• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
JP: zie dit niet als flame of afkraken van je opmerkingen, ik wil alleen aantonen dat bijna alle aankopen e/d. weer andere lasten met zich mee brengt. Al deze punten moeten namelijk wel besproken worden en naar gekeken worden wat het beste is om te doen, kopen of huren, zelf doen of uitbesteden etc.

Nee duidelijk, zulke feedback wordt juist op prijs gesteld.
( ik zit nu in de les lol, ik kan niet uitgebreid erop in gaan.) Dus ff snel.

Over het aankoopbedrag van de TV's. We hoeven niet meteen naar de 15 TV's te gaan. Ik denk dat op dit moment we behoefte hebben aan ong 2 TV's voor de huidige toernooien als Zgetto of ATM. Maar hierover moeten de hosts zelf maar over spreken.

Ik neem aan dat ik hierbij wel goede suggesties heb ingebracht. Dit zijn suggesties voor investering op lange termijn om de smash community te verbeteren. Maar misschien dat we hier liever later over moet discussieren. Dat we ons eerst focussen met de opstart van de website/smash bros bond etc.
(ik ga verder met men les, bye :p)
 

Biscuit-Sama

Smash Journeyman
Joined
Jan 20, 2007
Messages
217
Location
Under the Stairs, Eating your Socks.
Nee mij leek hobbitzoektvrouw.nl mooier voor smash... Nee helderhosting, zoals de naam al aangeeft, is een hosting site. Hier kun je een domeinnaam aanvragen, zij kijken voor je of die naam beschikbaar is, en voor 5 euro per maand heb je vervolgens dat domein tot jouw beschikking, net zoals ik met mijn website heb.

Dan heb ik nog even een request voor iedereen :)

Mijn vriendin doet sinds vandaag mee aan een wedstrijd waar ze een vakantie kan winnen. Enige wat je moet doet is ff op haar foto stemmen met 5 sterren, zodat ze bij de uiteindelijke top 10 komt..

Opdracht was om te laten zien waarom jij aan vakantie toe bent..

Hier staat een linkje naar haar foto -------> http://fleaf.hyves.nl/blog/ en een iets uitgebreider verhaaltje :)

Alvast bedankt ^^
www.proxy.org ^^
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Ik neem aan dat ik hierbij wel goede suggesties heb ingebracht. Dit zijn suggesties voor investering op lange termijn om de smash community te verbeteren. Maar misschien dat we hier liever later over moet discussieren. Dat we ons eerst focussen met de opstart van de website/smash bros bond etc.
zeker zeker, het zijn zon beetje de belangrijkste punten waar ideeen voor moeten komen en die goed uitgewerkt moeten werden.
Verder ben ik inderdaad ook van mening dat we gewoon rustig moeten beginnen en het '1 step at a time' moeten doen.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Ik bedacht me net dat ik nog helemaal niet op het idee van de site gereageerd had O_O

Ik vind het een tof idee ^_^ Als alles lukt qua opzetten is dat al mooi, en als iedereen van Smashboards er registreerd hebben we gelijk al een mooi aantal members. Dat staat ook leuker ^_^

Ik wil best af en toe stukjes schrijven voor de website (graag zelfs) maar in ieder geval niet beheren ^_^ (Niet dat ik er van uit ging dat ik dat uberhaupt zou mogen, en ik heb hier al genoeg dingen om te doen). W00T, Rutger wordt de Nederlandse Gideon xD

Verder, waarschijnlijk zit ik over 17 dagen vanaf nu japanese Brawl te spelen. Ik zal voor de liefhebbers zo veel mogelijk dingen onthouden (eventueel notities maken), en die zet ik dan met spoilerbalken hier in de Dutch Thread. Iemand?
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
J@p is een scheldwoord ofzo O_o

En ik ga dus naar iemand toe om Brawl te spelen voor dat hele weekend. Ik had het hier kunnen doen als mn Wii niet kapot was gegaan >_<
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
kan jou wii japanse games spelen dan? :p

@ tom: tof dat je ook mee wilt helpen hieraan, zal nog wel eventjes duren voordat het echt van de grond komt denk ik hoor. Zal ook een beetje aan Rutger (Utto) liggen, maar volgens mij is hij er al best mee bezig.

oh ja, wou je nou nog eens langskomen om te smashen?
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Nee, ik had mn Wii kunnen op tijd kunnen ombouwen als ie niet kapot was gegaan. Dat is meer het geval.

