• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

New Ruleset for Dutch Tournaments

beunhaas

Smash Journeyman
Ik zelf ben voor

ASP...

Random:

Final Destination
Dreamland N64
Pokemon Stadium
Fountain of Dreams

Counterpick:

Mute City
Yoshi's Story
Battlefield
Rainbow Ride
Kongo Jungle N64

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Deze topic was vooral bedoeld ter discussie, al weten we van de meeste mensen nu wel hoe ze erover denken. Als ze zich niet hebben laten horen is dat hun probleem. =p

Ik ben echter tegen een volledig democratische vote. Ik zou het liefst zien dat een comité van topspelers de nieuwe ruleset bepaalt, sowieso horen topspelers een zwaarder wegende vote te hebben hierin, imo.

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Double blind picking is niet iets wat standaard moet, alleen als character kiezen een issue wordt. Het zou net zo goed wel altijd kunnen, maar dat boeit in veel gevallen inderdaad niet. Je WEET dat Dave Dr. Mario kiest en niet zal wisselen als je Peach kiest, om maar een voorbeeld te geven. Als ie opeens Marth kiest, DAN PAS ga je double blind kiezen.

Linkje

Smash Lord
bornfidelity.com said:
ASP en double blind ben ik beide tegen omdat iedereen toch wel weet dat ik alleen Falco speel, lol.

hmm topspelers. 13e @ Survival = topspeler? ^_~
je bent al beroemd geworden met je bf's :p

edit : ik ben de beste speler van nederland en ik zeg dat er iig wel wat meer level's als cp mogen worden gekozen dan 7 en ik ben voor 3 of 4 random stages :)

random :
FD
DL64
Pokemon(gotta catch them all) stadium

CP:
FoD
Kongo jungle 64
Andere kongo jungle die met dat huisje in het midden :p
yoshi's story (marth/fox stage)
battlefield
Fourside
Onett
Mute city
rainbow ride

(zoiets) mischien zelfs nog wel meer :p

beunhaas

Smash Journeyman
Ik zag deze regel in een Amerikaans Toernooi topic. Van de DA crew..

Als je de eerste match verloren hebt mag je kiezen of je counterpicked de character waartegen je speelt of je counterpickt de stage tegen de character. Als je de character counterpickt wordt de stage random.

Maar dit is dan wel weer een voordeel voor de mensen die met 1 char spelen...

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Matige regel imo, stopt weer veel te veel een random element in de match, naast het feit dat het inderdaad voordeliger is voor mensen die toch niet wisselen van character.

Voorbeeld: Ik speel Peach tegen een goede Fox en verlies, ik besluit om toch maar naar Sheik te wisselen (wat al geen character voordeel is). Als ik dan als random stage Yoshi's Story of Pokémon Stadium krijg, is m'n counterpick volledig tegen me gekeerd.

Ik vind dat je gewoon character en stage moet kunnen counterpicken, mits we mijn ruleset volgen en de broken stages en tactics al geen optie meer zijn.

beunhaas

Smash Journeyman
Marc said:
Matige regel imo, stopt weer veel te veel een random element in de match, naast het feit dat het inderdaad voordeliger is voor mensen die toch niet wisselen van character.

Voorbeeld: Ik speel Peach tegen een goede Fox en verlies, ik besluit om toch maar naar Sheik te wisselen (wat al geen character voordeel is). Als ik dan als random stage Yoshi's Story of Pokémon Stadium krijg, is m'n counterpick volledig tegen me gekeerd.

Ik vind dat je gewoon character en stage moet kunnen counterpicken, mits we mijn ruleset volgen en de broken stages en tactics al geen optie meer zijn.
Ik begrijp je voorbeeld maar er zijn vele achterliggende gedachten. Met deze regel is het dus niet zomaar je tegenstander counterpicken
Deze regel heeft vele mogelijkheden. Door deze regel is het bijna niet meer mogelijk om bij de eerste match je tegenstander te counterpicken of tenminste het is meer risico vol. Als jij jezelf aan je tegenstander gaat aanpassen betekent het dat als je je eerste match zou verliezen dat je dan best een beetje de pineut bent en je voor een dilema stelt. Of je veranderd je char of je kiest een andere stage. Het geeft veel meer de kans om de intelligente spelers daadwerkelijk de kans geven om hun inzicht in het resultaat te laten zien.

