• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

yuki

Smash Apprentice
Joined
Jun 9, 2007
Messages
195
Location
Rotterdam, The Netherlands
NOOIT!! en wie is Jorrin?:p

Yuki! Ik ken jou ook (nog) niet (denk ik o.o)
Add men msn XP.

EXa!! Chillen when en waar? =o
Kben momenteel cancer ziek =(.
Je msn staat niet in je public profile ^^''.
en ook: Beterschap.
Het hangt natuurlijk af van brawl hoeveel Melee nog gespeeld wordt maar ik zal het in ieder geval nog wel spelen
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Een website voor Super Smash Bros. in Nederland?

Een aantal mensen heeft mij al gevraagd om het overzicht dat ik bijgehouden heb van toernooien, dus om die reden (en op verzoek van Jeffz0r) heb ik het bestand geupload. Ik heb ook een bestand met daarin alle resultaten van alle toernooien (voor zover bekend); een veertig pagina's lang Word document.

Op deze pagina kun je de bestanden downloaden.

In het verlengde hiervan het volgende. Het lijkt mij goed om, voordat Brawl in Nederland uitkomt, een Nederlandse website te maken over competitief smashen. Ik denk dat wij als community nu moeilijk vindbaar zijn voor leken (getuige het feit dat er nog steeds zat mensen op het internet ronddwalen die denken de beste smasher van Nederland te zijn, maar geen idee hebben dat er toernooien worden gehouden). Met een eigen website kunnen we de community toegankelijker maken. Veel andere Europese landen hebben ook een eigen forum (bv Zweden, Frankrijk, Noorwegen, Italie) en daar zitten ook veel smashers die niet op SmashBoards zitten.

Op deze website zouden dan dingen kunnen staan als een overzicht van toernooien, de results daarvan, profielen van spelers en een forum. Natuurlijk hoeven we SmashBoards niet volledig te verlaten, maar het is best jammer dat als je nu 'smash bros toernooi nederland' intypt op Google, je SmashBoards in de verste verte niet tegenkomt.

Ik wil ook dat deze site een eigen domeinnaam krijgt (een geregistreerde .nl domeinnaam dus). Ik ben wel bereid om voor de kosten op te draaien, dat is toch niet zoveel. Desnoods haalt Stephan bij ZEST maar een keer 50 cent per persoon uit de pot om het geheel te financieren of zo, ik denk niet dat iemand daar veel problemen mee heeft. Ik heb alleen nog niet nagedacht over een naam. Frankrijk heeft zijn eigen 'Smash Bros Bond' genaamd SSBUP, misschien kunnen wij ook zoiets doen (Bijvoorbeeld SSBBNL: Super Smash Bros. Bond Nederland). Iemand suggesties?

Als je je afvraagt 'wie gaat die website maken?' dan stel je een goede vraag, want ik weet zelf niet veel van webdesign (getuige het geweldige design van de bovenstaande pagina en de PC Chris website). Ik heb mijn HTML kennis ook al in jaren niet meer bijgehouden, terwijl ik wel graag een mooi systeem wil met PHP functies (wat ik sowieso niet kan). Misschien kan ik iemand strikken bij WiiDS. Als er hier iemand zit met verborgen webdesign talenten en zin heeft om eraan mee te werken, vind ik dat uiteraard ook prima (behoudens dat ik weet wie je bent).

Tenslotte zou het natuurlijk kunnen dat Brawl flopt en dat de community uit elkaar valt, of dat de website zelf gewoon geen succes wordt. In dat geval kan ik de website binnen een jaar evengoed weer opheffen, maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

Jullie gedachten hierover?
 

yuki

Smash Apprentice
Joined
Jun 9, 2007
Messages
195
Location
Rotterdam, The Netherlands
Het idee is goed maar de uitwerking kost erg veel werk.
Het is sowieso een goed initiatief om de nederlandse smash community toegankelijker te maken.
SSBBNL lijkt me een goede naam maar wel heel lang misschien is iets als SBNL(smash bond nederland) iets beter?

Ik heb mijn nieuwe cube^^
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ik zal wel proberen te helpen, wil eventueel ook meebetalen voor een site etc.

SBNL (smash bond nederland) is een goede naam, ik stem voor.

websites bouwen kan ik niet maar ik wil me er wel in verdiepen enzo, heb wel genoeg ideeen daarvoor :p
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Mad props voor Utto @ het bewaren van al die toernooi resultaten. Gewoonweg geweldig werk. Leuke read =)
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Ter aanvulling: Volgens mij was er de dag voor ZEST2 ook een ZEST Home? Die moet er nog bij.

Oh en hier de results van GV Party1, 28-12-'05. Gelukkig had ik em nog liggen XD
1. Nihonjin
2. Kirby Squad
3. Thomaz
4. Jeffrey
5. -=Red Fighter=-
5. Koeskie
7. TigerClaw
7. Yami Avatar
9. Jeroen Siep
9. Mc Lanky
9. Hage
9. Acradavos
13. BioHazard
13. Joost de Wild
13. Lameboy
13. Bahamut
17. Eyob
17. Bluehawk
17. Alexander Slot


En bij de KOBST teamresults, moet je bij 2 teams nog erachter tussen haakjes zetten wie et zijn:
1. Kapitein Koek (Capt. Mccloud & Biscuit)
2. Failzor of the Ring (Ivootjes & Jeffz0r)


En dat Lawrencelot toernooi 16-06-'07 heette KTMT en er was naast singles en doubles ook nog low tier:
1: Adam
2: Timmy
3: Shadow
(zelfde top3 als bij singles dus)

... Hmmm, er zijn trouwens best veel toernooien waarvan alleen singles results er staan, is hier een reden voor?
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Erg goed initiatief, het zou geweldig zijn om een site te hebben met resultaten, artikelen etc over smash en onze eigen community, in het Nederlands. Een eigen forum zou ook prettig zijn, in plaats van dit duistere hoekje van Smashboards. Count me in voor inhoudelijke hulp, donaties etc. Websites bouwen zou ik aan iemand anders overlaten though. =p

Naam voor de site... HIGHH

http://youtube.com/watch?v=dtsfuF6KLIY
http://youtube.com/watch?v=eOrLGX7Gj-U
 

Var Parasite

Smash Apprentice
Joined
Nov 24, 2006
Messages
174
Location
Netherlands, Noord-Brabant, Hilvarenbeek.
Ok, gewoon voor het geval iemand de hint nog niet heeft gehad. Ik ben sociaal niet in orde, ik begrijp dingen anders dan anderen en heb geen idee wat er aan de hand is in de buitenwereld. En ik ben heel slecht in smash, maar dat terzijde.
Onder wat zou ik die filmpjes die Marc net inzond moeten indelen?
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
Hahahahaha, ik moet zo fakking hard lachen om dit hahahahaha.
Die comments zijn ook zo prachtig bij dat eerste filmpjes, zelfs fakkin hakenkruizen. Dat 2e filmpje wat een teringherrie hahaha.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Danke Utto voor het bijhouden van alle resultaten.

Was leuk om even oude resultaten te bekijken.

Team Emolution ftw =P. Uiteraard ook Team Piimaz =D.
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Tenslotte zou het natuurlijk kunnen dat Brawl flopt en dat de community uit elkaar valt, of dat de website zelf gewoon geen succes wordt. In dat geval kan ik de website binnen een jaar evengoed weer opheffen, maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

Jullie gedachten hierover?

Heer Utto, dit is een geweldig idee.

Dat het geen succes zou kunnen worden is altijd een mogelijkheid, maar het kan ons alleen maar veel goeds doen en we hebben weinig te verliezen. Buiten dat denk ik, naar de community kijkend, dat deze idee een grote kans van slagen heeft. Ikzelf beschouw de smashcommunity inmiddels meer als een vriendengroepje, dan een groep mensen die niks van elkaar te maken willen hebben en alleen maar voor het spel komen.
Dus met de huidige lol en vriendschap ben ik ervan verzekerd dat we een idee als deze gezamenlijk kunnen uitwerken.

+ punten die we hiermee kunnen verwachten:
- De Nederlandse smash community wordt op grote vlaktes erkent, zowel nationaal als
internationaal.
- Geleidelijk wordt zo alles serieuzer genomen, alles is beter en overzichtelijker
georganiseerd.
- De forum leidt tot een hechtere community.
- De website geeft ons geweldige kansen tot promotie. Met een betere naamsbekendheid
wordt de smashcommunity ook toegankelijker.

- Als alles goed verloopt kunnen we misschien wel aandacht trekken van sponsors etc.
Aldus vele groeimogelijkheden.

Dus hierbij vote ik: YES Lets do it~! Ik wil me hiervoor al te graag inzetten en ben bereid om te helpen tot de uitwerking hiervan.

Maar.. als we zoiets van start willen brengen.. dan kan dat alleen wanneer HEEL de huidige smashcommunity ermee instemt/ serieus meewerkt/ zich er goed voor inzet/en op verschillende manieren het idee steunt.

Ik verwacht dat het als volgt zal gaan: Eerst wordt er gekeken naar de meningen en suggesties in de community , vervolgens kan er een 'Ja we gaan dit doen/Nee, dit gaat het helaas niet worden' antwoord uit komen. Als laatste moet er een goede organisatie/directie worden opgesteld.

(dit verdient een eigen topic imo. :p)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
JP: Ik kan je nu al vertellen dat niet de hele community zich ervoor in zal zetten en er zijn altijd mensen die afhaken om wat voor reden dan ook. Maar in feite heb je alleen een harde kerngroep nodig die de boel bijhoudt.

Wat hebben we nodig?
-een domein
(we moeten kijken hoeveel dat kost en wie de account neemt, Utto? we kunnen de kosten met een groep delen)
-een website met forum
(iemand moet hem bouwen, kan Dave misschien zoiets?)
-beheerders, schrijvers etc
(er moet een forum beheerd worden en er moeten artikelen komen, regelmatige updates iig)
-artikelen
(rulesets? onze geschiedenis? spelersprofielen? onze eigen smashwiki?)
 

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
Smashboards of *random site*, wat maakt het ook uit. Als utto artikelen begint te schrijven ervoor dan kom ik er zeker :) utto ftw.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
In het verlengde hiervan het volgende. Het lijkt mij goed om, voordat Brawl in Nederland uitkomt, een Nederlandse website te maken over competitief smashen. Ik denk dat wij als community nu moeilijk vindbaar zijn voor leken (getuige het feit dat er nog steeds zat mensen op het internet ronddwalen die denken de beste smasher van Nederland te zijn, maar geen idee hebben dat er toernooien worden gehouden). Met een eigen website kunnen we de community toegankelijker maken. Veel andere Europese landen hebben ook een eigen forum (bv Zweden, Frankrijk, Noorwegen, Italie) en daar zitten ook veel smashers die niet op SmashBoards zitten.

Jullie gedachten hierover?

Ik vind het echt een heel strak plan. 50 ct inhouden bij een toernooi of iets dergelijks om de kosten gezamenlijk te maken vind ik verder ook een goed plan, zo voelt niemand er echt iets van in zijn portomonee... Als andere mensen hier weinig voor voelen dan ben ik best bereid om een deel voor de domeinnaam bij te leggen voor je Rutger.

Hebben we om zon bond te 'runnen' nog een officiele licensie of iets dergelijks nodig en moet hiervoor iets met nintendo besproken worden?

Hoe zien mensen de layout van de site?

hoe dan ook ben ik meer dan bereid om mee te werken aan dit initiatief :)

nu over het resultaten logboek ding van rutger:

JST3

1. Ivo
2. MrSilver
3. Piisuke
4. Mischa
5. Exalador
5. GlobalThrill
7. Robert
7. LPU !!!!!!!!!!!!!!!!!!1!11!!!11!

hoe oldskool
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
Ik ben helemaal voor dit plan. Vooral een eigen forum: toen ik nog noob was heb ik zelf een keer een forum gemaakt voor nederlandse smashers, omdat ik vond dat 1 topic op smashboards een beetje karig was. Het forum bestaat nog, is wel hartstikke dood, maar er zijn wel verscheidene mensen uit deze thread lid (ook al hebben ze nooit gepost). Volgens mij is zelfs Amsah lid. Het forum is vooral gebruikt door mij en mn vrienden, en er staat veel onzin op, maar als ik het een beetje opknap zouden we het nog wel kunnen gebruiken. Enige nadeel is dat het geen php ondersteunt, alleen een beetje javascript en CSS volgens mij. We kunnen beter gewoon een nieuw forum maken denk ik, maar als je t wil bekijken is het adres http://ssbm.forumup.nl
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
ik zal trouwens ook nog ff kijken of ik de results van de zesthome vlak voor zest2 nog heb

EDIT:

Mischa Toernooi

1. Utto zomg utto pownz0rzzz
2. Mischa
3. Exalador <-- l33t
4. Justin
5. Metalazo

:p

EDIT2:
results van de eerste zest<home>, vlak voor zest 2

ZEST<home>

results:

1 Adam
2 Zgetto
3 Savior
4 Uchiha JP

datum weet ik niet precies meer, zal eind maart/begin april geweest zijn
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Volgens mij missen we dan ene toernooi nog op die lijst, dat toernooi van die vage site.
Wat trouwens ook belachelijk slecht geregeld was, hahaha.

Ik was vierde, BF was derde en ik weet niet meer wie tweede en eerste waren. Dave en Ivo, dacht ik.
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
owjah van de game dagen ofzo in Utrecht.. Finale met 3 man ffa spelen XD

Wat hebben we nodig?
-een domein Ik heb mijn site bij Helderhosting, de prijs valt reuze mee, en de hoeveelheid gig enz enz is ook erg goed. www.helderhosting.nl

-een website met forum
(iemand moet hem bouwen, kan Dave misschien zoiets?) Ik kan html, maar daar moet je niet al te veel van verwachten. dit www.shizuka.nl kan ik maken maar een forum durf ik niet aan te beginnen. Op grafisch gebied kan ik natuurlijk wel helpen.

-beheerders, schrijvers etc
Rutger.. Duidelijk. Onze schrijver bij uitstek

-artikelen
(rulesets? onze geschiedenis? spelersprofielen? onze eigen smashwiki?)
Hier ook weer Rutger, en Marc. En anders mensen met te veel vrije tijd :p
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Probleem is dat html dus wel snel te leren is alleen dat utto ook profielen etc die zich automatisch aanpassen en daarvoor moet je php ofzo kennen. En dat kan volgens mij niemand hier :p

Schrijven wil ik ook wel doen net als updaten en forum beheren etc.

helderhosting.nl vind ik niet zo'n mooie naam voor een smashsite -_-
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Goed idee utto. Kben er helemaal voor. Khad vroeger het idee al zo iets voor atm als crew te doen maar is er nooit van gekomen khad wel al schetsen voor de layout gemaakt enzo.

Lijkt mij ook een goede kans om een overzichtelijke update pagina te maken met aankomende toernooien enzo. Als mensen zien dat ze zijn en wanneer in een oogwenk dan zijn ze er ook sneller in geinteresseerd.

Verder zijn de meest belangrijke punten al genoemd denk ik.
De site zelf kan je zo ingewikkeld maken als je zelf denkt I guess maar ik denk dat we maar voor een vrij basis site moeten gaan voor het begin. Ik ben altijd voor een menu onder de banner dat is lekker overzichtelijk, maar daar moeten we het maar een keer uitgebreid over hebben.

Verder lijkt me het nie zo slim dat maar 1 zich er na het samenstellen van de site er nog mee bezig is dus lijkt me een slim idee om daar een groepje van ( noem maar hoeveel) verantwoordelijk voor te maken.

Met betrekking tot PHP. De meeste sites die een domein leveren zorgen voor het grootste php gebeuren. Je bent vooral mappen aan het maken en de pagina's aan het uloaden enzo. Auutomatische updates( wat voor bedoel je) zijn java script codes die hebben verder niets met php te maken. Of je moet het via actionscript en flash gaan doen maar dat wordt helemaal ingewikkeld.

Ik raad aan om dreamweaver te gebruiken om de site te bouwen. Je kan vrij makkelijk een simpele site daar in maken en aanpassen en als de art aardig is dan ziet ie er toch goed uit.

Zelf heb ik hier geen tijd voor dus laat ik het liever aan dave over op grafisch gebied en shadow deed ook een grafische opleiding geloof dus maybe kan hij ook wat doen. Ik wil wel helpen in de toekomst als ik er wel tijd voor heb maar ik zie dat niet snel gebeuren.
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
helderhosting.nl vind ik niet zo'n mooie naam voor een smashsite -_-
Nee mij leek hobbitzoektvrouw.nl mooier voor smash... Nee helderhosting, zoals de naam al aangeeft, is een hosting site. Hier kun je een domeinnaam aanvragen, zij kijken voor je of die naam beschikbaar is, en voor 5 euro per maand heb je vervolgens dat domein tot jouw beschikking, net zoals ik met mijn website heb.

Dan heb ik nog even een request voor iedereen :)

Mijn vriendin doet sinds vandaag mee aan een wedstrijd waar ze een vakantie kan winnen. Enige wat je moet doet is ff op haar foto stemmen met 5 sterren, zodat ze bij de uiteindelijke top 10 komt..

Opdracht was om te laten zien waarom jij aan vakantie toe bent..

Hier staat een linkje naar haar foto -------> http://fleaf.hyves.nl/blog/ en een iets uitgebreider verhaaltje :)

Alvast bedankt ^^
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
gedaan... kost je wel 5 euro :p een euro per ster

godverdomme ben nu helemaal happy door deze hele site discussie lol... weet niet waarom.. maja, ik vind het echt een vet idee dat uitwerking verdiend... zoals rutger al zei: falen we? lekker boeieee hebbe we het iig geprobeerd!

LETS DO THISSSSSSSSSS
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Ah, dit gaat al mooi de goede kant op ^_^.

Ik vind het echt een heel strak plan. 50 ct inhouden bij een toernooi of iets dergelijks om de kosten gezamenlijk te maken vind ik verder ook een goed plan, zo voelt niemand er echt iets van in zijn portomonee... Als andere mensen hier weinig voor voelen dan ben ik best bereid om een deel voor de domeinnaam bij te leggen voor je Rutger.
Hmm.. 1 toernooi = ong 20 man x 50 cent = 10 euro

Wat de website betreft, 5 euro per maand.. dat is dan 60 euro per jaar.

*suggesties* (kwam gewoon spontaan bij me op, kheb er verder niet echt inhoudelijk over nagedacht en waarschijnlijk wordt het ook keihard afgekraakt. Maja suggesties geven kan nooit kwaad :p )

Om op Exalador verder te gaan, over de kosten gezamenlijk te verdelen,kunnen we misschien iets doen dat we 1 keer gewoon geen prijsgeld uitreiken en al het geld in onze smash bros bond fonds stoppen. Hieruit halen we in 1 keer 60 euro voor de website en vervolgens kunnen ook bijvoorbeeld investeren in meerdere goedkope TV's. Dit kan veel helpen bij het organiseren van toernooien. Misschien stimuleert het wel mensen, dat het dan makkelijker is een toernooi te organiseren.
(Als ik het goed heb gelezen, had Zgetto gezegd dat hij een tijdje geen toernooien had georganiseerd door gebrek aan TV's)

De TV's moeten dan op een centrale plaats bewaard worden. Of bij mensen die monthlies houden, bijv zgetto~. Of bij iemand in onze community die zeer mobiel is, die een eigen auto/busje heeft om de TV's te vervoeren.

