• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Er wordt hier behoorlijk naar de grenzen gezocht. Ter verduidelijking: Een grapje mag, ik heb zelf niet zoveel problemen met het woord "kanker", maar als iemand het report of het te persoonlijk wordt, haal ik het weg. Ik heb nog geen infractions uitgedeeld, maar dat wordt wel verleidelijk als ik steeds dezelfde namen zie.
 

VDZ

Smash Apprentice
Joined
Oct 15, 2007
Messages
130
Location
Netherlands
Melee? Is dat niet dat oude spel waar mijn main, Game & Watch, lower tier in plaats van een van de beste characters in de game is? :p
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Je bedoelt Brawl 2% techniek, 10% mindgames, 87% campen en spammen, 1 % trippen.

Techniek zorgt voor meer openingen/approaches/mindgames, dat zou logisch moeten zijn.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
dat is echt grote bull****. ligt totaal aan je eige speelstijl. ik ken techhoeren die mensen kapot rapen in 1 grote combo. en aan de andere kant ken ik ook weer mensen waarbij het eerder lijkt dat ze je gedachten besturen dan dat ze het lezen.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Sinds wanneer heeft een spel mindgames :S. Meer technieken = meestal meer mindgames. Meer opties meer te kiezen, meer om rekening mee te houden, makkelijker je tegenstander te tricken. Linkje zegt nie dat melee geen mindgames heeft hij zegt dat jij geen mindgames heb... >.>
 

yuki

Smash Apprentice
Joined
Jun 9, 2007
Messages
195
Location
Rotterdam, The Netherlands
Ik heb nu een paar keer Brawl gespeeld (lees: de hele dag lang) en alles waar het me heeft geleerd is dat ik melee tog echt beter vind (en dat Metaknight een klojo is) dus... Melee iemand?
 

Loek

Smash Rookie
Joined
Sep 25, 2007
Messages
24
Location
The Netherlands
VEEN houdt binnenkort een smashfest. Er waren een aantal mensen die wel zouden willen komen. Kunnen biscuit, mccloud, happosai, JP en wingz even zeggen wanneer ze kunnen dan kan ik dat regelen. ;) bedankt
 

Tech n9ne

Smash Rookie
Joined
Jun 29, 2008
Messages
8
Location
Netherlands,eindhoven
Dames, hier ff iets niet over de disscusie Brawl / /Melee

Ik en een paar maten van me spelen al jaren smash . Nu doe ik sinds Brawl uit is maar online brawlen, alleen de lag kan af en toe echt irritant zijn en het is toch leuker om mensen irl af te maken. Aangezien er heel weinig toernooien meer zijn hier in Nederland wil ik vragen of we af en toe , misschien 1 keer in de maand of iets een klein bijeenkomstje te houden. Gewoon ergens thuis of weet ik veel wat er te regelen valt. Om te smashen , te brawlen of om de disscussie via je vuisten aan te gaan. Wat jullie leuker vinden om te doen.

Ikzelf zou best bij me thuis wat kunnen regelen alleen ik woon in Eindhoven en misschien toch wat te ver voor de amsterdammers hier om elke paar weken heen te gaan.
Ik hoop dat 't wat word ;)

Trouwens zijn hier nog smashers richting eindhoven die wat vaker wat zouden kunnen afspreken?? ik hoor 't graag.

Ciao.
 

Loek

Smash Rookie
Joined
Sep 25, 2007
Messages
24
Location
The Netherlands
Ik ben zelf anti brawl. Alles wat leuk was aan melee hebben ze verwijderd. Ik sta achter de mening van Amsah en dat blijf ik ook.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
ik ben niet anti brawl ik vind melee alleen beter. ik wil ook wat meer gaan spelen. en aangezien dave op dit moment de enige is wil ik ook wel een keer naar jullie toe komen.
 

Tech n9ne

Smash Rookie
Joined
Jun 29, 2008
Messages
8
Location
Netherlands,eindhoven
Ik ben het 100% met je eens. De snelheid waarmee je melee kon doen zit niet in brawl. Maar ik zie toch wel potentie in brawl. Ik denk dat als je een keer goed gaat brawlen tegen gewaagde tegenstanders je ziet dat de gameplay goed is. Er zijn veel minder dodelijke combo's maar de mindgames zijn er wel en de wat langzamere gameplay kan een match toch intenser maken. Maar de tijd zal leren of we strax alleen maar melee doen of alleen maar brawl.

iig Wight@live.nl is me msn voeg me toe om een keer goed te smashen :D (Melee of brawl)
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Ik haat het echt om te zeggen, maar ik zie nog steeds de diepte van brawl niet in. Ik heb nu laatst finale in brawl toernooi gespeeld bij balance, en ik moet zeggen dat het me niet echt zo veel deed. Het enige wat ik in het hele toernooi in elke match heb gedaan is verstandig bair campen met G&W met af en toe een andere aerial erdoorheen en ROB lasercampen. En het werkt blijkbaar. Je **** zoveel mindgames hebben als je wilt maar dingen als G&W bair, ROB's laser maakt overal een eind aan. Je moet om te winnen meestal maar 4, hooguit 5 moves van een char gebruiken op een eentonige manier. Als ik elk toernooi zo moet spelen weet ik niet of ik het nog wel boeiend ga vinden. Na 4 maanden spelen ben ik er toch wel uit:

Brawl heeft geen potentie als competitieve fighting game.