Voorbeeld:
Ik moet tegen Dave, en ik moet nu gaan kiezen of ik blijf Marth en heb ik de kans dat ik geraped word maar mag dan wel daarna de stage counterpicken. Of ik neem mijn secondary Falco maar het gaat crappy dus moet ik alsnog switchen naar Marth maar mag ik de stage niet kiezen.

Het is dus de bedoeling bij deze regel dat je je eigen inschat en je mogelijkheden bekijkt en met welke character je in vorm bent.

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Deze regel heeft vele mogelijkheden. Door deze regel is het bijna niet meer mogelijk om bij de eerste match je tegenstander te counterpicken of tenminste het is meer risico vol.
?

Als jij jezelf aan je tegenstander gaat aanpassen betekent het dat als je je eerste match zou verliezen dat je dan best een beetje de pineut bent en je voor een dilema stelt. Of je veranderd je char of je kiest een andere stage. Het geeft veel meer de kans om de intelligente spelers daadwerkelijk de kans geven om hun inzicht in het resultaat te laten zien.
Dingen als stagebans zijn juist om te voorkomen dat de eerste match de set bepaalt, deze regel gaat tegen dat idee in. Mijn hele bedoeling is zelfs om weinig op de random select te moeten vertrouwen door er minder stages in te zetten in de eerste plaats. Btw, het limiteren van opties maakt het alleen zo dat het meer een gok wordt.

Voorbeeld:
Ik moet tegen Dave, en ik moet nu gaan kiezen of ik blijf Marth en heb ik de kans dat ik geraped word maar mag dan wel daarna de stage counterpicken. Of ik neem mijn secondary Falco maar het gaat crappy dus moet ik alsnog switchen naar Marth maar mag ik de stage niet kiezen.
Ik snapte het idee ook al wel zonder een voorbeeld waarin je de opties aangeeft die je dan hebt. Het zorgt er ook voor dat een 'risico' (een andere character proberen) veel ernstigere gevolgen krijgt, wat ervoor zorgt dat mensen alleen nog maar/veel meer op 'safe' gaan spelen.

Het is dus de bedoeling bij deze regel dat je je eigen inschat en je mogelijkheden bekijkt en met welke character je in vorm bent.
Dat doe ik ook al zonder die regel, namelijk voor de eerste match al.

TiRune

Smash Ace
Is het counterpicken zo erg nodig dan? Ik ken eigenlijk weinig games waar ze counterpicks gebruiken. Zelfs in Warcraft 3 zijn er tegenwoordig geen picks meer van levels maar is alles random :/.
bij counterstrike kies je een level waar je veel op hebt geoefend en veel **** kent, niet echt counterpicken want geen team heeft een groot voordeel en je speel op beide kanten etc. Meeste fighting games hebben maar een platte vlakte om op te spelen, in racing games is er meestal een 'beste' auto en die word door iedereen gebruikt etc. etc.

Kirby Squad

Smash Lord
Je zegt het zelf al. Bij counterstrike neem je een level waar je veel op kent en veel op hebt geoefend. Als de tegenstander dat minder heeft heb je toch een voordeel... Maakt niet uit welke kan je speelt.

Dat geld ook met stages bij ssbm. Sommige mensen kunnen veel beter spelen op bepaalde stages.

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Het staat los van of een stage broken is of niet, deze discussie dus. Je **** atm nog steeds Rainbow Ride kiezen als je die stage zo geweldig vindt, bijvoorbeeld. Broken stages moeten gewoon gebanned worden, dat heeft ook weinig meer met een stage kennen te maken.

Helios

BRoomer
BRoomer
"Final Destination, Dream Land N64, Fountain of Dreams en eventueel Battlefield"

Peach favoured, and no PS? That's just BS lol

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Dave: Serves him right. =p

Helios said:
"Final Destination, Dream Land N64, Fountain of Dreams en eventueel Battlefield"

Peach favoured, and no PS? That's just BS lol
I've been through every stage, providing reasons for where I put them (random select/counterpicks/banlist), although that was all in Dutch. Pokémon Stadium has a low ceiling, edges where you often can hardly see yourself come back and it changes shape.

I feel that the stages I named, especially the first two, are the best and most fair stages for tournaments. Not really Peach favoured, she benefits more from Mute City and (often) Yoshi's Story. Dream Land 64 isn't even that great for Peach, she often has a hard time making kills herself there. Living long is only good if your opponent doesn't.

