• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

New Ruleset for Dutch Tournaments

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
maar die veranderingen worden ruim vantevoren aangegeven op het grote scherm achterin. die rand maakt niet uit. :p

ach alleen FD op random vind ik ook goed.
Ja maar jij hebt er geen last van omdat jij de andere kant op naar voren b doet :p

Mensen die niet alleen van de stage AF recoveren maar ook ernaar toe hebben er wel moeite mee :p
 

Player Pink

Smash Apprentice
Joined
Feb 28, 2006
Messages
166
Location
Heiloo, The Netherlands
Het 'het zit in het spel' argument is wel degelijk een goed argument want items geven teveel voordeel aan diegene die ze pakt plus dat de battle er onoverzichtelijk mee word IMO. en over Items hoor je niemand zo items is einde discussie. De levels zitten in het spel en zijn waarschijnlijk HEEL goed getest door nintendo EN OOK door ons en daarom kwamen wij tot het wijze besluit er 3 te bannen omdat die 3 gewoon dom zijn maar de rest kan gewoon gespeeld worden.

Maar wat wil je nou bereiken hiermee Marc. Wil jij beweren dat jij MAKKELIJK top 3 word als we de stages volgens jou regels doen??? Want 3e word zoiezo Dave zoals altijd en amsah 1e of 2e en dan heb je nog nnja, Goat en Remen die ook ERG goed zijn.... Of wil je ZOOO graag Ivo naaien omdat ie jou 2 keer heeft verslagen daar.... Of wil je beweren dat als we het volgens jou regels doen er 'veel erlijkere' matches komen?? Want dat is wel het laatste wat gegbeurt aangezien DL64 en FD HEEL erg in voordeel zijn van Peach. Btw je als je gewoon traint op de random stages die in evenveel voordeel zijn als voor jou als je tegenstander en je wint die... boeit de counterpick geen FUCING AARS want daarna heb jij altijd de laatste counterpick en win je. De regeling die we hadden was gewoon goed. Gewoon alles aan voor counterpick en 3 stages ban en 6 stages op random.

Flat zone zou eventueel nog gebanned kunnen worden maar vind ik ook iets te drastisch. Vind het zo'n bull**** allemaal dit doe dan zweedse regels dan word je ook niooit meer genaaid door Ivo... of je zorgt gewoon dat je de 1e wint...
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het is niet iets van de laatste tijd, en ook niet omdat ik een keer erdoor genaaid ben (dat zat er immers al heel lang aan te komen). Als je de laatste jaren actief was geweest in de scene, of in ieder geval, actiever, had je geweten dat Remen en ik al heel lang moeite met de regels hebben. Ook was het niet mijn idee om er een topic over te maken of het überhaupt nog aan te kaarten, zoveel toernooien zal ik niet meer meemaken. Ik heb simpelweg mijn visie op de regels gegeven, en niet die van mij alleen. De match met Ivo was voor een aantal mensen wel directe aanleiding om de regels weer eens in twijfel te trekken, die al jarenlang min of meer blind gekopieerd worden. Ik heb het dan met name over de topspelers, die imo meer te zeggen horen te hebben dan de rest. Overigens is er geen ruzie of wat dan ook tussen Ivo en mij, al wat er was is ter plekke al opgelost en uitgepraat en ging om meer dan de match op zich. Tot slot kan ik zeggen dat je persoonlijke aanval me nogal teleurstelt, hij is ondoordacht en vooral onterecht. Iemand moest het doen though, in de MBR raakten sommige mensen ook nogal gefrustreerd, alleen jammer dat jij het was.

Verder is wat ik hier zeg niet bindend, toernooihosts hebben nog steeds de vrijheid om te doen met de regels wat ze willen. Ik denk alleen dat ze heel wat uit te leggen hebben als ze weer de regels van DT10 pakken.

Ik zal als ik morgenavond thuis ben de topic nog eens doorlezen en een voor mij laatste ruleset opstellen. Als iemand wil dat ik nog op een bepaald argument reageer moet ie dat vooral posten. Verdere trash talk kan hier en via PM/e-mail/MSN.
 

Player Pink

Smash Apprentice
Joined
Feb 28, 2006
Messages
166
Location
Heiloo, The Netherlands
maarja ik vind counterpick gewoon deel van strategie net zoals dat je bijv chain throwt met marth vs fox. Het is idd niet bindend maar zoals je al ziet volgt iedereen het standaard beeld en kopieert het gewoon voor de toernooien dus is het wel degelijk bindend IMO. Want jij kan ook op de counterpick spelen en zover ik weet speel jij daar niet/nauwelijks op. Je bent wel beter op bepaalde stages maar dat zijn meestal de wat meer standaard stages.

