matches zorgen. Een minuut extra zou al heel wat schelen, of op z'n minst in de latere bracket matches. Maar als dat echt niet kan, is er wel wat begrip voor op te brengen en zullen we 5 minuten moeten accepteren.

De items: Toen we net begonnen met het competitief spelen van Melee 5-6 jaar geleden, hebben we een tijdje met items gespeeld. Na veel gedebatteer en bedorven matches werd duidelijk dat het beter was om ze uit te zetten, wat wereldwijd gebeurd is. O.a. Remen en ik hebben hier destijds veel moeite voor gedaan, vandaar onze misschien wat felle reacties op dit punt. Ook hebben een aantal nieuwere spelers (Urizen, Empy) zich er al tegen uitgesproken, dus het is niet alleen de oude garde die er problemen mee heeft. Brawl is niet zo anders dan Melee dat op een redelijk groot toernooi als dit met items geëxperimenteerd moet worden. Dit komt volledig voort uit één persoon, Flok. Flok is al jaren geleden uit de competitieve smash scene vertrokken en heeft Brawl nog niet eens gespeeld. Alle respect voor hem wat betreft het initiatief, maar het zou wel zo redelijk zijn van hem om te luisteren naar mensen die het spel al sinds de Japanse release in januari spelen (waaronder ik dus). Als wij begrip op moeten brengen voor de tijdregel, is dit een mooi punt om wat begrip terug te tonen.

Oh ja, trouwens, we lazen iets over poepen tijdens het spelen van SSB. :psycho: Dat deed ons herinneren dat het volgende nog medegedeeld moet worden. Misschien dat Flok dit in het hoofdtopic kan zetten; DR GAMES heeft een toilet maar dit kan en mag alleen worden gebruikt voor kleine boodschappen. We hebben geen afzuiging een een slecht riool. Dus als het voor poepen wordn gebruikt zitten we de hele dag met zijn allen in die lucht EN lopen we zeker met zoveel bezoekers het risico op verstoppingen... :( We vragen hiervoor jullie begrip en houdt er dus even rekening mee ;).

Oh noes, hopelijk is er wel een McDonald's of zo in de buurt? =p
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Wat, zomaar ben ik nog niet ingeschreven? Ik schrijf me in, en ook gelijk Johnnyboy als ie er nog niet op staat.
 

DR GAMES Utrecht

Smash Rookie
Joined
Jun 7, 2008
Messages
11
Location
Utrecht
@ Marc : Natuurlijk laten wij ons gezicht even zien. :bee:

En verder, Flok en ik kunnen best nog even kijken rekenen of er 6 minuten van gemaakt kan worden. In theorie zou dat het toernooi niet veel langer mogen laten duren aangezien er tot de halve finales 4 potjes tegelijk worden gespeeld. Maar dit laat ik wel aan Flok over, het is zijn initiatief en hij heeft er meer verstand van dan ik.

Wat betreft de locatie, we hebben geen Mac ofzo in de buurt, meer snackbars, kebabtenten etc etc. We zitten voor een Mac toch echt te ver uit het centrum. En das maar goed ook, want anders zouden de eetgewoontes van het DRG personeel nog slechter zijn :laugh:

Roy
DR GAMES
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik bedoelde het meer zodat mensen die #2 moeten doen elders naar de wc kunnen, bijvoorbeeld bij de McDo. =p

Fijn dat jullie ons tegemoet willen komen met de tijd, voor de items wachten we rustig de reactie van Flok af. =]
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
FF over chaingrabbing. Wat mij betreft bannen we geen chain grabs zoals die van DDD omdat daar wel mee omtegaan is er is er alleen 1 opgedoken die kennelijk wel erg effectief blijkt te zijn das die op lucas en ness en nog 5 andere. In principe komen die nadat ze gegrabbed zijn er niet meer uit. Er is flinke discussie over in de brawlsectie. In principe overheerst nu het idee dat het bannen erg lastig gaat zijn omdat het lastig te jureren valt maar er wordt wel over gesproken.

In principe de wobbling discussie weer alleen is het nu zo dat meerdere chars dus de dupe zijn en het op die chars kunnen doen.
Wat is jullie mening hier over?
 