We kunnen ook bijv investeren in opnameapparatuur. Tot nu toe heeft alleen Ryuker echte goede opname apparatuur en is de community dan ook zeer afhankelijk op Joeri op zijn aanwezigheid voor de vids. Buitendat wordt Joeri zelf ook belast door zijn verantwoordelijkheid als camera man. We hebben ook wel gemerkt dat maar een bepaald aantal matches opgenome kunnen worden. Stel dat er meerdere geweldige spelers/matches aan de gang is etc. Dus.. ik denk dat het wel handig is om een 2e opnamethingy te hebben.

(Het is nu 6 uur s'ochtends, ik kan niet slapen, en ik post dit totaal ondoordacht en bagger geformuleerd, maar ik hoor het wel :"D)





@ Dave, I owe you one. :"D Die van mij was de vorige keer eerste geworden ^^. Ze mocht voor 500 euro gratis winkelen (+ ik kreeg een kleine beloning van haar :"P)

Dus hierbij krijgt jouw vriendin mooi 5 sterren van mij. Succes~ (Y)
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Ah, dit gaat al mooi de goede kant op ^_^.



Hmm.. 1 toernooi = ong 20 man x 50 cent = 10 euro

Wat de website betreft, 5 euro per maand.. dat is dan 60 euro per jaar.

Om op Exalador verder te gaan, over de kosten gezamenlijk te verdelen,kunnen we misschien iets doen dat we 1 keer gewoon geen prijsgeld uitreiken en al het geld in onze smash bros bond fonds stoppen. Hieruit halen we in 1 keer 60 euro voor de website en vervolgens kunnen ook bijvoorbeeld investeren in meerdere goedkope TV's. Dit kan veel helpen bij het organiseren van toernooien. Misschien stimuleert het wel mensen, dat het dan makkelijker is een toernooi te organiseren.
(Als ik het goed heb gelezen, had Zgetto gezegd dat hij een tijdje geen toernooien had georganiseerd door gebrek aan TV's)

De TV's moeten dan op een centrale plaats bewaard worden. Of bij mensen die monthlies houden, bijv zgetto~. Of bij iemand in onze community die zeer mobiel is, die een eigen auto/busje heeft om de TV's te vervoeren.

We kunnen ook bijv investeren in opnameapparatuur. Tot nu toe heeft alleen Ryuker echte goede opname apparatuur en is de community dan ook zeer afhankelijk op Joeri op zijn aanwezigheid voor de vids. Buitendat wordt Joeri zelf ook belast door zijn verantwoordelijkheid als camera man. We hebben ook wel gemerkt dat maar een bepaald aantal matches opgenome kunnen worden. Stel dat er meerdere geweldige spelers/matches aan de gang is etc. Dus.. ik denk dat het wel handig is om een 2e opnamethingy te hebben.
okok dan begin ik wel met 'afkraken' :p

'first off: het plan van de 50 cent is vanuit het oogpunt van de grotere toernooien zoals ZEST/JST enzo. dan kan je uitgaan van zeker 50 man en heb je dus al 25 euro = bijna de helft van de jaarlijkse kosten voor de site. Verder heb ik er ook een beetje over nagedacht en zat ik er aan te denken om dit wellicht te doen:

Bij ZEST1 en 2 had ik in principe alleen zaalhuur kosten. Als je uitging van de entree prijs van 5 euro, bleef er een redelijk bedrag over na het betalen van de zaal. op zest1 en 2 is dit bedrag toegevoegd aan de prijzenpot, op zest3 is dit (+ een klein deel van het prijzengeld) gebruikt voor de TV huur. Als deze kosten er dus niet zijn kan het deel dat overblijft van de entree naar de smashbond gaan (dit bedrag was bij zest 1 en 2 beide keren ongever 70-75 euro, wat de site zou kunnen betalen). Om dit te realiseren moet er dus wel een oplossing zijn voor de TVs.