Maar hoezo hebben mensen wat uit te leggen als ze DT 10 regels pakken. Het zijn alle 6 erg fair stages en ik heb gemerkt dat je als je naar de timer kijkt PRECIES kan weten waar het wolkje is :) dus is het niet random. Als we 1 van de 6 zouden moeten bannen is het denk ik nog wel FoD vanwege de platforms. En de counterpick vind ik gewoon een slimme strategie... Jij vind sheik(of peach) vs fox op yoshi's island een hele kutte match up (en terecht want het is HEEL moeilijk vooral tegen Ivo) maar Reffie red zich er bijvoorbeeld prima op met sheik tegen Ivo gewoon door veel oefenen.

Ik vind jou beredenering erg logisch dat we sommige stages bannen en eventueel uit random want je voelt je natuurlijk genaait door sommige counterpicks en zeker als het vaker gebeurt. Maar je naait ook veel mensen die op de counterpick spelen zoals ik een beetje en Ivo en vast nog wel andere. Daarom vind ik de zweedse regels wel wat hebben (hoewel ik het tot nu toe ingewikkeld vind). Ik vind beide eigelijk wel wat hebben maar ik vind voor het plezier van het spel dat dit een beetje te ver gaat aangezien (in mijn opzicht) veel plezier van dit spel teniet word gedaan door die regels. En rainbow Ride WEL aan in random vind ik belachelijk als yoshi story er wel word uitgehaald.

Ik vind vooral de beredenering van sommige levels heel dom. Waarom wel (voorbeeld) jungle japes en niet Yoshi story? Marth spelers zullen dit zich afvragen terwijl sheiks dit toejuichen. Ik vind de DT10 regels eigelijk perfect zonder items want dat is TE random (tijmens OVER sarcastische en satirische zinnen buiten beschouwing gelaten) en de 6 'fair' stages aan en voor de rest alles aan op counterpick op de 3 levels na omdat die wins mogelijk maken die NIETS met het smashen zelf te maken heeft.

EN marc...... I love you:D:D. Ik val jou niet aan en dat zou ik ook nooit doen want daarvoor ben ik niet bereid een goede vriendschap voor op te geven om een vrijwel nutteloze discussie de de levels beslist van een computer spel.

We're gonna have some fun soon ;)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
maarja ik vind counterpick gewoon deel van strategie net zoals dat je bijv chain throwt met marth vs fox. Het is idd niet bindend maar zoals je al ziet volgt iedereen het standaard beeld en kopieert het gewoon voor de toernooien dus is het wel degelijk bindend IMO. Want jij kan ook op de counterpick spelen en zover ik weet speel jij daar niet/nauwelijks op. Je bent wel beter op bepaalde stages maar dat zijn meestal de wat meer standaard stages.
Ik speel ook op de counterpick binnen de stages die ik accepteer als tournament legal, ik zie een hoop stages simpelweg niet als opties. Counterpicken is goed zolang dingen niet broken of te random zijn.

Maar hoezo hebben mensen wat uit te leggen als ze DT 10 regels pakken. Het zijn alle 6 erg fair stages en ik heb gemerkt dat je als je naar de timer kijkt PRECIES kan weten waar het wolkje is dus is het niet random. Als we 1 van de 6 zouden moeten bannen is het denk ik nog wel FoD vanwege de platforms. En de counterpick vind ik gewoon een slimme strategie... Jij vind sheik(of peach) vs fox op yoshi's island een hele kutte match up (en terecht want het is HEEL moeilijk vooral tegen Ivo) maar Reffie red zich er bijvoorbeeld prima op met sheik tegen Ivo gewoon door veel oefenen.
Omdat er na deze discussie niet meer zo lichtvaardig met de regels kan worden omgesprongen. Reffie speelt altijd tegen Ivo, ik kan Remen er ook beter aan dan de meeste mensen, één matchup zegt niet zo veel.

Ik vind jou beredenering erg logisch dat we sommige stages bannen en eventueel uit random want je voelt je natuurlijk genaait door sommige counterpicks en zeker als het vaker gebeurt. Maar je naait ook veel mensen die op de counterpick spelen zoals ik een beetje en Ivo en vast nog wel andere. Daarom vind ik de zweedse regels wel wat hebben (hoewel ik het tot nu toe ingewikkeld vind). Ik vind beide eigelijk wel wat hebben maar ik vind voor het plezier van het spel dat dit een beetje te ver gaat aangezien (in mijn opzicht) veel plezier van dit spel teniet word gedaan door die regels. En rainbow Ride WEL aan in random vind ik belachelijk als yoshi story er wel word uitgehaald.
Rainbow Ride random is ook niet mijn idee. De rest van je punt is op zich wel redelijk, maar we zitten nu eenmaal in een toernooiscene. Overigens was Ushost 2 erg geslaagd... met mijn regels.

Ik vind vooral de beredenering van sommige levels heel dom. Waarom wel (voorbeeld) jungle japes en niet Yoshi story? Marth spelers zullen dit zich afvragen terwijl sheiks dit toejuichen. Ik vind de DT10 regels eigelijk perfect zonder items want dat is TE random (tijmens OVER sarcastische en satirische zinnen buiten beschouwing gelaten) en de 6 'fair' stages aan en voor de rest alles aan op counterpick op de 3 levels na omdat die wins mogelijk maken die NIETS met het smashen zelf te maken heeft.
Veel andere levels maken ook zulke wins mogelijk, dat is het punt juist.

