• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Remen

Smash Apprentice
Joined
Sep 14, 2002
Messages
135
Komt allen naar de Game Mania in Leiden te 30 augustus voor de publieke executie van prince shadow.
 

Kappie

Smash Apprentice
Joined
Jun 29, 2008
Messages
195
Location
Amsterdam
2 vragen

1. Komen er binnen korte tijd en met regelmaat een paar brawl toernooien in Nederland? Zou hier graag aan meedoen.

2. Waarom lijkt het wel alsof de helft van de 'pros' bij melee blijft? Alleen omdat er geen advanced techs zijn. Wavedashen was helemaal niet bedoelt in melee, maar was meer een glitch. Waarom verwachten jullie dan dat ze dat speciaal in Brawl terugstoppen? Je kan niet comboen in Brawl nou uhh dat kan dus wel alleen 0-death unescapable is moeilijker, strings maken is zeker mogelijk. Ik zou overstappen op Brawl, ik snap de melee hype niet zo goed. Kan iemand dit uitleggen?

alvast dank
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Ik snap het niet. Melee was geweldig, maar waarom zou iemand Melee met Brawl vergelijken of Brawl bekritiseren op basis van ervaringen en uit Melee. SSB64 lijkt niet op Melee en Melee niet op Brawl. Eigenlijk vind ik dat uitgebreid uitproberen vereist is voordat iemand zijn mening over Brawl geeft.
 

VEEN

Smash Journeyman
Joined
Oct 26, 2007
Messages
280
Location
Haarlem, The Netherlands
Ik snap het niet. Melee was geweldig, maar waarom zou iemand Melee met Brawl vergelijken of Brawl bekritiseren op basis van ervaringen en uit Melee. SSB64 lijkt niet op Melee en Melee niet op Brawl. Eigenlijk vind ik dat uitgebreid uitproberen vereist is voordat iemand zijn mening over Brawl geeft.
Melee was niet geweldig maar melee is geweldig. Melee wont die toch biatches? ;D!
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
2. Waarom lijkt het wel alsof de helft van de 'pros' bij melee blijft? Alleen omdat er geen advanced techs zijn. Wavedashen was helemaal niet bedoelt in melee, maar was meer een glitch.
wavedash was geen glitch. een air dash is er met bedoeling in gestopt. waardoor de wavedash er dus ingemaakt is. leer je feiten....*******

Melee was niet geweldig maar melee is geweldig. Melee wont die toch biatches? ;D!
kan je daar mee ophouden ?
 

Kappie

Smash Apprentice
Joined
Jun 29, 2008
Messages
195
Location
Amsterdam
Man ik word hier echt moe van... Zoals iemand anders al zei, misschien kunje eerst het spel uitproberen voordat je gaat ranten als een idioot waarom Brawl niet goed is. Er zit geen wavedash in, dat klopt, maar andere aspecten van Smash zijn veel belangrijker geworden en 'don't get hit' <--- niks is méér waar. In het begin leek pro en casual player heel dicht bij elkaar te liggen. Nogal logisch als het spel net uit is als je het aan mij vraagt?

Maar goed ik ben hier niet om jullie met z'n alle om te praten maar ik word al afgekankerd al ik hier 1x post, wat op zich aangeeft dat de 'nederlandse pros' zo fakking cocky als het maar zijn kan en geen tegenspraak dulden in hun 'melee scene', terwijl ze eigenlijk een stelletje huile fakking balken zijn.

Wie de schoen past trekt hem aan, ik vind niet dat er normaal gereageerd wordt op mijn vragen, en het enige wat ik wil zijn een paar toernooien, en weten waarom 'geen wavedash' gelijk staat aan niet leuk. Goed zijn op toernooien is net zo makkelijk als in melee, daar zijn geen techs voor nodig. De gameplay is misschien zelfs wel leuker geworden, het is zeker subtieler geworden. Met wavedash + L cancel + Marth kom je er niet, de leercurves zijn veel en veel groter geworden (Metaknight en Ike is een uitzondering), en kennis van alle characters is vereist wil je goed zijn en blijven. Volgens mij is het eerder gemakzucht dat jullie niet eens aan Brawl willen beginnen.

