• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het is SSBM only. Er worden geen andere spellen gespeeld. De regels ed zijn hetzelfde als alle andere SSBM toernooien tegenwoordig, dus maak je geen zorgen dat je ineens free for all moet spelen of zo.
Oh, right, ik was vergeten dat het een website was. Bedankt.
 

Dark HUmar

Smash Rookie
Joined
Jun 23, 2007
Messages
12
Location
Amsterdam
Vandaag een Zelda nummer op de SSBB website. Ik vraag mij 2 dingen af. Ik speel vaak met fox maar soms ook wel eens met Yoshi ze hebben een nummer van yoshi betekent dit dat yoshi weer terug komt ? En worden er op de E3 nog meer nieuwe Characters bekent gemaakt ?
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Je **** er vrij zeker van zijn dat characters zoals Yoshi terugkomen, zeker als ze een eigen stage hebben. Het zou leuk zijn als er op de E3 nog een trailer komt, verder zullen nieuwe characters etc. wel via de site bekend gemaakt worden (zoals Zelda).
 

Dark HUmar

Smash Rookie
Joined
Jun 23, 2007
Messages
12
Location
Amsterdam
Ik kijk 2 keer per dag op de SSBB website het is bijna een obsessie :D Ik verwacht zelf ook erg veel van de Online mode. Op toernooien leer je meer denk ik meer. Ik denk dat de Online mode ook erg goed is om in vorm te blijven. Welke speler mij erg cool lijkt is Pit.
 

Dark HUmar

Smash Rookie
Joined
Jun 23, 2007
Messages
12
Location
Amsterdam
Ik zag net een video van wavedashing en L canceling en dat soort dingen dat je super snel kan vechten. Maar als SSBB straks online is is dat dan niet tegen de regels ?

Edite
Ik zag net ook een filmpje van Masashi en bombsoldier. En die doen het volgens mij ook. Dus mij lijkt dat het wel mag maar wat vind Nintendo er zelf van ?
 

Roy Were-ForUniMare

Smash Journeyman
Joined
Apr 11, 2006
Messages
256
Location
Holland, Zeeland, Goes.
Ik kijk 2 keer per dag op de SSBB website het is bijna een obsessie :D Ik verwacht zelf ook erg veel van de Online mode. Op toernooien leer je meer denk ik meer. Ik denk dat de Online mode ook erg goed is om in vorm te blijven. Welke speler mij erg cool lijkt is Pit.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat de site maar 1 keer per dag word geupdate en ik gok zo rond Japanse tijd, dus das waarschijnlijk ongeveer 6 uur s'ochtends voor ons Nederlanders aangezien ik al meerdere keren tot 5 uur/half 6 wakker ben geweest en heb gecheckt of ze de site hadden geupdate wat niet het geval was.

En waarom zou wavedashing en L canceling tegen de regels zijn online? Als pros dat gebruiken dan zie ik niet waarom het opeens tegen de regels zou wezen, ook is het nogsteeds niet 100% zeker dat de online functie er komt (al neemt men het al wel aan) en wie weet of in SSBB nog wel kan worden de Wavedashed en L gecanceled. Al denk ik zelf dat het wel mogelijk zal zijn.
 

Dark HUmar

Smash Rookie
Joined
Jun 23, 2007
Messages
12
Location
Amsterdam
Ik hoop dat het mogelijk blijft. Hoe meer dingen er zijn die je nog kan leren hoe langer het spel leuk blijft. Ik wist tot een paar dagen geleden niet eens dat die dingen bestonden tot dat iemand een filmpje posten hier waar je die dingen kan leren. Dus ik heb weer heel wat te oefenen om die dingen te leren :p Maar ik dacht dat Nintendo al gezegd had dat het online ging ? Of heb ik het nou mis. Ik persoonlijk vind SSBM perfect dus het enigen wat nog beter zou kunne is extra levels en extra characters en wat ik het belangrijkste vind is een goede Online mode.
 

Roy Were-ForUniMare

Smash Journeyman
Joined
Apr 11, 2006
Messages
256
Location
Holland, Zeeland, Goes.
Ik hoop ook dat het mogelijk blijft, het is toch een extra fun gehalte om die dingen te leren inderdaad. Ik wist tot een paar dagen geleden net als jouw ook nog niet alle dingen die ze in de Advance How To Play smashvid hebben laten zien. Hier en daar hoor je wel wat over de online functie, maar een echte confirmatie heb ik nog niet gehoord en zolang ze er niets van zeggen op de E3 of op de officiele site blijf ik afwachten.
 

Dark HUmar

Smash Rookie
Joined
Jun 23, 2007
Messages
12
Location
Amsterdam
Maar zijn er veel mensen op dit forum doe ook wavedashen ? Of is het eigenlijk niet zo handig. En hoe werkt het precies ? want ik zie Bombsoldier die echt veel aan het wavedashen was of in ieder geval het leek er op. Want wat is het nut er van ? Kan je zo goed blocken of word je minder geraakt ?
 