EN marc...... I love you:D:D. Ik val jou niet aan en dat zou ik ook nooit doen want daarvoor ben ik niet bereid een goede vriendschap voor op te geven om een vrijwel nutteloze discussie de de levels beslist van een computer spel.
De liefde is wederzijds. <3

We're gonna have some fun soon
Indeed. ^^
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik heb de topic nog eens doorgelezen en kom zelf tot dit:

Random select: Fountain of Dreams, Pokémon Stadium, Final Destination, Dream Land N64

Pokémon Stadium is erg debatable en aangezien zoveel mensen ervoor zijn is het wel redelijk om hem nog aan te laten. Ergens moet er een compromis gezocht worden, en dit ruimt een hoop problemen uit de weg. Battlefield is ook een redelijke kandidaat voor de random select, dus ook dat is een beetje aan de toernooihost. Wat mij betreft vormen Fountain of Dreams, Final Destination en Dream Land N64 wel de basis voor de random select en zijn Pokémon Stadium en Battlefield ook echt de ENIGE stages die er ook voor in aanmerking komen om in de random select gezet te worden.

Counterpicks: Rainbow Ride, Yoshi’s Story, Brinstar, Mute City, Battlefield, Kongo Jungle N64

Yoshi's Story vind ik nog steeds geen goede stage voor de random select (wolkje, Shy Guys, klein, slopes) en er zijn mijns inziens niet voldoende goede argumenten geleverd om hem wel als random stage te hebben, niet in de laatste plaats omdat de meeste argumenten gingen in de trant van 'als deze stage gebanned wordt, dan ook...'. Rainbow Ride heeft wat problemen met dingen die buiten de camera gebeuren, maar er is niets random aan. Brinstar is behoorlijk dubieus door de acid imo, maar de basis van de stage is goed. Mute City staat hier eigenlijk vooral omdat het echt een nadeel biedt voor fastfallers, wat bij Dream Land N64 dus NIET het geval is, omdat ze daar hooguit wat meer moeite moeten doen voor hun kills, en dat geldt dan vooral voor Fox. Characters als Peach hebben ook juist daar problemen met het maken van kills, dus het is echt niet een stage met een extreem character voordeel. Battlefield heeft vervelende edges en kan nog wel echt in het voordeel van bijv. Peach werken in een aantal matchups (ook door de grootte), verder is het een goede stage. Kongo Jungle N64 is goed, alleen de edge en de ton maken het een twijfelgeval misschien. Ik kan er mee leven als deze stages aanstaan als counterpicks, maar ook als ze allemaal/deels gebanned zijn, dit is echt aan de toernooihost.

Banned: Icicle Mountain, Princess Peach’s Castle, Kongo Jungle, Jungle Japes, Great Bay, Hyrule Temple, Yoshi’s Island, Green Greens, Corneria, Venom, Flat Zone, Brinstar Depths, Onett, Fourside, Big Blue, Poké Floats, Mushroom Kingdom, Mushroom Kingdom II, Yoshi’s Island N64.

Ik heb eigenlijk geen klachten gehad over de banlist. Fourside is ook gebanned door bijv. wallcamping en niet alleen door Peach bomber stalling.

Voor mij is de zaak wel ongeveer rond, ik ben wel altijd beschikbaar voor discussie (hetzij hier, hetzij elders). Ik denk dat dit zo een hele goede basis biedt voor toernooihosts en ik hoop ook dat ze de moeite zullen nemen om echt over hun regels na te denken.
 

reffie2

Smash Journeyman
Joined
Nov 9, 2003
Messages
433
Location
The Netherlands
Welkom terug Marc van je vakantie.

Ik vind de stageselect wel goed tot nu toe, maar er zijn toch nog dingen die ik niet begrijp:


Het punt over het wolkje werd in de MBR ook gemaakt en neergesabeld met het argument dat je moeilijk **** wachten met combo's en spikes omdat het wolkje langskomt.
Is dit niet net zo stompzinnig als: 'Ik vind dat FD gebanned moet worden want ik word daar op te makkelijk geraakt door de lasers van Falco.'
Je wilt yoshi story uit de random halen omdat je soms op een bepaald moment niet kan spiken of andere combo's kan doen vanwege dat wolkje? Bij pokemon stadium moet je ook anders spelen vanwege die plankjes/veranderingen van de stage en dan kan je ook niet altijd spiken of de combo's doen die je wou doen. Of wil je yoshi story uit de random halen voor nog meerdere redenen?


Waarom zit Battlefield niet in de random? Ik heb nog nooit een probleem gehad met dat level, ook nog nooit gezien. Ik heb gehoord dat er polio edges zijn maar die edges zijn er altijd op dat level dus het is niet random en er kan dan rekening mee gehouden worden toch?
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Hey Reffie. ^^

Dat punt over het wolkje was om aan te geven dat je moeilijk de match erop in **** stellen, ook al is de baan ervan niet random. Verder is het aan alle kanten erg klein, heeft het slopes en Shy Guys die soms in de weg zitten. Bovendien, als er een stage is waar bepaalde characters voordeel hebben, is dit het.

