• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
De spits week niks, lol.
Vroeger ownde de Metro wel maar sinds de scribbly flauw is en de Beest-strip in de Spits bij vlagen geniaal is de metro alleen nog maar toffer op donderdag.


Ik ben even afwezig geweest, dat is waar, omdat ik nu fulltime studeer ongeveer fulltime werk en in nachttijd een korte musical in elkaar moest draaien en inspelen/opnemen en tussendoor ook nog gewoon tentamens en essays had. Maar de musical is geweest (inslaand succes, er komen nog wel youtube filmpjes van mij die Led Zeppelin achtige nrs doet) tentamens zijn ook bijna voorbij en ik ga na februari minder werken. Zo. Met ATM 1:7 rol ik weer terug smash in. :p

Maargoed, de site is een geweldig idee, ik ben het helemaal eens met vooral wat Ivo allemaal zei. Verstandige jongen toch. Hoewel we wel goed moeten afwegen in tot hoeverre we het forum smashboards over laten nemen.
Als ik dan kijk naar de Duitsers die zich door hun eigen forum eigenlijk afzonderen van de rest van de wereld - ik bedoel, als al hun discussies hier waren dan zouden er veel meer buitenlanders op Duitse toernooien zijn en vast ook meer Duitsers op internationale toernooien. Misschien een slecht voorbeeld omdat Duitsland zuigt en wij niet, maar toch.

Feit is dat als we hier op Smashboards in plaats van de Europe room kamers zouden kunnen krijgen voor de grote smashlanden in West Europa (Nederland, Zweden, Frankrijk?) dat we daar ons eigen forum in zouden kunnen delen naar een goedwerkend maar anderwijs mega duur en lastig te onderhouden vBulletin systeem. We zijn dan alleen afhankelijk van anderen voor de benoeming van moderators etc. (en voor serveronderhoud enzo maar dat is alleen maar goed) en we hebben Amsah en Coen in ieder geval al als mods. In zo'n situatie zou een Nederlandse site als portal naar dat forum goed genoeg zijn, en dan met de nederlandse smashwiki, artikelen en de hele mikmak. Dan hoeven mensen van ons forum zich ook niet een tweede maal ook nog eens aan te melden voor smashboards. Een ander nadeel van twee fora is de verdeeldheid die er bij komt, dat een toernooihost in twee topics moet gaan opletten wie zich allemaal aanmeldt en beide topics blijven updaten.

Een .com, of liever een .org of .nl site is inderdaad helemaal niet duur. 50MB is alleen wel bar weinig, daar had ik vroeger niet genoeg aan (jaaaa www.bornfidelity.com heeft echt bestaan!) omdat grote plaatjes bijv. al snel tegen de 1 MB aanlopen en het verschil met 100MB ruimte is dan misschien een euro per maand ofzo.

Wat geld betreft denk ik niet dat de top 10 van Nederland er problemen mee heeft als 0.10e per deelnemer aan een toernooi wordt gebruikt voor een dergelijk project ten koste van het prijzengeld.

Yeaa BF is back baby. ^^


edit: over TVs - het is daar nu zowenzo nog te vroeg voor, maar ik weet nog dat Doraki voor FFT2 (lang geleden) tien hetzelfde-uitziende tvs onder de trap in z'n huis had staan en dat FFT2 een geweldig toernooi was (Thomaz versloeg Qwester! O_O) en ach, wij gaan binnenkort verhuizen en dan gaan we mega veel ruimte overhebben dus opzich zou ik best zulke dingen willen hosten (scheelt weer citybox kosten) maar ik kan ze niet meenemen naar toernooien dus als iemand met een busje (of een vrachtwagen) dit aanbiedt is het handiger :p
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Vroeger ownde de Metro wel maar sinds de scribbly flauw is en de Beest-strip in de Spits bij vlagen geniaal is de metro alleen nog maar toffer op donderdag.
Er staat meer in dan strips, lol.
Daarbij is de lay-out van de Metro veel beter, aangezien het niet een hele dot tekst opelkaar is.
Ook zijn de stukjes veel leuker om te lezen, daarbij ook makkelijker en overzichtelijker. Niet zoals de Spits die zoveel mogelijk op een pagina willen hebben. Ook is alles nog eens 1 kleur, over monotoom gesproken.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
BF: De Fransen en Scandinaviërs hebben ook al tijden hun eigen plek en dat werkt goed voor hen. Zoals ik het zie worden grote toernooien nog gewoon ook op Smashboards gepost, maar gaat de rest naar het nieuwe forum. Eventueel kunnen daar ook wel wat boards over andere stuff bijkomen zodat het ook sociaal wat leuker wordt. Voordeel daarvan is dat toernooitopics ook echt weer over toernooien kunnen gaan, zodat mensen die al die spam niet willen lezen, daar niet toe gedwongen worden. Verdeeldheid is wel een goed punt, maar als iedereen een beetje solidair is gaan we gewoon allemaal daarnaartoe en sturen we de n00bs ook daarheen.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
BF: De Fransen en Scandinaviërs hebben ook al tijden hun eigen plek en dat werkt goed voor hen. Zoals ik het zie worden grote toernooien nog gewoon ook op Smashboards gepost, maar gaat de rest naar het nieuwe forum. Eventueel kunnen daar ook wel wat boards over andere stuff bijkomen zodat het ook sociaal wat leuker wordt. Voordeel daarvan is dat toernooitopics ook echt weer over toernooien kunnen gaan, zodat mensen die al die spam niet willen lezen, daar niet toe gedwongen worden. Verdeeldheid is wel een goed punt, maar als iedereen een beetje solidair is gaan we gewoon allemaal daarnaartoe en sturen we de n00bs ook daarheen.

Ah, ok. Misschien dat we dan een smashboardseurope.com (of iets in die richting) kunnen maken met elk land een eigen subsite - niet dat ik niet graag een dedicated Dutch Community site zou willen hebben maar er komt gewoon een hoop kijken bij het aanmaken en onderhouden van bv. forums als je niet wil dat het een grote pestzooi wordt zoals je vaak bij kleinere forums ziet (want, eerlijk, hoeveel hardcore smashers hebben we nu in nederland? 40?) dan is een samenwerking misschien wel wenselijk. Ook de kosten kunnen dan verdeeld worden over meerdere landen. En in ieder geval het gaat een uitdaging worden om zowel de kwaliteit als de overzichtelijkheid/toegankelijkheid van Smashboards te evenaren.
Ook zal een levend forum zoals dit met duizenden members, een hyperactieve pool- en gameroom en een lange geschiedenis aan naslagwerk-topics etc. veel meer interesse opwekken dan een forum met 5 verschillende posters per dag waar Jeffz0r en bornfidelity.com 80% van alle posts uitmaken. :p
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Goed punt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat we niet als het Duitse forum moeten worden want dat zou mijn ergste nachtmerrie zijn.

Misschien kunnen we de site wel in het Engels doen, niet de threads en artikelen allemaal evt. maar zodat foreigners wel kunnen navigaten. Maar ik heb wel weer even genoeg ideeen gespamd. Eerst maar even kijken wat er verder moet gebeuren.

Ik wil wel graag helpen met het opzetten van een dergelijke site natuurlijk want ik ben BF en dan kan ik dat toevoegen aan mij smashwiki. ^^

Als het forum een latere prioriteit is dan kunnen we nu gewoon even iemand - Utto werd genoemd - een girorekening laten openen, postbank het liefst maar ik ben een fanboy ^^ (het werkt wel goed met online bankieren en iDeal enzo) en een domeinnaam registreren, tenzij er interesse is voor een Europees collectief (wat, als je het mij vraagt, de site en vooral ook de inhoud en de interesse etc. wel ten goede zou komen) dan moeten we even om de (virtuele) tafel gaan zitten met de andere communities, maar die zullen waarschijnlijk niet al te cooperatief zijn dus een Nederlandse site is dan handiger/logischer.

Maar wie dan ook de geldzaken gaat regelen met op zijn naam etc. bedenk dan wel dat als de interesse ineens wegvalt en er is een domeinnaam gekocht voor zoveel euro per maand dat die contracten meestal per jaar gaan en dat je er dan dus nog een tijdje aan vast zit.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Het komt erop neer dat we voor een forum misschien kunnen samenwerken met smashboards omdat er bij een eigen forum al heel veel komt kijken wat betreft opzet en beheer en omdat er misschien 40 hardcore community Smashers zijn in Nederland en dat is gewoon veel te weinig voor een aantrekkelijk forum, ook voor buitenstaanders.

Voor hosting is 100MB aanraadbaar, meer dan 7 euro per maand betaal je zowenzo niet maar het kan nog veel lager als je even goed aanbiedingen vindt. Ik zou zeggen laten we een site-plan gaan maken, balletjes op gaan gooien wat betreft domeinnamen en Utto (of wie dan ook) een bankrekening laten openen bij postbank ofzo en dan ook een sitenaam registreren.

Wat het forum betreft zou het bijvoorbeeld kunnen dat we die delen met het Zweedse/Finse forum en het Franse forum en zelfs het Duitse zodat alles van Europa een beetje bij elkaar te vinden is maar het forum is van later zorg omdat we iig smashboards nog hebben en een forum van ons toch nooit beter kan worden als smashboards :/
 

Xun

Smash Apprentice
Joined
Sep 17, 2003
Messages
150
Location
Almere (The Netherlands)
euhm.. bf? heb je de post vanaf het feit dat utto het idee geopperd heeft gelezen?

kirby squad had een site voor 5 euro en 1000mb opslag...

maargoed: een europese site is veeeeeeel meer gedoe dan een nederlandse site (en dat wordt al leuk..) er zijn dan plots zoveel mensen om rekening mee te houde.

en is het idee niet om een nederlandse site te maken om het juist toegankelijker te maken? de nl community moet groeien. dan is het het handigste om die doelgroep aan te spreken. natuurlijk kan je ook nog dingen op smashboards neerzetten zodat het wel internationaal bekend blijft.

verder lijkt het me niet handig om smashboards als forum te houden. hoeveel smashers hierover al wel niet klagen over snelheid enzo.. plus 99% is alsnog niet in ons moederstaal en dat zal niet echt opschieten.

just my 2 cents

over de namen van de website heb ik ook nog een aantekening. hoe kleiner de naam: hoe makkelijker, maar ook vaak duurder. een website met 2 letters kan nog een paar honderd euro kosten als het goed is. (zijn er weinig van). ik weet niet hoe het met 4 letters is, maar het kan duurder wezen.

misschien is het leuk om iets uit het verleden van de smashers in de site te verwerken? een rubriek aan silver bijv.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Oh ok, 1000mb dat is wel voldoende denk ik :p

Rekening moeten houden met veel mensen betekent dat je ook op veel mensen **** rekenen wat betreft hulp, natuurlijk. En een random smash noob zal zich niet snel aanmelden bij een Nederlands smash forum met 40 leden maar komt dan smashboards tegen met 30.000 leden en gaat daar bij en komt dan in de Europe room terecht en wordt alsnog verwezen naar ons Nederlandse forum? :p

En ach elke Nederlander en z'n moer kan wel engels tegenwoordig. Maar hee het is niet mijn site :p
Nederlands staat altijd alleen zo noobig. Zelfde met games/programmas in het nederlands. Zelfs sites. GV bv heeft me nooit getrokken omdat het er zo noobig uitzag.

Maar misschien is iedereen wel vóór een Nederlandse site.