Ik blijf het alleen wel spelen om geld te winnen. Ja zo gierig ben ik, leef er maar mee :p

Oh trouwens Tech n9ne: Ik heb af en toe een smashfest hierzo in Rotterdam. Afgelopen vrijdagn nog. In deze zomervakantie zal er nog een volgen, sowieso na 11 augustus (want tot dan ben ik op vakantie). Je bent maar al te welkom om te komen.
 

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
Joined
Feb 1, 2005
Messages
2,867
Location
Amsterdam, Holland
Ik ben het 100% met je eens. De snelheid waarmee je melee kon doen zit niet in brawl. Maar ik zie toch wel potentie in brawl. Ik denk dat als je een keer goed gaat brawlen tegen gewaagde tegenstanders je ziet dat de gameplay goed is. Er zijn veel minder dodelijke combo's maar de mindgames zijn er wel en de wat langzamere gameplay kan een match toch intenser maken. Maar de tijd zal leren of we strax alleen maar melee doen of alleen maar brawl.
Potentie? Pff mocht je willen. Brawl is langzaam...erg ERG langzaam. Doordat het zo langzaam is zou je denken dat je met meer bedenk tijd dus een betere strategie uit **** stippelen en zo dus meer mindgames in het spel hebt (denk schaak) DAT KLOPT NIET!
Waarom niet? Omdat je (ff sterk overdreven) bij Brawl 5 minuten de tijd hebt om een keuze te maken uit 2 verschillende opties(Waar je bij Melee dus minder dan een seconde hebt om uit 10 verschillende mogelijkheden een keus te maken). En als je toevallig de goeie keus hebt gemaakt dan kun je je tegenstander niet eens er op afstraffen, sterker nog als je dat wil doet word je zelf geraakt.

Kortom, meer bedenk tijd, minder opties, minder gevolgen. HOE IS DIT IN GODSNAAM EEN DIEP SPEL? Gooi daar boven op dat je random **** struikelen over je eigen benen en je hebt een dom party spel wat totaal niet geschikt is voor competitie.
 

:034:

Smash Hero
Joined
Jun 9, 2007
Messages
7,562
Location
Netherlands
Iedereen moet gewoon Ganondorf spelen op tourney's. Geen campen, geen spammen, geen gezeik over (niet) gebalanceerde personages.

En daarnaast is het ook gewoon ****in' awesome.
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
Ik vind Brawl wel leuk, maar ik snap dat mensen het niet leuk vinden...
Het zou alleen jammer zijn als er geen toernooien/smashfests meer gehouden zouden worden, want die zijn altijd leuk/gezellig etc.

Dus...
 

VEEN

Smash Journeyman
Joined
Oct 26, 2007
Messages
280
Location
Haarlem, The Netherlands
Ok brawl is gewoon een kut spel. Iedereen is goed in brawl, mijn zusje van 6 kan spammend en campend nog winnen. Camping en spamming = win. Conclusie partygame.
 

Fiz

Smash Apprentice
Joined
Mar 15, 2006
Messages
92
Location
Israel
Hi there, I posted here awhile ago but no one answered , so I will try again :)...
I am visiting Holland on the 10th of august until the 19th, and I would really like to play someone outside Israel ( I played some people in the UK but it was earlier this year when brawl wasn't even out yet...) anyway is there going to be some kind of a smashfest in these dates ? oh yeah , I will be staying in Amsterdam...

Thanks , and I hope that I will be able to play some melee or brawl in holland!
 

VDZ

Smash Apprentice
Joined
Oct 15, 2007
Messages
130
Location
Netherlands
I don't think you'll be able to play much Brawl here...everybody seems to be anti-Brawl >.>
*******s don't recognize the best game ever even if it's right in front of them >.>
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Hi there, I posted here awhile ago but no one answered , so I will try again :)...
I am visiting Holland on the 10th of august until the 19th, and I would really like to play someone outside Israel ( I played some people in the UK but it was earlier this year when brawl wasn't even out yet...) anyway is there going to be some kind of a smashfest in these dates ? oh yeah , I will be staying in Amsterdam...

Thanks , and I hope that I will be able to play some melee or brawl in holland!
Don't worry, there will be a tournament around that time.

If not, i will host a smashfest for you.

Cheers, JP.
 
Top Bottom