Ik ben zelf ook geen groot voorstander van Pokémon Stadium, maar als iedereen en z'n moeder het niet erg vindt om te wachten bij een verandering, noem ik het als mogelijke random stage.

Battlefield is ook een redelijke random stage, maar er zijn characters die een stuk meer problemen met de randen hebben dan andere. Ook is het behoorlijk groot, en voegt het niet echt iets toe aan de andere random stages. Ik heb hem wel genoemd als mogelijke random stage.
 

Player Pink

Smash Apprentice
Joined
Feb 28, 2006
Messages
166
Location
Heiloo, The Netherlands
Het enige geldige argument wat ik tot nu toe heb gehoord zijn de shy guys... ZELFS al red het wolkje je je, dan ziet je tegenstandar dat wolkje ook dus pakt hij je waarschijnlijk toch wel 9 van de 10 keer en anders ligt het aan zijn skills dat hij niet kan afmaken. En er zijn goede en slechte punten van het wolkje. De slopes kunnen vervelend zijn maar iedereen weet dat ze er zijn en hoe ze erop moeten spelen behalve noobs misschien.

Shy guys kunnen idd voor negatieve of positieve delay zorgen van een attack maar is dit nu ZO beinvloedend?

Nog wat... we zeggen dat level is goed voor die character en die niet goed voor die maar we moeten een algemene beslissing maken. Vrijwel iedereen speelt fox, falco, sheik, peach of marth. Daarbuiten heb je faab en dave nog en andere maar we kijken vrijwel alleen maar naar die characters en DAAROP baseren we de random (tenminste als ik het zo lees krijg ik dit gevoel heel erg en ik doe het zelf ook een beetje maarja ik vind de oude regels best :p). En het is ook maar net denk ik hoe je ervaringen er met de levels mee zijn want ik speel vrij vaak tegen beunhaas en onze outcome word VEEEL vaker beinvloed door de wind van DL 64... ik denk wel bij 3 kwart van al onze matches mist hij een tipper of ben ik gedwongen om aan de rand te hangen... Terwijl het wolkje onze outcome HOOGUIT 1 op de 10 a 20 matches beinvloed zowel als de shy guys.

Over je banlist: je hebt vrij logisch levels ertussen zitten. Bij elk level kan ik me goed voorstellen waarom je ze bant alleen Onett en MK 1 niet voorstellen. Onett ban jij uiteraard omdat het ook een ivo is maar vind de auto's geen reden genoeg om hem te bannen. MK 1 vind ik raar... het heeft weliswaar geen edges (behalve die in het midden maargoed) maar dat vind ik nog geen reden om hem te bannen. Ook niet vanwege de blokjes.

Maarja mijn idee is gewoon dat counterpick een strategie is en idd gebruik maken van broken stages... Peach abused haar downsmash ook toch omdat hij erg goed is?? Ik vind dat vrijwel hetzelfde en ik hoop dat je dat met me eens bent :) Omdat IETS in het voordeel is van een character vind ik eigelijk niet dat je daarom een level moet bannen.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het enige geldige argument wat ik tot nu toe heb gehoord zijn de shy guys... ZELFS al red het wolkje je je, dan ziet je tegenstandar dat wolkje ook dus pakt hij je waarschijnlijk toch wel 9 van de 10 keer en anders ligt het aan zijn skills dat hij niet kan afmaken. En er zijn goede en slechte punten van het wolkje. De slopes kunnen vervelend zijn maar iedereen weet dat ze er zijn en hoe ze erop moeten spelen behalve noobs misschien.
Het is de combinatie, ik vind de stage ook te klein en het is extreem goed voor Marth (zelfs Marthspelers als Husband zeggen dat het eigenlijk te goed is voor Marth om een random stage te zijn). Sheik en Fox kunnen er ook redelijk uit de voeten, maar toch.

Nog wat... we zeggen dat level is goed voor die character en die niet goed voor die maar we moeten een algemene beslissing maken. Vrijwel iedereen speelt fox, falco, sheik, peach of marth. Daarbuiten heb je faab en dave nog en andere maar we kijken vrijwel alleen maar naar die characters en DAAROP baseren we de random (tenminste als ik het zo lees krijg ik dit gevoel heel erg en ik doe het zelf ook een beetje maarja ik vind de oude regels best ).
De meeste stages worden JUIST gebanned door wat Fox/Falco erop kunnen, zonder Fox zou een deel niet eens gebanned worden waarschijnlijk.

Over je banlist: je hebt vrij logisch levels ertussen zitten. Bij elk level kan ik me goed voorstellen waarom je ze bant alleen Onett en MK 1 niet voorstellen. Onett ban jij uiteraard omdat het ook een ivo is maar vind de auto's geen reden genoeg om hem te bannen. MK 1 vind ik raar... het heeft weliswaar geen edges (behalve die in het midden maargoed) maar dat vind ik nog geen reden om hem te bannen. Ook niet vanwege de blokjes.
Ik ban alleen Hobbits vanwege Ivo, ik heb hem verder buiten beschouwing gelaten. =p Onett ban ik vanwege wallcampen, niet zozeer vanwege de auto's. MK1 heeft walk off edges en is een te erge campstage, de blokjes zitten ook heel erg in de weg.

