• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

IBD: 27 September - Amsterdam - Results in first post!

Status
Not open for further replies.

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
"The act of deliberately avoiding any and all conflict so that one may make the game unplayable. Running away from an opponent to reach a better position is not stalling, while doing an infinite grab endlessly against a wall is. Any infinite chain grabs most end quickly after 300% has been reached so as to prevent excessive stalling."

tis niet expres om te stallen maar om mn hachje te redden. dus k ga dr vanuit dat het dan wel mag om met sonic op die ceiling te bouncen om terug te komen.
Niet als je voor staat. Want als de tijd om is en je hebt gewonnen doordat je hebt gestalt of wanneer de tegenstander niet genoeg tijd had om na anderhalve minuut terugkomen jou af te maken denk ik dat het als stallen wordt gezien.

Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt btw.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
"The act of deliberately avoiding any and all conflict so that one may make the game unplayable. Running away from an opponent to reach a better position is not stalling, while doing an infinite grab endlessly against a wall is. Any infinite chain grabs most end quickly after 300% has been reached so as to prevent excessive stalling."

tis niet expres om te stallen maar om mn hachje te redden. dus k ga dr vanuit dat het dan wel mag om met sonic op die ceiling te bouncen om terug te komen.
dan zou peach bomber stalling ook mogen ;)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het is moeilijk om bij zoiets een duidelijke lijn te trekken, vandaar dat we het tot nu toe moeten doen met een definitie. Als duidelijk is dat jij aan het recoveren bent, is dat geen stallen. Je moet er natuurlijk geen minuten over doen, dan wordt het dubieus. Als het erop aankomt kan zoiets door een onpartijdige scheidsrechter beslist worden.

Het is een punt wat zeker een keer kan spelen, dus goed dat Shadow het ter sprake brengt.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Wat gebeurt er als iemand de infinte cape glitch van mk gebruikt
Die techniek is gebanned, hoewel zo'n regel bijna niet te handhaven is als iemand het voor 5 seconden doet of zo. Het mag in principe niet en bij twijfel moet een derde oordelen.

Is zeg maar infinite marth grab op lucas of ness stalling?
Nee, je **** daar op bepaalde punten wel uit, maar mocht dat echt niet zo zijn (ik heb er nauwelijks ervaring mee) dan moet je daar op den duur wel mee stoppen. Bij wobbling in Melee moest er rond 200% een einde aan gemaakt worden. Dedede's infinite grab op sommige characters (Mario, Luigi, Bowser, Donkey Kong, Samus) is een beter voorbeeld, op den duur is zeker de backthrow dodelijk en moet je er een einde aan maken. Het lijkt me echter sterk dat we zo'n uphill battle veel gaan zien.

Brawl is vrij nieuw. Mochten er situaties ontstaan die de regels niet dekken, wat me overigens sterk lijkt, dan zal ter plekke besloten worden.
 

Gaki

Smash Journeyman
Joined
Jun 18, 2008
Messages
209
Location
The Netherlands , Amsterdam
Bedankt marc dat je de mensen te woord hebt kunnen staan.
Ik ben eventjes afwezig geweest ivm verhuizing
Ik heb de eerste post geupdate ( bedankt rutger )
Ik ga de reserve lijst vanavond moven ( echt waar )
Verder wil ik marc verzoeken als er nog inschrijvingen zijn geweest deze te voegen aan de reserve lijst indien niet mogelijk of je het me **** laten weten.
Er zijn een aantal mensen die niet meer komen dus er gaan verschuivingen van de reservelijst naar de regular lijst plaatsvinden en ik zie dat lang niet iedereen geconfirmed is.
( ik moet de thread nog door lezen indien nog confirmations hebben plaats gevonden )

The Game
 

Gmoney_

Smash Journeyman
Joined
May 5, 2008
Messages
421
Location
The Netherlands
Misschien een slimme vraag misschien ook niet, maar ik stel hem toch :p. Als je 2-0 voor staat in de poules, moet je dan die laatste match ook gewoon spelen, of meteen stoppen ? Ik dacht hieraan omdat je per se de punten telling moest bijhouden.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
I lose.

@Gmoney, lijkt me wel, het kan voor de ander nog uitmaken dus tenzij je die partij als verloren opgeeft moet je em gewoon spelen denk ik.