Btw, ik stuur je nu een PM Exa.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Ik denk dat mensen hier een beetje te hard van stapel lopen.
Zover ik weet ligt dit allemaal bij een idee. Over tv's en geld praten zou helemaal niet ter sprake moeten zijn.
Wat ter sprake zou moeten zijn is de kwantiteit mensen die geïnteresseerd zijn en er bereid tijd in te steken.
Er kan vanalles besproken worden, maar zonder een duidelijke notitie van diegene die 100% zeker zijn over dit projekt en er 100% voor gaan, dus niet onderweg afhaken, dan pas moet men over geld gaan praten.

Nog een ander puntje dat ik wildde aankaarten.
De €0.50 voor 'de bond'. Mensen die regelmatig hierkomen weten er vanaf, maar ik betwijfel of mensen die voor 1 keertje mee willen doen, of buitenlanders zin hebben om geld te betalen voor een 'bond' waarbij ze zelf niks te maken hebben.
Je kan makkelijk mensen €0,50 laten betalen, maar dit kan ook een averechts effekt hebben, aangezien het nieuwe en buitenlandse smashers kan tegenhouden om te komen.

Zoals ik al zei, maak eerst een lijstje met mensen die definitief mee willen helpen, ga dan pas kijken wat er nodig zou zijn om dit te blijven runnen.
Ga dan kijken wie bereid is een bepaalde taak op zich te nemen en de verantwoordelijkheid op zich wilt nemen.
Als alles loopt, dan moet men pas over geld gaan praten. Zoals al iemand vermeld had, je gaat niet geld doneren in een doel, waarvan je niet eens weet hoe het uit zal pakken en nog belangrijker, of het wel uit zal pakken.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Mijn post was alleen maar op antwoord te geven op JPs ideeen en suggesties, ik heb daarna ook gezegd dat het rustig stap voor stap gedaan moet worden.

hoe dan ook kan het verder geen kwaad om alvast naar die aspecten te kijken en ideeen in de groep te gooien.

de 50 cent voor 'de bond' word gewoon van de 5 euro entree genomen die mensen betalen. zoals ik zei word dat bedrag normaal bij de prijzenpot gestopt (het restant van entree fee als de kosten eruit zijn voor de zaal etc.) deelnemers zullen hier dus verder niets van voelen/merken... nah ja... amsah misschien omdat hij niet nóg meer extra prijzengeld krijgt lol
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Nee, ik had mn Wii kunnen op tijd kunnen ombouwen als ie niet kapot was gegaan. Dat is meer het geval.

Btw, ik stuur je nu een PM Exa.
Beste Coen en Exa.. ik zal jullie keihard moeten teleurstellen T_T.
Wanneer de Japanse Brawl uitkomt zullen jullie hem niet kunnen spelen.
Momenteel werkt (tot zo ver ik heb gehoord) geen enkel Japanse Wii game op een gemodde Wii. Ze zijn nog steeds bezig met het updaten van de Mod-chip en hij is helaas nog niet zo ver om nu Japanse Wii games te spelen. Zelfs als je het spel importeert, dan zal hij niet op je Wii werken. Tot zover ik weet uit recente onderzoek. Maja ik heb nu WEER les. bye :p
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
ah... het leuke is dat dat helemaal niet waar is ;) ongeveer 2/3 van de japanse games doet het volgens de theorie... maar van wat ik heb gezien werkt ongeveer 50%

in andere woorden... de informatie die je hebt gehad/gelezen is niet waar
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Zoals Stephan en Justin al zeiden, laten we niet te hard van stapel lopen met z'n allen. We hebben nog ruim de tijd om hier goed over na te denken, dus laten we alles stapsgewijs doen. Op dit moment wil ik me eerst oriënteren op de hostingsmogelijkheden (er zijn enorm veel mogelijkheden wat dit betreft, volgens mij ook wel goedkoper dan vijf euro per maand) en het technische aspect (hoe gaan we de site maken). Als we dat voor elkaar hebben, kijken we wel weer verder.

