• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

New Ruleset for Dutch Tournaments

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ja, maar allebei die stages worden waarschijnlijk geband...

Yoshi's island wordt bijna zeker wel geband, en Onett misschien

Edit: Dave moest zo nodig 1 minuut voor mij reageren, maar ik reageerde op beunhaas
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
De MLG regels overnemen? Dat was vorig jaar een goed idee geweest, maar ze zijn nu zelf door het seizoen heen een beetje aan het experimenteren en dingen aan het toevoegen aan de regels. Verder ben ik geen voorstander van advanced slob picks. Stages bannen is ok als mensen nog steeds veel stages aan willen houden in de random select, anders word je het toch wel makkelijk eens en is random ook geen straf.

En Rens heeft wel een beetje gelijk wat Rainbow Ride betreft, het moet zeker geen random stage worden imo.
 

reffie2

Smash Journeyman
Joined
Nov 9, 2003
Messages
433
Location
The Netherlands
Ik denk dat ik wel genoeg heb gelezen om mijn eigen conclussie te beginnen:

Deze 'nieuwe' regels maken alle aankomende toernooien veel anders wat voor sommige mensen toch wel even wennen wordt. Ik weet niet of we meteen zoveel stages moeten bannen of dat we eerst een paar bannen om te experimenteren. Utto's toernooi kan hiervoor goed gebruikt worden.
Dat het in Amerika/Japan zo gaat wil nog niet meteen zeggen dat het hier ook geweldig gaatl open, zoals Marc al zei, ze zijn nog steeds aan het experimenteren.

Voor de rest ben ik wel voor zoveel mogelijk stages bannen die (te)random zijn:

FD en Dream Land 64, hoewel ik FD toch wat meer ben gaan waarderen vind ik Dream Land 64 een irritante stage(vooral door de muziek) kunnen ze van mij wel in de random. Maar die boom op Dream Land 64 is toch ook een beetje random? Ik heb vaak gehad dat ik door de wind net op een foute plek werd geblazen zodat ik sneller dood ging. Is dat gewoon pech?

Fountain of Dreams, heeft een beetje last van random(door die plankjes die komen en gaan) maar voor de rest is het een goede stage.

Pokemon stadium en RainbowRide, als je het goed bekijkt zijn zij even eerlijk, bij Stadium veranderd het level vaak wat voordelen en nadelen voor andere chars met zich meebrengt, en bij RainbowRide veranderd het level vaker maar je weet wel wat je kan verwachten net zoals bij Stadium. Ik vind het allebei leuke stages en daarnaast zijn ze in mijn mening wel eerlijk.

Battlefield en Kongo 64, deze stages zijn ook ongeveer gelijk. Ze zijn wel goed om serieus op te spelen maar je hebt af en toe last van die comebacks zoals die rand van BTF en die ton van K64. Ik vind dat deze niet in de randomlijst moeten maar wel als counterpicks gekozen kunnen worden.

Ik wil dan Mute City bannen, het is een stage waar je je toch meer bezig houdt met de stage(die auto's, die weg, dat kleine platform) dan je tegenstander zelf. Dit kan misschien een nadeel zijn voor alle peachspelers maar een eerlijk toernooi is toch beter dan een 'leuk' toernooi.

Yoshi's Island ban ik ook, Flok(smashspeler van de 'oude tempel', sommige van jullie kennen hem) liet mij deze stage zien, ik ging er vaker op spelen en versloeg amsah 4 keer achterelkaar. Die stage is vervelend voor mensen/characters.. Ivo/Rens en misschien anderen hebben dit idee van mij overgenomen. Dat vind ik best wel leuk maar het is toch niet leuk meer als mensen hierdoor verliezen.
Ik wist niet dat sommige mensen zo erg voor zijn voor het bannen van zoveel stages.

Corneria, is een zeer leuke stage maar die hoek is veel te erg voor sommige characters/spelers.

De andere stages die ik niet heb opgenoemd ban ik ook. Hopelijk ben ik niks vergeten.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
reffie2 said:
Maar die boom op Dream Land 64 is toch ook een beetje random? Ik heb vaak gehad dat ik door de wind net op een foute plek werd geblazen zodat ik sneller dood ging. Is dat gewoon pech?
Die boom blaast altijd de kant op waar (1 van de) characters zijn, nooit de kant waar niemand is.
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
Jeffz0r said:
Die boom blaast altijd de kant op waar (1 van de) characters zijn, nooit de kant waar niemand is.
maar het haalt idd niet weg dat die boom je spacing verneukt... als je met marth of weet ik veel wie op het randje staat te wachten om te meppen en die boom schuift je naar voren ben je wel je tipper kwijt
 

reffie2

Smash Journeyman
Joined
Nov 9, 2003
Messages
433
Location
The Netherlands
beunhaas said:
reffie wil je Yoshi's Story ook bannen :|
Dit is waarom ik nog zei: 'Ik hoop dat ik niks vergeten ben.' Yoshi's story mag gekozen worden als counterpick maar mag van mij niet in de random omdat het een vrij kleine stage is waardoor sommige chars extra voordeel krijgen.

Ik wist niet dat die boom altijd naar de spelers blaast, maar toch is het vervelend als je dan net in een downsmash wordt geblazen.
 

TiRune

Smash Ace
Joined
Nov 18, 2003
Messages
527
Location
Leiden, Netherlands
Rainbowride op counterpick, corneria NIET, dave's lame modderleveltje op counterpick

Random: FD, Pokemon, Dreamland (geen FoD of Yoshi's, die kunnen mooi op counterpick)
 

beunhaas

Smash Journeyman
Joined
Sep 3, 2005
Messages
336
Location
The Netherlands
Lijkt wel of e nieuwe ruleset anti marths gaat worden.. Iets minder kan wel maar al zn stages uit de random gaat te ver ^^

Misschien is het ene idee om de peach spelers 1 stage uit mogen kiezen in de random. Alle Falco's 1 alle marths 1 alle sheiks 1 en alle foxes 1??

je mag kiezen uit

Dreamland 64
Pokemon Stadium
Final Destination
Fountain of Dreams
Yoshi's Story
Battlefield

???
 

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
we zoeken hier wel naar "neutrale" stages voor iedereen, niet voor alle high/top een leveltje erinzetten, maar wat ons het meest neutraal lijkt.
 

rensie nr1

Smash Journeyman
Joined
Aug 31, 2003
Messages
315
Location
hoorn
Ag wat noem je neutraal? Dat de meesten mensen in nederland er niet bijzonder goed op zijn. Want ik weet zeker dat als nu weer een stage in de random komt waarop iemand weer altijd alles wint dat hij dan straks ook weer ongebalanceerd word.
Final is bijvoorbeeld ook heel ongebalanceerd vind ik.
En elke character kan op elke stage goed worden. ALs je maar de juiste dingen bedenkt voor die stage.
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
beunhaas said:
Idd.. What he said ^^
Reactie op Deef

En marth krijgt geen auto tippers door de platforms
weet ik :) maar ik had het over jezelf precies goed plaatsen om de rand te smashen... en als je dan naar voren wordt geblazen raak je of niet goed meer waardoor de andere speler jou kan naaien of de tegenstander gaat maar een klein stukje weg ipv goed hard
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
die boom doet er echt niet toe.
het zelfde geldt voor die bewegende plateau's.

