• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Finnish Topic (Power Rankings in separate topic)

TelpeFion

Smash Lord
Ei välttämättä ole päivämäärää, joka sopisi kaikille. Juhannusviikko näyttäisi kyllä parhaalta, onko kukaan ilmoittanut ettei se käy?

MasterTK

Smash Apprentice
TelpeFion said:
Ei välttämättä ole päivämäärää, joka sopisi kaikille. Juhannusviikko näyttäisi kyllä parhaalta, onko kukaan ilmoittanut ettei se käy?
Totta! Kaikille muille vissiin kävisi ainakin 23.-25.6, paitsi KVF:lle. :ohwell: Perjantaina ja sunnuntaina saatta olla ehkä pari tyyppiä poissa, mutta noina päivinä ei tarvitse välttämättä pitää ainakaan sitää virallista DE-turnausta, vaan sen voi pitää lauantaina, jolloin ainakin kaikki täältä pääsisi siihen. Muina päivinä voi sitten ottaa ja kuvata normaaleja matseja muuten vain, tai pitää joku muu turnaus, esim. low-tier.

Eli päättäkää te kauempaa tulevat milloin turnaus pidetään, sillä täältä suunnalta kyllä pääsee tulemaan lähes kaikki milloin vain.. Keskellä viikoa 18.-20.6, vai sitten 23.-25.6.?

Todennäköisesti kyllä varmaan 23.-25.6.?
KVF:n pois jäänti jää kyllä sitten harmittamaan, mutta ei voi mitään. :urg:

VilNess

Smash Champion
Miten olis 21-25 niin KVF pääsee?
Hehe, se olis aika pitkä, puolivitsillä, mutta mulle kelpaa tuo juhannus aiva hyvin. siis onhan kesällä muitakin kauniita päiviä ja kyllä se aurinko pysyy huipulla ne muutamat päivät juhannuksen ympärilläki, ja tosiaan ei kukaan kuitenkaan pelaa 24 H per päivä.
Otetaan se viikonloppu mun puolesta, yleensä viikonloput on kaikille helpompiaki.

Tätä ootan innolla :)

TelpeFion

Smash Lord
21.-23.6.?

No, koko ajan tarkentuu... turnaus on jossain 20.-25.6. välillä. Ja laita singles-turnaus sille päivälle, jona mahdollisimman moni on paikalla. Vaihtoehtoisesti voit myös suosia kauempaa tulevia, ja Kainuussa asuville No Johns.

Turnauksista minusta voisi pelata singles, teams, low tier singles & teams ja crews (joko tavallinen tai regional). Sitten voisi ehkä pelata SSB64 ja muitakin pelejä jos aika riittää. Ehkä jalkapallossa tai sählyssä Kajaani vs. muu maailma?

VilNess

Smash Champion
Jalkapallo vois olla mahtava joskus illalla vielä auringon ollessa korkealla! HUIPPUA!
voin myös ottaa mukaan meidän mahtavan lerrpu-frisbeen jonka kanssa voi kans olla eräänlaisia tiimipelejä (se on kans hauskaa).

sählymailoja tuskin tarpeeksi on...

MasterTK

Smash Apprentice
VilNess said:
Jalkapallo vois olla mahtava joskus illalla vielä auringon ollessa korkealla! HUIPPUA!
voin myös ottaa mukaan meidän mahtavan lerrpu-frisbeen jonka kanssa voi kans olla eräänlaisia tiimipelejä (se on kans hauskaa).

sählymailoja tuskin tarpeeksi on...
Ei tietenkään koko ajan nyt pelata. :laugh: Tässä on 100m säteellä kolme jalkapallo kenttää ja vähän kauempana myös vielä neljäs. Myös tuota koulun liikuntasalia on mahdollista käyttää ja minulla on avaimet sinne. Siellä olisi varmaan mailoja kaikille, mutta en muista miten hyviä ne ovat. Lähettyvillä on myös tuo Pikku-Vimpeli, jossa voi käydä uimassa, jos joku haluaa.
Urheilukenttäkään ei ole kaukana, joten voidaan ottaa vaikka illalla yleisurheilu lajeistakin kilpailut. Kaikkea löytyy. :laugh:

Myös iso grillkatos on tuossa pihalla yleisessä käytössä, joten siinä voidaan grillata ja sitten tuossa on tuo 50m päässä iso ABC/S-Market ravintola/kauppa auki 24/7.

VilNess

Smash Champion
Hei, miten onko siinä lähettyvillä suurempia marketteja? (pikkukaupoissa ei yleensä ole ruokaa jota itse suosin, mm. luomuruokaa.)