Ik vind het gaaf dat er zoveel positieve reacties komen, maar geef mij eerst even de tijd om de twee bovenstaande dingen uit te zoeken. Ik zie sowieso een aantal van de mensen die hier gereageerd hebben Zondag bij Miguel, dus misschien komt het dan nog wel ter sprake en weten we weer wat meer. Ik ben in ieder geval wel bereid hier wat tijd in te steken, als een aantal mensen dan meehelpt met inhoudelijk advies ed (en daarvan zijn jullie zo te lezen niet vies) dan komt het helemaal goed.

Edit: Stephan, ik kom Brawl bij je spelen op de dag dat 'ie uitkomt! (en anders spelen we wel Melee)
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Exa of JP: Heeft 1 van jullie misschien enig idee hoeveel procent van de NTSC spellen tot nu toe werkt? Anders ga ik zodra mn Wii gerepareerd is/ik een nieuwe heb gelijk modden en importeren/downloaden.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het plan met de tv's lijkt me te ambitieus en inderdaad iets wat van later zorg zou zijn. We moeten ons realiseren dat onze community maar een kleine harde kern heeft en dat daar niet veel geld uit gehaald kan worden. Je **** niet eisen dat mensen die maar een paar keer langskomen flink gaan bijdragen aan zaken die buiten het toernooi vallen waar ze aan deelnemen. Natuurlijk kan een host er wel voor kiezen om wat "winst" op een centrale rekening te zetten i.p.v. het terug in de prijzenpot te stoppen.

Wat me erop brengt dat er een centrale bankrekening moet komen waarop mensen, als ze dat willen, iets kunnen storten. Van wat ik gezien heb is het hosten van een site ook weer niet zo idioot duur en daar zal het in de eerste plaats naartoe gaan. Als blijkt dat er veel geld overblijft kunnen we kijken of we daar iets mee kunnen doen voor de hele community. Geld is een kwetsbare zaak en ik stel voor dat één betrouwbaar iemand de bankrekening beheert, waarvan we weten dat hij ook nog wel een tijdje zal blijven. Deze persoon onderhoudt dan ook de hosting van de site. Hierbij zou ik wel meteen de voorwaarde willen stellen dat deze persoon niets met eventuele winst doet totdat er een vote is geweest onder op z'n MINST een panel. Beter zou zijn om een groot deel van de community te laten voten. Hoe dan ook, zelf ben ik voor Utto in deze positie, maar dat moet hij wel willen natuurlijk.

Wat betreft de website ben ik zeker bereid inhoudelijk te helpen, zolang ik er nog ben in ieder geval. Het is belangrijk dat er een actieve staf komt, aangezien er meer komt kijken bij een site dan artikelen etc. Piisuke's idee om een lijst op te stellen van mensen die mee willen werken (en eventueel wat ze willen doen) lijkt me dan ook goed. Voor nu lijkt het me inderdaad wachten tot er een goede hostingplek gevonden is voor we verdergaan. Met een plan als dit kan de community groeien in meerdere opzichten, maar dan moet het wel goed gebeuren. =]
 

Chivaro

Smash Apprentice
Joined
Aug 6, 2007
Messages
112
JP, Dat is niet waar. Japanse NiGHTS Journey of dreams werkt op PAL Wii. Kheb de Japanse gedownload en hij werkt gewoon. Ik geef wel toe dat veel japanse spellen het niet doen, maar de gene die jouw heeft vertelt dat alle Japanse spellen het niet op de PAL Wii is best wel een idioot. EN! Rumours zeggen dat de alle 1st party games om gemodde Wii werkt. :p

Nog meer Japanse spellen die werken:
Harvest moon.
Guilty Gear
Fire Emblem
Sonic & Mario olympics spel xd. Ik kan er nog meer noemen.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
PS3 is tenminste region free. Iets wat elke console moet hebben.

Exalador said:
de 50 cent voor 'de bond' word gewoon van de 5 euro entree genomen die mensen betalen. zoals ik zei word dat bedrag normaal bij de prijzenpot gestopt (het restant van entree fee als de kosten eruit zijn voor de zaal etc.) deelnemers zullen hier dus verder niets van voelen/merken... nah ja... amsah misschien omdat hij niet nóg meer extra prijzengeld krijgt lol
Oh, dat betekent dus dat Amsah nu minder geld krijgt. Goed idee =D.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Ik heb nog niet gereageerd op de site-discussie, maar dat zal ik nu ff kort doen. Ik heb et er al met rutger over gehad, dat het misschien kan via gv, net als http://www.battlefieldcommunity.nl/
Hiervan staat wel een link op gv en op die site staan link naar overige gv sites, maar verder is het gewoon een aparte site zoals je kan zien. Ik denk dat het dan op een gv server staat en ik denk dat gv ook betaalt voor het domein, dus het geldprobleem zou dan opgelost zijn. Ik had dit nog niet eerder gepost omdat ik nog niet precies weet hoe dit in z'n werk zou gaan, ik probeerde de redactie vandaag al te bellen maar kreeg voicemail. Ik laat het weten zodra ik hier meer over kan zeggen. In hoeverre we dan nog met gv te maken zouden hebben enzo, want het moet natuurlijk wel als een aparte site gezien kunnen worden.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Leuk idee, maar het probleem hier echter is dat de toekomst bij GV onzeker is. Niet om het forum te bashen, maar ik heb het forum gezien toen het niet zo leeg en inactief was.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik heb erg veel bedenkingen bij Gamevillage, om het maar zachtjes uit te drukken. Het is een commerciele onderneming dat zelfs geld eist voor forumlidmaatschap en SMS-acties doet enz, willen we daar mee geassocieerd worden? Liever wat meer betalen dan gedwongen zijn om naar hun shizzle te linken imo. Verder willen we wel meer mensen in de community, maar of we op de gemiddelde GV-n00b zitten te wachten... Klinkt misschien wat elitair allemaal, maar naast verbreding van de community, willen we ook verdieping (mensen die goed worden en niet meteen weggaan). Ik zou sowieso liever onafhankelijk zijn en als het wat wordt eventueel pas kijken naar sponsoring etc. Je krijgt niets voor niets.
 

Rici

I think I just red myself
BRoomer
Joined
Nov 23, 2005
Messages
4,670
Location
Iraq
NNID
Riciardos
Ik zou nog eerder die 5 euro per maand willen betalen dan dat er een GV link opstaat eerlijk gezegd.

Ik weet dat ik echt helemaal niet bekend sta in de NSC(Nederlandse Smash Community, oh wat ben ik toch cool met die afkorting), maar ik vind dit een prachtig idee en ik zou best die 5 euro per maand willen betalen voor de site. Verder hoef ik er ook niets voor terug. Ook zou ik willen helpen met de site voor waar dat nodig is.
 

Xun

Smash Apprentice
Joined
Sep 17, 2003
Messages
150
Location
Almere (The Netherlands)
De site is een zeer leuk idee en het hostings bedrijf wat Dave aangegeven heeft is redelijk goedkoop en betrouwbaar (als ik de ervaringen van Dave heb gehoord)

Waar je op moet letten bij een hostingsbedrijf zijn de talen die ze ondersteunen, de hoeveelheid dataverkeer wat ze toestaan (vaak staat die onder een fair use policy) en de hoeveelheid ruimte die ze beschikbaar stellen voor de website.

De talen bedoel ik mee: HTML, Javascript, PHP, MySQL, etc... Vooral PHP wordt gebruikt voor websites bouwen. HTML is wat meer basic en daardoor ook minder mogelijkheden. Met PHP kan je bijv. ook een reactie systeem maken. Zowieso is het handig om het in een vroeg stadium te bepalen welke taal ke gaat gebruiken. Als je in de toekomst functies wilt toevoegen en het blijkt niet te kunnen, mag je de hele site overzetten...

Dataverkeer is ook een belangrijke. Hiermee wordt bedoeld het aantal GB's wat je mag gebruiken. Een pagina opvragen op de server kost 30 KB bijv... Als je filmpjes wilt hosten gaat dit heel snel omhoog. Mocht je boven de limiet komen mag je flink geld betalen. (of je moet de site op dat moment offline halen.)