Gmoney_

Smash Journeyman
Joined
May 5, 2008
Messages
421
Location
The Netherlands
een vriend van me kan zich op een of andere manier niet inloggen dus vraag ik namens hem of hij ook in geschreven mag worden
- Rebaz

En nog iemand anders

-Tenzo

EDIT: Ik zou mij samen met Tenzo wilen inschrijven voor de 2v2. Ik had nog een vraagje, zoals iedereen wel weet geloof ik, liggen de bussen in heel NL plat. Ik weet niet zeker of er op die datum de bussen al zijn begonnen met rijden. Wat informatie hierover zou wel op prijs gesteld zijn. ty

En even over de chain grabs. De enige die ik denk dat gebanned moeten worden zijn die op ness en lucas, die komen er echt niet uit als ze eenmaal gegrabbed zijn. Verder ook nog die van Ice climbers. Mensen die deze echt goed beheersen kunnen gewoon winnen door alleen maar te grabbe.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
En even over de chain grabs. De enige die ik denk dat gebanned moeten worden zijn die op ness en lucas, die komen er echt niet uit als ze eenmaal gegrabbed zijn. Verder ook nog die van Ice climbers. Mensen die deze echt goed beheersen kunnen gewoon winnen door alleen maar te grabbe.
Ice climbers hoeven we geen actie tegen te ondernemen wat mij betreft. Die hebben altijd sterke chains gehad. Ze hebben niet meer zo iets simpels als wobbling dus het vraagt best wat inzet om goed te landen en een goede chain te krijgen. Alleen maar grabben is geen goed argument want een grab landen is identiek aan een hit landen.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Ik team met Johnny duidelijk. Ik ga een beetje met iemand teamen die Sonic speelt en niet Johnny is, tsss......wat denk je wel niet.
 

MaverickZero

Smash Cadet
Joined
Jul 8, 2002
Messages
64
Location
Netherlands
EDIT: Ik zou mij samen met Tenzo wilen inschrijven voor de 2v2. Ik had nog een vraagje, zoals iedereen wel weet geloof ik, liggen de bussen in heel NL plat. Ik weet niet zeker of er op die datum de bussen al zijn begonnen met rijden. Wat informatie hierover zou wel op prijs gesteld zijn. ty
.
Voor zover ik weet rijd het stadsvervoer in Utrecht nog gewoon (heeft het tot nu toe in ieder geval gewoon gedaan). Maar Dr Games is prima te lopen vanaf het station (15 minuten ofzo). Misschien dat lopen zelfs nog sneller is dan met de bus ;)
 

Gmoney_

Smash Journeyman
Joined
May 5, 2008
Messages
421
Location
The Netherlands
Voor zover ik weet rijd het stadsvervoer in Utrecht nog gewoon (heeft het tot nu toe in ieder geval gewoon gedaan). Maar Dr Games is prima te lopen vanaf het station (15 minuten ofzo). Misschien dat lopen zelfs nog sneller is dan met de bus ;)
Dank je wel voor de info dan maar he :). Ik d8 ik check t maar eerst even aangezien de bussen in mij stad (almere) wel allemaal plat zijn en zo en rijden dan niet xD.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
d'oh... hehe, toernooi is dus niet aankomende vrijdag :embarrass
ik al helemaal blij dat het op een doordeweekse dag was ivm reiskosten..

maar goed, over de stages
deze zou ik persoonlijk overwegen om toch aan te zetten

bridge of eldin: waarom niet? omdat er geen edges zijn?
rainbow cruise: waarom is die opeens uit? in melee was ie aan en zover ik weet is er niets veranderd.
great sea: misschien vanwege het zwemmen en de bommen uit. maar alsnog een lekkere stage naar mijn idee.
luigi's mansion: campen is wel rot hier ja.. is er absoluut geen manier omheen?
mario circuit: wederom geen edges, maar zelfs minder random dan mute city in melee, die wel aanstond.

inlight me..
 