Turnaukselle Nimi?!?!

MasterTK

Smash Apprentice
VilNess said:
Hei, miten onko siinä lähettyvillä suurempia marketteja? (pikkukaupoissa ei yleensä ole ruokaa jota itse suosin, mm. luomuruokaa.)
No, ei tuokkaan kovin pieni ole, mutta Prismasta ja Citymarketista löytyy kaikkea. Voidaan käydä siellä.

VilNess said:
Turnaukselle Nimi?!?!
Ent iedä... Keksi joku. :psycho:

udikq

Smash Apprentice
Tekis kyllä aika paljon mieli tulla, mutta välimatka saattaa muodostua ongelmaksi. Aika sumplimisen takana on, jos pääsen tulemaan. Täytyy kattoo ja miettiä. Voi olla, että tulenkin paikalle.

MasterTK

Smash Apprentice
udikq said:
Tekis kyllä aika paljon mieli tulla, mutta välimatka saattaa muodostua ongelmaksi. Aika sumplimisen takana on, jos pääsen tulemaan. Täytyy kattoo ja miettiä. Voi olla, että tulenkin paikalle.
Tule ihmeessä, jos se vain on suinkin mahdollista! Osaavia pelaajia ei koskaan ole liikaa. :)
Jos sinulla on mahdollista käyttää opiskelijakorttia, niin junamatka ei ainakaan tulisi kovin kalliiksi.

VilNess

Smash Champion
Vielä ehtii hankkia opiskelijakortin enne ku menee koulut kii, hopi hopi :D

JuhannuSmash?

Kajaaniko Suomen perseenreikäSmash? ;)

KVF jänistitaaSmash ;) ;)

TelpeFion

Smash Lord
No Night Tournament, suomeksi vaikka Yöttömän yön turnaus; eli NNT tai YYT. Siksi, että se turnaus, joka AMO:n piti järjestää tiloissaan kulki nimellä No Name Tournament. Nyt saataisiin siis vihdoinkin se NNT pidettyä!

Ja kyllä minä ainakin oman sählymailan tuon, jos päätetään että sitä pelataan. Toisaalta alan olla sitä mieltä, ettei keskellä kesää ole niin kivaa pelata sählyä, varsinkaan sisällä. Eli jalkapallo voisi olla paras laji. Lisäksi lajin MM-kisat ovat tuolloin parhaassa vauhdissa.

Pikku-Vimpeli?! Mistä moinen nimi, Vimpeli on kunta Pohjanmaalla jossa olen viettänyt kaikki kesäni.

Vilun auto täyteen, jos sillä sitten päättävät tulla.

Saako jo ilmoittautua virallisesti? Tulossa ollaan. Tulen joko autolla tai lentäen, juna on liian hankala, kallis ja hidas. Listaa ilmoittautuneista voisi pitää varmaan?

VilNess

Smash Champion
Itse asiassa täle vois tehdä jopa oman topicin melkein... tai no joo, ehkei se ole tarpeellista ku suomalaisia siellä vissiin kaikki kuiten on.

NHJ

Smash Journeyman
Hmmm Meikä saattas tietää Turnauksen nimen vaikkapa: Nicon omistaminen Smashissa tai Nico is the Number one tai ois vielä yks semmonen kun OOTTE kaikki kuraa :D miten ois??
"Kansan pitää kokea kuinka Ness rankaisee... " Villnes saat kokea mun YL:nnän eli voin sanoo suoraan että tuleepi 4 stock.. Ja niin siitä viikon-lopusta että kuka on messissä jos pelattas vaikka molemmat päivät ja yöt putkee? :confused:

VilNess

Smash Champion
"Villnes saat kokea mun YL:nnän eli voin sanoo suoraan että tuleepi 4 stock.."

If you say so!
(viimeksi meni toisinpäin muuten)
Otetaanko Money match? Y.L vastaan mun Luigi?

udikq

Smash Apprentice
MasterTK said:
Tule ihmeessä, jos se vain on suinkin mahdollista! Osaavia pelaajia ei koskaan ole liikaa. :)
Jos sinulla on mahdollista käyttää opiskelijakorttia, niin junamatka ei ainakaan tulisi kovin kalliiksi.
Osaavia ja osaavia. Miten sen nyt ottaa. Ton opiskelijakortin kanssa on sellanen paska homma, ettei tullu hankittua ainakaan viä, ku aattelin, ettei tulis paljo matkustettua. Sitte en tosta mun pesäpalloharrastuksesta pysty sanoon just mitään. Luultavasti ei olis muuta kuin harjotuksia. Ja ajankohtaa ei vielä olla lyöty lukkoon, vai?