Hoeveel ruimte zegt al redelijk wat het is. Een forum is niet veel groter dan 50MB volgens mij en de site zelf ook niet. De rest kan je dus met opslag van plaatjes, filmpjes etc...


Ik heb een aantal vrienden die een PHP opleiding doen. Misschien dat zij nog wat hostingssites weten die een beetje goed zijn en misschien hebben ze zelfs interesse in het bouwen van het systeem. Later kunnen andere mensen het dan beheren enzo.

Over de look en feel van de site kan je misschien een wedstrijd houden onder de creatieve smashers onder ons met teveel tijd en Photoshop.. Misschien zelfs combineren?
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Leuk idee, maar het probleem hier echter is dat de toekomst bij GV onzeker is. Niet om het forum te bashen, maar ik heb het forum gezien toen het niet zo leeg en inactief was.
Ik heb erg veel bedenkingen bij Gamevillage, om het maar zachtjes uit te drukken. Het is een commerciele onderneming dat zelfs geld eist voor forumlidmaatschap en SMS-acties doet enz, willen we daar mee geassocieerd worden? Liever wat meer betalen dan gedwongen zijn om naar hun shizzle te linken imo. Verder willen we wel meer mensen in de community, maar of we op de gemiddelde GV-n00b zitten te wachten... Klinkt misschien wat elitair allemaal, maar naast verbreding van de community, willen we ook verdieping (mensen die goed worden en niet meteen weggaan). Ik zou sowieso liever onafhankelijk zijn en als het wat wordt eventueel pas kijken naar sponsoring etc. Je krijgt niets voor niets.
...
Ik zeg toch duidelijk dat het een aparte site moet worden. De enige associatie zou een link moeten zijn en dat de site op hun server staat enzo.
Dat betalen voor forumlidmaatschap moet nou eenmaal om de serverkosten eruit te halen, dat kost nogal wat. En wat die sms-acties betreft, er zijn zoveel sites die dat doen, zo gek is dat niet :/
En ''de gemiddelde gv-noob''? heb je wel es andere forums gekeken, gv valt het echt wel mee hoor. Het ssb forum van gv is op et moment redelijk rustig, maar de mensen die er komen zijn niet zo n00b als op andere site (qua posts heb ik et dan over, niet smashskills).
En ze blijven er ook lang hangen.

Ik zou nog eerder die 5 euro per maand willen betalen dan dat er een GV link opstaat eerlijk gezegd.
Jij kent GV niet eens -_-
Anders betaal jij et toch lekker in je eentje ofzo? >_>


Maar goed, ik zal eerst nog proberen contact op te nemen met de redactie, want misschien doe ik wel uitspraken die niet kloppen ofzo.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Zou wel leuk zijn als in je forumprofiel ook toernooiresultaten worden bijgehouden. (of spelersprofielen in het algemeen) En natuurlijk de bijbehorende stats.

De site van nealdt houdt ook veel toernooiresultaten bij :) http://tia.nealpro.com/
Ziet er wel ok uit maar persoonlijk vind ik hem een beetje onoverzichtelijk. Ik hou altijd wel van een balk aan de linkerkant van je scherm met een menu erin. (behalve voor een forum natuurlijk)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Jeffz0r: Je hoeft je niet meteen zo op je pik getrapt te voelen (als je die hebt), het was van zowel mij als Riciardos geen persoonlijke aanval. Ik heb er m'n bedenkingen bij om vanaf het begin afhankelijk te zijn van een dergelijk iets, zeker als de kosten voor hosting makkelijk op te brengen zijn. Daar komt bij dat bijna alles wat ik van GV en haar leden gezien heb niet al te positief was, en dan heb ik het echt niet alleen over het smashforum. Verder hebben ze vast hun redenen om al die commerciele dingen te doen, maar dat wil niet zeggen dat het goed is. Smashboards zie ik bijvoorbeeld geen lidmaatschapsgeld eisen, en het is niet alsof GV geen advertentieinkomsten heeft. En als hun toekomst, zoals Piisuke zegt, inderdaad onzeker is, wil ik daar niet mee in zee gaan.