Rubriek aan Silver zou geniaal zijn btw ^^
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
De meeste buitenlanders hebben al eigen fora, die zullen niet zomaar overstappen als wij een internationale site maken.
En als we een Nederlandse site maken, is het natuurlijk onlogisch om alles in et Engels te doen :/
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
ja dat zei ik ergens boven ook al maar mn posts zijn te groot sorry :p


een nederlandse site is wel beter als we het toch in samenwerking met smashboards blijven gebruiken als in geen internationale afzondering (zoals de duitsers :p:p)
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Als je hier gewoon toernooien post, met een link naar het forum voor de Nederlandse site, dan zie ik geen problemen.
Of je maakt continu reclame door een link te zetten in je sig.
Laat het in ieder geval weten op verschillende fora met een actieve smash community.
Kijk maar naar het oude NGF dat een eigen community had, totdat ze over Smashbros leerden, hetzelfde geldt voor Digicultuur.
Goede manier om nieuwe en beginnnende smashers op de hoogte te stellen.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Ik heb me een beetje georiënteerd op de mogelijkheden wat de site betreft, en op dit moment hebben we er grofweg twee. Hou in je achterhoofd dat op dit moment ons grootste probleem is dat we niemand hebben die een echt goede website kan maken (tenminste voor zover ik weet). Financiën zijn in principe niet zo’n probleem; verschillende mensen hebben al aangegeven mee te willen betalen en dan kost het met zijn vijven nooit meer dan twee tientjes per jaar per persoon.

1. We zoeken hulp bij een andere website. Jeffrey stelde bijvoorbeeld GameVillage voor, alleen ik heb geen idee of zij ook aan technische ondersteuning doen. Nadeel is dat er een link boven de site komt te staan als verwijzing naar GameVillage (zoals op www.battelfieldcommunity.nl) . Ik weet verder niet wat de voorwaarden hiervoor zijn, dus ik ga er ook niet meer over zeggen.

Ik heb zelf ook nog even een balletje opgegooid bij WiiDS (www.wiids.nl). Zoals sommigen van jullie wel weten sta ik daar op de crewlijst, maar dat is puur formeel. Eigenlijk schrijf ik alleen nog maar voor ze als het over smash gaat. Anyway, zij hebben een goed script met een zelf geprogrammeerd forum (!) wat wij eventueel zouden kunnen gebruiken. We zijn dan al een flink eind, alleen moet er dan nog gewerkt worden aan de Smash-specifieke onderdelen zoals een resultatenarchief en spelersprofielen ed. Hiermee zouden de twee technici bij WiiDS ons ook kunnen helpen. Er komt dan net als bij de GameVillage optie een link boven de website (zoals ook op www.wiids.nl bovenin staat). Eventueel kunnen we ook linken naar hun RSS feed, zodat er ergens een kolom met het laatste Nintendo nieuws staat. De webmaster vond dit echter wel een redelijk magere tegenprestatie voor het gebruiken van hun volledige script. Nu is WiiDS bezig om een soort wifi toernooi systeem te maken waarmee de website online toernooien kan organiseren voor DS en Wii spellen die de mogelijkheid daartoe hebben. Hij stelde voor om hun Brawl onderdeel van dat systeem dan te linken aan onze site (bijvoorbeeld door gezamenlijke online Brawl toernooien te organiseren en dat deelnemers zich dan zowel via onze site als via WiiDS kunnen inschrijven). Ik weet niet precies hoe hij dit voor zich ziet, maar op zich hadden wij nog niet aan zo’n optie gedacht, dus misschien is het wel interessant. Ik vind dit zelf betrouwbaarder dan GV en de site is ook minder commercieel ingesteld (de serverkosten worden volledig betaald uit de zak van de oprichter), maar ik ben wellicht bevooroordeeld omdat ik de crew persoonlijk ken (wat aan de andere kant ook weer een voordeel kan zijn). De site is niet zo groot als GameVillage, maar ze hebben sowieso meer connecties dan wij (de SSB community) en misschien kunnen ze later ook van betekenis zijn voor live toernooien die door ons georganiseerd worden. WiiDS heeft trouwens ook nog een iets minder bezochte zustersite: www.xlife.nl

Voordelen van deze mogelijkheid:
- De site wordt voor ons gemaakt, of we krijgen daar in ieder geval hulp bij.
- We hoeven ons niet druk te maken om serverkosten (en wellicht ook niet om domeinnaamkosten)
- Ze kunnen misschien helpen met bv sponsoring bij door ons georganiseerde live-toernooien.