Maarja mijn idee is gewoon dat counterpick een strategie is en idd gebruik maken van broken stages... Peach abused haar downsmash ook toch omdat hij erg goed is?? Ik vind dat vrijwel hetzelfde en ik hoop dat je dat met me eens bent Omdat IETS in het voordeel is van een character vind ik eigelijk niet dat je daarom een level moet bannen.
De downsmash van Peach is niet meer broken dan een aantal andere moves en geen instant win. Ik ban nietss vanwege alleen een charactervoordeel, ik haal alleen bepaalde dingen uit de random select.
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
marc, ik vind dat je een goede lijst hebt gemaakt.
Alles is de afgelopen tijd uitvoerig besproken en dit is naar mijn mening een goede samenvatting.
Persoonlijk mag er van mij iets meer in de counterpick maar je kan niet iedereen 100% tevreden stellen en niemand kan zeggen dat ergens een slechte beredenatie achter zit

Als dit voortaan de standaard wordt qua regels ben ik zeer tevreden(uberhaupt dat er een standaard is, is al mooi).
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
marc is terug van vakantie zo t4e zien anyway ik heb wel betere dingen te doen dan dat allemaal te lezen dus kan iemand het samen vatten ?

EDIT : waarom doet SB zo langzaam sinds die update ik kan men eigen post niet eens terug zien nadat ik post echt irrineukingtant man
 

beunhaas

Smash Journeyman
Joined
Sep 3, 2005
Messages
336
Location
The Netherlands
Marc zn ruleset is perfecto (Y)

Random select: Fountain of Dreams, Pokémon Stadium, Final Destination, Dream Land N64

Counterpicks: Rainbow Ride, Yoshi’s Story, Brinstar, Mute City, Battlefield, Kongo Jungle N64

Alleen mogen de toernooihosts nog een beetje puzzelen tussen de random stages

Enigste vreemde vind ik dat Brinstar nog in de counterpick staat. Dat lava, ziek lange zijkanten.. Samus overleeft daar bijna alles (behalve de bovenkant). Onoverzichtelijke stage, Front smash lagged als je langs die dingen (hoe je ze ook noemt) slaat. Tis gewoon ook een te drukke stage met vele gebreken..

Voor de rest ben ik het hier mee eens (Y)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Brinstar is ook meer aan de host zelf, persoonlijk zou ik hem uitzetten, maar zo slecht is ie op zich niet eens.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ik vind wel dat battlefield weer op random mag, het is helemaal gebalanceerd en niemand heeft ooit last van die randen. Als je genaaid wordt door die rand is het helemaal je eigen schuld.

Random:
Fod, BF, FD, DL64, PS.

Counterpick:
De stages die al eerder zijn gediscusieerd

Banned:
De rest

Yoshi's story op random vind ik ook nog wel een mogelijkheid, het enige nadeel aan dat stage is dat hij wel erg klein is.
 

Savior

Smash Journeyman
Joined
Oct 13, 2005
Messages
313
Location
Netherlands
Eens met ivo, genaaid door de rand is je eigen schuld. Net als wanneer de platforms op Yoshi's Story je een tipper aan naaien.

Random:
-Final Destination
-Pokemon Stadium
-Dream Land 64
-Battlefield

Counterpick:
-Yoshi's Story
-Fountain of Dreams

-GA WEG MET RAINBOW RIDE
-GA WEG MET KONGO JUNGLE
-GA WEG MET JE HOMO STAGES
-GOGO ADVANCE SLOB PICKS
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Toch heb ik af een toe het gevoel dat dat genaaid worden door die rand toch wel enige randomness bevat. De ene keer als ik naar die rand Firefox van boven ga ik er dwars doorheen, de andere keer pak ik hem vast.

Ik weet het, ik kan helemaal fout zitten maar ik heb dat gevoel altijd gehad >.>
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Of het nou wel of niet glitched is (ik denk het niet), feit blijft dat sommige characters er vaak extra moeite ondervinden met terugkomen, met name space animals. Ik zou hem zelf dan ook als counterpick houden, aangezien het ook niet veel toevoegt aan de rest van de random stages. Verder betwijfel ik of dit soort dingen nog in een standaard ruleset verwerkt moeten worden, veel hosts wijken er toch nog wel wat van af.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ik zou hem zelf dan ook als counterpick houden, aangezien het ook niet veel toevoegt aan de rest van de random stages.
Een wonderbaarlijk slecht argument ;)

Ach, hij is gebalanceerd, maar hij lijkt wel veel op de andere stages dus waarom zouden we hem aan doen?