Ivo: Tegen de tijd dat dit goed loopt spelen we waarschijnlijk Brawl al. Het is geen slecht idee om daarvoor iets dergelijks te implementeren. Probleem is alleen dat iemand het moet kunnen maken en bijhouden.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Jeffz0r: Je hoeft je niet meteen zo op je pik getrapt te voelen (als je die hebt)
flauw >_<

Ivo: Tegen de tijd dat dit goed loopt spelen we waarschijnlijk Brawl al. Het is geen slecht idee om daarvoor iets dergelijks te implementeren. Probleem is alleen dat iemand het moet kunnen maken en bijhouden.
goed plan, maar ik denk wel dat het veel werk is.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Het was te verwachten van je, Jeffrey.
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar om eerlijk te zijn is het vervelend om banners niet van jezelf op je site te hebben.
Iedereen kent de google ads op deze site wel, die je niet zou hebben als je lidmaatschap betaalt, of zoiets.
Dat, of je gebruikt Adblock Plus met Firefox en ze worden gelijk geblockt.

In ieder geval, GV heeft niet echt een goede naam, zeker de laatste tijd niet, met het geforceerd lidmaatschap betalen.
Ook is de toekomst niet zeker bij GV, zeker nu NGF weer geopend is.
Ook is GV niet echt een site die je in het buitenland kent/wilt bekend maken, aangezien alles Nederlands is. Het heeft dus echter geen zin.

Daarbij is het veel makkelijker om alles zelf te doen en je dus afhankelijk bent van je eigen doen en kunnen.
Daarbij bepaal je zelf de reclame die je op je site toestaat en wordt het niet geforceerd.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Daar komt bij dat bijna alles wat ik van GV en haar leden gezien heb niet al te positief was, en dan heb ik het echt niet alleen over het smashforum.
Als het goed is heb je met GV inhoudelijk weinig te maken, dus kzie het probleem niet. Nieuwe leden hoeven niet eens te merken dat het via GV bestaat.
Verder hebben ze vast hun redenen om al die commerciele dingen te doen, maar dat wil niet zeggen dat het goed is. Smashboards zie ik bijvoorbeeld geen lidmaatschapsgeld eisen, en het is niet alsof GV geen advertentieinkomsten heeft.
Ik zeg ook niet dat het goed is, maar als die advertentieinkomsten genoeg waren, zouden ze geen lidmaatschapsgeld vragen. Het is niet om winst te maken, als je dat soms denkt, puur om de kosten eruit te halen.
En als hun toekomst, zoals Piisuke zegt, inderdaad onzeker is, wil ik daar niet mee in zee gaan.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de toekomst van GV is niet onzeker.

Het was te verwachten van je, Jeffrey.
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar om eerlijk te zijn is het vervelend om banners niet van jezelf op je site te hebben.
Dat is denk ik niet nodig, http://www.battlefieldcommunity.nl/ heeft het namelijk ook niet, alleen dat balkje met links bovenin, maar of dat nou zo'n probleem is? :/

In ieder geval, GV heeft niet echt een goede naam, zeker de laatste tijd niet, met het geforceerd lidmaatschap betalen.
Zoals ik al zei, de populariteit van GV zelf, hoeft niet veel te maken hebben met de nieuwe site.
Ook is de toekomst niet zeker bij GV, zeker nu NGF weer geopend is.
Onzin, GV's toekomst is niet onzeker.
Ook is GV niet echt een site die je in het buitenland kent/wilt bekend maken, aangezien alles Nederlands is. Het heeft dus echter geen zin.
Sinds wanneer is dat de bedoeling? Het hele punt is juist dat we een site maken voor Nederlanderse smashers, of mis ik nu iets? o_0

Daarbij is het veel makkelijker om alles zelf te doen en je dus afhankelijk bent van je eigen doen en kunnen.
True, maar dan moet je wel iemand hebben die het kan en er zin in heeft en tijd voor heeft.
Daarbij bepaal je zelf de reclame die je op je site toestaat en wordt het niet geforceerd.
Voor zover ik weet, is dat ook geen probleem. Ook iets wat ik na zal moeten vragen bij de redactie though.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Jeffrey said:
Dat is denk ik niet nodig, http://www.battlefieldcommunity.nl/ heeft het namelijk ook niet, alleen dat balkje met links bovenin, maar of dat nou zo'n probleem is? :/
Eerder een hele balk. Sorry hoor, maar ik zie het nut er niet van in. Waarom moeten we reclame hebben van GV? Weg met die zooi.