Nadelen van deze mogelijkheid:
- We zijn afhankelijk van een niet aan smash gerelateerde partij
- Het opzetten en maken van de site zou wel eens lang kunnen duren
- We moeten een tegenprestatie leveren in de vorm van links oid.

2. We proberen zelf een website te maken. In dit geval zullen we ook zelf de server en domeinnaam moeten betalen, maar zoals ik eerder al zei is dit niet zo’n probleem. Het voornaamste probleem is dat we op deze manier niet makkelijk een volledige site van de grond kunnen krijgen. Ik zeg expres volledige, omdat ik zelf wel redelijk ben met HTML en ik waarschijnlijk wel een begin zou kunnen maken. Dan hebben we in ieder geval een website waar wat artikelen opstaan, maar geen uitgebreid resultatenarchief of spelersoverzicht. Ook kan ik geen forum maken. We zullen het in dat geval moeten doen met een gratis forum, of ons blauw betalen aan een customizable forum zoals Vbulletin (voorbeeld van Vbulletin is het forum waar je nu op zit; SmashBoards dus). Zelf vind ik zo’n gratis ding niet echt professioneel en ik denk de meesten van jullie ook niet, dus dan moeten we zorgen dat we op een gegeven moment iemand vinden die de site ‘af wil maken’ (ofwel dat diegene het zo schrijf dat de hele crew zonder enige kennis van webdesign nagenoeg de hele inhoud van de website kan beheren) met behulp van PHP/MySQL of een andere taal. Ivo zei tegen mij dat hij zich daar wel in wil verdiepen, maar een forum maken in PHP vergt best veel kennis lijkt mij. Kortom; dat gaat één van ons niet in een weekje even leren. Ook kan ik me goed voorstellen dat niemand zin heeft om daar veel tijd in te steken, ik heb dat zelf ook niet. Een andere optie is dat we iemand éénmalig betalen om een systeem te schrijven waar wij daarna zelfstandig mee verder kunnen, maar dat zal niet goedkoop zijn en ik denk niet dat iemand echt VEEL geld in dit project wil stoppen.

Voordelen van deze mogelijkheid:
- We zijn totaal onafhankelijk
- Een beheerder die uit de community komt zal gemotiveerder zijn om de website te maken en te onderhouden dan een ongerelateerde derde partij.

Nadelen van deze mogelijkheid:
- Mogelijkheden om de website ook daadwerkelijk te maken zijn beperkt.
- Een volledige site opzetten kan veel tijd kosten.
- Wij draaien zelf voor de volledige kosten op.

Dus zeg het maar. Wat vinden we hiervan? Ik neig zelf naar WiiDS omdat ik weet dat ze betrouwbaar zijn en het eigenlijk de enige mogelijkheid voor ons is om goedkoop een fatsoenlijke site op te richten, maar volledig onafhankelijk zijn is ook wel relaxed. Ook ben ik natuurlijk enigszins bevooroordeeld omdat ik die website zelf goed ken. En als we er gezamenlijk niet uitkomen, kunnen we natuurlijk ook nog ouderwets stemmen.