Wat door gaat naar het volgende punt:
JP, je had het erover om wellicht wat TVs aan te schaffen, vrij om te gebruiken voor alle mensen die bereid zijn om een toernooi te hosten. Dit is een goed plan, maar brengt ook de nodige lasten met zich mee.

1. Het aankoopbedrag voor een stel TVs moet er zijn. Je kan hierbij zeker uitgaan van (minimaal) 15 TVs. Nou zijn de goede ouwe beeldbuis TVs niet zo duur meer en heb je bij bijv. Correct in rotterdam een 'koopjeskelder' waar vrijwel alle beeldbuis TVs vrij goedkoop weg gaan (een goed formaat TV voor 70 tot 100 euro). ga even uit van het ergste geval en je hebt toch makkelijk een aankoop bedrag van €1500!

2. Opslag: Het bezitten van deze TVs zorgt als gevolg weer voor de nodige opslagruimte. Ik denk niet dat iemand de ruimte heeft om dit zomaar op te kunnen slaan, en als ze deze ruimte wel hebben dat ze deze willen opofferen aan opslag voor TVs. Hier zal dus iets van een CityBox oid aan te pas moeten komen wat ook weer kosten mee brengt.

3. Vervoer: Het vervoeren van de TVs is ook weer nodig als je deze in eigen beheer hebt en wilt gebruiken voor meerdere toernooien. In een personen auto kan je niet zo heel veel kwijt, in een stationwagon al wat meer, maar ook dan zijn er meerdere ritjes nodig om alles naar de plaats van bestemming te krijgen. Hier heb je dus een busje voor nodig. Een bus kopen gaat wel heel ver, vooral bij het starten van zon bond als het nog wel heel onzeker is of het uberhaupt gaat slagen. Een busje huren per toernooi moet je dan aan denken, wat ook niet goedkoop is. Voor zover ik weet heeft niemand een eigen busje om dit te doen. En ook hier weer: heeft iemand die wel, dan moet die persoon ook nog eens bereid zijn om ieder toernooi de TVs te gaan vervoeren.

De opname apparatuur:
Dit is ook al kort voorbij gekomen in de pre-ZEST3 discussion destijds en werd beschouwt als een goed plan, en sommige mensen waren ook bereid om hier wat geld in te steken. Ik ben dus ook van mening dat we dit nog eens goed moeten bespreken.
-------------------------

Dus wat kunnen we doen aan deze kosten?
Nah ja, zoals al gebleken uit de vorige posts zijn een aantal mensen bereid om voor een paar dingen wel wat geld te investeren, bijv de site. Maar de wat grotere bedragen zoals 1500 euro voor het in eigen beheer hebben van een aantal TVs lijkt me ver gaan, ook als je kijkt naar de hiervoor genoemde lasten die het met zich mee brengt.

Sponsors/subsidies?
Sponsors zijn altijd goed voor dit soort initiatieven. Voor de TVs kunnen we bijvoorbeeld contact proberen op te nemen met sony/philips/LG etc etc noem het maar op, om een aantal TVs gesponsord te krijgen in ruil voor reclame op wat voor manier dan ook (een bannertje op ieder toernooi, de naam erbij bij advertenties van smash toernooien op wat voor manier dan ook etc.

subsidies: ik heb geen idee of je voor zon initiatief als een smashbond/ het verzorgen van toernooien voor nederland/europa zonder winstoogmerk (tot op heden is het iig voor zover ik weet allemaal vrijwilligers werk geweest), maar misschien verdiend dit ook de moeite om dit uit te zoeken.

Deze post wordt nu wel heel erg lang dus ik hou het hier ff bij.

JP: zie dit niet als flame of afkraken van je opmerkingen, ik wil alleen aantonen dat bijna alle aankopen e/d. weer andere lasten met zich mee brengt. Al deze punten moeten namelijk wel besproken worden en naar gekeken worden wat het beste is om te doen, kopen of huren, zelf doen of uitbesteden etc.
 
Top Bottom