Roy Were-ForUniMare

Smash Journeyman
Joined
Apr 11, 2006
Messages
256
Location
Holland, Zeeland, Goes.
Maar zijn er veel mensen op dit forum doe ook wavedashen ? Of is het eigenlijk niet zo handig. En hoe werkt het precies ? want ik zie Bombsoldier die echt veel aan het wavedashen was of in ieder geval het leek er op. Want wat is het nut er van ? Kan je zo goed blocken of word je minder geraakt ?
Wavedashen is best handig, je **** het gebruiken bij mindgames, zoals op iemand afrennen en dan vlak voor hun achteruit wavedashen en daarna gelijk weer vooruit WDen om dan een grab of een aanval te doen. Als je meer wilt weten over Wavedashen dan moet je ook nog maar eens naar die Advance How To Play vids kijken en dus eens met andere smashers oefenen. Verder kunnen andere gasten het vast beter uitleggen als ik.
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
die filmpjes(advanced play guides of zo) die gepost zijn staat eigenlijk alles wel in.

wavedashen is heel handig. ligt een beetje aan het karakter in welke mate, als je het ooit wilt oefenen pak dan luigi.
feitelijk is het simpelweg springen en direct schuin de grond in airdodgen, door de engine van de game kan je dan een stukje schuiven terwijl je effectief stil staat. ze zouden de engine kunnen aanpassen maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

l-cancellen is essentieel als je op niveau wilt spelen (behalve met peach :)).
Je drukt op L of R terwijl je een airmove doet vlak voordat je de grond raakt en halveert hierdoor de tijd die je lag hebt(even niks kan doen)
dit is echter geen trucje met de engine of dergelijke maar als ik het goed heb iets dat bewust in het spel zit. het kon in ssb64 ook en is er toen ook niet uitgehaald.

op smashboards zijn ongelofelijk veel guides te vinden over elk aspect aan smash waar je wat over wilt weten.
er zijn ook wel n00bguides. als je even zoekt kan je overal wel antwoord op vinden en ik stel voor dat als je het niet kan vinden, dat je dan aan 'ons' komt vragen
 

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
Joined
Feb 1, 2005
Messages
2,867
Location
Amsterdam, Holland
Ik leer je ALLES.
Het nut van wavedashen uitleggen is bijna te moeilijk op internet, als ik et je 1 keer laat zien snap je het gelijk ^^
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Technische dingen als l-canceling zijn onmisbaar voor de meeste characters en die moet je ook zeker op orde hebben als je ooit aan een toernooi mee wilt doen. Wavedashing etc daarentegen zijn dingen die je zelf moet leren implementeren in je spel, het doen zonder gedachte erachter heeft meestal weinig nut. Over het algemeen wordt wavedashing gebruikt om jezelf goed te positioneren voor een aanval of counter op een snelle en efficiënte manier, maar niet elke character heeft er even veel aan. Verder zou ik inderdaad maar rondkijken op Smashboards en de Smashwiki (http://www.smashwiki.com/).
 

mr_joey132

Smash Ace
Joined
Jul 15, 2006
Messages
745
Location
Ordon Village
Ik zag net een video van wavedashing en L canceling en dat soort dingen dat je super snel kan vechten. Maar als SSBB straks online is is dat dan niet tegen de regels ?

Edite
Ik zag net ook een filmpje van Masashi en bombsoldier. En die doen het volgens mij ook. Dus mij lijkt dat het wel mag maar wat vind Nintendo er zelf van ?
OMGROFL xD
Nu pas snap ik waarom newbies de titel smash n00b krijgen. :/

Grappig he, iemand is nieuw ~Nihonjin
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Jammer dat bepaalde elementen (lees: jij) bij hun geboorte niet de titel 'n00b at life' krijgen, zou me een hoop ergernissen schelen.
 

Digital Watches

Smash Ace
Joined
Nov 12, 2006
Messages
778
Location
The People's Republic of Portland
Hm... I'm going to be in Amsterdam from the... 4th of July to the 6th. Since you guys are the scene, I figure you're the best ones to ask as to whether there's any sort of smash-related gathering on any of those days. Unfortunately, I didn't have the foresight to grab a controller before leaving the states, but I can probably buy one if someone could tell me where I could do so.
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
Those exact days are for some of us impossible to be in Holland^^
but there won't be any tournament on those days..
but maybe some other people are able to smash then..
 

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
The people from the amsterdam region are in Sweden at that time, so if you wanna smash be prepared to travel. And have fun ^_^
 

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
Joined
Feb 1, 2005
Messages
2,867
Location
Amsterdam, Holland
Hm... I'm going to be in Amsterdam from the... 4th of July to the 6th. Since you guys are the scene, I figure you're the best ones to ask as to whether there's any sort of smash-related gathering on any of those days. Unfortunately, I didn't have the foresight to grab a controller before leaving the states, but I can probably buy one if someone could tell me where I could do so.
Thats really too bad :\
Team Amsterdam* is in Sweden on those dates :\

Faab
Choco/Nnja
& Me/Amsah/Nihonjin

Your best bet would be...I dunno Dave maybe?
 
Top Bottom