Jeffrey said:
Zoals ik al zei, de populariteit van GV zelf, hoeft niet veel te maken hebben met de nieuwe site.
Dus je zou ook reclame maken voor Hooligans.nl en Hitler.nl, als je dan een gratis host hebt?

Jeffrey said:
Onzin, GV's toekomst is niet onzeker.
Dat zeg jij, maar enig bewijs? Als je dwingt nieuwe leden een lidmaatschap te laten betalen, dan gaat er toch wel het een en ander mis.

Jeffrey said:
Sinds wanneer is dat de bedoeling? Het hele punt is juist dat we een site maken voor Nederlanderse smashers, of mis ik nu iets? o_0
Mensen zien reclame en klikken er op. Wat denk je dat beter staat? Reclame van GV, of reclame van Nintendo? Je mist hier dus inderdaad iets. De bedoeling van reclame maken is om de mensen te informeren over site/bedrijf/actie/etc.

Jeffrey said:
True, maar dan moet je wel iemand hebben die het kan en er zin in heeft en tijd voor heeft.
Je moet nog steeds alles zelf doen, ookal zou je via GV gaan. Ik had het over hosten, niet over het bouwen.

Jeffrey said:
Voor zover ik weet, is dat ook geen probleem. Ook iets wat ik na zal moeten vragen bij de redactie though.
Tuurlijk moet je een link op je site zetten van diegene die jouw sponsort. Met al de keuzes van bedrijven in de wereld die je zou kunnen kiezen en jij komt met GV. Sorry hoor, maar echt verder kijken dan je neus lang is doe je niet.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Ik zeg ook niet dat het persé via gv moet ofzo, ik doe slechts een suggestie. Het is qua hosting en kosten gewoon een makkelijke oplossing, maar als we besluiten het niet via gv te doen, hoor je me ook niet klagen hoor =/
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ik stel voor dat we helemaal geen reclame plaatsen op onze site, alleen links naar sites die we zelf belangrijk vinden. Als we met meerdere personen die kosten betalen hoeven we geen irritante pop ups, ads en balkjes om een paar euro uit te sparen.

Hebben we wel genoeg bandwith met zo'n 5 euro per maand server? Ik verwacht toch wel aanzienelijk meer bezoekers dan dave's site :p.

Opslagruimte lijkt me verder niet zo'n groot probleem, filmpjes moeten we gewoon niet op de server zelf uploaden maar youtube of iets ander voor gebruiken. Verder bestaat een site alleen uit tekst, foto's en plaatjes.

Het is geen slecht idee om daarvoor iets dergelijks te implementeren. Probleem is alleen dat iemand het moet kunnen maken en bijhouden.
Maken hoort bij het opbouwen voor de site, alhoewel dit wel vrij lastig is.

Bijhouden zou alleen maar het invoeren van toernooiresultaten/brackets moeten zijn, alleen de eerste keer heel veel resultaten invoeren duurt ff, daarna is het een kwestie van afhandelen als er een toernooi is geweest en niet laten ophopen tot 4 toernooien later ;)

En nog even over een forum aan de site vast. Veel fora die je ziet zijn gewoon van die standaardfora. Kan je zoiets kopen of is het gratis? Natuurlijk kan je zelf ook zoiets bouwen maar dat is echt veel werk, en die standaard fora werken over het algemeen prima.
Onderaan smashboards staat bijv. "Powered by vBulletin® Version 3.6.8" Dit heeft er toch mee te maken?
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
*ff een random happy post ertussen door*
Kijk is wat ik in de spits van 8 januari vond :"D


"Hoe dan ook, naast een fantastische partygame zal ook deze Smash Brother weer fanatiekelingen voortbrengen die wereldwijd internationale toernooien op hun naam schrijven."