Verder is dit inderdaad typisch zo'n geval wat de host zelf moet bepalen, maar ik heb nu het gevoel dat de gemiddelde host hem er op of af haalt meer vanwege persoonlijke redenen dan door objectief naar de stage te kijken, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Heeft iemand trouwens wat matches gekeken van mlg long island? Die regels zien er wel verouderd uit, er wordt echt vanalles gecounterpicked van Jungle Japes naar Brinstar naar Pokefloats :S
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Hoezo is dat een slecht argument? We hebben op dit moment een redelijke variatie binnen de random stages waar iedereen zich in kan vinden. Er is geen gezeik dat het characters in het voordeel of nadeel stelt (wat je wel krijgt met bijv. alleen FD en DL64 aan). Battlefield is weer een platte stage met drie platforms, alleen wat groter (goed voor bijv. Marth), waar bij komt dat sommige mensen zich er best wel genaaid door voelen. Waarom de moeite voor discussie nemen als het sowieso al een counterpick en dus een redelijk geaccepteerde stage is die bovendien door de host ook nog in de random select gezet kan worden? Zoals altijd mis je weer het grote plaatje.

<3
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Dit is al kapot gediscussieerd, dacht dat de punten wel duidelijk waren. Binnen wat we nu hebben is er wel wat variatie mogelijk, en dat moet de host maar beslissen, misschien door te vragen hoe de community bepaalde opties vindt.

We kunnen er beter over gaan denken wat we met Brawl gaan doen, heeft de MBR het ook over.
 

shoe

Smash Ace
Joined
Sep 10, 2004
Messages
869
Location
Holtum, Netherlands
Volgens mij zit er geen random factor in battlefield edges, met Peach weet ik wanneer ik er doorheen ga 'vallen', dat gebeurd namelijk als ik er al tegenaan zit voordat Peach's tieten (vergeef me de uitdrukking :p ) langs de edge doorzijn, en ik houd naar voren lang ingedrukt. Ik heb altijd het idee gehad dat het eenzelfde edge is als Jungle Japes, maar dan met een soort van muur een stukje erachter. Misschien kan iemand met AR (Coen??) dit een keer testen, ook met Space Animals, zodat we deze kwestie een keer uit de wereld kunnen helpen. JD bijvoorbeeld kon Battlefield op random niet waarderen, omdat volgens hem de edges wel random werken.

Edit: Ik las mijn verhaal nog een keer, en kon me voorstellen dat het redelijk onduidelijk is. Daarom heb ik met mijn uberl33t p4intskittlez de volgende toelichting gemaakt. Lach me maar even uit, maar begrijp daarna wel wat ik bedoel! :p



Mijn theorie dus, er is een bepaalde hoogte h, die gezocht kan worden ongeveer ter hoogte van de boezem van Peach. Als je character de muur raakt (is dan dus langs het grab-punt) wanneer hij boven h zit zal hij de edge niet pakken, als je character onder h zit pakt hij de edge wel vast. Ik weet niet of h voor alle characters gelijk is, en weet ook niet hoe de testmogelijkheden van AR zijn. Voor diegenen met weinig toepassingsvermogen hier ook een toelichting hoe deze theorie bevestigd dat Fox en Falco soms wel, en soms niet genaaid worden als ze met dezelfde hoek aan komen vuurbeesten.

 

Savior

Smash Journeyman
Joined
Oct 13, 2005
Messages
313
Location
Netherlands
tiet hoger dan ding dat je grabt
vuur vos!!

Dit moet de beste post zijn sinds je limburg > utrecht post.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ivo die regels hebben ze al 2 jaar ofzo en hebben ze vastgehouden. Pokefloats staat heel veel aan in de toernooien daar.

Over battlefield. Voor zover ik weet is het niet perzee een glitch maar meer dat de stage geen rand heeft die je omhoog kan helpen( te klein maar wel groot genoeg om vanaf te walljumpen) zoals de andere stages. Hoe of wat dat ook werkt maakt ook nie zoveel uit feit is wel dat het van sommige chars de recovery beperkt waadoor die minder keuzes hebben om te terug komen( fox moet bijvoorbeeld recht omhoog inplaats van zijn firefox in de stager te kunnen mikken) als counterpick lijkt me dan ook prima maar als random hoeft ie niet perzee aan. Op dit punt ben ik het dus ook met marc eens.

Als je een action replay er bij pakt kan je trouwens zo zien hoe sweetspotten in dit spel werkt en dan snap je ook gelijk waarom doc die rand van zo ver kan pakken.

En shoe schrijf je in voor de locale kunstacademie.. you got skillz ;).
 

rensie nr1

Smash Journeyman
Joined
Aug 31, 2003
Messages
315
Location
hoorn
En met peach pakt hij hem altijd als je gewoon ff niet naar voren drukt. Ik vind ook dat hij niet in de random moet, die 5 stages zijn wel goed.
Ik vind zoiezo de regels die er nu zijn wel goed alleen dan met stage banning. Krijg je ook niet meer die kut smoesjes van instant win voor peach op mute city....
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Eens met ivo, genaaid door de rand is je eigen schuld. Net als wanneer de platforms op Yoshi's Story je een tipper aan naaien.