Dit zijn zo'n minieme dingen waar echt wel rekening mee te houden valt.
Het zou zonde zijn deze verder ideale levels(qua opbouw,afstanden,grootte etc) te bannen vanwege zoiets...
kan me ook niet voorstellen dan iemand rainbowride wel wil en foutain niet. Daar beweegt wel meer en zal echt minder balanced zijn
 

Kragen

Smash Ace
Joined
Mar 10, 2006
Messages
517
Location
The Netherlands, Venlo
beunhaas said:
elke char is glitchy.. Phantom hits.............................................................................
lol =P

Ik zou FoD wel graag in random zien. PS, FD en DL 64 zijn allemaal grote stages, dan is het wel eens verfrissend als er ook een kleine stage inkomt.
 

beunhaas

Smash Journeyman
Joined
Sep 3, 2005
Messages
336
Location
The Netherlands
Stel jij wint de eerste match, dan mag de ander counterpicken. De tegenstander zegt de stage en dan mag jij eventueel een andere character kiezen zodat de counter minder hard aankomt. De tegenstander mag daarna misschien nog jou character counterpicken maar de stage staat vast en de tegenstander heeft zijn character gekozen. Je mag uiteraard ook gewoon dezelfde character gebruiken
quoted van Faab ^^
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
oke,dank je, daar ben ik dan niet per se een voorstander van maar kan op zicht geen kwaad.

nu het toch over de regels gaat zijn er nog 2 andere dingen die ik wil opperen die niet over de stages gaan.

Hoewel ik niet heel veel toernooiervaring heb had ik het idee dat sommige mensen de eerste ronde al counterpicken door te kijken wie jij pakt en daarna hun eerste keus daar op af te stemmen.
Persoonlijk vind ik dit niet echt 100% fair.
is het niet beter als iedereen zijn primaire of gewoon eerste character gewoon van te voren moet bepalen(dat dit dus elke match dezelfde is) en zodra je verliest kan gaan counterpicken.

ten tweede vind ik het puntensysteem in de pouls een beetje vreemd. Ik snap niet waar het vandaan komt dat je in een best of three nog een punt kan krijgen voor een gewonne ronde.
je wint of verliest toch gewoon simpelweg normaal gesproken. Soms worden er 3 matches(en dus ook 3 punten) verdeeld en soms 2. Niet dat dit echt in iemands voor of nadeel is, toch vind ik het een beetje scheef.
Kies dan of voor drie matches sowiezo en je krijgt een punt voor elke gewonnen match of voor wie wint de totale match.
Je zou wel kunnen zeggen dat als 2 mensen uiteindelijk gelijk staan in gewonnen matches dat er dan gekeken wordt naar wie de meeste rondes heeft gewonnen.
 

Savior

Smash Journeyman
Joined
Oct 13, 2005
Messages
313
Location
Netherlands
<---

Groot voorstander van ASP

<---

Speelt met ongeveer 10 chars.

<---

Wilt nu ASP

<---

Zuigt inderdaad heel erg met zon 7 / 8 van die 10 chars maar nou en!
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Hoewel ik niet heel veel toernooiervaring heb had ik het idee dat sommige mensen de eerste ronde al counterpicken door te kijken wie jij pakt en daarna hun eerste keus daar op af te stemmen.
Persoonlijk vind ik dit niet echt 100% fair.
is het niet beter als iedereen zijn primaire of gewoon eerste character gewoon van te voren moet bepalen(dat dit dus elke match dezelfde is) en zodra je verliest kan gaan counterpicken.
Daar is double blind kiezen dus voor. Scheelt ook in de administratieve rompslomp.

ASP is alleen goed voor mensen die meerdere characters spelen, en kan een counterpick totaal verneuken als je niet precies weet wat je tegenstander speelt.

Voorbeeld: Fox (player 1) vs Sheik (player 2), we gaan er vanuit dat player 1 maar één character heeft.
De random is Dream Land N64. Player 1 verliest.
Player 1 counterpickt Yoshi's Story. Player 2 switcht naar Marth.
Player 1: 'Kut.'

Argumenten als 'dan moet je maar meerdere characters kunnen spelen' slaan nergens op, wie zegt dat dat een vereiste is voor topspelers. Je **** Dave moeilijk slecht noemen, bijvoorbeeld. Note dat ik ook niet bevooroordeeld ben, omdat ik op zich nog wel voordeel zou kunnen hebben bij advanced slob picks (meerdere characters). Voor de duidelijkheid, ik ben dus tegen advanced slob picks.