Geweldig :"D.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
en voor nog meer blijheid:

eindelijk weer een nieuwe char confirmed!!! ^^
Niet een char waar ik op zat te wachten ofzo, keb namelijk nooit pikmin gespeeld, maar olimar is zojuist confirmed en ik ben blij met deze nieuwe character :) lijkt vrij moeilijk speelbaar te zijn aangezien hij zn pikmin nodig heeft voor smash attacks en zo.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Ik stel voor dat we helemaal geen reclame plaatsen op onze site, alleen links naar sites die we zelf belangrijk vinden. Als we met meerdere personen die kosten betalen hoeven we geen irritante pop ups, ads en balkjes om een paar euro uit te sparen.
Helemaal mee eens.

En nog even over een forum aan de site vast. Veel fora die je ziet zijn gewoon van die standaardfora. Kan je zoiets kopen of is het gratis? Natuurlijk kan je zelf ook zoiets bouwen maar dat is echt veel werk, en die standaard fora werken over het algemeen prima.
Onderaan smashboards staat bijv. "Powered by vBulletin® Version 3.6.8" Dit heeft er toch mee te maken?
Er zijn een aantal sites die je een standaard forum aanbieden met vrij weinig mogelijkheden.
Er zijn echter ook sites die je meer mogelijkheden geven, zoals vBulletin en Invision.
Je moet hier waarschijnlijk wel je forum uploaden op een server, of in ieder geval zorgen dat de site kan communiceren met het forum. Ik ben zelf niet zo heel goed in fora, heb er een klein beetje verstand van.

*ff een random happy post ertussen door*
Kijk is wat ik in de spits van 8 januari vond :"D
"Hoe dan ook, naast een fantastische partygame zal ook deze Smash Brother weer fanatiekelingen voortbrengen die wereldwijd internationale toernooien op hun naam schrijven."

Geweldig :"D.
Wie leest er nou de spits >_<. Metro >>>> Spits

en voor nog meer blijheid:

eindelijk weer een nieuwe char confirmed!!! ^^
Niet een char waar ik op zat te wachten ofzo, keb namelijk nooit pikmin gespeeld, maar olimar is zojuist confirmed en ik ben blij met deze nieuwe character :) lijkt vrij moeilijk speelbaar te zijn aangezien hij zn pikmin nodig heeft voor smash attacks en zo.
Weer een kansloze character. In plaats van Pikmin kunnen ze veel beter Megaman confirmen.
Iedereen die Geno zegt, je bent een kneus. Megaman for Brawl!
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
ja heb het stukje ook zien staan. moest wel ff glimlachen in de trein :)
"begin 2008" hmz.. kan je Q2 nog echt begin van het jaar noemen of weten ze iets wat wij niet weten. lijkt me sterk voor wat dagelijks nieuws journalistjes.

ook grappig dat de maker van dit filmpje wel een voorspelling juist had en nog op de goede plaats ook.
http://nl.youtube.com/watch?v=mgb3tBZrREs

het is overigens nep volgens de maker zelf
 

Jarri

Smash Journeyman
Joined
Oct 21, 2007
Messages
387
Location
Belgium
Voor zover ik weet, is vBulletin te betalen. Gratis hostings zijn Invisionfree (http://www.invisionfree.com), ZetaBoards (opvolger Invisionfree), Invision Power Board (ipb.com ?), Simple Machines Forums (SMF), phpBB2 en phpBB3 (eigen server nodig, maar er bestaan ad-free servers voor clans, bvb http://www.ultimateclanhost.com), etc. Er zijn er nog een paar, maar je moet er wel voor zorgen dat ze gebruiksvriendelijk blijven en er genoeg skins/mods/etc. voor zijn.

Persoonlijk raad ik Invisionfree in. Gratis, talloze mods en skins, en nog zoveel meer. Enkel een balk met reclame, maar die kan je simpel wegwerken met Firefox. http://excessiveforce.sytes.net is een resultaat van mijn werk met Invisionfree. Moest je ook zo'n subdomain willen, http://www.no-ip.com kan daar voor zorgen. Oogt mooi, geen reclame en ook niets zoals .tk of .co.nr waarbij constant pop-ups zijn of je reclame moet maken voor de site van de hosting.
 
Top Bottom