Random:
-Final Destination
-Pokemon Stadium
-Dream Land 64
-Battlefield

Counterpick:
-Yoshi's Story
-Fountain of Dreams

-GA WEG MET RAINBOW RIDE
-GA WEG MET KONGO JUNGLE
-GA WEG MET JE HOMO STAGES
-GOGO ADVANCE SLOB PICKS
Het is niet dat je al heel geliefd was... maar je maakt het nu wel erg moeilijk.

ik ben voor.



Stage banning. 1 stage bannen aan het begin van de match.
Dave's ULTRA REGEL: de stage waarop je gewonnen hebt de laatste keer mag je niet counter pikken.
Op de counterpick: Rainbow ride, kongo jungle64, FoD, Brinstar,Battlefield, Mute City
Op random: Final Destination, DL64, Yoshi's story, pokemon stadium


Fountain of dreams is gewoon echt geen random stage er zijn vet veel spelers die het een kut stage vinden. counterpick is wel ok.

Battlefield is ook een kut stage vanwege de randjes.(persoonlijk) maar prima stage voor een counterpick (bv. peach of marth)

kongo jungle 64: geen random stage daar is hij te apart voor. maar er is niks mis mee. dus een goede counter pick stage.

Rainbow ride: Leuk en tactisch om op te spelen. niet neutraal genoeg voor random.

Brinstar : persoonlijk heb ik hier echt een hekel aan. maar de stage is volkomen eerlijk dus counter picken is mogelijk.

Mute City: Je kan hem dus bannen van te voren (als dat door gaat ) er valt wel degelijk van een peach te winnen op deze stage.... maar je moet niet janken als je verliest ze is in het voordeel maar weees gewoon ded betere.

(Niet heel erg beargumenteerd) maar zo kijken veel mensen er tegen aan.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Fountain of Dreams uit de random select? Dat is echt onzin, alle andere stages hebben meer nadelen dan FoD

Final Destination: Er zijn geen plankjes om sommige overpowerede technieken zoals chainthrowen en laser/raket spam te stoppen en ontwijken

Pokemon Stadium: Het heeft vreemde veranderingen en is onoverzichtelijk beneden het stage

Yoshi's Story: Is tering klein en heeft shy guys en een wolkje

Dreamland 64: Is tering groot en heeft een random wind

Dat zijn allemaal negatieve aspecten aan de levels die je aan wilt houden. (ook al zijn het verder goede levels, ze hebben allemaal wel wat nadelen dus)

Fountain of dreams heeft een normaal formaat, heeft plankjes om chainthrow te stoppen, is altijd overzichtelijk, en er verandert bijna niets aan behalve dat de plankjes heel heel heel langzaam heen en weer bewegen. Dit heeft echter nauwelijks invloed op het spel en je kan het duidelijk zien gebeuren. Het is dus gewoon een supereerlijke stage. Sterker nog, ik ben al geruime tijd van mening dat dit wel eens het meest gebalanceerde stage kan zijn.

Als je de stage echt zo haat moet je hem maar bannen want stagebanning gaat waarschijnlijk toch aan.
 

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
Joined
Feb 1, 2005
Messages
2,867
Location
Amsterdam, Holland
Ik heb genoeg van al dat random stages gezeur en random ruleset gezeur.
Ik = for american rules.
Ze spelen dit spel voor veel meer geld dan wij dus neem ik aan dat ze competetief gerichte stages & regels hebben.
Deze discussie hebben ze al lang gehad dus ik zie geen rede voor ons om em in et klein te herhalen, maja dat ben ik.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Dat neemt niet weg dat de regels daar door mlg gemaakt zijn wat een commercieel bedrijf is. Ze hebben dus niet perse de beste regels maar wel de interessantste regels om als toeschouwer naar te kijken.