@Marc, over die infinite cape glitch, wat ik begrepen heb is hij helemaal gebanned, dus niet alleen voor stallen. Ik heb gehoord dat iemand het op een toernooi gebruikte om achter z'n tegenstander te komen en hem de minimum lengte extra maakte, maar toch een waarschuwing kreeg, omdat het gewoon gebanned is. Anders zou je namelijk iets van een tijd (bijv 2 seconden) eraan moeten zetten maar dat is lastig te controleren en er blijft discussie over de tijd dat het wel mag.

tl;dr: gewoon niet gebruiken.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Mag ik met Exa meekomen en daar melee spelen? ;D
Moreno, nog thanks voor je Wii-mote present ^^.
Ondanks dat je een coole gast bent...nee. De ruimte is niet al te groot en bovendien hebben we gewoon geen tijd voor Melee friendlies, het schema is al zo krap. We doen ook niet aan vriendjespolitiek, dus we kunnen voor jou geen uitzondering maken. ;) Misschien een volgende keer...

Misschien een slimme vraag misschien ook niet, maar ik stel hem toch . Als je 2-0 voor staat in de poules, moet je dan die laatste match ook gewoon spelen, of meteen stoppen ? Ik dacht hieraan omdat je per se de punten telling moest bijhouden.
Zodra het 2-0 wordt, is de wedstrijd afgelopen. Die laatste match wordt niet meer gespeeld, moet je maar geen twee matches achter elkaar verliezen. :p Maar goed, zo'n match kan alleen nog maar in het voordeel van de verliezer zijn (de winnaar kan geen drie punten krijgen). Dat de ander dan dat punt niet meer kan halen is de beloning voor de winnaar van de wedstrijd.

Kortom, de match wordt niet gespeeld.

Let Op!

In de eerste post wordt nu doorgelinkt naar de informatie op SmashNL. Ik heb daar flink wat dingen aan lopen passen ten opzichte van de originele informatie. Zo heb ik een route toegevoegd voor hoe je moet lopen (het is voor ons niet mogelijk om constant mensen op te halen). Hij is niet zo ingewikkeld, dus iedereen moet daar wel uit kunnen komen met behulp van de Google Map. Daarnaast heb ik ook nog wat dingen toegevoegd over op tijd komen en betalen.

Ik kan het hopelijk vanavond met Moreno nog even over wat andere zaken hebben, en dan zullen er misschien nog wat dingen veranderen.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
dankuwel, marc.
k had al min of meer dat antwoord gevraagt. maar voor de zekerheid even ter sprake gebracht.

weet iemand ook of ik voor de deur kan parkeren daar? en of dat gratis is of betaald?
niet weer zin in een boete zoals bij dat crappy-rules-toernooi.
 

Ace55

Smash Lord
Joined
Feb 18, 2008
Messages
1,642
Location
Amsterdam
Je kan Freak confirmen. En ik zou er maar op rekenen dat 't betaald parkeren is als je al ergens je auto kwijt kan ('t is wel Amsterdam).
 

kisama

Smash Cadet
Joined
Aug 9, 2008
Messages
40
Location
netherlands, amsterdam
Regels en Toernooistructuur voor Teams

Double Elimination
Team attack staat aan.
Het is toegestaan om levens te stelen.
De overige regels zijn gelijk aan die van Singles.

Betekent dit dat er in totaal dus 4 stages geband kunnen worden voor de set.(elke speler bij teams dus 1 stage)
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Regels en Toernooistructuur voor Teams

Double Elimination
Team attack staat aan.
Het is toegestaan om levens te stelen.
De overige regels zijn gelijk aan die van Singles.

Betekent dit dat er in totaal dus 4 stages geband kunnen worden voor de set.(elke speler bij teams dus 1 stage)
Nee, elk team mag één stage bannen. Anders zou het aantal stages ook nogal beperkt worden. Ik zal het binnenkort wat duidelijker in de regels zetten.

@ Shadow: Volgens mij kan je gratis parkeren naast de venue, maar ik weet het niet 100% zeker. Zal het nog even aan Moreno vragen. Kun jij trouwens toevallig een TV meenemen?
 

Mizar

Smash Ace
Joined
Mar 10, 2008
Messages
735
Location
Netherlands
Ahw gay, denk niet meer dat ik er bij kan zijn ey? 6e op reserve FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU-
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Ahw gay, denk niet meer dat ik er bij kan zijn ey? 6e op reserve FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU-
Zodra de lijst is geupdate sta je derde. Ik denk dat er daardoor nog wel een redelijk grote kans is dat je **** komen. Je moet dan wel je Wii meenemen. ;)

Trouwens, ik heb van de volgende mensen staan dat ze hun Wii meenemen:

  • Gmoney
  • Stabman
  • Ace55
Gaat dat nog steeds door? We hebben de Wii's hard nodig. Als nog andere mensen er één mee kunnen nemen, doe dat dan alsjeblieft en meld het hier even.
 

