• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het is een zware avond geweest voor de rechtse stemmers onder ons. Er is voor mij persoonlijk na het genadeloze verlies van EénNL geen partij meer waar ik het echt mee eens ben, waar bij komt dat onderwijs en migratie volgens de kiezer kennelijk minder belangrijk zijn dat de hypotheekrenteaftrek (dit zegt wel weer iets over de gemiddelde kiezer). Verder zal een coalitie vormen bijna onmogelijk zijn en is rechts zodanig versplinterd dat Wilders (die gelukkig nog wel veel stemmen heeft binnengehaald) nergens aansluiting bij zal kunnen vinden.

Een lichtpunt dat ik echter nog niemand heb horen noemen: de politiek heeft er weer een lekker wijf bij in de vorm van Marianne Thieme. Vaseline en tissues bij elk tv debat!

Oh, en ik mag zolang het nieuwe kabinet stand houdt eindeloos kankeren op alles wat ze belissen, al zal het zeer de vraag zijn of ze de vier jaar vol maken.
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
Het is een zware avond geweest voor de rechtse stemmers onder ons. Er is voor mij persoonlijk na het genadeloze verlies van EénNL geen partij meer waar ik het echt mee eens ben, waar bij komt dat onderwijs en migratie volgens de kiezer kennelijk minder belangrijk zijn dat de hypotheekrenteaftrek (dit zegt wel weer iets over de gemiddelde kiezer). Verder zal een coalitie vormen bijna onmogelijk zijn en is rechts zodanig versplinterd dat Wilders (die gelukkig nog wel veel stemmen heeft binnengehaald) nergens aansluiting bij zal kunnen vinden.

Een lichtpunt dat ik echter nog niemand heb horen noemen: de politiek heeft er weer een lekker wijf bij in de vorm van Marianne Thieme. Vaseline en tissues bij elk tv debat!

Oh, en ik mag zolang het nieuwe kabinet stand houdt eindeloos kankeren op alles wat ze belissen, al zal het zeer de vraag zijn of ze de vier jaar vol maken.
Niemand zei dit omdat het al oud nieuws is XD
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
waarom heeft geen enkele partij smash als nationale sport op hun programma vraag ik me nog steeds af?

It's time to raise a new part, a great party, a smash party!!

- immigratie probleem?
ali g style: alle chickies moeten lekker zijn en alle gaste moeten kunnen smashen.

- wereld vrede?
we let smash decide ^^


dromen
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
waar bij komt dat onderwijs en migratie volgens de kiezer kennelijk minder belangrijk zijn dat de hypotheekrenteaftrek (dit zegt wel weer iets over de gemiddelde kiezer).
Hmm, ik vind het juist belangrijk en DAAROM heb ik links gestemd :dizzy:

En zo'n opmerking over de gemiddelde kiezer slaat natuurlijk nergens op. Je doet alsof jij een intelligente keuze hebt gemaakt en de rest van nederland niet, iedereen heeft een eigen mening en dat zou je best kunnen inzien.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Hmm, ik vind het juist belangrijk en DAAROM heb ik links gestemd
Want links voert zo'n hard migratiebeleid en wil harde veranderingen doorvoeren in het onderwijssysteem?

En zo'n opmerking over de gemiddelde kiezer slaat natuurlijk nergens op. Je doet alsof jij een intelligente keuze hebt gemaakt en de rest van nederland niet, iedereen heeft een eigen mening en dat zou je best kunnen inzien.
Het was een poll met de mening van de gemiddelde kiezer, helaas geen verzinsel van me. En aangezien ik dat achterlijk vind, is mijn opmerking gerechtvaardigd. Verder vind ik veel van de kiezers inderdaad achterlijk, maar dan met name omdat ze zomaar wat stemmen, niet om wat ze stemmen.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Want links voert zo'n hard migratiebeleid en wil harde veranderingen doorvoeren in het onderwijssysteem?



Het was een poll met de mening van de gemiddelde kiezer, helaas geen verzinsel van me. En aangezien ik dat achterlijk vind, is mijn opmerking gerechtvaardigd. Verder vind ik veel van de kiezers inderdaad achterlijk, maar dan met name omdat ze zomaar wat stemmen, niet om wat ze stemmen.
Wie zegt dat het migratiebeleid van de rechtse partijen zo goed is? Ik heb niet gezegd dat het hard moet zijn.

En harde veranderingen doorvoeren in het onderwijs, zowel groenlinks (waar ik op gestemd heb) en EenNL willen dat het onderwijs persoonlijker wordt.
Ook zijn beide partijen voor meer salaris, maar EenNL wil dat alles in het onderwijs meer krijgt, en Groenlinks wil dat vooral leraren in de grote steden meer betaald krijgen.

