Ryuker
Smash Lord
De Amerikaanse rulesets zijn al erg naar elkaar toegegroeid eigenlijk.
MLG heeft smash ook niet laten vallen maar in pauze gezet voor brawl omdat er spellen zijn die meer mensen trekken zoals gears of war dat ook nog een online optie heeft enzo. MLG sponsort echter nog wel toernooien en of ze er nou winst aan zouden maken of niet ze gaan niet sponseren als het toernooi niet serieus is.
Ik gaf meer aan dat richting de japanse regels een weg richting dichtsloppen is waardoor het spel beperkt wordt en eentonig op een bepaald vlak. Saaiheid speelt daarin wel degelijk een factor naar mijn mening want uiteindelijk zijn toernooien een leuke bezigheid. Pokefloats brengt bijvoorbeeld wel degelijk strategische elementen met zich mee die met campen te maken hebben maar de hele tijd campen is geen mogelijkheid daar en misschien zijn die nog niet goed genoeg overwogen. Het veranderen van gevechtsveld dat ook qua grootte enz veranderd is wat dat betreft ook een test van iemand aanpassings vermogen en improvisatie vermogen. Speel je alleen op een plat vlak dan ben je als char zonder projectiel gelijk in een offensieve positie gedwongen of een defensieve en in die zin geven de standaard stages een voordeel aan bepaalde chars. Het is niet voor niks dat een sheik bijna alleen maar naar dreamland of FD vlucht als die moet counterpicken.
Deze discussie is echter zoals je al aangaf al gevoerd maar moet wat mij betreft nooit stoppen. In plaats daarvan moeten we de rule set aanpassen op wat we op dat moment als beste ruleset beschouwen. Ik ben het ermee eens though dat door de stage discussie advanced slob's en stage banning en dave's stupid rule een beetje worden vergeten en wat dat betreft mag die discussie daardan ook nu vooral over losbarsten.
Ik vind wel dat we niet moeten vergeten dat er ook veel buitenlanders afreizen naar de nederlandse toernooien en dat als je bijvoorbeeld zweden er bij hebt je moeten kijken naar hun ruleset en die is veel gevarieerder op dit moment. Een meer absolute ruleset op grote toernooien door europe is wat dat betreft een hoge prioriteit. Op kleine smash fests mag er echter flink geexperimenteerd worden lijkt me.
Dan nog ff mijn eigen mening over advanced slobs. Wat mij betreft gaat die aan want het moedigt heel erg character diversiteit aan en daar ben ik al tijden voor. Een char kiezen en een stage vind ik geen probleem als de winnaar maar mag wisselen vooraf. Het gaat in US volgens mij zo dat je je counterpick stage noemt en dan kiest de winnaar of ie wisselt en dan kiest de loser of ie wisselt. Wat mij betreft is dat prima want een stage kan al best wat onthullen van wat je tegenstander kiest. Stage banning vind ik dat aan moet want dan kan je een stage van de lijst voorjezelf schrappen waar je niet goed op bent of van je tegenstander vreest. Kben er overigens wel voor dat zoals jij en masemune dat op Ros deden je de stage kiest nadat de chars gekozen zijn zodat je ban enigzins afstemd is op je tegenstander. 'Dave's Stupid Rule' is wat mij betreft aan maar het moet es duidelijk staan op een toernooi welke en wat het inhoud want er is nog steeds gedoe mee hoewel het principe toch zo simpel is .... .
Dan een laatste punt over double blind picks want het kan toch voorkomen dat je tegen iemand moet waarvan je niet weet wat je van em moet verwachten en je kiest dus je char en hij counterpickt die. Ik weet niet precies wat we daar tegen moeten doen maar het gebeurt vaak genoeg dat mensen double blind picks aanvragen maar het is dan wel vaak gebeurd dat men hun goede chars al heeft getoond omdat er 1 opeens gaat counterpicken. Zouden we altijd double blind pick moeten hebben of wat anders? Volgens mij is dat best een punt wat besproken mag worden. Over Wobblen heb ik mijn mening al heel uitgebreid in de Ros4 topic gegeven wat mij betreft mag dat uit ( doet iemand het al in NL??)
