Ik denk dat ik wel genoeg heb gelezen om mijn eigen conclussie te beginnen:
Deze 'nieuwe' regels maken alle aankomende toernooien veel anders wat voor sommige mensen toch wel even wennen wordt. Ik weet niet of we meteen zoveel stages moeten bannen of dat we eerst een paar bannen om te experimenteren. Utto's toernooi kan hiervoor goed gebruikt worden.
Dat het in Amerika/Japan zo gaat wil nog niet meteen zeggen dat het hier ook geweldig gaatl open, zoals Marc al zei, ze zijn nog steeds aan het experimenteren.
Voor de rest ben ik wel voor zoveel mogelijk stages bannen die (te)random zijn:
FD en Dream Land 64, hoewel ik FD toch wat meer ben gaan waarderen vind ik Dream Land 64 een irritante stage(vooral door de muziek) kunnen ze van mij wel in de random. Maar die boom op Dream Land 64 is toch ook een beetje random? Ik heb vaak gehad dat ik door de wind net op een foute plek werd geblazen zodat ik sneller dood ging. Is dat gewoon pech?
Fountain of Dreams, heeft een beetje last van random(door die plankjes die komen en gaan) maar voor de rest is het een goede stage.
Pokemon stadium en RainbowRide, als je het goed bekijkt zijn zij even eerlijk, bij Stadium veranderd het level vaak wat voordelen en nadelen voor andere chars met zich meebrengt, en bij RainbowRide veranderd het level vaker maar je weet wel wat je kan verwachten net zoals bij Stadium. Ik vind het allebei leuke stages en daarnaast zijn ze in mijn mening wel eerlijk.
Battlefield en Kongo 64, deze stages zijn ook ongeveer gelijk. Ze zijn wel goed om serieus op te spelen maar je hebt af en toe last van die comebacks zoals die rand van BTF en die ton van K64. Ik vind dat deze niet in de randomlijst moeten maar wel als counterpicks gekozen kunnen worden.
Ik wil dan Mute City bannen, het is een stage waar je je toch meer bezig houdt met de stage(die auto's, die weg, dat kleine platform) dan je tegenstander zelf. Dit kan misschien een nadeel zijn voor alle peachspelers maar een eerlijk toernooi is toch beter dan een 'leuk' toernooi.
Yoshi's Island ban ik ook, Flok(smashspeler van de 'oude tempel', sommige van jullie kennen hem) liet mij deze stage zien, ik ging er vaker op spelen en versloeg amsah 4 keer achterelkaar. Die stage is vervelend voor mensen/characters.. Ivo/Rens en misschien anderen hebben dit idee van mij overgenomen. Dat vind ik best wel leuk maar het is toch niet leuk meer als mensen hierdoor verliezen.
Ik wist niet dat sommige mensen zo erg voor zijn voor het bannen van zoveel stages.
Corneria, is een zeer leuke stage maar die hoek is veel te erg voor sommige characters/spelers.
De andere stages die ik niet heb opgenoemd ban ik ook. Hopelijk ben ik niks vergeten.