Urizen

Smash Apprentice
Joined
Dec 11, 2006
Messages
93
Location
Amsterdam, Holland
d'oh... hehe, toernooi is dus niet aankomende vrijdag :embarrass
ik al helemaal blij dat het op een doordeweekse dag was ivm reiskosten..

maar goed, over de stages
deze zou ik persoonlijk overwegen om toch aan te zetten

bridge of eldin: waarom niet? omdat er geen edges zijn?
rainbow cruise: waarom is die opeens uit? in melee was ie aan en zover ik weet is er niets veranderd.
great sea: misschien vanwege het zwemmen en de bommen uit. maar alsnog een lekkere stage naar mijn idee.
luigi's mansion: campen is wel rot hier ja.. is er absoluut geen manier omheen?
mario circuit: wederom geen edges, maar zelfs minder random dan mute city in melee, die wel aanstond.

inlight me..
bridge of eldin dan ga ik lekekr dedede spelen kijken of je het dan nog zo leuk vind >_<
rainbow cruise begrijp ik ook niet
great sea dan kun je pokemon stadium 2 net zo goed ook aanzetten >_<
luigis mansion begrijp ik absoluut niet waarom het niet aan zou mogen
mario circuit dan neem ik dedede wederom dan kan die samus trophy zo mee naar huis >_<
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
bij de great sea worden er bommen op je gericht, en dat mijn vrienden is random.
ook is dat geval aan de linker kant random wanneer hij los schiet..
rainbow cruise: de stage is even groot gebleven de characters zijn alleen groter geworden en danis het lastigerr spelen.
luigi's mansion: leuke stage als het huis kapot is. je kan alleen heelveel aanvallen niet uitvoeren wanneer het huis er wel staat.

de andere 2 heeft moreno al uitgelegd.
 

DR GAMES Utrecht

Smash Rookie
Joined
Jun 7, 2008
Messages
11
Location
Utrecht
De stadbussen in Utrecht rijden gewoon, dus geen probleem. En anders is het inderdaad te lopen, maar houdt wel rekening met 20 a 25 minuten ipv 15... ;)

#2 word gewoon erg lastig ben ik bang. Misschien om de hoek om het hondenveldje :laugh:
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Great Sea mag van mij best aan. De bommen zijn wel "random", maar komen lang niet altijd. En ze mikken gewoon op 1 van de 2 characters dus het is niet echt random waar ze landen.
De katapult is echt zwaar eenvoudig te ontwijken.

Rainbow Cruise. Ik snap niet waarom grotere characters een probleem zou zijn? Op welk deel van de stage heb je hier last van?

Verder staat er onder "debatable" nog Distant Planet. Distant Planet lijkt mij gewoon counterpick. Het enige wat het spel beinvloed zijn die pellets. Maar die doen niet zoveel damage en killen ook bijna niet, tenzij op hele hoge %. De regen laat je gewoon aan het randje hangen en met een simpele ledgehop ben je weer op de stage. De bulborb doet helemaal niks.

Ook vraag ik me een beetje af waarom Frigrate Orpheon banned is?
 

Urizen

Smash Apprentice
Joined
Dec 11, 2006
Messages
93
Location
Amsterdam, Holland
Great Sea mag van mij best aan. De bommen zijn wel "random", maar komen lang niet altijd. En ze mikken gewoon op 1 van de 2 characters dus het is niet echt random waar ze landen.
De katapult is echt zwaar eenvoudig te ontwijken.

Rainbow Cruise. Ik snap niet waarom grotere characters een probleem zou zijn? Op welk deel van de stage heb je hier last van?

Verder staat er onder "debatable" nog Distant Planet. Distant Planet lijkt mij gewoon counterpick. Het enige wat het spel beinvloed zijn die pellets. Maar die doen niet zoveel damage en killen ook bijna niet, tenzij op hele hoge %. De regen laat je gewoon aan het randje hangen en met een simpele ledgehop ben je weer op de stage. De bulborb doet helemaal niks.

Ook vraag ik me een beetje af waarom Frigrate Orpheon banned is?
Waarom kun je niet ervan uit gaan dat mensen like linkje of marc of ikke weten waar ze het over hebben ? XD