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Btw, I'm leaving for France tomorrow. I'll probably be online sometimes in the next few weeks, but far less than usual. Au revoir. =]

TiRune

Smash Ace
Kirby Squad said:
Je zegt het zelf al. Bij counterstrike neem je een level waar je veel op kent en veel op hebt geoefend. Als de tegenstander dat minder heeft heb je toch een voordeel... Maakt niet uit welke kan je speelt.

Dat geld ook met stages bij ssbm. Sommige mensen kunnen veel beter spelen op bepaalde stages.
Wrong, in cs is er geen kant voordeel voor ct of T, veelal omdat de maps te complex zijn. bij ongecompliceerde maps als bij SSBM is er wel degelijk een duidelijk voordeel voor 1 char. Het maakt niet uit hoeveel ik oefen op bijv. yoshi's island of onett, het level blijft in het nadeel voor Peach.

Nu gaat het er niet om dat er sommige mensen beter op stages kunnen spelen, het gaat erom dat sommige levels, welke oefening dan ook, niet gebalanced zijn.

Waarom is Peach bomben anders niet legaal? Ik heb het geoefend en ben er goed in, dat iemand anders daardoor niet kan winnen komt omdat ik het heb geoefend volgens jouw logica.

Naar mijn mening mag dave's modder landje aanblijven, random zuigt, maar yoshi's stories wolkes, randomheid van de klaptrap en een ton op DK64 zijn niet random genoeg om een level uit te zetten IMO.

Je kan de dreamland wind trouwens makkelijk compenseren door andere directional influencing, of gewoon tegen de wind inlopen zodat je stilstaat bij het edgeguarden. vergt misschien wat oefening maar tis zeker mogelijk

Player Pink

Smash Apprentice
Terug van vakantie en het is er niet veel beter op geworden.

Marc wind op kirby 64 is random. Wolkje op yoshi story niet. Het wolkje heeft een standaard patroon en ik heb uitgevonden dat je als je naar de timer kijkt PRECIES kan weten waar het wolkje is... hoe random is dat? Met de boom kan dat niet en jij zegt van 'ja maar blablabla wolkje meer invloed blablabla dan boom' maar als ik door de wind GEDWONGEN aan de rand moet hangen (zoals ik heel vaak heb tegen beunhaas) is een makkelijke tipper of edgehog genoeg...

Ruleset van SotF was perfect. Props to nnja dat hij niet zo *****t ^_^ Marth heeft op yoshi's story voordeel tov sheik maar toch beat ik beunhaas er vaak op. Jungle Japes heeft VEEL voordeel voor sheik tov marth en ik verlies van Zeta op het toernooi. Leg dat maar eens uit als je kijkt naar de stages want volgens jou had ik moeten winnen.......

Die stages zitten toch niet voor niks bij het spel? Dat we de 3 gebannede stages zo laten vind ik logisch maar de rest hoeft niet gebanned te worden omdat ze broken wins toelaten. Yoshi's Island is idd vervelend voor Sheik tegen Fox maar als je veel oefent erop beat je Ivo ook ^_^

TiRune

Smash Ace
Terug van vakantie en het is er niet veel beter op geworden.

Marc wind op kirby 64 is random. Wolkje op yoshi story niet. Het wolkje heeft een standaard patroon en ik heb uitgevonden dat je als je naar de timer kijkt PRECIES kan weten waar het wolkje is... hoe random is dat? Met de boom kan dat niet en jij zegt van 'ja maar blablabla wolkje meer invloed blablabla dan boom' maar als ik door de wind GEDWONGEN aan de rand moet hangen (zoals ik heel vaak heb tegen beunhaas) is een makkelijke tipper of edgehog genoeg...

Ruleset van SotF was perfect. Props to nnja dat hij niet zo *****t ^_^ Marth heeft op yoshi's story voordeel tov sheik maar toch beat ik beunhaas er vaak op. Jungle Japes heeft VEEL voordeel voor sheik tov marth en ik verlies van Zeta op het toernooi. Leg dat maar eens uit als je kijkt naar de stages want volgens jou had ik moeten winnen.......