Veel mensen die maar een voor of tegen neerkwakken btw, of er iets ondoordachts bij zetten. Deze topic is vooral bedoeld voor discussie, niemand heeft gezegd dat er een democratische vote komt of zo. Je mening geven mag, maar zeg op z'n minst waarom en denk erover na.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Dat houdt in dat voor de match, beide spelers opschrijven welk character ze gaan gebruiken in de eerste match, of het doorgeven aan een onpartijdig persoon.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ik ben ook tegen ASP, je kan echt genaaid worden als je maar 1 charachter speelt en je tegenstander meerdere. Hij kan dan precies veranderen op het moment dat jij besloten hebt om een stage te kiezen.
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
nou ja, dan stel ik bij deze voor dat we voortaan dat double blind gebruiken...
en ik denk dat alleen zeggen voldoende zou moeten zijn want je ziet het toch van elkaar in de poule(er is dus controle op) en daarna zijn er ook wel toeschouwers etc die het weten als iemand zou cheaten. vals spelen is sowiezo niet iet wat ik op zo'n toernooi snel zie gebeuren.

wat vind men ondertussen van de (in mijn ogen scheve) puntenverdeling in de pouls?
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Down A said:
nou ja, dan stel ik bij deze voor dat we voortaan dat double blind gebruiken...
TEGEN!!!!!!

Ik ben neuking slecht tegen fastfalllers dat weet bijna iedereen ik moet wel van character wisselen om een kans te maken

poul punten vind ik goed zo ik denk dat jij het alleeen om de wins wil laten gelden hoe wel het iig handig is om 1 match te winnen .zodat je verder komt in het toernooi.
het enige wat ik klote vind aan pouls is dat ik in de brackets dan gelijk weer 2 keer der ui lig omdat ik tegen 2 goeie mag :p urghmm... IVO()HOE KON JE VERLIEZEN:p)
 

rensie nr1

Smash Journeyman
Joined
Aug 31, 2003
Messages
315
Location
hoorn
Maar hebben we ondertussen nou al een beetje een idee wat de nieuwe regels tot nu toe gaan worden? Misschien is het wel handig dat iemand nou even op een rijtje zet wat iedereen wil en wat dus nu het meest gekozen is.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
of dat iemand met bevoegdheid daartoe (ik kan niemand bedenken naast silver lol. wacht marc zn naam is paars misschien hij ook wel!) een poll te maken. een goede poll. of meerdere. met welke regels etc. en dat gebruiken als advies voor toernooihosts (je kan ze niet dwingen)
 

TiRune

Smash Ace
Joined
Nov 18, 2003
Messages
527
Location
Leiden, Netherlands
beunhaas said:
Lijkt wel of e nieuwe ruleset anti marths gaat worden.. Iets minder kan wel maar al zn stages uit de random gaat te ver ^^

Misschien is het ene idee om de peach spelers 1 stage uit mogen kiezen in de random. Alle Falco's 1 alle marths 1 alle sheiks 1 en alle foxes 1??

je mag kiezen uit

Dreamland 64
Pokemon Stadium
Final Destination
Fountain of Dreams
Yoshi's Story
Battlefield

???
Haha, no chance, dan worden alle stages gekozen... Alle stages op random nu hebben geen voordeel voor Peach spelers, maar wel voor Marth spelers. Daarom veranderen we ook leuk de random zodat het gebalanceerder is. anders wil ik Mute City op random -_-'
 

Savior

Smash Journeyman
Joined
Oct 13, 2005
Messages
313
Location
Netherlands
Ik stem nog steeds voor fourside op random / counterpick ; _ ;
Mietjes die hun L-cancel missen door de UFO mogen hier niet op reageren :p

Edit - Ik vind dat in brawl je dingen als die ufo uit moet kunnen zetten, en die wanna-be krokodil in het DK level, enz, ook dingen als dat pokemonstadium veranderd, of een bepaalde verandering (Fire) uitzetten, dat zou een boel extra opties geven voor maps, ik wordt een beetje ziek van het eeuwige FD / battlefield :p
 
Top Bottom