MasterTK

Smash Apprentice
TelpeFion said:
Pikku-Vimpeli?! Mistä moinen nimi, Vimpeli on kunta Pohjanmaalla jossa olen viettänyt kaikki kesäni.
Täällä on myös Vimpelinlaakso, Vimpelinlampi ja Vimpelin urheilukenttä.

TelpeFion said:
Saako jo ilmoittautua virallisesti? Tulossa ollaan. Tulen joko autolla tai lentäen, juna on liian hankala, kallis ja hidas. Listaa ilmoittautuneista voisi pitää varmaan
Voi ilmottautua virallisesti. Monet ovat jo varmistaneet tulonsa, joten voisi alkaa kasaamaan sitä listaa hiljalleen. Jos lentokoneella tulet, niin voidaan sitten hakea sinut asemalta autolla. Asia koskee myös niitä, jotka saattavat tulla junalla.

VilNess said:
"Villnes saat kokea mun YL:nnän eli voin sanoo suoraan että tuleepi 4 stock.."

If you say so!
(viimeksi meni toisinpäin muuten)
Otetaanko Money match? Y.L vastaan mun Luigi??
Nico tarkoittaa, että sinä neljä stockaat sen... >_>
Turnauksen koodinimeksi voisikin pistää: "Tulkaa katsomaan, kun Nico saa turpaan"

VilNess said:
Osaavia ja osaavia. Miten sen nyt ottaa. Ton opiskelijakortin kanssa on sellanen paska homma, ettei tullu hankittua ainakaan viä, ku aattelin, ettei tulis paljo matkustettua. Sitte en tosta mun pesäpalloharrastuksesta pysty sanoon just mitään. Luultavasti ei olis muuta kuin harjotuksia. Ja ajankohtaa ei vielä olla lyöty lukkoon, vai???
Olet teknisesti erittäin hyvä ja vaikka et olekaan pelannut niin paljoa 1 vs 1 matseja, niin varmasti sijoittuisit aika hyvin turnauksessa.

Ja turnausajankohta pitää nyt päättää: 21.-23.6, vai 23.6.-25.6.?
Saako VilNess vapaata töistä tuolloin(itse ainakin saan), jolloin KVF pääsee tulemaan myös, tai sitten 25.6, jolloin ei taas tarvitsisi ottaa vapaata, mutta KVF ei sitten pääse.

Päättäkää nyt, prkl! :laugh:

TelpeFion

Smash Lord
Njoo, minulle sopisi piirun verran paremmin 21.-23.6. Minä tulen tosin joka tapauksessa, eli kannattaa katsoa enemmän niitä, joille jompikumpi ajankohta ei sovi. Ijukaltakin voisi kysyä.

training_master(KVF)

Smash Journeyman
mulla on justiinsa se juhannus lyöty pahasti lukkoon, et silloin en kyl pääse lähtemään, sit mulle sopis kyl toi aiempi date, mutta miten sit muilla menee... muutta tehkää kuten parhaaks näette, ihan niinku mä mitään siellä voittaisinkaa :D paitsi ownage mariolla :D:D

TelpeFion

Smash Lord
Näemmä eräänä turnausmuotona on draft crews, eli vapaasti suomennettuna "kunujaollinen" crew-turnaus. Esim. 4 parasta pelaajaa valitaan kapteeneiksi, ja nämä valitsevat vuorotellen pelaajia joukkueisiinsa, kunnes kaikki on valittu. Kaikki pääsevät mukaan, kaikista on hyötyä ja kaikki joukkueet tulevat olemaan tasavahvoja. Kiitos konseptista kuuluu Team Benille.

MasterTK

Smash Apprentice

No Night Tournament

Ajattelin nyt alkaa kasaamaan tähän tärkeimpiä tietoja tulevasta turnauksesta.

Säännöt:

Double elimination, each pair plays a set of best of 3 matches (first to 2 match wins)
Final is played best of 5 matches (first to 3 match wins).