Overigens wil ik ook wel de administratieve taken zoals het aanvragen van de domeinnaam en het beheren van de financiën op me nemen. Dat hoeft verder geen probleem te zijn.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik vind onafhankelijkheid erg belangrijk, zoals ik eerder al aangaf. In principe is er geen deadline, al lijkt het me wel mooi als de site er is bij de Europese launch van Brawl. Dus als iemand daadwerkelijk bereid is om stuff te leren en een site te bouwen, heeft ie wel even de tijd. WiiDS is een site die ik alleen ken van een toernooi dat niet doorging, wat voor de meeste smashers zal gelden. Niet de beste optie dus. Aan de andere kant heb ik geen betere optie en geen tijd en zin om vanaf nul kennis een hele website + forum te bouwen. We willen wel een professioneel forum, maar niet te veel geld kwijt zijn. De Franse smashers zitten op een Frans Cubeforum waar JD admin is en er veel ruimte voor smash is. Een dergelijke samenwerking is niet zo'n slecht idee. Al met al ben ik er nog niet helemaal uit of ik met WiiDS in zee zou willen gaan dus, meer input is zeker welkom. =]
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Wat we ook doen, zijn er dan ds vier taken:

1. Er moet een site gemaakt worden (en we zullen dat toch grotendeels zelf moeten doen omdat het onze commnuity is, maar men zal ons bijv. kunnen helpen aan templates)
2. Er moet een domein naam gekozen en geregistreerd worden, en geldzaken geregeld
3. Er moet een forum komen
4. Er moet inhoud komen (spelersoverzicht, toernooiresultates etc.)

Voor het opzoeken en archiveren van toernooiresultaten bied ik mezelf alvast aan. Ik heb zelfs nog een kast vol met grote rollen papier liggen met oldschool ATM brackets. Wat betreft een spelersoverzicht is het misschien het makkelijkst om te linken naar de Nederland pagina van smashwiki of deze te integreren in de site.

En ik kan me niet voorstellen dat er tussen al die gamenerds =P niemand zit die een mooie site kan maken, maar er zijn zowenzo wel mensen die voor een tientje als hobby prachtige sites in elkaar draaien. Nadeel zoals Utto zei is dat bij elke uitbesteding van werk de zielenliefde voor smash ontbreekt.

Mijn voorstel: we kiezen een domeinnaam, registreren die zelf, betalen zelf, zetten er nu een standaard frontpage pagina op en gaan die gaandeweg uitbreiden met bv. een forum en informatie. Dan kunnen we tenminste ergens beginnen.
 

Johnnyboy

Smash Journeyman
Joined
Jul 9, 2004
Messages
211
Location
Rotterdam, the Netherlands, Europe, Earth
met behulp van PHP/MySQL of een andere taal. Ivo zei tegen mij dat hij zich daar wel in wil verdiepen, maar een forum maken in PHP vergt best veel kennis lijkt mij. Kortom; dat gaat één van ons niet in een weekje even leren
Misschien dat ik kan helpen hier.
Voor m'n opleiding ga ik me specialiseren in webtechnologie. Dit betekent dat ik bepaalde web programmeertalen moet gaan aanleren.
Het werd me aangeraden om met PHP te beginnen en dan later andere talen zoals ASP en JSP te gaan gebruiken. PHP heeft al veel weg van Java wat ik op het moment leer, dus ik heb al een voorsprong op een groot gedeelte van de mensen hier.
Ik moet de taal nu toch leren en dan kan ik ook meteen nuttig bezig zijn.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
And John saves the day!

Dat zou natuurlijk super zijn John. En we hebben nu ook nog mooi de tijd, aangezien Brawl nog lang niet uit komt in Nederland. Ik zal binnenkort een keer posten hoe ik het precies voor me zie, en dan kan je naarmate je opleiding vordert kijken of het allemaal gaat lukken. Als je net zo goed bent in webtechnologie als in sandbaggen, dan moet het zeker haalbaar zijn ^^
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Om even mijn 2 cent in te brengen.
Ik snap het probleem niet over het forum. Mensen, hou er rekening mee dat het een forum is. Hoe het eruit ziet is echt niet zo belangrijk.
Het gaat er om dat alles makkelijk te vinden is en het er overzichtelijk uit ziet. Je hoeft er echt geen speciale effecten en talen te leren om een degelijk forum op te kunnen bouwen.
Je hebt een site en je hebt een forum. De site is het aantrekkingspunt, daar zal je dus aandacht aan moeten besteden.
Een forum is minder belangrijk.
Zorg gewoon dat het er fatsoenlijk uitziet en niet goedkoop.