Ken hanteert andere regels op oc2, dus ook daar volgt niet iedereen het blindelings.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Waar bij komt dat MLG smash heeft laten vallen (niet winstgevend genoeg meer?). Verder vind ik niet dat MLG (lees: M3D) de grote MBR discussie gewonnen heeft, er was erg veel kritiek waar uiteindelijk weinig mee gedaan is. Ik ben het wel met Amsah eens dat kleine tweaks en gezeur weinig meer toevoegen, ik snap ook niet dat iedereen nu weer met z'n eigen versie van de ruleset komt met één stage verschil of zo.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Er is niks mis met tweaken zolang je het maar kan beargumenteren en er een goede reden voor hebt. Ik ben zelf ook voor mlg rules. Over een discussie in de backroom weet ik niks want ik kan daar niet in dus daar kan ik verder ook niks over zeggen. Ik zie wel nu op niet alleen mlg pokefloats enz opduiken enzovoort en volgens mij hebben ze daar goede redenen voor. Het ergste zou ik vinden dat we zoals Japan worden. Die regels zijn gewoon doodweg saai en bevooroordelen chars. MLG heeft niet alleen de regels voor de toeschouwers ook voor de spelers zo gemaakt (heck daarverdienden ze meer aan dan aan toeschouwers). Heck al waren ze voor de toeschouwers gemaakt als je ooit de scene groterwil zien worden dan moet het zeker aantrekkelijk zijn om naar te kijken.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Er is niks mis met tweaken zolang je het maar kan beargumenteren en er een goede reden voor hebt.
De discussie is al ruim gevoerd en er zijn meerdere opties mogelijk die niet per se goed of fout zijn. Binnen de stages die we hebben valt best wat te variëren met de random select en er is vaak net zoveel voor als tegen een bepaalde beslissing te zeggen. Verder posten veel mensen als het even kan een lijstje met hun mening zonder al te veel te beargumenteren. Daar heeft niemand iets aan. Als iemand een groot probleem heeft met de ruleset zoals deze in de basis is (bijvoorbeeld als iemand een hele stage wil bannen), dan is dat okay en valt dat te bespreken. Ik zou het me bijvoorbeeld best voor kunnen stellen dat iemand issues heeft met Brinstar als toegestane counterpick, al wordt het al vrijwel nooit gebruikt. Verder valt voor de meeste issues gewoon terug te bladeren in deze topic... een herhaling van zetten dus.

Ik ben zelf ook voor mlg rules. Over een discussie in de backroom weet ik niks want ik kan daar niet in dus daar kan ik verder ook niks over zeggen. Ik zie wel nu op niet alleen mlg pokefloats enz opduiken enzovoort en volgens mij hebben ze daar goede redenen voor.
Ik heb al eerder punten van Sastopher aangehaald, het komt erop neer dat hij behoorlijk wat logische punten tegen een hoop stages had en aangaf dat zaken als wallcampen en edges waar je je dood in loopt niet thuishoren in een toernooi. Wij hebben die kritiekpunten over het algemeen WEL verwerkt in onze ruleset, met Pokémon Stadium eigenlijk als enige dubieuze stage wat dat betreft.

Het ergste zou ik vinden dat we zoals Japan worden. Die regels zijn gewoon doodweg saai en bevooroordelen chars.
Saaiheid is geen argument. Verder hebben we al (veel) meer stages dan Japan en dat zal niet snel veranderen, dus dit punt begrijp ik niet helemaal.

MLG heeft niet alleen de regels voor de toeschouwers ook voor de spelers zo gemaakt (heck daarverdienden ze meer aan dan aan toeschouwers). Heck al waren ze voor de toeschouwers gemaakt als je ooit de scene groterwil zien worden dan moet het zeker aantrekkelijk zijn om naar te kijken.
Heck, ik ben een toernooispeler, geen toeschouwer. Heck, de scene wordt nog steeds groter en mensen komen er niet bij omdat het zo leuk is om naar te kijken, maar omdat het zo leuk is om te spelen. En persoonlijk ga ik liever wat anders doen als een finale wordt uitgevochten op Squirtle's hoofd...
 

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
Joined
Feb 1, 2005
Messages
2,867
Location
Amsterdam, Holland
Dat neemt niet weg dat de regels daar door mlg gemaakt zijn wat een commercieel bedrijf is. Ze hebben dus niet perse de beste regels maar wel de interessantste regels om als toeschouwer naar te kijken.
Rofl @ dat.
Ze spelen voor 10.000$ bij MLG matches denk je nou echt dat ze et aan random broken toeval over zouden laten omdat et er leuker uit ziet? Nee.
Ik heb het trouwens nooit specifiek over MLG gehad maar over amerika in et algemeen.
Tuurlijk verschillen regels een beetje per toernooi, maar de basis is voornamelijk et zelfde.
Ik stel voor dat we kijken naar de regels van OC & FC (en wat voor andere groote toernooitjes ze hebben) en die aanpassen, lijkt me een stuk logischer dan een totaal nieuwe ruleset te maken.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
We hebben al een ruleset, die imo prima functioneert. Wat is je probleem ermee, behalve dat ie niet Amerikaans is? Overigens verschillen de Amerikaanse rulesets onderling ook nog behoorlijk, dus waar wou je dan naar kijken? :S

Verder vind ik het geen slecht punt dat MLG een commercieel bedrijf is dat aan zaken als publiek denkt. Juist daarom is MLG nu ook geen factor meer, ze hebben smash laten vallen.

En een voor mij persoonlijk belangrijk punt: Ik zie Europa en dichter bij huis Nederland niet als slap aftreksel van Amerika. Hun scene en cultuur is erg anders, net als die van Japan. Ze gaan anders om met toernooien en prijzengeld etc dan wij, en zelfs binnen Europa zijn er verschillen. De Zweedse scene is bijvoorbeeld erg anders dan die van ons. Dat we onze eigen ruleset hebben, lijkt me dan ook niet meer dan normaal.

Imo is het interessanter om te bespreken wat we met wobbling, advanced slob picks etc doen. Is het te overpowered dat mensen stage EN character mogen counterpicken? Is dat ook te overpowered als er stage banning is?
 
Top Bottom