Though dat wat je zegt over rainbow cruise dat ik het er wel ergens mee eens ben maar ik begrijp linkje volkomen want characters like boozer of zero suit samus zijn gewoon te waardoor het lijkt alsof die stage kleiner is.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Bridge of Eldin: Zelfde wat Moreno zegt geldt voor mij, ik neem gewoon Dedede en die trophy is mine xD
Distant planet: Ik vind het een beetje een wazige stage. Dat stukje onder het main platform waar het water ook stroomt is gewoon te campvriendelijk, en als de waterval komt kan je makkelijk ledgecampen daaronder, ze kunnen je toch niet approachen. Verder lijkt het me echt gaar om in de bek van dat monster geslagen te worden en je stock kwijt te zijn. Iemand die weet hoe dat zit? Oh, en de muziek op de stage is echt verschrikkelijk.
Rainbow Cruise: Kan wel aan op counterpick. Zelfde redenen als in Melee, ik zie nog geen reden tot ban.
Great sea: Echt, fock deze stage. Je kan die katapult misschien makkelijk zelf ontwijken, maar je tegenstander kan er wel voor zorgen dat je daar terecht komt. En dat ding kan je zelfs KOen >_< Verder wordt je altijd geOHKO'd door de onderkant van de voorkant van de boot als je daar terecht weet te komen. Daar komen nog eens die bommen bovenop en verschillende scenes. Ook haalt het water de mogelijkheid tot gimpen (zover het mogelijk is) helemaal weg. Wat een baggerstage.
Frigate Orpheon: Hoeft niet banned. Sommige characters met tether recovery hebben het wat moeilijker, maar ja, Fox en Falco recovery in melee werd ook genaaid door gare ledges op Battlefield. Dat omdraaien van de stage kan je makkelijk horen aankomen (gaatiets van 3 seconden voordat het gebeurt een alarm af).
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Bridge of Eldin: Zelfde wat Moreno zegt geldt voor mij, ik neem gewoon Dedede en die trophy is mine xD
Distant planet: Ik vind het een beetje een wazige stage. Dat stukje onder het main platform waar het water ook stroomt is gewoon te campvriendelijk, en als de waterval komt kan je makkelijk ledgecampen daaronder, ze kunnen je toch niet approachen. Verder lijkt het me echt gaar om in de bek van dat monster geslagen te worden en je stock kwijt te zijn. Iemand die weet hoe dat zit? Oh, en de muziek op de stage is echt verschrikkelijk.
Rainbow Cruise: Kan wel aan op counterpick. Zelfde redenen als in Melee, ik zie nog geen reden tot ban.
Great sea: Echt, fock deze stage. Je kan die katapult misschien makkelijk zelf ontwijken, maar je tegenstander kan er wel voor zorgen dat je daar terecht komt. En dat ding kan je zelfs KOen >_< Verder wordt je altijd geOHKO'd door de onderkant van de voorkant van de boot als je daar terecht weet te komen. Daar komen nog eens die bommen bovenop en verschillende scenes. Ook haalt het water de mogelijkheid tot gimpen (zover het mogelijk is) helemaal weg. Wat een baggerstage.
Frigate Orpheon: Hoeft niet banned. Sommige characters met tether recovery hebben het wat moeilijker, maar ja, Fox en Falco recovery in melee werd ook genaaid door gare ledges op Battlefield. Dat omdraaien van de stage kan je makkelijk horen aankomen (gaatiets van 3 seconden voordat het gebeurt een alarm af).
Coen heeft gelijk. Marc heeft gelijk. Veel mensen in deze thread hebben gelijk. Ik ben het met hen eens. Jammergenoeg reageert ons aller Floris niet meer. Beetje jammer.

Geniale avatar trouwens Coen. Ik weet nog waar 'ie vandaan komt ook.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Respect Utto ^^ VG katten voor de win!

Nog een maand voor dit toernooi van start gaat. Hopelijk kunnen we tot een unanieme conclusie komen qua ruleset.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Waarom kun je niet ervan uit gaan dat mensen like linkje of marc of ikke weten waar ze het over hebben ? XD

Though dat wat je zegt over rainbow cruise dat ik het er wel ergens mee eens ben maar ik begrijp linkje volkomen want characters like boozer of zero suit samus zijn gewoon te waardoor het lijkt alsof die stage kleiner is.
Ga ik ook wel, maar ik mag er toch wel met ze over praten? Als ik het idee had dat ze niet wisten waar ze het over hadden had ik dat juist niet gedaan. :p Maar serieus, vind je het erg dat ik me mening over de stages geef?

En die grote ventjes op Cruise, tuurlijk is het wel waar, maar moeten we de stage ervoor bannen?