Verder wil ik helemaal niet stoken of iets anders, dit is gewoon mijn mening, en ik wil graag dat er meer mensen Brawl gaan spelen of in ieder geval dat jullie niet met 'tunnelvisie' melee lopen te verdedigen.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Kappie heeft zeker een punt IMO, een aantal mensen moeten eens normaal gaan doen.

Aangezien iedereen er kennelijk schijt aan heeft wat er met de community gebeurt en wat ik steeds weer zeg, spelen we het vanaf nu als volgt: Ik ga infractions uitdelen aan iedereen die nog van die achterlijke posts maakt over Melee vs Brawl. Dit gebeurt elders op Smashboards al een tijdje en het schijnt heel bevredigend te zijn.

Ik stoor me op dit moment overigens het meest aan VEEN, dus kijk naar hem als je wilt weten wat je niet moet doen.
 

VEEN

Smash Journeyman
Joined
Oct 26, 2007
Messages
280
Location
Haarlem, The Netherlands
Juist.

Kijk brawl is geen slecht spel, maar waar wij ons zo aan ergeren is dat het geen verbetering is van melee. Daar had ik op gehoopt. Melee is snel en altijd leuk. Brawl is langzamer geworden en ze hebben er een hele neiuwe game van gemaakt. Alle goede aanvallen in melee zijn eruit ongeveer. Gewoon een 100% nieuwe game. Mensen die van melee blijven houden zullen dus ook nooit brawl aanraken en het altijd niet leuk vinden en er wat van zeggen. Deze reacties blijf je houden omdat iedereen toch bij zijn mening blijft.
 

VEEN

Smash Journeyman
Joined
Oct 26, 2007
Messages
280
Location
Haarlem, The Netherlands
Nee, iedereen heeft en laat zijn mening zien. Dus ook de mijne. Er zullen altijd mensen zijn die een game leuk vinden en niet leuk vinden.

@Marc, over die waarschuwingen je mag er nu al paar uitdelen maar ik zal wel stoppen met trashtalks maar denk niet dat ik van mijn mening verander.
 

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
ja ik wordt het ook zat :p. Ik zeg nooit veel maar lees alles, dus ook jullie ge-kker en jullie "ik haat brawl". Kap gewoon is ff met dat kinderachtige gedoe. Als je brawl haat speel het dan niet en zeik er niet zo over. Ga dan lkkr melee spelen en als je melee haat ga dan lkkr brawl spelen. En dat gescheld hiero is ook niet echt gezellig. Ik bedoel we zijn een community, scheld dan niet zoveel. Ik weet dat jullie het niet zo bedoelen maar toch het staat er wel. Slaap er maar is een nachte over, kk smashers
 

Mind Trick

Smash Ace
Joined
Jul 11, 2006
Messages
670
Location
Amsterdam, NL
Man ik word hier echt moe van... Zoals iemand anders al zei, misschien kunje eerst het spel uitproberen voordat je gaat ranten als een idioot waarom Brawl niet goed is. Er zit geen wavedash in, dat klopt, maar andere aspecten van Smash zijn veel belangrijker geworden en 'don't get hit' <--- niks is méér waar. In het begin leek pro en casual player heel dicht bij elkaar te liggen. Nogal logisch als het spel net uit is als je het aan mij vraagt?
als eerste wil ik even zeggen dat ik zelf heb gebrawled, de AT's gevolgd, genoeg matches gekeken van mensen als m2k, reflex, azen, dsf, tapion, gaki, enz., en gewoon de ontwikkeling van brawl heb gevolgd.

Maar goed ik ben hier niet om jullie met z'n alle om te praten maar ik word al afgekankerd al ik hier 1x post, wat op zich aangeeft dat de 'nederlandse pros' zo fakking cocky als het maar zijn kan en geen tegenspraak dulden in hun 'melee scene', terwijl ze eigenlijk een stelletje huile fakking balken zijn.
hier ben ik het wel met je eens, er wordt veel te veel gekankerd, mensen kunnen niet meer op een normale manier praten, maar goed dat zal wel iets van deze generatie zijn.

Wie de schoen past trekt hem aan, ik vind niet dat er normaal gereageerd wordt op mijn vragen, en het enige wat ik wil zijn een paar toernooien,
organiseer het zelf zou ik zeggen
en weten waarom 'geen wavedash' gelijk staat aan niet leuk.
Nu praat ik alleen om mezelf, maar bij mij is dit helemaal niet de grootste reden. Als brawl de melee physics had, alleen wavedash was eruit zou het een geweldig spel zijn. Maar dits niet het geval, alles is langzamer geworden, melee was voor mij leuk dat je zoveel **** kon doen, het was leuk om je character te bewegen, combos maken, terwijl in brawl alle snelheid eruit is gehaald.
Goed zijn op toernooien is net zo makkelijk als in melee, daar zijn geen techs voor nodig.
hier maak ik dus uit op dat je nog nooit naar een toernooi bent geweest, anders zou je wel anders praten. In melee heb je maanden nodig om alleen al een klein beetje tegenstand te bieden, in brawl kan je het al in een week leren, of neem snake of metaknight en je heb nog minder tijd nodig om te rapen.
De gameplay is misschien zelfs wel leuker geworden, het is zeker subtieler geworden.
als jij met leuker bedoelt, dat heel veel characters een beetje hetzelfde aanvoelen (tenminste voor mij) en dat voor veel characters de enige tactiek die een beetje werkt constant spammen van 1 goeie aanval is.
Met wavedash + L cancel + Marth kom je er niet, de leercurves zijn veel en veel groter geworden (Metaknight en Ike is een uitzondering), en kennis van alle characters is vereist wil je goed zijn en blijven. Volgens mij is het eerder gemakzucht dat jullie niet eens aan Brawl willen beginnen.
sorry nee, nooit, never. als je het wil hebben over gemakzucht, dan kan ik nu ook zeggen dat jij nooit de moeite heb genomen om melee wat dieper in te gaan. dan zou je weten dat de leercurves van brawl en melee niet te vergelijken zijn. Ik heb zoveel tijd in bijv. yoshi in melee gestoken en uiteindelijk zag je dat er ook een beetje vanaf (ook al blijven high tiers nog steeds lastig). In brawl speelde ik laten we zeggen een uurtje met yoshi en ik deed al combos en ****, iets wat je NOOIT kan in melee na een uurtje spelen.
Verder wil ik helemaal niet stoken of iets anders, dit is gewoon mijn mening, en ik wil graag dat er meer mensen Brawl gaan spelen of in ieder geval dat jullie niet met 'tunnelvisie' melee lopen te verdedigen.
hopelijk heb ik duidelijk gemaakt dat ik tenminste geen 'tunnelvisie' heb, en dat waarschijnlijk veel andere melee spelers er ook maar een beetje hetzelfde over denken. melee is simpelweg een leuker spel voor mij om te spelen, ik zal nog wel af en toe brawl spelen, maar het blijft minder. het melee tijdperk is nu wel een beetje ten einde, maar zolang er nog een community is zal ik af en toe nog wel eens spelen. en als die niet meer bestaat zijn er altijd nog 1000 andere games om te spelen (ook al is daar geen een van die te vergelijken is met smash).
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Kanker Sino ^_^, gewoon bek houden over de community. Al dat gescheld is nou eenmaal de cultuur geworden in de dutch smashcommunity. Als je de community eenmaal in het echt kent, dan zie je wel in dat niemand er iets persoonlijks mee bedoeld. t'is meer een grote vriendengroep. Gewoon kk mooi. =)
En achja, ik woon in Den Haag, dus al dat gekanker is voor mij niks nieuws =p.


Wayoooww, kijk die scheinheiligheid hier gek ;D! Zogenaamd zeggen dat je het zat bent, terwijl je tot kort geleden met alle liefde nog mee deed aan die discussie. xD

Wel Respect voor Marc die zo goed zen best doet. ;p
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
Hey swaatjes, ik was een post aan het maken, maar ik had halverwege geen zin meer.
Maarja, ik probeerde in ieder geval iets nuttigs bij te dragen, dat is ook goed, toch?

Ok ok, dag iedereen, ik hou van jullie (L)(L)(K)(K)(L)(L).

<3 <3 <3

Kusjes
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Zoals Marc al zei, kap gewoon met die Brawl vs. Melee discussie. Het is zinloos. Zeker als je niets beters uit **** kramen dan 'alle Brawl spelers zijn kanker n00bs'. Warnings lijken mij op dit punt niet meer dan logisch.

De hele discussie zelf boeit mij verder niet. Ik speel beide games, vind ze beide leuk en zie geen reden om mijn voorkeuren te gaan verdedigen. Over smaakt valt niet te twisten. Wat mij persoonlijk wel stoort is dat sommigen met hun oppervlakkige opmerkingen, die vaak zonder enige reden provocerend zijn richting nieuwkomers, het imago van de community (zover dat nog bestond) kapot maken. Nieuwkomers willen toetreden tot de community, iets wat voor ons allemaal voordelig is (zowel de Brawl als de Melee spelers). Als we de huidige koers aanhouden, gaan we af op twee gescheiden communities, wat in mijn ogen nooit goed kan zijn. Melee is al bijna dood, snij jezelf niet in de vingers door uit de hoogte te gaan doen omdat je Melee leuker vindt.

Of sommige mensen een tunnelvisie hebben weet ik niet, daar oordeel ik niet over. Het lijkt mij alleen niet meer dan vanzelfsprekend dat mensen respect hebben voor de keuzes van anderen. Het overige deel van Kappie's betoog leek mij echter meer dan treffend. Ik ben bovendien al blij dat hij hier uberhaupt iets van zegt, vele anderen zouden ons waarschijnlijk de rug toegekeerd hebben en nooit meer omgekeken hebben.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Niemand hoeft z'n mening te veranderen, maar het is ontzettend irritant wanneer iemand steeds weer ongevraagd z'n negativiteit neerkwakt. Domme oneliners, onnodig provoceren... en vaak komt het dan ook nog van mensen die over beide games weinig recht van spreken hebben. Het geldt andersom net zo goed, maar in onze community zit het probleem vooral aan de Melee kant.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Dat soort posts komt volgens mij ook gewoon uit pure verveling. Er gebeurd verder bijna niks in de europe sectie en er lijkt niet veel anders nuttigs om over te praten te zijn. Maar kvind het zoiezo geen discussie om in de dutch thread te houden. Kan beter een aparte thread voor gemaakt worden ofzo als mensen er nog zo graag over door discusseren en dat perzee niet in de general brawl discussion willen doen.

Kzit nou wel te wachten op die grote toevlucht van nieuwe spelers die brawl zou brengen. In de states groeit het genoeg maar hier lijkt het doder dan ooit te voren:p.
 

Gaki

Smash Journeyman
Joined
Jun 18, 2008
Messages
209
Location
The Netherlands , Amsterdam
als jij met leuker bedoelt, dat heel veel characters een beetje hetzelfde aanvoelen (tenminste voor mij) en dat voor veel characters de enige tactiek die een beetje werkt constant spammen van 1 goeie aanval is.
Dat werkt op de mensen waar jij tegen speelt je zal maar een keer met mij moeten smashen dan kun je zien dat dat ook geen flikker helpt.
Though over dat veel chars het zelfde aanvoelen heb je ergens gelijk verdiep je nog wat meer in brawl en dan zul je vanzelf merken dat het toch enigzins niet zo is.
en dat gezeik van mensen die constant zeggen dat meta knight en snake broken zijn zijn de mensen die er door worden geslacht.
 

Gaki

Smash Journeyman
Joined
Jun 18, 2008
Messages
209
Location
The Netherlands , Amsterdam
Dat soort posts komt volgens mij ook gewoon uit pure verveling. Er gebeurd verder bijna niks in de europe sectie en er lijkt niet veel anders nuttigs om over te praten te zijn. Maar kvind het zoiezo geen discussie om in de dutch thread te houden. Kan beter een aparte thread voor gemaakt worden ofzo als mensen er nog zo graag over door discusseren en dat perzee niet in de general brawl discussion willen doen.

Kzit nou wel te wachten op die grote toevlucht van nieuwe spelers die brawl zou brengen. In de states groeit het genoeg maar hier lijkt het doder dan ooit te voren:p.
Ik ken zat nieuwe spelers en als er nieuwe spelers zijn en ze posten wat worden ze imo redelijk negatief ontvangen?

En dan bedoel ik eerder dat wanneer hun wat op te merken hebben op bijv andermans post dat het genegeerd word.

en rukker je zou eens wat meer moeten zoeken dan wachten erop ze zijn er wel maar het kan wel even duren tot een speler smashboards ontdekt hoor.
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
SSB64 FTW!
Voor degenen die Brawl geprobeerd hebben en niet leuk vonden: probeer eens SSB64 online. Ik ben momenteel beste van Europa hiermee, dus ik daag jullie uit! Ik gebruik zelf geen controller, maar met een beetje moeite kun je wel een controller gebruiken voor dit spel. Alles is als het goed is te vinden in de smashbros64 sectie op dit board.

Oooh, als melee net zo'n goede online play had als SSB64... dan was brawl niet eens nodig geweest.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
OK IK WORD HIER NU OFFICIEEL SCHIJTZIEK VAN.

sure brawl is minder goed, maar hou is op met deze zinlose discussie.
begin er gewoon niet meer over. mocht je toch nog de frikking gedachte hebben om te stoken doe dat dan in een kk pm. En val lezers niet meer lastig met deze bullcrap.

WIJ ZIJN 1 DUTCH SMASH COMMUNITY.

Heb je een hekel aan Brawl, word dan iniedergeval beter zodat je het daarna af kan zeiken wanneer je de top hebt bereikt. Of speel het helemaal niet en houd je bek dicht.

Vind je brawl OK, verplaats je dan in de melee spelers. Die rapede je constant in tourney's en speelde een spel met meer vrijheid en mogelijkheden binnen het spel. mindgames, wavedashing,L-cancelen, Crouch cancelen maakte de meuk ubertof en dat is weggehaald.

Brawl heeft toekomst zonder spam en gekk dus houd daar a.u.b. mee op.

Ik zal er maar bij zetten dat ik dit niet persoonlijk bedoel bij mensen, anders krijg ik weer commentaar dat ik dik ben en een leven heb.

~Steven
als ik iets post leest niemand het. 5 pagina's geleden had ik dit al gepost. komt op hetzelfde neer -_-.

toch jammer dat niemand dat leest en amsah vervolgens er een spam bericht op los gooit.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
@ moreno: Dat bedoel ik juist. Van die enorme increase waar we het voor dat brawl uitkwam overhadden is nog niks terecht gekomen. Jij kent er hoeveel? 10 ofzo? Ik kan ze nie eens spotten op smashboards zo weinig zijn het er. Als er echt in een increase zou zijn dan zou ik niet hoeven zoeken. Maja we zullen zien hoe het over een half jaar is.
 
Top Bottom