----

4 stock
8 minutes
Items off

Tie-break situations are solved by:
1) Amount of stocks
2) If stocks are even, amount of percentage
3) If percentage is even, a sudden death is played

----

Random select stages: Final Destination, Dreamland 64,
Pokemon Stadium, Fountain of Dreams, Yoshi’s Story

Possible counterpick stages: Battlefield, Kongo Jungle 64,
Poke Floats, Mute City, Onett, Brinstar, Peach’s Castle,
Rainbow Ride, Kongo Jungle, Jungle Japes, Yoshi’s Island,
Green Greens, Corneria

Banned stages: Icicle Mountain, Great Bay, Temple, Venom,
Flatzone, Brinstar Depths, Fourside, Big Blue, Mushroom Kingdom I,
Mushroom Kingdom II, Yoshi’s Island 64

----

Advanced Slob Picks:
1st) Loser of the first match picks a stage for the second match.
2nd) Winner of the first match picks a character.
3rd) Loser of the first match picks a character.

First stage in a set is one of the random stages. If both player agree on it, they
can select one of the "random select stages".

No more than one match can be played at each stage in one set unless both players agree on
picking a stage more than once.

Before the first match in a set, both players are allowed to remove one stage from the
list of possible stages.

Double Blind Pick: If either of the players wants a blind pick, both players pick their
character without knowing which characte

----

1) Intentional delaying of the game with for example Peach Bomber or Jigglypuff's
Rising Pound results losing the match.

Tiimiturnauksesta sen verran, että siinä Fountain Of Dreams on bannattu, mutta Great Bay ja Fourside ovat taas pelattavissa ja menevät counterpickeihin.

Lista varmistuneista tulijoista:

MasterTK
WMK
NHJ
Julle
Nikke
Potti
Jarski
Tumi
VilNess
Aleksi
Tebs
Heikki
Joni
Miksu
Pallokissa
Tabsa
Tervis

Vielä varmistamattomia

Coco
"en muista nimeä"
Tuomas
Supo
Masa
udikq
Perseenasukki
Pöly
KVF(mutta ei vissiin pääse :/ )
Samo-chan
Panu

Listasta puuttuu vielä varmasti monia, mutta päivitän sitä myöhemmin.

TelpeFion said:
Näemmä eräänä turnausmuotona on draft crews, eli vapaasti suomennettuna "kunujaollinen" crew-turnaus. Esim. 4 parasta pelaajaa valitaan kapteeneiksi, ja nämä valitsevat vuorotellen pelaajia joukkueisiinsa, kunnes kaikki on valittu. Kaikki pääsevät mukaan, kaikista on hyötyä ja kaikki joukkueet tulevat olemaan tasavahvoja. Kiitos konseptista kuuluu Team Benille.
Tämä pidetään kyllä varmasti. Mielestäni todella loistava idea!

Muistutus:
Kaikki mahdolliset Cuben-ohjaimet mukaan varmuuden vuoksi ja ottakaa myös omat Ssbm-pelinne, sillä niitä tarvitaan.

EDIT: Turnaus aikatauluista:

perjantai: - draft crews
lauantai: - singles ja low tier teams
sunnuntai: - low tier singles

Perus tiimiturnaus on todennäköisesti perjantaina, mutta tarkempi päivä selviää myöhemmin.

NHJ

Smash Journeyman
Niimpä niin Joo voiaan me ottaa Vilu se raha matsi sun luigi vs mun YL vaikka 4e panos jos sulle vain käyä?

VilNess

Smash Champion
Eli turnaus on juhannuksena, allright!
MasterTK: olisko mahdollista saada pikkusen pienempää tuosta turnaus-avatarista että mahtuis paremmin banneri paikkaan.

NHJ: joo, joku 2-4 € riittää aiva hyvin.
Olisko muita halukkaita raha-matseihin?

Niin ja otetaanko joku idiootti turnaus siihen alkuun, esim. kellä on suomen paras marth tai jotain :p ja ainoastaan Marthia saa käyttää :p

MasterTK

Smash Apprentice
VilNess said:
Eli turnaus on juhannuksena, allright!
MasterTK: olisko mahdollista saada pikkusen pienempää tuosta turnaus-avatarista että mahtuis paremmin banneri paikkaan.
Oleppas hyvä.

http://img100.imageshack.us/img100/194/nonighttournament7cr.jpg

Kuvanlaatu huononi hiukan, mutta kaipa tuo riittää.

VilNess said:
Niin ja otetaanko joku idiootti turnaus siihen alkuun, esim. kellä on suomen paras marth tai jotain :p ja ainoastaan Marthia saa käyttää :p
Juuri tällaisia voidaan ottaa huvikseen, niin paljon kuin keritään. Onneksi olen jo vähän harjoitellut Marthilla. :)

EDIT: Minulla ei satu olemaan digi-kameraa, joten toivottavasti joku voisi sellaisen ottaa mukaan, niin saisi muutamia kuvia muistoksi. :laugh:

TelpeFion

Smash Lord
Idiootti-turnaukset kuulostavat hyvältä.

Voin ottaa rahamatsin, jos joku luulee että voi voittaa minut Marthilla. Marth vs. minulta Samus/Sheik/Marth/Doc/Falco/Peach/Ganon/Muikku/jne.

VilNess

Smash Champion
Rahamatsi Marht ditto!
WMK vastaan Vilness allright?
panos 2-4 € egee ei kyllä jaksais hirveästi laittaa rahapanoksia ku kuiten on maksulliset turnaukset, mutta toisaalta tollanen pikku porkkana.

training_master(KVF)

Smash Journeyman
voihan perkele kun ei sitten pääse... olis voinu ownata marthilla, oon taas sillä vähän reenaillu kaikki l- cancelit ja kaikki kondikseen... voihan... no, kerkee sitä sitten joskus.. toivottavasti.

TelpeFion

Smash Lord
training_master(KVF) said:
voihan perkele kun ei sitten pääse... olis voinu ownata marthilla, oon taas sillä vähän reenaillu kaikki l- cancelit ja kaikki kondikseen... voihan... no, kerkee sitä sitten joskus.. toivottavasti.
Voitaisiin ehkä pelata joku kerta tässä vielä ennen juhannusta?

training_master(KVF)

Smash Journeyman
tää viikonloppu olis vapaana viel, sit ens viikonloppu menee provinssiin, sit on juhannus ja sit on kyl vissiin taas vapaata jos oikein muistan.... mites sulle sopii ??

VilNess

Smash Champion
Tuosta marth treenauksesta ku mainitsit muuten,
käyttääkö kukaan marthilla koskaan shorthop bair ->2nd jump. Siinä nimittäin JUST ehtii jos tekee sen oikein.

ja tekeekö kukaan shorthop fair 2x SIJASTA shorthop fair ja uair? nimittäin olen huomannu joskus (varsinki fastfallereita vastaan) että jos eka fair ei osu tipperiin, niin vastustaja on sopivammin uairille, mistä voi saada paremmin Fsmashin kiinni. :)

TelpeFion

Smash Lord
KVF: Lähden viikon päästä maanantaina sukulaisten luo maalle, eli tämä viikonloppu olisi näköjään viimeinen sauma ennen turnausta. Elleivät sitten muut päivät sovi, olen itse lomalla eli minulle ei väliä.

VilNess: En ole tiennyt enkä kokeillut. Teen jotain fair, dair, utilt-settiä vaan.

TelpeFion

Smash Lord
udikq said:
Mä ainakin vaan huidon Marthilla miten sattuu aina tilanteesta riippuen. Joskus irtoo ihan mukaviakin comboja.
Jep, aika sama täällä. En ikinä edes muista jälkikäteen mitään kombojani, kaikki tulee ihan improvisoidusti aina.

VilNess

Smash Champion
Sillä oli melkoinen vaikutus mun peliin ku sai pelata EK:ta vastaan. siltä oppi paljon esim. miten saadaan Fsmash perille.
Mulle tulee sellasia pätkiä etten käytä sitä yhtään sitten yhtäkkiä saatan pistää 3x putkeen Fsmashing ja kyllä osuu.

training_master(KVF)

Smash Journeyman
Telpe: mulla on töitä viel joku kolmisen voisin tulla viikonloppuna, olis sit ainaki aikaa taas..
mä käytän enimmäkseen double fairia SH:sta... joskus koitan jotain muuta, yks fai, double jump dair etc.... et sellattis

TelpeFion

Smash Lord
Töitä kolmisen mitä? Viikkoa? Tule vaan nyt viikonloppuna jos haluat. MM-kisat alkavat tosin, ja seuraan niitä. Ei kaikkia matseja tietenkään tarvitse katsoa, mutta kaikki kiinnostavat kuitenkin. Ja lisäksi me pelaamme täällä jalkapalloa käytännössä joka päivä.

udikq

Smash Apprentice
Nyt alkais näyttämään aika varmalta toi mun lähtö Kajaaniin. Katottiin tossa äiteen kanssa juna-aikataulut jne... Ehkä sen vr:n opiskelijakortinkin vielä voi saada. Täytyy kattoo ny. Vahvistan kyllä sitten vielä myöhemmin olenko tulossa, vai enkö ole. Tällä hetkellä lähtö näyttää hyvin todennäköiseltä.

Top Bottom