MLG heeft smash ook niet laten vallen maar in pauze gezet voor brawl omdat er spellen zijn die meer mensen trekken zoals gears of war dat ook nog een online optie heeft enzo. MLG sponsort echter nog wel toernooien en of ze er nou winst aan zouden maken of niet ze gaan niet sponseren als het toernooi niet serieus is.
Ik gaf meer aan dat richting de japanse regels een weg richting dichtsloppen is waardoor het spel beperkt wordt en eentonig op een bepaald vlak. Saaiheid speelt daarin wel degelijk een factor naar mijn mening want uiteindelijk zijn toernooien een leuke bezigheid. Pokefloats brengt bijvoorbeeld wel degelijk strategische elementen met zich mee die met campen te maken hebben maar de hele tijd campen is geen mogelijkheid daar en misschien zijn die nog niet goed genoeg overwogen. Het veranderen van gevechtsveld dat ook qua grootte enz veranderd is wat dat betreft ook een test van iemand aanpassings vermogen en improvisatie vermogen. Speel je alleen op een plat vlak dan ben je als char zonder projectiel gelijk in een offensieve positie gedwongen of een defensieve en in die zin geven de standaard stages een voordeel aan bepaalde chars. Het is niet voor niks dat een sheik bijna alleen maar naar dreamland of FD vlucht als die moet counterpicken.
Deze discussie is echter zoals je al aangaf al gevoerd maar moet wat mij betreft nooit stoppen. In plaats daarvan moeten we de rule set aanpassen op wat we op dat moment als beste ruleset beschouwen. Ik ben het ermee eens though dat door de stage discussie advanced slob's en stage banning en dave's stupid rule een beetje worden vergeten en wat dat betreft mag die discussie daardan ook nu vooral over losbarsten.
Ik vind wel dat we niet moeten vergeten dat er ook veel buitenlanders afreizen naar de nederlandse toernooien en dat als je bijvoorbeeld zweden er bij hebt je moeten kijken naar hun ruleset en die is veel gevarieerder op dit moment. Een meer absolute ruleset op grote toernooien door europe is wat dat betreft een hoge prioriteit. Op kleine smash fests mag er echter flink geexperimenteerd worden lijkt me.
Dan nog ff mijn eigen mening over advanced slobs. Wat mij betreft gaat die aan want het moedigt heel erg character diversiteit aan en daar ben ik al tijden voor. Een char kiezen en een stage vind ik geen probleem als de winnaar maar mag wisselen vooraf. Het gaat in US volgens mij zo dat je je counterpick stage noemt en dan kiest de winnaar of ie wisselt en dan kiest de loser of ie wisselt. Wat mij betreft is dat prima want een stage kan al best wat onthullen van wat je tegenstander kiest. Stage banning vind ik dat aan moet want dan kan je een stage van de lijst voorjezelf schrappen waar je niet goed op bent of van je tegenstander vreest. Kben er overigens wel voor dat zoals jij en masemune dat op Ros deden je de stage kiest nadat de chars gekozen zijn zodat je ban enigzins afstemd is op je tegenstander. 'Dave's Stupid Rule' is wat mij betreft aan maar het moet es duidelijk staan op een toernooi welke en wat het inhoud want er is nog steeds gedoe mee hoewel het principe toch zo simpel is .... .
Dan een laatste punt over double blind picks want het kan toch voorkomen dat je tegen iemand moet waarvan je niet weet wat je van em moet verwachten en je kiest dus je char en hij counterpickt die. Ik weet niet precies wat we daar tegen moeten doen maar het gebeurt vaak genoeg dat mensen double blind picks aanvragen maar het is dan wel vaak gebeurd dat men hun goede chars al heeft getoond omdat er 1 opeens gaat counterpicken. Zouden we altijd double blind pick moeten hebben of wat anders? Volgens mij is dat best een punt wat besproken mag worden. Over Wobblen heb ik mijn mening al heel uitgebreid in de Ros4 topic gegeven wat mij betreft mag dat uit ( doet iemand het al in NL??)