Tuurlijk zullen ze wel naar de talen vragen, maar het meeste kan je op het internet vinden en er zullen hoogstwaarschijnlijk verschillende faqs bestaan op het internet.
Houd er gewoon rekening mee dat het forum er gewoon verzorgd uit moet zien en dat het ontbreken van de kennis als een te groot probleem wordt gezien.

Toen ik voor de grap een site wildde bouwen, om te zien hoever ik zou kunnen komen, kon ik het ook, met 0.0% verstand van HTML.
Ditzelfde geldt voor MySQL en PHP, alleen is het wat geavanceerder.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Ik heb even een gratis forum aangemaakt waar we over de site kunnen discussieren. Dit alles in één topic werkt niet zo goed. Er zit ook een categorie bij die alleen toegankelijk is als ik je aan een bepaalde groep toevoeg, daar voeg ik dus alleen mensen aan toe die iets zinnigs hebben te zeggen (zodat we niet door pagina's aan spam hoeven te gaan). Zeg het even als je toegang wilt hebben, dan zorg ik daar voor.

Dit is de link: http://z15.invisionfree.com/SBBN

Het is trouwens niet de bedoeling dat dit de eerste stap is naar een eigen forum, dit forum is er puur om even een plek te hebben waar we uitgebreid over de website kunnen praten.
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
hahah tuurlijk , spanjaarden met aFro ?

en OJa: Faab Choco amsah ik ga jullie binnekort ook zo maken =)
 

Jarri

Smash Journeyman
Joined
Oct 21, 2007
Messages
387
Location
Belgium
Ik heb even een gratis forum aangemaakt waar we over de site kunnen discussieren. Dit alles in één topic werkt niet zo goed. Er zit ook een categorie bij die alleen toegankelijk is als ik je aan een bepaalde groep toevoeg, daar voeg ik dus alleen mensen aan toe die iets zinnigs hebben te zeggen (zodat we niet door pagina's aan spam hoeven te gaan). Zeg het even als je toegang wilt hebben, dan zorg ik daar voor.

Dit is de link: http://z15.invisionfree.com/SBBN

Het is trouwens niet de bedoeling dat dit de eerste stap is naar een eigen forum, dit forum is er puur om even een plek te hebben waar we uitgebreid over de website kunnen praten.
Vergeet niet dat er nog talloze mogelijkheden zijn met Invisionfree. Je kan een skin op het forum zetten met bijpassende buttons, er zijn mogelijkheden om FC's toe te voegen aan je profiel, een chatbox, een popularity-teller, enzovoort. Als je wat meer over Invisionfree wil weten, kan je dat altijd aan mij vragen, aangezien ik al een pak fora heb gemaakt met IF, incl. allerlei mods en skins. Hier is m'n pareltje.... http://excessiveforce.sytes.net
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
volgens mij ben ik de enige die geschokt is dat sheik confirmed is. sorry voor de mensen die dit een erg word vinden maar... KANKA SLET ik zweer je ze mag een hoop gedowngrade zijn. en ganon krijgt uber upgrade en is GOD tier :D
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
volgens mij ben ik de enige die geschokt is dat sheik confirmed is. sorry voor de mensen die dit een erg word vinden maar... KANKA SLET ik zweer je ze mag een hoop gedowngrade zijn. en ganon krijgt uber upgrade en is GOD tier :D
Zodat ie gebanned wordt? Serieus, Ganondorf is al goed genoeg.

Ik wist niet zeker hoe ze Sheik zouden implementeren, aangezien ze niet in Twilight Princess zat, maar het was al wel bevestigd dat ze een design had voor Brawl. Weet niet of ik haar echt weer ga spelen, maar ze blijft betekenis houden voor me.
 
Top Bottom