Ik heb de topic nog eens doorgelezen en kom zelf tot dit:
Random select: Fountain of Dreams, Pokémon Stadium, Final Destination, Dream Land N64
Pokémon Stadium is erg debatable en aangezien zoveel mensen ervoor zijn is het wel redelijk om hem nog aan te laten. Ergens moet er een compromis gezocht worden, en dit ruimt een hoop problemen uit de weg. Battlefield is ook een redelijke kandidaat voor de random select, dus ook dat is een beetje aan de toernooihost. Wat mij betreft vormen Fountain of Dreams, Final Destination en Dream Land N64 wel de basis voor de random select en zijn Pokémon Stadium en Battlefield ook echt de ENIGE stages die er ook voor in aanmerking komen om in de random select gezet te worden.
Counterpicks: Rainbow Ride, Yoshi’s Story, Brinstar, Mute City, Battlefield, Kongo Jungle N64
Yoshi's Story vind ik nog steeds geen goede stage voor de random select (wolkje, Shy Guys, klein, slopes) en er zijn mijns inziens niet voldoende goede argumenten geleverd om hem wel als random stage te hebben, niet in de laatste plaats omdat de meeste argumenten gingen in de trant van 'als deze stage gebanned wordt, dan ook...'. Rainbow Ride heeft wat problemen met dingen die buiten de camera gebeuren, maar er is niets random aan. Brinstar is behoorlijk dubieus door de acid imo, maar de basis van de stage is goed. Mute City staat hier eigenlijk vooral omdat het echt een nadeel biedt voor fastfallers, wat bij Dream Land N64 dus NIET het geval is, omdat ze daar hooguit wat meer moeite moeten doen voor hun kills, en dat geldt dan vooral voor Fox. Characters als Peach hebben ook juist daar problemen met het maken van kills, dus het is echt niet een stage met een extreem character voordeel. Battlefield heeft vervelende edges en kan nog wel echt in het voordeel van bijv. Peach werken in een aantal matchups (ook door de grootte), verder is het een goede stage. Kongo Jungle N64 is goed, alleen de edge en de ton maken het een twijfelgeval misschien. Ik kan er mee leven als deze stages aanstaan als counterpicks, maar ook als ze allemaal/deels gebanned zijn, dit is echt aan de toernooihost.
Banned: Icicle Mountain, Princess Peach’s Castle, Kongo Jungle, Jungle Japes, Great Bay, Hyrule Temple, Yoshi’s Island, Green Greens, Corneria, Venom, Flat Zone, Brinstar Depths, Onett, Fourside, Big Blue, Poké Floats, Mushroom Kingdom, Mushroom Kingdom II, Yoshi’s Island N64.
Ik heb eigenlijk geen klachten gehad over de banlist. Fourside is ook gebanned door bijv. wallcamping en niet alleen door Peach bomber stalling.
Voor mij is de zaak wel ongeveer rond, ik ben wel altijd beschikbaar voor discussie (hetzij hier, hetzij elders). Ik denk dat dit zo een hele goede basis biedt voor toernooihosts en ik hoop ook dat ze de moeite zullen nemen om echt over hun regels na te denken.