EenNL is voorstander van een eigen lesprogramma per school en Groenlinks is voor een makkelijkere overstap van studie op studie.

Dus in ieder geval de linkse partij waar ik op gestemd heb heeft wel degelijk een mening over onderwijs...

Van de andere linkse partijen heb ik geen zin om te kijken hoe zij er over denken.

Vond je het een aardige vergelijking van twee partijen? XD
 

Happosai

Smash Journeyman
Joined
Dec 30, 2004
Messages
438
Location
Milheeze
Ze zouden in plaats van verkiezingen allemaal moeten smashen, dan krijg je pas een mooie uitslag, ik weet zeker dat Marianne Thieme ze allemaal ownt.
En Amsah zou een random partij oprichten zodat hij minister president kan worden.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Wie zegt dat het migratiebeleid van de rechtse partijen zo goed is? Ik heb niet gezegd dat het hard moet zijn.
Nou ja, het lijkt me vrij duidelijk dat de tijd van softheid voorbij is. Zelfs de linkse partijen erkennen dat tegenwoordig in zekere mate, alleen is het niet echt hun punt. Ik heb het bij alle grote partijen te veel gemist btw.

En harde veranderingen doorvoeren in het onderwijs, zowel groenlinks (waar ik op gestemd heb) en EenNL willen dat het onderwijs persoonlijker wordt.
Ook zijn beide partijen voor meer salaris, maar EenNL wil dat alles in het onderwijs meer krijgt, en Groenlinks wil dat vooral leraren in de grote steden meer betaald krijgen.

EenNL is voorstander van een eigen lesprogramma per school en Groenlinks is voor een makkelijkere overstap van studie op studie.

Dus in ieder geval de linkse partij waar ik op gestemd heb heeft wel degelijk een mening over onderwijs...
Toch heb ik er erg weinig over gehoord van ze, al hebben ze uiteraard wel redelijke standpunten erover, die credits wil ik ze zeker geven. Pastors wil echter ook de disciplineproblemen aanpakken en zegt letterlijk weer ouderwets leraren voor de klas te willen die de leerlingen iets bijbrengen. Ik denk dat juist dat de kern van het probleem aanpakt (disciplineproblemen, de Tweede Fase). Verder is Pastors er uiteraard ook voor dat betere scholen meer lesgeld mogen vragen etc.

Van de andere linkse partijen heb ik geen zin om te kijken hoe zij er over denken.
Links he. ;p

Vond je het een aardige vergelijking van twee partijen? XD
Aardig. ;p
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
oh en

waarsch ergens over een paar maanden ofzo. ga ik nog wel een keer iets hosten in mijn huiskamer, ATM1 stijl (maar dan met ook tvs in de keuken. en weer goedkope cola :p). een man of 25/30 hoogstens kan daar wel naartoe. maar later in 2007 heb je het echte werk, met AFC4.
 

Mitch

Smash Apprentice
Joined
Nov 26, 2006
Messages
91
Location
Almere, The Netherlands
Ik hoorde ook iets over een toernooi dat ZEST2 heet? Ik ben nooit naar #1 geweest, maar was dat wat? En is er al iets bekend over wanneer/of dat plaatsvindt? :)
 

Nizzle

Smash Rookie
Joined
Dec 3, 2006
Messages
12
Location
Almere-The Netherlands
Heyyzorz

WOOOT yo all =)
Ik ben nieuw bij smashboards.com,,
Ik speel met Luigi+Shiek en ik ben nep.. xD
Ik kom uit Almere.
-_- en ik heb verder niks meer te lullen,,
Pz out(Y)
 

Diddy Kong

Smash Obsessed
Joined
Dec 8, 2004
Messages
26,001
Switch FC
SW-1597-979602774
Jah ik kom ook uit almere. Ben waarschijnlijk de enige noob in nederland die DK maint :p iig als je een keer wilt smashen PM me maar. Btw, ik zit bij Linkje in de klas enn zoooooooooooo druk heeftie het ookweer niet met zn studie :D
 

Xaber

Smash Rookie
Joined
Dec 3, 2006
Messages
2
Location
Almere-The Netherlands
yooo.
Ik ben nieuw hierzo , ik speel al een tijdje smash
ik kom uit almere, net als nizzle, hij zit in me klas en we spelen vaak samen.
Ik speel met Falco ,
Als iemand een keer tegen me wilt smashen ofzo zeg me maar

Laterz.
 
Top Bottom