Die stages zitten toch niet voor niks bij het spel? Dat we de 3 gebannede stages zo laten vind ik logisch maar de rest hoeft niet gebanned te worden omdat ze broken wins toelaten. Yoshi's Island is idd vervelend voor Sheik tegen Fox maar als je veel oefent erop beat je Ivo ook ^_^
Beide het wolkje en de wind oefenen invloeden op het spel uit die redelijk telegraphed zijn en waar rekening mee gehouden kan worden.

Zeggen dat een ruleset perfect is zonder enige argumentatie hiervoor behalve een klein aantal matches die ooit gespeeld zijn is weinig overtuigend. Volgens mij heb je niet opgelet tijdens kansrekening op school, zelfs al is er een kans van 99,99% dat iets succesvol is, kan het nog 10x achter elkaar mislukken, er is geen 'het had niet zo moeten zijn'.

Het 'de stages zitten niet voor niets in het spel' argument is een beetje oud. De single player mode zit niet voor niets in het spel, laten we er toernooien in doen. De items zitten niet voor niets in het spel, laten we health regen items op very high in het toernooi aanzetten.

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Ik ben zelf nog op vakantie en heb niet veel zin om al te lange posts te maken, maar ik zal kijken wat ik kan doen.

Het punt over het wolkje werd in de MBR ook gemaakt en neergesabeld met het argument dat je moeilijk **** wachten met combo's en spikes omdat het wolkje langskomt.

Yoshi's Story heb ik niet genoemd als stage die gebanned moet worden.

Ik neem niet aan dat je met Falco een heel potje lang van Zeta bent weggerend op Jungle Japes. Ook verandert dat niks aan de Klaptraps.

En verder heeft Tijmen wel gezegd wat ik nog wilde zeggen. ^^

reffie2

Smash Journeyman
Zullen wij gewoon kappen met dit spel? Blijkbaar wekt het teveel discussies en frustraties op. Ik heb een veel beter spel, FIFA2003, Duitsland is gebanned want die is veel te goed, voor de rest mag je alle stages en teams kiezen.

"ja maar blablabla wolkje meer invloed blablabla dan boom"
Deze zin ownt.

"Beide het wolkje en de wind oefenen invloeden op het spel uit die redelijk telegraphed zijn en waar rekening mee gehouden kan worden."
Wat betekent telegraphed? Bedoel je hiermee dat het wolkje en die wind zo weinig invloed hebben dat het eigenlijk niet uitmaakt? Het heeft nog steeds invloed en die invloed kan een overwinning in een nederlaag veranderen.
Je krijgt dan van die 'maar als' situaties: "Ik was marth, ik kon mijn tegenstander dood maken als die wind er niet kwam." "Mijn tegenstander heeft mij verslagen, maar als dat wolkje hem niet op dat moment kwam redden dan had ik nu gewonnen."
Daarom heb ik liever niet KD64 en Yoshi Story in de random maar ze hoeven ook niet gebanned te worden.

bornfidelity.com

Smash Master
DL64 van random af en Yoshi's stroy van random af vind ik goed maar dan ook gelijk FoD omdat die bewegende platforms nog altijd meer random zijn dan het wolkje en ook meer je spel hinderen dan het wolkje.

dan houden we op random: FD en Poke Stadium. Kan ik mee leven.

ch00

Smash Cadet
Wrong, in cs is er geen kant voordeel voor ct of T, veelal omdat de maps te complex zijn.
back up teh truck !

In cs zijn er al sinds de beta versies discussies over welke maps voordeel geven aan welke partijen..en dat de verschillen zeker groot zijn. Dit komt juist omdat de maps zo complex en groot zijn.

Ik denk dat in elk multiplayer spel er altijd discussies ontstaan en zullen blijven ontstaan over welke stages/maps voordeel bieden en in het bijzonder aan bepaalde partijen.

In cs heb je bijvoorbeeld CPL regels die voor de meeste tournooien ook in NL worden toegepast...is dat ook niet bij SSBM het geval ?

Thomaz

Smash Lord
Ik vind dat gezeik over Dreamland maar niks. Als we echt veel van de random af willen, houdt het dan bij Final, Dreamland en Stadium.

Sorry, maar de willekeurigheid van Stadium is imo niet zo heel boeiend. Als de camp stage komt, oeh, dan campen we even en daarna gaat het weer door. So what? Ik ken in Nederland geen mensen die zolang campen dat ze het op een time out laten uitkomen (behalve het broertje van Coen dan).

Top Bottom