• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

New Ruleset for Dutch Tournaments

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
Sorry for the first post being in Dutch but it mostly considers Dutch people.

Vanwege de vaagheid over levels die bij ons gebanned en uit de random moeten is het misschien makkelijker om er een topic voor aan te maken dan in een tournament topic te posten.

Ik citeer hier van Marc:

"Eerst de banlist, die bij ons extreem klein is (met name omdat hier zelden gebruik wordt gemaakt van broken stages). Op MLG in Amerika zijn al tijden deze stages compleet gebanned voor singles: Hyrule Temple, Fourside, Flat Zone, Brinstar Depths, Icicle Mountain, Yoshi's Island N64, Big Blue, Yoshi's Island (Pipes), Great Bay, Mushroom Kingdom (bricks)

De voornaamste reden om deze stages te bannen is de extreme campmogelijkheden, die met name Fox en Falco er hebben. Als mensen twijfels hebben bij een bepaalde stage moeten ze dat vooral zeggen, dan leg ik uit wat het probleem is.

Het is sowieso opvallend dat Fox goed uit de voeten kan met vrijwel alle ‘rare’ stages en meestal zelfs (o.a.) de reden is dat ze broken zijn. Hiermee is alvast het argument uit de weg geruimd dat veel stagebans alleen maar in het voordeel van de top tiers zijn.

Een ander vaak gehoord argument is dat je moet leren om met alle stages om te gaan. Een stage leren abusen is niet zo moeilijk inderdaad, maar het gaat er juist om dat bepaalde tactieken er niet of nauwelijks te counteren zijn.

Mooie quotes van Sastopher over stagebans:

When considering a stage, if both of these conditions are true, the stage is imbalanced for camping:
Is there any spot I can stay at where if my opponent is behind, he will be forced to put himself at significant disadvantage in order to approach me?

Is there a reasonable way to avoid fighting by keeping constant distance, or by escaping after employing some situational advantage?

En:

Camping with walls is worse than camping with platforms for two reasons:
There are fewer options approaching over a wall than when approaching over a platform.
Walls divide the stage and allow the camping player to run away if his position is compromised.

I'd also like to add that in the pursuit to find the best player, it is important to minimize randomness as much as possible, as randomness in matches creates randomness in results, which is contrary to what a tournament sets out to prove. This is why, in my understanding, why items are turned off, as well as Flatzone and Icicle Mountain.

Er gaan daar stemmen op om nog een aantal stages aan deze banlist toe te voegen, en ik ga mijn best doen om zoveel mogelijk van deze stages in onze banlist te krijgen:

Venom, Onett, Princess Peach’s Castle: Campen met muurtjes en goede stages voor de infinite van Fox. Verder heeft Venom de grotmuren, Onett auto’s en Peach Castle Bullet Bills, vrij random factoren. Ook zijn horizontale kills vaak behoorlijk lastig op Onett tegen een goede camper. Vrij duidelijk dat deze drie gebanned moeten worden imo…

Kongo Jungle: Het is een beetje de vraag hoe ‘broken’ het campen op de steen nou precies is. Ik denk persoonlijk dat de ton, de Klaptrap en de steen genoeg reden zijn voor een ban.

Corneria: Heb ik altijd al een dubieuze stage gevonden. Je **** er makkelijk campen onder de vleugel rechts en af en toe word je in je rug geschoten door een Arwing. Verder zijn er nog bepaalde tactieken bij de vleugel als het spammen van de up+b van Samus. Captain Jack noemde het in een gesprek met mij ook een keer specifiek als een stage die hij echt niet goed vindt als toernooistage, for what it’s worth.

Jungle Japes: Ook een erge campstage, en het water en de Klaptrap kunnen ook vrij random mensen naaien.

Mushroom Kingdom II: Campen bij de edges (waar je simpelweg iemand dood **** gooien) en Birdo die af en toe in de weg loopt maken dit ook een zeer dubieuze stage.

Green Greens: Erg laag (weer een echte Fox stage dus) en random bommen en appels.

Poké Floats: Hoewel de stage niet random is, is het wel glitchy op bepaalde plaatsen en is wegrennen er erg makkelijk. Ik heb ook het gevoel dat je er meer met de stage bezig bent dat met je tegenstander, en dat is niet de bedoeling.

Verder nog twee twijfelgevallen in de vorm van Rainbow Ride en Kongo Jungle 64. Rainbow Ride is totaal niet random en glitchy, het enige probleem is dat je niet altijd alles **** overzien (dingen die nog buiten de camera zitten), waardoor het ook geen stage is die je echt perfect **** leren kennen. Het enige probleem met Kongo Jungle N64 is de ton die af en toe je comeback kan verneuken. Ik ben er niet helemaal uit wat met deze stages moet gebeuren, atm vind ik dat Rainbow Ride gebanned moet worden en Kongo Jungle N64 niet.

Dan de random select…

In Amerika (MLG) hebben ze de volgende stages aanstaan in de random select:
Final Destination, Battlefield, Yoshi's Story, Fountain of Dreams, Rainbow Ride, Dream Land N64, Pokémon Stadium

Beide spelers mogen daar echter een stage bannen aan het begin van een set, dus in de praktijk houden ze meestal 5 random stages over.

In Japan hebben ze de volgende stages aanstaan in de random select en alle andere stages zijn gebanned:
Final Destination, Dream Land N64

Hoewel ik altijd al een grote voorstander van de Japanse regels ben geweest (goede stages, mensen zijn het vaak met elkaar eens over een stage), kan ik me voorstellen dat het een wel erg grote stap is in een keer. Mijn voorstel zou nu zijn om de volgende stages in de random select te hebben:

Final Destination, Dream Land N64, Fountain of Dreams en eventueel Battlefield

Yoshi’s Story niet vanwege het wolkje, de Shy Guys en het feit dat de stage erg klein is. De stage is wel goed genoeg om vooralsnog als counterpick aan te laten staan. Pokémon Stadium niet vanwege de field changes en het feit dat je jezelf vaak slecht **** zien bij terugkomsten. Battlefield is ook een beetje een twijfelgeval vanwege de edges (erg moeilijk om te pakken af en toe). Brinstar en Mute City zijn allebei niet banwaardig imo, maar ook geen geweldige stages voor in de random select.

Samenvatting:


Random select: Fountain of Dreams, Battlefield (?), Final Destination, Dream Land N64

Counterpicks: Yoshi’s Story, Brinstar, Mute City, Pokémon Stadium, Kongo Jungle N64 (?)

Banned: Icicle Mountain, Princess Peach’s Castle, Rainbow Ride (?), Kongo Jungle, Jungle Japes, Great Bay, Hyrule Temple, Yoshi’s Island, Green Greens, Corneria, Venom, Flat Zone, Brinstar Depths, Onett, Fourside, Big Blue, Poké Floats, Mushroom Kingdom, Mushroom Kingdom II, Yoshi’s Island N64."
Ik ben zelf voor alleen Final Destination en Dreamland in de random aan te hebben staan, maar dat is mijn mening. Voornamelijk omdat hier niks met de stages gebeurt afgezien van de wind in DL64.

Breng het aan ^^
 

nofx4president

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2006
Messages
232
Location
Ermelo - The Netherlands
zoals ik had gepost in TNOT topic:

Random
- Final Destination
- Dreamland 64
- Fountain of Dreams
- Pokemon Stadium

Counterpick
- Kongo Jungle 64
- Yoshi's Story
- Mute City
- Battlefield
- Rainbow Ride


edit: is het misschien een idee om een poll te maken voor de mensen die van plan zijn om naar TNOT te gaan?
 

Thomaz

Smash Lord
Joined
May 2, 2004
Messages
1,055
Location
Leiden, The Netherlands
Hm, goede punten. Ik denk dat ik het met de stages wel mee eens ben.

Mijn lijst (die dezelfde is als bovenstaande post, geloof ik):

Random:
Final Destination;
Dreamland;
Pokemon Stadium;
Fountain of Dreams (hoe erg ik het ook vind. XD).

Counterpick:
Rainbow Ride;
Mute City;
Yoshi's Story;
Battlefield;
Kongo Jungle 64;
Corneria (?).

Op levels zoals Big Blue en Jungle Japes ga je eerder dood aan de enviromental hazzards dan aan de tegenstander, da's toch vrij raar. >_>
 

rensie nr1

Smash Journeyman
Joined
Aug 31, 2003
Messages
315
Location
hoorn
Ik het eigelijk prima zo als het is. Op yoshi story na dan maar ook daar heb ik niet veel problemen mee. En Ik vind gewoon dat je alle stages moet kunnen kiezen behalfe dan de gene die echt niet kunne. En dat is tempel en dat is Yoshi 64. Ik vind de 3de gebannde nog wel meevallen alleen moet je mensen die daar vluchte banne ofzo.

Ik zal alleen wel niet zo veel meedestanders hebben..
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
RANDOM:
- FD
- DL64
- Pokemon Stadium (enige nadeel is de vuur-stage waar mensen gewoon op elkaar wachten aan weerszijden van de boom en zoniet is het hun eigen schuld ^^ dus geen probleem)
- Yoshi's Story eerder dan FoD. >_>'

Counterpicks: alles behalve wat echt niet kan. Big Blue en Jungle Japes bv. moeten gewoon kunnen, je bent toch beiden in hetzelfde nadeel met welke character je ook speelt.
Stages als Hyrule daar heeft bv Fox ongelooflijk camp-voordeel dus die niet. Maar bv Fourside moet gewoon gecounterpicked kunnen worden.
 

TheGreenMachine

Smash Cadet
Joined
Dec 24, 2004
Messages
31
Location
Amsterdam
Mijn lijstje dan maar:

Random:
FD
DL64
Pokemon

Dit zijn IMO toch echt de drie neutraalste stages, als het moet kan ik nog wel accepteren dat pokemon niet op de random staat.

