• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Finnish Topic (Power Rankings in separate topic)

VilNess

Smash Champion
Höhöö: Nannaa kyllä oli.

Aluksikkin Kiitokset Kaikille oululaisille että jaksoitte autossa mun tuskailusta huolimatta! Siinä automatkan aikana tuli ainakin 168 Kirosanaa vastaantulevista rekoista, ohittajista ja muusta jotka sotki tuulilasin :p

WMK:
Ei sitä kannata hek.koht. ottaa jos innostun kirvaamaan kesken turnauksen, se kuuluu mun osalta turneehenkeen :p
Se oli muna se counterpick mutta iteppähän en voittanu viime counterpickiä samus kentässä. Sulla on sheikki parantunu huomattavasti, enää ei ite uskalla vetää counterpickiä nessillä vaan, ku Suomen taso on noussut niin Nessillä pärjää low tierissä muttei hirveesti muussa. NO samusta vastaan neutraalikentissä vielä uskaltaa ku nopeus advatange jyllää... mutta mutta...
Hyvät pelit! Päästän ite aina vitutuksen kerralla ulos niin ei jää pyörimään :D
Tiimit nyt oli mitä oli, itse olen tyytyväinen omaan panokseen enkä sun peliä hirveästi seurannut niin en kommentoi muuten ku et aina ei voi voittaa.

Ijuka:
Ohhoh, taas tuli turpiin! Kyllä tuo sun fox jaksaa piessä mun amista, rankkaa se välillä on. Ens kerralla näytän sulle mun version uairista jos siihen mut viimeistelet, hehe :D

lisää myöhemmin...

VilNess

Smash Champion
Ai niin se osoite:
Vaaranlaita 5 a 14, 96440 Rovaniemi
Voit laittaa matkahuollon kautta myös mutta jos esim. posti on sua lähellä, pistä vaan tulemaan niin maksan sulle tilille sen summan.
Olisitko Udiq tulossa joskus maaliskuussa Cocon turnaukseen? juteltiin autossa Cocon kanssa ja SAATTAA olla että hän järjestäis turnauksen oulussa sit.
Sit ei tarvis ku digikamera lähettää ja se reppu antaa vasta siellä.

Lissä shoutout:

Udiq:
Marthisi on kyllä parantu, luigin kans meni tiukalle voitot, tosin johtu osittain siitä että pöksyttelin vahingosa kentästä ulos :/
Silti sait yhden voiton ja voin sanoa että tasosi on parantunu, keep it up! tarvit lisää kokemusta ja lisää mindgameja niin kyllä se siitä.

Peki: Jooo, Nessini oli aluksi epävireessä, ei ihme että pieksit sitä. muutenki Fox counteraa Nessin hyvin, esim. Ijuka 3-1 stockaa mut aina tuossa matchupissa, kun taas luigilla saatan välillä voittaakin. Muistaakseni 2-stockasin Ijukan foxia FD:ssä (casual match tosin)

CoCo:

MYRTSIIIIIIIII!
jep :/ sait kiinni mun luigista, ja voitot Swississä oli ansaitut ehdottomasti. Suomen paras peach.

Samo: sua vastaan en tainnut pelata paljopn yhtään, jos sitäkään. Alunperinki oli tarkoitus tiimata WMKn kans et toivottavasti et vetänyt herneitä nenään, muutenkaan meidän tiimipeli ei toiminut.
Sulleki lisää kokemusta ja ennustettavista tavoista irti niin johan alkaa peli sujua vieläki paremmin!

KVF: en hirveästi muista mitä pelattiin muuta ku että amistelin aika kovalla jalalla sun Muikkua tiimiturnauksessa. Joo häviämis-asenne tosiaan pois niin kyllä se siitä!

TK: en nyt ala turnausmatseja kommentoimaan tässä kummemmin, muutenku että falcosi pieksi marthini. Oli hauskat Marth ditot silloin lauantain loppuyöstä ja meinikiä+superkompoa riitti >:)
Sun marthi on kans aika hyvä ja meillä taiski mennä ditot aika 50-50, tosin ku voitin niin voitot oli enemmän ylivoimaisia, IIRC.

Potti: et ollut pelaamassa FF7 turnauksessa, TUNNELMA MENI NYYH!

Best: Joo teidän tiimi jylläs meidät pahasti, hyvää tiimityötä! ja sun jigglyssä oli kyllä vastusta, pieksit luigiani. Tuota matchupia pitää ottaa lissäää! Jeejee

Uber: Piti ottaa voitto et pääs jatkoon , sori vaan. Oli sun Ganonissa silti ainesta vaikka myöhemmin osoittautui että WMKn ganon oli vihdoin ottanut opiksi ja pieksi mut pahasti.
Silti oli hyvät matsit vaikkei hirveästi pelattu.

Okei toi saa riittää, Ite ajattelin Ottaa nyt mainiksi Ton Marthin, koska suomen taso on noussut niin paljon ettei low tier meiningillä oikein pärjää enää top 5 vastaan. Muutenki Marthilla on asennetta kunhan muistaa Heman iskun piilevän voiman!

udikq

Smash Apprentice
Totta kai olen mukana jos oulussa pidetään turnaus tohon aikaan. Siihen mennessä kerkee rahaakin tulla sopivasti. Ja täällä on kyllä posti ja matkahuolto molemmat ihan lähellä, että ei se matkasta ole kiinni. Pelkän digikameran lähettäminen olis kyllä paljon helpompaa.

bËst^

Smash Journeyman
Oulun turnee kuulostaa liian hyvältä... oon muutenki pekille haastellu lähteväni käymään siellä ja tuo olis ihan paras syy tulla. toivon vaan ettei satu YO:n päälle....

^^julle^

Smash Apprentice
puhutte oulun turneesta.. milloin tällöistä ylellisyyttä olisi luvassa.. pakko päästä pelaa pitkäst aikaan..

udikq

Smash Apprentice
Uchin kanssa on tullu pelailtua jonkun verran, enimmäkseen mun Marth vs. sen Sheik, ja sen tiimoilta haluaisinkin saada teiltä vinkkejä siitä kuinka Marthilla kannattaisi pelata Sheikkiä vastaan. Saan usein otettua grabin, mutta en saa siitä sitten mitään kunnollista ja toimivaa comboa päälle. Kiitos jo etukäteen!
Sheik kannattaa melkein aina heittää ylöspäin, ja sitten prosenteista riippuen perään utilt/uair/nair/bair/fair. Jos saat grabin reunalla selkä reunaan päin, heitä alas. Jos sheik tiputtautuu suosiolla aika alas, tee wavedash reunalle tai yritä edgeguardata dtiltillä/fsmashilla tai jopa ftiltillä. Wavedash reunalle on siitä hyvä vaihtoehto tuossa tilanteessa, että pakotat sheikin käyttämään joko upB:tä tai airdodgea, joista on hyvä rankaista. Täytyy vaan varoa, ettei kuolemattomuus lopu reunalla, kun sheik on lähellä, koska silloin sheik voi rankaista helposti fairilla.

^^julle^

Smash Apprentice
selevä.. siell siis varmaan ens kerran pallotetaan.. vai onko välissä sitten missään muualla mitään?

ZäP

Smash Apprentice
Pistän videot jakoon heti kun dÖda(siis se valko hiuksinen kaveri) saa ne tiputtettua koneelle ja tuotua minulle saatte ne sitten.

Ei mitään, hienot oli turnaukset ja ihmiset oli taas vaan niin mahtavia. Seuraavaa turnausta odotellessa(kele omistan teidät vielä zeldalla)

Mikähän siinä on Best saa sydärin kun minä tulen sveitsiä vastaan(ja voitan), mutta sitten saan turpaan kaikilta muilta...hmm...

En lupaa vielä mitään, mutta luulisin saavani joitakin videoita ulos ensi viikolla, ehkä jo tämän viikon puolella.

bËst^

Smash Journeyman
En lupaa vielä mitään, mutta luulisin saavani joitakin videoita ulos ensi viikolla, ehkä jo tämän viikon puolella.
joo älä vaan lupaa silä kamera on vielä mulla ja en oo kotona koko viikonloppuna (tai no sunnuntaina tuun aikas ajoissa) vaan oon reissun päällä. Ja koska ne pitää kierättää dÖdan kautta niin videot tulee aikasintaan ens viikolla.

VilNess

Smash Champion
DoDii, pikkuhiljaa on vissiiin tulossa uudet power rankingit, jos jotain innostaa nährä. Oman voten nakkasin jo.

Ja oululaisilta toivon pikkuhiljaa päivämäärää Turnaukselle. muistakaa olla laittamatta kirjotusten päälle sitä että porukat pääsee turnaukseen.

matta-from-subid

Smash Apprentice
Mikäli ette tiedä milloin kirjoitukset ovat niin:
pe 9.2 äidinkielen tekstitaidon koe
ma 12.2 ruotsin kuuntelut
ti 13.2 pitkien kielten kuuntelut
ke 14.2 lyhyiden kielten kuuntelut
ma 12.3 äidinkielen esseekoe
ke 14.3 ensimmäinen ainereaali
pe 16.3 matematiikka
ma 19.3 pitkät kielet
ke 21.3 toinen ainereaali
pe 23.3 ruotsi
ma 26.3 lyhyet kielet.

minulla henkilökohtaisesti loppuu kirjoitukset 21 päivä.

Samochan

Smash Master
DoDii, pikkuhiljaa on vissiiin tulossa uudet power rankingit, jos jotain innostaa nährä. Oman voten nakkasin jo.

Ja oululaisilta toivon pikkuhiljaa päivämäärää Turnaukselle. muistakaa olla laittamatta kirjotusten päälle sitä että porukat pääsee turnaukseen.
No kun ei toi mert tiedä millon se voidaan pitää kun kuulemma kiireitä ja sitten conipäivät ei ole tiedossa. >_>; Meidän hiihtoloman aikoihin ei ainakaan mun muistaakseni ole kirjoituksia... mutta mert kaavailee turnausta joskus myöhemmin, huonolla tuurilla vasta kesällä. >_>;; Tosin yritän järjestää ja sanoin sille että ois kiire saada päivä tietoon...

ke 14.2 lyhyiden kielten kuuntelut
ma 12.3 äidinkielen esseekoe

Noitten välissä olisi hyvin aikaa, eikö tuolloin ole se hiihtolomakin?

NHJ

Smash Journeyman
se on nyt mulle samac millon se oulun turnaus on mutta jos jengi alkaa kiihkoomaan niin eiköhän me jotakin siistiä tänne kajaniinkin saaha tehtyä =D Vai mitä Tk ;D

VilNess

Smash Champion
Miten olis NHJ ja TK:
16.2 - 18.2
?

Jos sul Samo on hyvä kämppä siellä niin voithan itekkin koettaa järkätä sitä

^^julle^

Smash Apprentice
kajaani kyll ois ihan mahti paikka pitää tää ja noi oululaiset ei saa kyll mitään aikaan ihme nysväämistä :/

training_master(KVF)

Smash Journeyman
joo, mäki pääsin taas lomille eilen ni voin jotain laittaa omalta osalta..

Udiku: Kiitokset turnauspaikan järjestämisestä, mahtava ilmapiiri ja hyvät tilat!!
ja en muista pelattiinko 1vs1 matseja ollenkaan, mutta ainaki oli hyvät Temple matsit! :D oppipahan ehkä vähäsen walltechiä :D

TK: jep jep, on sun Kanas parantunu, hyvä ku voitin ees sen kerran, pitäis päästä pelailee enemmän sitä vastaan joillain muulla ni näkis et millä muulla ku Kanalla olis chanssejä!

VilNess: en kauheesti muista meidän pelejä, muuta ku että taisin satuttaa sun marttaa aika pahasti C.Falconilla?? muuten otinki sit selkään, ja yhdyn johonkin edellisistä että uus ruoska alkais näyttää hyvältä! ;)

WMK: onneks olkoon voitosta! mekään ei taidettu pelata 1vs1 muuten ku Swisseissä?? ja siellä se tuli se mun toisiks pahin counteri, sheik.. no, hyvät setit, oot parantunu sheikillä paljon sitte mitä viimeks muistan, sairasta comboa.. no, aina ei voi voittaa, ehkä ens kerralla kostan!!

ûber: oli meinaan tosi tiukat matsit Swisseissä! sullaki aikasten hyvä Ganny, meinas iskee punikkipaniikki siinä ekas matsis, sai aika paljon kikkailla sen comebackin kans.. :D
siitä vois melkeen todeta et mun Kana toimii paremmin paineen alla :D
ihme kyllä muuten että sul tuntuu noi turnaussijotukset jäävän sun tasos alapuolelle, no, kyllä se nousee vielä! :D ja hauskat mario ditot, hauskaa peliseuraa ja hyvä jätkä ei voi muuta sanoa!

Best: edelleen, sulla on vähän turhan kovat ne climbersit mulle, pitää joskus pelailla enemmän niitten kans ni oppis vähän et miten pelataan niitä vastaan, ja sun ja ûberin tiimi on kyl aikasten sairas! :D ja kiitokset kohteliaisuuksista, ja se mun pessimistinen asenne on puoliks läppää, kyllähän mä aina jossain aivoni perukoilla käsitän että aina on voitto mahdollinen, pitää vaan skarpata itteensä enemmän, ehkäpä voisin koittaa suunnata asenteen enemmän ylöspäin :D ja samat sulle ku Ûberille, hauskaa peliseuraa ja hyvä äijä!! ja sulla on melkeen mikä hahmo vaan hyvä, paitsi Yoshi.. :D

Ijuka: näin tällä kertaa, kyllä mä silti oon sitä mieltä että oot Suomen paras pelaaja, kuhan vaan opit pelaamaan Bestiä vastaan ni pärjäät huomattavasti paremmin! :D

Peki: en kyllä yhtään tykkää jos sä tuut vastaan, ei viittis ottaa fast fallereita ku tulee chainthrow, mutta pakkohan se on, onneks et vielä oo onnistunu mua viemään, jos ollaan ees koskaan pelattu turnauksessa... ?

zäp: koitahan saada se ohjaim kuntoon ni ehkä voisit jotain mulle tehdäkki! ;)
hyvä zelda, ei voi muuta sanoa, kirby on vähän outo, mutta hyvällä tavalla :D

Coco: hm, meidän tiimi ei oikeen tahonnu aluks toimia, mutta ehkä se on harjotuksen puutetta?? toinen ja kolmas matsi meni jo huomattavasti paremmin, pitäis munki vaan enemmän reenaa noita tiimimatseja joskus.. muuten, Suomen paras peach! :D

Samo: mä vihaan sun peachiä, ja counterpickejä, mute city ja poke floats... on sulla kyl muuten ihan hyvä peach, sun kannattaa opetella pelaamaan enemmän noissa normi kentissä, stadiumissa annoin sul selkään kunnolla, mutta otin ite turpiin mutessa... tai sit mun pitäis alkaa pelaa siellä..... no, onnee pääsit tavotteesees, eli karsintojen yli! :D

hmm, jos unohdin jotain ni ootte kaikki hyvää peliseuraa ja aina on hyvä ilmapiiri turnauksissa, en mä tuu sinne voittamaan kuten ootte ehkä huomannu mun sijotuksista, vaan tuun tunnelman ja hauskojen pelihetkien toivossa! :D ja niin, siitä mun asenteesta, siitä yli puolet on vaan mun oma insideläppä, toinen puoli on jotain mitä en itsekkään tiedä mistä sisuskalujeni syövereistä se kumpuaa, mutta koitan teidän kaikkien hyvinvoinnin takia parannella asennetta tässä seuraavaa turneeta odotellessa! :D kiitoksia viikonlopusta ja snägärihäröilyt kunniaan!! ;)

Samochan

Smash Master
Miten olis NHJ ja TK:
16.2 - 18.2
?

Jos sul Samo on hyvä kämppä siellä niin voithan itekkin koettaa järkätä sitä
Äiti varmaan antaisikin järjestää tänne mitään turnausta... helvetti jäätyy ennen kuin semmoista voi tapahtua. >_>; Ja sitten täällä ei ole oikeen tilaa telkkareillekaan, äiti ei tuskin voi mennä mihinkään viikonlopuksi ja sitten se on herkkä melulle, enkä mä jaksa alkaa siivoamaan tätä koko kämppää sen turnauksen jälkeen, kun se varmaan senki mut pakottais tekemään. >_> Ja huonot bussiyhteydet kanssa täällä.

Oiski oma kämppä niin järjestäisin turnauksen vaikka heti. >.>

ZäP

Smash Apprentice
training master(KVF) said:
zäp: koitahan saada se ohjaim kuntoon ni ehkä voisit jotain mulle tehdäkki!
hyvä zelda, ei voi muuta sanoa, kirby on vähän outo, mutta hyvällä tavalla :D
Niin no miten sen nyt ottaa, olisit varmaan piessyt minut pystyyn varmaan ilman ohjain vikojakin(jos ne sellaisia oikeasti oli, ettei vaan omaa kyvyttömyyttä ;)), mutta oli hyvät matsit, ainakin sinun osaltasi. No Zelda on aina Zelda, sillä saa joko aivan juustoisen korkkari kombon sisään tai tulee satanolla turpaan, en nyt tiedä, mutta kait minulla on suomen paras tai toiseksi paras Zelda, jotan kai sillä pitäisi jotenkin pärjätä(ei sillä, että olisin tosiaankaan asiasta täysin varma, voin hyvinkin olla huonommalla sijallakin...)

Oudolla tavalla hyvä kirby vai? Odottakaas kun saan kunnolla masteroitua wavedashin ja kirby brokenin... :D

bËst^

Smash Journeyman
Peahia ei tueta!!!! aatteln iteki poistaa sen muonavahvuudestani. liian borken.
ja btw: Yoshi on pelin paskin hahmo..... IMO =P

EDIT: pichu on just hyvä. Ja mikä on sen tulevan turneekalenterin laita? Mennäänö ouluun vai minne ja koska???? Aika sekaisin näyttä vielä tilanteet olevan.... ollaan kanssa zÄpin kaa mietitty etä vois yrittää järjestellä s-joki turneeta joskus.... mutta se on tähän mennessä ollut ainoastaan ajatuspohjaista.

ZäP

Smash Apprentice
Pelatkaa pichulla =).
Videoita kehiin.
Tosimies pelaa low-teareja.
-*kele kun en ole niitä vielä saanut, niin en voi niitä nettiin syöttää ja musiikkikokoelmani hävisi tietokoneen uusimisen myötä, **tuttaa niin paljon.:mad:

Niin siitä turneesta, että onko se Oulun porukka suunnitellut vielä mitään, milloin ja koska? Vai onko seuraava turnee jossain muualla?(BTW, jos te olette järjestämässä turnausta hiihtolomaksi, niin milloin teidän hiihto/urheilu lomanne on?)
S-joki turneeta olen sen verran pohtinut, että jos saisimme sitä joskus järjestettyä, niin se olisi aikaisintaan joskus maaliskuussa tai sitten joskus kesällä, kun ei ole vanhemmilta ole tullut mitään feedbackkiä asiasta, joten en tiedä...

VilNess

Smash Champion
Oulun turneesta ei kuulu, siirretään turnaus Lappiin rovaniemelle.
Mulla on 1.2 alkaen iso 75,5 neliön kämppä jossa kolme huonetta+keittiö and vessa.

Siellä pidetään turnaus 16.2 - 18.2

Ja porkkanaksi lisään vielä että maksan omasta pussista 20 € singlesin voittajalle LISÄKSI itse turnauspalkintosummaan.

Jos/kun siis voitan, pidän sen itse. JOS joku muu voittaa, hän saa voittosumman (n. 50-70 % potista) + 20 €

Piste ja sovittu.

No niin, ketä ilmoittautuu?

udikq

Smash Apprentice
Olen aina mukana, mikäli rahatilanne sen sallii. Nyt näyttäisi siltä, että rahat eivät riitä, mutta lähempänä sen sitte tiätää paremmin.

Peki

Smash Journeyman
Vilness: montako töllötintä saat hommattua sinne?
ja miten meinasit saada porukat asemalta paikan päälle?
Oon todennäkösesti mukana.

edit. ai niin ja Yoshi on pelin SURKEIN hahmo.

training_master(KVF)

Smash Journeyman
meitsi on ainaki messissä, saan litterat taas intin puolesta ni pääsen ilmaseks sinne ja takas :D:D pitää vaan lomia keräillä et pääsee vaik tulee päivän aikasemmin ja lähtee sunnuntain illalla ni olis maanantaina kouvolassa joskus illalla :D

Edit: ai niin, ja Bëst, Yoshi on pelin PARAS hahmo

Samochan

Smash Master
Bileet. Mä oon ainakin tulossa, revin vaikka pyllystä rahaa jos ei muuta.:psycho: Tosin toivoisin että toi porkkana jaettaisiin tiimiturnauksen kesken kanssa, että singlesien ja tiimien voittajat sais kymmenen euroo extraa tai jotain sensorttista. ;< Ijuka jos tulee niin vie ton singlesien porkkanan alta aikayksikön. >_>

Niin, ja meillä näemmä voikin järjestää turnauksen, mutta vain sillon ku äiti on jossain reissussa, mutta voi kuitenkin. ^^

Ja kuka piru on Atheist? O_o;

Ijuka

Smash Ace
Milloin Ijuka muka on viimeksi voittanut turnauksen? Joskus vuonna 2006?
No ainakin uskon aikas varmasti voittavani edellisen turnauksen voittajan =P

Ja bestin voitin muutaman kerran siinä turnauksen jälkeen, toivottavasti onnistaisi turnauksissakin....

VilNess

Smash Champion
Peki:
Töllöttimiä tulee 4-5
2 pikku/keskikokoisiin huoneisiin, isoon olohuoneeseen 2-3
Meiltä tulee varmaan 2 wiitä+ yks cube tod.
Eli kahden sankarin pitää tuoda cube/wii niin ollaan varmoilla vesillä.
Haen itse porukat juna asemelta autolla, niin se menee.

Samo: nääh... opettele pelaan niin voitat sen porkkanan. Tiimiturnauksia varten voin pistää jotain pikkusta tosin.
Sitäpaitsi Mun Martha kehittyy kovaa vauhtia, oon opetellu muutaman Ken tempun jota en ole nähny muun käyttävän kuin Ken itse.>:D
eiköhän ijukalle tule vastusta.

Udiq: Sun on PAKKO tulla niin ei tarvi postin kautta lähettää sitä paskaa :D. Jos tulet niin maksan sulle 5 € siitä repun tuonnista. :)

WMK: hehehe, tulehan sinäkin!

Ijuka siis tulee, eikö... Hyvä!

ZäP

Smash Apprentice
Oh shoot! Vanhojen tanssit 16. päivä. Näyttää pahasti siltä, että en pääse kuin aikaisintaan lauantaina, jos silloinkaan, harmi en pääse lahjoittamaan ilmaista viittä euroa turneeseen, enkä singlesiin *heh* tai pitäkää singles sillo 16. päivä niin lupaan tulla lauantaiksi.

bËst^

Smash Journeyman
niinpä niin... näyttää siltä että tämä bËsti on silloin abiristeilyllä..... onko toi päivämäärä jo niin lukkoon lyöty ku sen jälkeen mulle kävis ihan mikä tahansa viikonloppu..... itse asiassa sama koskee koko s-jokea... kukaan ei taida päästä tuolloin...... Tahtois kummiskin paikanpäälle.....

PLS! TOINEN PÄIVÄMÄÄRÄ!!!!!!! EI JUST TOTA!!!! :(

VilNess: oo kiltti ja ehdota sen siirtämistä viikolla eteenpäin =).... tahtois iteki niin kovaa paikalle =)

Top Bottom