Distant planet: Ik vind het een beetje een wazige stage. Dat stukje onder het main platform waar het water ook stroomt is gewoon te campvriendelijk, en als de waterval komt kan je makkelijk ledgecampen daaronder, ze kunnen je toch niet approachen. Verder lijkt het me echt gaar om in de bek van dat monster geslagen te worden en je stock kwijt te zijn. Iemand die weet hoe dat zit? Oh, en de muziek op de stage is echt verschrikkelijk.

Great sea: Echt, fock deze stage. Je kan die katapult misschien makkelijk zelf ontwijken, maar je tegenstander kan er wel voor zorgen dat je daar terecht komt. En dat ding kan je zelfs KOen >_< Verder wordt je altijd geOHKO'd door de onderkant van de voorkant van de boot als je daar terecht weet te komen. Daar komen nog eens die bommen bovenop en verschillende scenes. Ook haalt het water de mogelijkheid tot gimpen (zover het mogelijk is) helemaal weg. Wat een baggerstage.

Frigate Orpheon: Hoeft niet banned. Sommige characters met tether recovery hebben het wat moeilijker, maar ja, Fox en Falco recovery in melee werd ook genaaid door gare ledges op Battlefield. Dat omdraaien van de stage kan je makkelijk horen aankomen (gaatiets van 3 seconden voordat het gebeurt een alarm af).
Wij hebben op distant planet toch wel gespeeld? Ik heb er iig wel goede ervaringen mee. Maar ik zie je punt wat betreft campen stallen. En de bulborb is echt geen probleem. Het ding imo, ik ben er 1 keer door gekilled en dat was omdat ik achter hem kwam terwijl hij terug liep, maar compleet m'n eigen domme schuld.

Over great sea, erm tja dat gimpen kan juist wel prettig zijn. Iig 1 zo'n stage als counterpick optie. Die boeg is toch geen probleem? Alleen als je tever tegen het ding aan blijft staan als die rots er is. Maar okay, er is wel veel aan de gang dus ik begrijp dat je em liever uit ziet.

Frigate Orpheon, exactly my thoughts.

Nog een maand voor dit toernooi van start gaat. Hopelijk kunnen we tot een unanieme conclusie komen qua ruleset.
Vast wel toch? Of bedoel je met unanieme conclusie, items off? ;)
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Dr. Games

wat vinden jullie er nou van ?
als items aan staan krijg je heelveel gezeik en een onprettige sfeer. moetenze nog steeds aan >?
 

Niets

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10
Location
Maarssen
Hey beste mensen ^^

Aangezien er veel gezeur is over de regels (met name de item questie).

Ik ben een voorstander van items om eerlijk te zijn.... Ik kan volkomen begrijpen waarom mensen ze uit willen.
Maar ik vind het ook tegelijkertijd raar, want ik speel vaak genoeg met Peter AKA Maverick Zero, hierbij laten we vaak de items aanstaan(wel met de item-list zoals op dit toernooi).
Want we hebben gemerkt dat als een van ons bijvoorbeeld Wolf of Meta knight speelt het al aardig lastig winnen is aangezien (naar mijn mening) deze chararacters best wel kut zijn om tegen te vechten, ook al speelt geen van ons tweeen veel met 1 van beiden. Dus in weze heb je niet eens zoveel skill nodig om met een van hen te spelen aangezien ik vrienden (die het spel nooit spelen) hun beide liet kiezen en het gewoon lastig was om tegen te vechten.

Daarom vind ik dat items toch een kans moeten hebben, anders zullen we veel top tiers vinden op het toernooi die gewoon winnen omdat ze een hogere kans hebben op winnen en er een beetje mee overweg kunnen(Snake heeft wel wat meer tijd nodig om mee te oefenen, maar het resultaat is hetzelfde). Ik heb ook gelezen dat het de "Skills" verpest tijdens het vechten omdat het cheap is (of iets in die richting), daarop wil ik reageren dat als iemand een item heeft je ook "Skills" kan trainen op het ontwijken van de items of om gewoon "Skills" kan krijgen in het gebruiken van items. Ok, ik moet toegeven als je een pokeball pakt en je krijgt een magikarp en de ander krijgt n pokemon die wel wat doet....jah das gewoon tering vervelend, maar die staan gelukkig uit net zoals assist`s.

Daarbij is de geluks factor ook iets om over te hameren bij vershillende char`s, Ik bedoel als je bijvoorbeeld tegen MR. Game & watch speelt en hij gebruikt zijn judgement op je dat toevallig 9 is.... dat is niet erg maar als het 2-3 keer gebeurt in een match..... Dan is het dus geluk en randomness moeten we dat ook bannen? Of Peach die toevallig een bom trekt? Die je dan gezellig op 60% eruit flikkert? Hup bannen die ****... want het gebeurt vaker dan in melee heb ik al gemerkt en zo zijn er denk nog wel een paar geluks factoren die gewoon meespelen in het spel.

Geluk/Randomness kan geen reden zijn om te bannen want je zal het altijd hebben items aan of items uit je word altijd wel ge-KO`d door t geluk van iemand anders... en ik vind het gewoon een goede manier om van mensen af te komen die zeggen "Skills" te hebben als ze express met top tiers gaan spelen omdat het top tiers zijn.... Ik persoonlijk heb liever dat ik verlies tegen een underdog omdat de tegenstander er moeite in heeft gestoken om het onder de knie te krijgen dan dat ik door bijvoorbeeld een Meta knight die n beejte downsmasht en arials loop te spammen omdat hij toevallig heeft gelezen dat het werkt.....

Hiermee komen dus de items weer terug... niet allen natuurlijk, maar sommige wel. Sommige characters zijn gevaarlijk in het in elkaar kicken en sommige zijn handig tegen items en ****.... Die zuigaanval van Kirby en Dedede zijn er niet alleen om mensen uit het level te suiciden (en Wario`s munch kan ook items opeten :3 wisten jullie denk ik wel) en zo zijn er ook nog aardig wat reflect moves die je kan gebruiken om items tegen de gebruiker te keren.
En kom op ze zitten niet voor niks in Smash bros.....

Oh en nog even over de stages anders maak ik zometeen weer een extra post en dit scheelt me gewoon het werk van op een knopje drukken.
Bij de stages heb ik gewoon van: Begin je een match vraag aan de tegenstander wat hij wilt en kom tot een agreement het lijkt me sterk dat een van hen 75 meter wil spelen en het zal meestal wel Final destinatoin zijn en zo niet dan word het wel Battlefield.

Hierbij is de kwestie van de items waarschijnlijk nog niet opgelost omdat er altijd mensen zijn die het niet eens zijn wat ik kan begrijpen maar ze moeten ook begrijpen waarom ze wel aan kunnen.

En als je niet wilt komen omdat er items aan staan dan maakt het mij niet uit, want ik speel net zo leuk op een toernooi met items als zonder items daar zit vind ik ook wat "Skill" in.


En als je de sfeer laat verpesten door zoiets...... Dan ben je echt raar...
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Die chain grab van DDD wordt volgens mij nog steeds grof overschat hoor.
Bridge of Eldin: Mij stoort het meer dat ie zo groot is en de brug ontploft. Dit stalled matches tot ie weer dicht is en sommige chars kunnen over dat gat moeilijk approachen.
Distant planet: Coen geeft een goed punt. Hier is een tegen argument though. Als je er voor kiest aan die rand te hangen tijdens die regen limiteer je je opties om de stage op te komen ook. Je kan alleen ledge jumpen of los laten en naar het main platform gaan(elke andere keuze resulteerd er in dat je weer aan de rand komt te hangen. Dit betekend dat je jezelf in een recoverende positie zet en dat is volgens mij gewoon aftestraffen.
Rainbow Cruise: Kan wat mij betreft gewoon aan.
Great sea: Mjah deze stage is dubieus. Die bommen zijn me iets te te sterk gemaakt. Die spring is geen probleem gewoon niet op die positie gaan staan.
Frigate Orpheon: Kan gewoon aan. Ik heb een paar keer gehad dat ik op onmogelijke posities kwam maar als je gewoon zorgt dat je in de lucht bent draai je niet met die stage mee.

@Niets: Beide spelers kunnen altijd agreeen op een stage. Maar dit is niet in lijn met de play to win houding. Play to win houd in dat je alles mogelijk doet om te winnen in het spel. Spelers hebben de optie om een stage te kiezen na een loss om zichzelf in het voordeel te brengen. Wat jij voorsteld is iedereen er over te laten discusseren elke match maar dat duurt veels te lang. Sommige spelers willen gewoon nooit op een bepaalde stage spelen en zullen er dus nooit op agreeen. Dat hoeft dan niet te betekenen dat de counterpickende speler die stage niet kan kiezen. Wat jij voorsteld is er op gebaseerd dat beide spelers er wel uit komen maar daar is niet van uit te gaan op een toernooi en een speler hoeft dat ook niet.
 

Urizen

Smash Apprentice
Joined
Dec 11, 2006
Messages
93
Location
Amsterdam, Holland
@Niets Dude items aan zetten om chars te nemen met eating powers dus wat jij zegt ja flikker die items maar aan die items doen een char die ze kan opeten toch vrij weinig ( laat ze dan facking uit dan heeft niemand een advantage en heeft niemand gezijk over hoe broken een item eater char nou eigenlijk is bespaar iedereen dat opkomende probleem. ( ik heb geen zin om op de rest van je argumenten in te gaan ik wil dat marc je punished ) XD
WACHT ik wil nog wel op eentje ingaan wolf tegen metaknight word het lastig voor jullie om van ELKAAR te winnen XD ik vind meta knight easy te verslaan zelfs als hij up b spammed down smash etc etc en wtf wolf ik ben van mening dat wolf meta knight powned met downsmash.

P.S.

mensen die met items spelen zijn raar.... XD

@Rukkerdierukruk als je denkt dat bridge of eldin niet storend is ga maar tegen utto spelen dan piep je anders....
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
normaal zou ik zeggen, de host kiest de regels. als die te veel zuigen, zal de host het wel merken aan de opkomst.
maar aangezien dit toernooi (nog steeds?) dient als een soort "experiment" om te testen wat goede casual regels zijn, laten we niet te veel bannen. en items... tja.. daar laat k me niet over uit.

democratisch stemmen ben ik ook niet echt voor. naar mijn mening moeten sommige mensen toch meer inbreng hebben in het kiezen van stages en items, dan mensen met 1 post of niets


en ik wil tegen een dedede op bridge of eldin
 

Urizen

Smash Apprentice
Joined
Dec 11, 2006
Messages
93
Location
Amsterdam, Holland
normaal zou ik zeggen, de host kiest de regels. als die te veel zuigen, zal de host het wel merken aan de opkomst.
maar aangezien dit toernooi (nog steeds?) dient als een soort "experiment" om te testen wat goede casual regels zijn, laten we niet te veel bannen. en items... tja.. daar laat k me niet over uit.

democratisch stemmen ben ik ook niet echt voor. naar mijn mening moeten sommige mensen toch meer inbreng hebben in het kiezen van stages en items, dan mensen met 1 post of niets


en ik wil tegen een dedede op bridge of eldin
Ik ben het niet helemaal eens wat betreft dit toernooi een experiment zijn zoals je het noemt altans ik denk dat de mensen die melee hebben gespeeld met advanced techniques en nu brawl al hebben gespeeld dat niet meer als experiment zien tuurlijk we hebben nog lang niet alle kennis maar we hebben al genoeg om te zeggen dat items homofiel zijn.
En het dit toernooi is mischien wel bedoeld om te experimenteren maar waarom experimenteren met dingen waar de mensen die brawl al spelen zijn achtergekomen ( dan heb ik het over de mensen die brawl hebben gespeeld en weten waar ze het over hebben he )
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
zoals k al zei, flok heeft besloten dat dit een experimenteel toernooi is. of hij dat al heeft veranderd tussen al het gespam door, weet ik niet.
maar als het nogsteeds zo is, moet je ook zo omgaan met de regels.
dat bepaalde mensen al meer kennis over brawl hebben, dat is fijn voor ze, en zal ze ook veel helpen op het toernooi zelf. maar dat neemt niet het doel van dit toernooi weg en hoe de regels gehanteerd moeten worden.
voor de mensen met meer kennis over brawl, zal het waarschijnlijk weinig resultaat opbrengen.
ik ben bijvoorbeeld nog niet naar een brawl toernooi/fest geweest, ookal heb ik zelf wel brawl.
dus ik heb best wat brawl ervaring, maar nog 0 met brawl-toernooien. dus wat gepaste regels kunnen zijn, zal ik daar wel zien.
geldt dat niet voor iedereen.
 
Top Bottom