Gmoney_

Smash Journeyman
Joined
May 5, 2008
Messages
421
Location
The Netherlands
Mijne neem ik nog steeds mee. Rebaz zou miss die van hem ook meenemen. maar ik zal t hem nog wel vragen voor de zekerheid.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Zodra de lijst is geupdate sta je derde. Ik denk dat er daardoor nog wel een redelijk grote kans is dat je **** komen. Je moet dan wel je Wii meenemen. ;)

Trouwens, ik heb van de volgende mensen staan dat ze hun Wii meenemen:

  • Gmoney
  • Stabman
  • Ace55
Gaat dat nog steeds door? We hebben de Wii's hard nodig. Als nog andere mensen er één mee kunnen nemen, doe dat dan alsjeblieft en meld het hier even.
volgens mij heb ik gezegd dat ik mijn gemodde wii met japanse versie ook meeneem. (kan ik me in vergissen.)
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
ik kan die kleine tv wel meenemen. maar daar gaat niet die standaard aansluiting op. daar moet je zo'n AV-blokje bij hebben.
voor de gamecube was het nooit een probleem omdat ik zelf die kabel had, maar voor de wii niet.

dus kan m wel meenemen als iemand anders zo'n kabel heeft.
ik neem geen wii mee.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Hier even wat boeiende mededelingen rondom het toernooi.

  • Na nog een keer goed naar het schema gekeken te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat het allemaal wel erg krap is. Ik heb daarom wat extra regels opgenomen. Zo heb ik de tijd van een match teruggezet van 8 minuten naar 7 minuten en is de pauze na teams nog slechts een kwartier. Daarnaast heb ik een stuk opgenomen over het op tijd spelen van wedstrijden en het weggaan terwijl er nog wedstrijden gespeeld dienen te worden. Let allemaal goed op wanneer je moet spelen. Het wordt wel aangekondigd, maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor het spel van je wedstrijden. We gaan het niet vijf keer zeggen, daar hebben we de tijd niet voor. Tijdens poules doe je er verstandig aan om in de buurt van je poule te blijven en op te letten wat de pouleleider zegt. Tijdens brackets kun je op de beamer zien welke wedstrijden er gespeeld dienen te worden. Wie na vijf minuten niet op komt dagen bij een wedstrijd, loopt het risico dat zijn wedstrijd verloren gaat (zeker als het toernooi anders vastloopt). Dit lijkt misschien streng, maar het is echt nodig als we voor half tien alles af willen krijgen.
  • In het licht van het voorgaande: ik heb ook een stuk in de regels opgenomen waarin staat dat wanneer teams uitloopt, we voor singles kunnen besluiten om de poules te schrappen en direct over te gaan op een DE bracket.
  • Je **** je tot 12.00 uur inschrijven voor teams en tot 14.00 uur voor singles. Als je aan beide meedoet, zou ik het op prijs stellen als je voor 12.00 uur in één keer betaalt.
  • Betaal alsjeblieft gepast!
  • Volgens mij hebben we nu genoeg Wii’s. Misschien dat er zelfs een paar te veel zijn, maar liever te veel dan te weinig. De Engelse versie heeft wel voorrang over de Japanse. ;) Als je een Wii meeneemt is het trouwens handig om redelijk op tijd te komen, in verband met het aansluiten ervan.
  • Yoshi’s Island (Pipes) is inmiddels van de stagelist afgehaald.
  • Faab is jarig op dit toernooi.

De inschrijvingslijst is vanochtend geupdate trouwens.

@ Shadow: Volgens mij heeft niemand van ons zo'n blokje. Dus neem hem voorlopig maar niet mee, als ik nog iemand vind die wel zo'n ding heeft laat ik het je weten.

That is all.
 

juicy_mokro

Smash Cadet
Joined
Apr 23, 2008
Messages
33
ik hoorde dat je niet mag eten in de zaal..
zaterdag heb ik hele dag ramadan ik mag pas 19:34 eten.
dus om 19:34 ben ik er effe niet dan ga ik naar een snackbar ofzo, want ik kan niet wachte totdat de toernooi afgelopen is dat zou zelfmoord zijn
 

kisama

Smash Cadet
Joined
Aug 9, 2008
Messages
40
Location
netherlands, amsterdam
ik hoorde dat je niet mag eten in de zaal..
zaterdag heb ik hele dag ramadan ik mag pas 19:34 eten.
dus om 19:34 ben ik er effe niet dan ga ik naar een snackbar ofzo, want ik kan niet wachte totdat de toernooi afgelopen is dat zou zelfmoord zijn
TOevallig heb ik ook ramadan dan:p
Ben blij dat ik nu wel op de deelnemerlijst sta:)
 

Infiniar

Smash Rookie
Joined
Jun 11, 2008
Messages
4
Location
The Netherlands, Europe
Of ik nou de hele dag boeken moet rondshouwen of een wii maakt mij niet uit-

Ik zou een wii kunnen meenemen? -o wacht 5e op reserve en nog maar 6 plaatsen unconfirmed, dat zal wel dus niet gaan *winkwink? D:*
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom