• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

RCT, 27 October, Rotterdam (the Netherlands) resultaten bekend

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
Het toernooi is afgelopen! Zie hieronder de resultaten. Filmpjes komen deze week waarschijnlijk.


Heb jij ook genoeg van al die Fox/Falco/Sheiks? Bij het Random Character Tournament kun jij bewijzen hoe goed jij bent met random characters! Het jokersysteem heb ik afgeschaft, het is gewoon hetzelfde als een normaal toernooi, maar dan met random characters. We doen eerst een singles en dan een doubles toernooi. Als er tijd over is zien we wel.

Regels voor random singles
-Sets zijn best of 3, finale best of 7.
-1 tegen 1
-Stock 4
-geen items
-tijdslimiet 8 minuten (als de tijd om is wint degene met de minste schade, anders wordt er sudden death gespeeld)
-Random stages: Final Destination, Dreamland, Fountain of Dreams, Pokémon Stadium, Battlefield, Yoshi's Story.
-Counterpicks: Mute City, Kongo Jungle 64, Brinstar, Rainbow Ride. Counterpicken gebeurt dus alleen als de verliezer besluit weer tegen dezelfde tegenstander te gaan.
-Andere stages zijn geband.
-Stage bannen is toegestaan: je mag voor elke set een stage kiezen, waarop niet gevochten gaat worden.
-Alleen random characters zijn toegestaan. Voor wie dat niet weet: naast pichu en roy zijn lege vakjes, als je die selecteert krijg je een random character. Na elke match veranderen beide characters.
-Je mag nooit 2 gevechten achter elkaar dezelfde character gebruiken. Dit is in verband met het 2 keer op B drukken in de char selection screen, waarbij je vals zou kunnen spelen, of gewoon per ongeluk dezelfde char zou kunnen krijgen. Deze regel geldt niet als je net van tegenstander hebt gewisseld.
-Na de elke match mag de verliezer, nadat de characters bepaald zijn, een stage kiezen.
-Er worden pouls gedaan: 4 pouls van 5. Bij elke poul valt 1 persoon af, en dan doen we een bracket van 16 personen met double elimination.
-Dave's stupid rule: je mag geen level kiezen waarin je diezelfde set al eens gewonnen hebt.

Regels voor doubles:
-Sets zijn best of 3, finale best of 7.
-2 vs 2
-Friendly Fire aan, items uit
-Stock 4
tijdslimiet 8 minuten (als de tijd om is wint degene met de minste schade, anders wordt er sudden death gespeeld)
-Random stages: Final Destination, Dreamland, Pokémon Stadium, Battlefield, Yoshi's Story
-Counterpicks: Mute City, Kongo Jungle 64, Brinstar, Rainbow Ride.
-Andere stages zijn geband.
-Stage bannen is toegestaan: elk team mag voor elke set een stage kiezen, waarop niet gevochten gaat worden.
-Alleen random characters zijn toegestaan. Voor wie dat niet weet: naast pichu en roy zijn lege vakjes, als je die selecteert krijg je een random character. Na elke match veranderen beide characters.
-Je mag nooit 2 gevechten achter elkaar dezelfde character gebruiken. Dit is in verband met het 2 keer op B drukken in de char selection screen, waarbij je vals zou kunnen spelen, of gewoon per ongeluk dezelfde char zou kunnen krijgen. Deze regel geldt niet als je net van tegenstander hebt gewisseld.
-Na de elke match mag de verliezer, nadat de characters bepaald zijn, een stage kiezen.
-Double elimination.
-Niet onnodig pauzeren, of risingpounden of peachbomberen.
-Dave's stupid rule: je mag geen level kiezen waarin je diezelfde set al eens gewonnen hebt.

Omdat er wel redelijke interesse is, maar ook weer niet van de hele NLsmashcommunity denk ik dat het het beste is om het toernooi in mn kamer te houden, waar wel ongeveer 15-20 man in passen. Dus:

Datum: 27 oktober 2007
Tijd: 12:00 uur. Je hebt dan een uurtje om in te spelen, en het toernooi begint dan om 13:00.
Entreeprijs: 5 euro voor random singles (mensen met een tv betalen niet voor singles!), en 5 euro per persoon voor random doubles. Ik zal wat frisdrank en chips kopen, dat gaat van het prijzengeld af, voor avondeten/tussendoor kun je in de straat waar ik woon zelf wat kopen.

Hier in het kort hoe je bij mn huis komt vanaf R'dam centraal: neem tramlijn 20 richting Lombardijen of tramlijn 25 richting Carnisselande. Stap uit bij Randweg (ongeveer de 10de halte). Als je met je gezicht naar de McDonalds staat, ga dan de winkelstraat links van je in. Zoek dan nummer 207A1.

Parkeren: de straat heeft in het midden een soort stoep, en ook aan de buitenkant, als je aan de kant van de middenstoep parkeert kun je gratis parkeren, maar aan de buitenkant moet je betalen. Helaas zit het midden heel vaak vol, daarom kun je beter een van de kleine zijstraatjes ingaan als je gratis wil parkeren, daar is meestal wel plek als je een tijdje zoekt maar tis wel heel krap.

Inschrijvingen (18/20; cursief = confirmed):
-Lawrencelot (1 tv en 2 cube/wii)
-Shino (1 cube, thx)
-Johnnyboy
-Captain McCloud
-Jeffz0r (1 cube,thx)
-Coen
-Kirby Squad (1 tv en 1 cube, thanks!)
-Linkje
-Goat
-Happosai (1 cube, thx)
-UchihaJP
-MasterSer
-Lama/Garet999 (1 tv, thanks!)
-BF.com
-A-D

Reservelijst (de geïnteresseerden heb ik hierheen verplaatst):
-infinite rage
-Var Parasite
-Demonic Disaster
-Zellos
-Sjakmachien
-Popo-chan
-leon

De vraag was nog wat we na de random singles gaan doen. Iedereen koos voor doubles, maar dan is het nog de vraag of we random doubles of gewone doubles doen. Dit is er gestemd, als het niet klopt of je wilt je stem veranderen zeg het even:
-Random doubles met random teampartner (2): Jeffz0r, Happosai
-Random doubles met gekozen teampartner (7): Shino, Coen, Faith, Kirby Squad, Cpt McCloud, Repyh, Lama
-Gewone doubles (4): Lawrencelot, Trained Noob, UchihaJP, Linkje
Stemming gesloten! We doen random doubles met gekozen teampartner als de singles klaar zijn.

Zondag wordt er ook een toernooi gehouden, een normaal toernooi.
Datum: Zondag 28 oktober
Zelfde locatie, zelfde tijd, zelfde entreeprijzen.
Zelfde regels, maar dan zonder de random characters.
Inschrijvingen (20):
-Lawrencelot (1 tv, 1 cube 1 wii)
-Spellruler
-Coen
-Dave (1 tv en 1 cube, thanks!)
-Goat
-MasterSer
-Happosai (1 cube, thx)
-Utto
-Nata
-Nuke
-Johnnyboy
-Shino
-Lama/Garet (1 tv, thanks!)
-Napz
-A-D
-UchihaJP
-Ivo
-Zgetto
-Patfor2
-Exalador

Hier de resultaten van de zaterdag:
Random Singles:
1: Captain McCloud (€ 35,00)
2: Goat (€ 10,00)
3: Kirby Squad (€ 5,00)
4: Coen
5: A-D
5: Linkje
7: Johnnyboy
7: BF.com
Bracket: http://img520.imageshack.us/img520/5556/bracketrctsinglespb2.gif

Random Doubles met gekozen teampartner:
1: Team CUT(E) (Dave + Johnnyboy) (€ 42,00)
2: Team 1.6 (Goat + Linkje) (€ 18,00)
3: ikweetetniet (Adam + Coen) (€ 0,00)
4: Mccloud en Happosai (Mccloud + Happosai)
5: team hightier (MasterSer + Lawrencelot)
5: Befzor.com (BF + Jeffzor)
7: Kudzuid United (Garet + Shino)
Bracket: http://img138.imageshack.us/img138/5800/bracketrctdoublesbh3.gif

En van de zondag:
Normal doubles:
1. A-D + Zgetto (49,-)
2. Johnnyboy + Utto (21,-)
3. Goat + Dave
4. Exalador + Ivo
5. Garet + Shino
5. Lawrencelot + Happosai
7. Spellruler + Patfor2
Bracket: http://img230.imageshack.us/img230/6510/zondagdoublesaj1.gif

Normal singles:
Singles:
1 Zgetto (52,50)
2 A-D (15,-)
3 Kirby Squad (7,50)
4 Coen
5 Goat
5 Ivo
7 Johnnyboy
7 Utto
9 Lawrencelot
9 Happosai
9 Patfor2
9 Exalador
13 Garet999
13 Napz
13 Shino
13 Spellruler
Bracket: http://img90.imageshack.us/img90/3203/zondagsinglesek9.gif
 

Wob-Wob

Smash Journeyman
Joined
Feb 5, 2006
Messages
478
Location
Netherlands - Zoetermeer
"-Nadat je character is bepaald, kan je beslissen of je een joker inzet of niet. Hierbij komt veel strategie kijken, want als je mewtwo hebt bijvoorbeeld, kan je misschien beter geen joker inzetten als de ander zijn beste char heeft."
1. Wat is er mis met Mewtwo?!
2. ... Maar je verliest tog automatisch een joker?
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
"-Nadat je character is bepaald, kan je beslissen of je een joker inzet of niet. Hierbij komt veel strategie kijken, want als je mewtwo hebt bijvoorbeeld, kan je misschien beter geen joker inzetten als de ander zijn beste char heeft."
1. Wat is er mis met Mewtwo?!
2. ... Maar je verliest tog automatisch een joker?
1 Zelf vind ik niks mis met Mewtwo, ik noemde maar een char die onderaan de tierlist staat.
2 Als de ander zijn beste char heeft, en ook nog beter is dan jij, dan kun je beter geen joker gebruiken als je mewtwo krijgt, want als je dan verliest ben je dus 2 jokers kwijt in plaats van 1.
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
LAL kan je een andere naam nemen deze word al gebruikt.
Ok, kheb em veranderd, is dit wel een nieuwe naam? (nog steeds open voor suggesties)

Ooh, okey, en ipv dat je 1 joker steelt, steel je er 2? Of steel je er 1, en krijg je er 1tje extra? (<-- Als je wint)
Nee, als je een joker gebruikt gaat ie naar de bank zeg maar, en als je verliest geef je 1 joker aan je tegenstander, dus in mijn voorbeeld was de verliezer 2 jokers kwijt en de tegenstander had er 1 gekregen. Als je nooit een joker gebruikt, kan je er altijd maar maximaal 1 per wedstrijd verliezen.
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
Als je verliest en je gaat tegen dezelfde tegenstander mag je de stage counterpicken, maar beide characters worden opnieuw random gekozen. Maar misschien is het toch beter als de verliezer zijn character mag houden, ja ik denk dat ik dat zo verander.

Random doubles had ik nog niet over nagedacht. Maar 4 random characters is misschien een beetje te veel van het goede. Het zou natuurlijk op dezelfde manier kunnen.
 

Wob-Wob

Smash Journeyman
Joined
Feb 5, 2006
Messages
478
Location
Netherlands - Zoetermeer
"Maar misschien is het beter als de verliezer zijn character mag houden"... vervelend als je nog maar 1 joker hebt (die je dat potje gebruikt), en je hebt Mewtwo (waar je slecht mee bent)....
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Ik weet nog niet of ik kom, maar kvind het wel leuk om met veel verschillende characters te spelen, dus zet me er maar op :)
 

Shino

Smash Apprentice
Joined
Jul 12, 2007
Messages
99
Location
Rotterdam
Als je het in Rotterdam en in de herfstvakantie host dan kom ik wel. Jammergenoeg kan ik alleen met de helft van alle characters overweg.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
DUIDELIJK KOM IK

Rotterdam, te goed. Dat word hoogstens 20 min reizen :p heck, ik kan zelfs fietsen.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
:O random chars zijn te stoer. Schrijf me in ^^. Als ik nie kan meld ik het wel. Ik probeer dat van die jokers nog uit te vogelen want dat snap ik nie helemaal. Als ik vs amsah zou gaan bijvoorbeeld en verlies kan ik er voor kiezen om tegen een ander random tegenstander te gaan of kan ik me andere tegenstander kiezen?. Zoiezo wat doen die jokers? Waarvoor zijn ze nuttig enz. Probeer dat duidelijker te omschrijven in die post. Is het wel nog steeds double elimination of ga je een ander systeem gebruiken?
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
Ik kan beter niet meedoen want anders zou ik dit met gemak winnen. :(
Winnen is niet verboden hoor;).

:O random chars zijn te stoer. Schrijf me in ^^. Als ik nie kan meld ik het wel. Ik probeer dat van die jokers nog uit te vogelen want dat snap ik nie helemaal. Als ik vs amsah zou gaan bijvoorbeeld en verlies kan ik er voor kiezen om tegen een ander random tegenstander te gaan of kan ik me andere tegenstander kiezen?. Zoiezo wat doen die jokers? Waarvoor zijn ze nuttig enz. Probeer dat duidelijker te omschrijven in die post. Is het wel nog steeds double elimination of ga je een ander systeem gebruiken?
Ik zit nog een beetje te bedenken hoe de tegenstanders gekozen worden, maar de huidige regel daarvoor is: na 1 match krijg je gewoon een nieuwe random tegenstander (het is dus best of 1), maar de verliezer van een match mag er ook in plaats daarvan voor kiezen om dezelfde tegenstander weer te proberen te verslaan. Als jij dus van amsah verliest kan je dus kiezen of je amsah opnieuw probeert te verslaan, of dat je een nieuwe random tegenstander kiest. Tegen wie amsah dan gaat hangt af van jou keuze.

De jokers gebruik je dus om je random character te veranderen. Stel dat je ziet dat je pichu hebt, en je zuigt met pichu, dan zet je je joker in in de hoop dat je fox krijgt ofzo. Maar je moet ook niet te veel jokers inzetten, want je ligt uit het toernooi wanneer je jokers op zijn.


Ik was trouwens van plan nog een regel in te voeren (om het nog verwarrender en spannender te maken): Als je wint, terwijl de character waarmee je wint minstens 12 plaatsen lager staat op de tier list (dan je tegenstanders char natuurlijk), dan moet jouw tegenstander je 2 jokers geven, in plaats van 1.

Alle regels staan open voor discussie.

PS: ik heb al een zaaltje op het oog, in Rotterdam Zuid 1-2 kilometer van de Kuip. Ben er nog niet geweest, heb het alleen van buiten gezien.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik zit nog een beetje te bedenken hoe de tegenstanders gekozen worden, maar de huidige regel daarvoor is: na 1 match krijg je gewoon een nieuwe random tegenstander (het is dus best of 1), maar de verliezer van een match mag er ook in plaats daarvan voor kiezen om dezelfde tegenstander weer te proberen te verslaan. Als jij dus van amsah verliest kan je dus kiezen of je amsah opnieuw probeert te verslaan, of dat je een nieuwe random tegenstander kiest. Tegen wie amsah dan gaat hangt af van jou keuze.
Maar is dat double elimination of 1 poul?

De jokers gebruik je dus om je random character te veranderen. Stel dat je ziet dat je pichu hebt, en je zuigt met pichu, dan zet je je joker in in de hoop dat je fox krijgt ofzo. Maar je moet ook niet te veel jokers inzetten, want je ligt uit het toernooi wanneer je jokers op zijn.
Dus ik neem mijn random character mee naar de volgende wedstrijd? Of kies ik bij elke volgende wedstrijd random?
Ik was trouwens van plan nog een regel in te voeren (om het nog verwarrender en spannender te maken): Als je wint, terwijl de character waarmee je wint minstens 12 plaatsen lager staat op de tier list (dan je tegenstanders char natuurlijk), dan moet jouw tegenstander je 2 jokers geven, in plaats van 1.
Gare regel. Als je bowser bent vs fox btw is dat qua plaatsing een groter verschil maar je wint makkelijker van een fox met bowser dan van een peach of een samus IMO.. En ik begrijp hier uit dus ook dat in principe de winnaar van het toernooi de gene is die alle jokers heeft en de rest niks meer. Dat gaat te lang duren voor een toernooi denk ik maar als ik het verkeerd begrijp plz say so.

Verder hoe wordt de eerste stage gekozen? Random?
 

Wob-Wob

Smash Journeyman
Joined
Feb 5, 2006
Messages
478
Location
Netherlands - Zoetermeer
Wat ik denk:
1. Poule
2. nieuwe Random
3. Al snel liggen de noobies eruit. Dus daar hoef je je geen zorgen meer om te maken. En jah, het gaat idd lang duren als iedereen steeds van tegenstander wisselt, vooral omdat je ook nog een geluk moet hebben met je poppetje, en dus steeds: geluk - ongeluk - geluk - ongeluk kan hebben, waardoor je een joker wint-verliest-wint-verliest. Of neej, wacht.. als je steeds de zelfde moet gebruiken heb je dit niet, want als je een andere wilt nemen moet je een extra joker gebruiken....
Noujah, ik denk dat dit nog niet 10% is uitgevogelt...
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
Tis inderdaad nog niet allemaal uitgevogeld.

Maar is dat double elimination of 1 poul?

Je zou het 1 poul kunnen noemen, dus iedereen die nog in het toernooi ligt kan je tegenstander worden, en je ligt uit het toernooi wanneer je jokers op zijn.

Dus ik neem mijn random character mee naar de volgende wedstrijd? Of kies ik bij elke volgende wedstrijd random?

Je kan ervoor kiezen om je random character mee te nemen naar de volgende wedstrijd, maar alleen als je tegen dezelfde tegenstander gaat. Als je verliest en je kiest ervoor om een nieuwe tegenstander aan te gaan, is je character weer random.

Gare regel. Als je bowser bent vs fox btw is dat qua plaatsing een groter verschil maar je wint makkelijker van een fox met bowser dan van een peach of een samus IMO.. En ik begrijp hier uit dus ook dat in principe de winnaar van het toernooi de gene is die alle jokers heeft en de rest niks meer. Dat gaat te lang duren voor een toernooi denk ik maar als ik het verkeerd begrijp plz say so.

Over het algemeen is het "hoe hoger je char op de tier list staat, hoe meer kans je hebt om te winnen", ook al is dit niet bij iedereen zo, ikzelf bijvoorbeeld kan beter met pichu omgaan dan met marth. Maar deze regel doe ik weg als meer mensen hem gaar vinden. De winnaar van het toernooi is inderdaad de laatste die nog jokers heeft. Dit hoeft niet lang te duren, want als iemand een joker gebruikt is het totale aantal jokers van alle spelers opgeteld eentje minder. Als niemand ooit jokers gebruikte zou het wel heel lang duren, en was het precies zoals jij zegt.

Verder hoe wordt de eerste stage gekozen? Random?

Dit heb ik net in de eerste post gezet, random inderdaad.
Vetgedrukte is van mij. Wie is het nog meer niet eens met de nieuwe regel van dat je meer jokers wint als je character lager op de tierlist staat?
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik ben er tegen want ik vind em belachelijk. Zoals ik al zeg hebben bottom tiers soms meer kans vs een top tier dan mid tiers dus is het totaal niet logisch dat je 2 keer beloond wordt door met een bottom tier te winnen van een top tier dan als je dat met een mid tier zou doen.
 
Top Bottom