Verder als counterpicks alleen stages die geen absurd veel voordeel geven aan sommige characters (de bekende bans, hyrule enzo) en niet te veel random elementen hebben (zoals flat zone, icicle mt)
Dan hou ik dus over iets van:

Yoshi Story
FoD
Mute City
Rainbow Ride
Battlefield
Brinstar

Dan heb je als counterpicks stages die wel een voordeel geven, maar waar je toch ook mee om moet kunnen gaan.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Counterpicks: alles behalve wat echt niet kan. Big Blue en Jungle Japes bv. moeten gewoon kunnen, je bent toch beiden in hetzelfde nadeel met welke character je ook speelt.
'Je wordt allebei genaaid, dus het is goed.' Zo werkt het niet, randomness in de stage kan randomness in de resultaten veroorzaken.

Mijn vote:

Random select: Fountain of Dreams, Final Destination, Dream Land N64

Counterpicks: Rainbow Ride, Yoshi’s Story, Brinstar, Mute City, Pokémon Stadium, Battlefield, Kongo Jungle N64
 

Kragen

Smash Ace
Joined
Mar 10, 2006
Messages
517
Location
The Netherlands, Venlo
Ik snap nog niet helemaal waarom Pokemon Stadium geen random stage zou kunnen zijn.
Het wordt gezien als een van de neutrale stages, het enige wat zou kunnen gebeuren is dat het vuur-level opkomt, waar de spelers dan meestal _+ een halve minuut "rust hebben.

@nofx4p= je kan niet zomaar een poll maken, je hebt een subscritpion nodig/moet mod zijn
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Ok, daar ga ik.

Op de random hebben wij voor u uitgekozen:

-Final Destination, voor een bekende reden natuurlijk.
-Dreamland 64, omdat die stage vrij neutral is, afgezien van die boom dus, maar de boom zet niet sommige chars ongelofelijk in het voordeel/nadeel ofzo en beinvloedt geen DI in de lucht.
-FoD, de platform naaien misschien wel shffl characters, maar daar valt zeker wel rekening mee te houden. Geen ernstige voordelen/nadelen imo.

Counterpicks:

-Yoshi Story
-Stadium
-Battlefield
-Rainbow ride
-Mute city
-Corneria
- Misschien Brinstar
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Random
-Final destination
-DL 64
-pokemon stadium
-FoD (als nodig)

Counterpicks:

-Yoshi Story
-FoD (als ie geen random is )
-Battlefield
-Rainbow ride
-Mute city
-Corneria
-FOURSIDE ( ER IS NIKS MIS MET DEZE MAP BEHALVE PEACHBOMBSTALLER :p)(ok ik vin ut gewoon een leuk level :p)
-kongo jungle 64
-heel maybe brinstar

zoals ik in de tnot topic zei .
Yoshi's story is te erg in het voordeel voor marth en fox om in de random te staan
nou snap ik dat bij DL 64 peach in het voordeel is maar dat valt op zich nog wel mee vergeleken met mute city, boom maakt geen ene **** uit :p

Edit: ik denk dat de meeste wel eens zouden zijn met deze lijst(afgezien fourside) ik vind persoonlijk FoD niet nodig in randomj maar andere wel dat zijn de 3 meest neutrale stages
hoewel ik meer talent heb voor trash talken boeit dit mij wel :p
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Marc said:
'Je wordt allebei genaaid, dus het is goed.' Zo werkt het niet, randomness in de stage kan randomness in de resultaten veroorzaken.

Mijn vote:

Random select: Fountain of Dreams, Final Destination, Dream Land N64

Counterpicks: Rainbow Ride, Yoshi’s Story, Brinstar, Mute City, Pokémon Stadium, Battlefield, Kongo Jungle N64
Hier ben ik het volledig mee eens. Niet heel verrassend vind ik inderdaad dat Rainbow Ride als counterpick erin moet blijven, niets in die stage is random. Prima zo dus.
 

beunhaas

Smash Journeyman
Joined
Sep 3, 2005
Messages
336
Location
The Netherlands
Nog een punt om te discusseren is waarom Rainbow Ride niet in de Random staat?

Deze stage is all about skill, inzicht en voorzichtigheid. Totaal geen nadelen of glitches, gewoon goed opletten en je tegenstander lezen. Geen enkele char heeft hier een voordeel.

Mijn lijst word dus iets aangepast

Random:

Dreamland 64
Final Destination
Pokemon Stadium
Fountain of Dreams
Rainbow Ride

Counter stages:

Battlefield
Yoshi's Story
Kongo Jungle 64
Mute City
Corneria(?)

Banned:

Big Blue: Marc en Ivo's reden
Fourside: Klote muren goed voor Fox's infinite en nadeel voor niet wallkickers.
Brinstar: Lava

en de rest ook
 

shoe

Smash Ace
Joined
Sep 10, 2004
Messages
869
Location
Holtum, Netherlands
Ik vind sowieso dat je een stage niet moet afrekenen omdat sommige characters er minder gebruik van hun shffl's kunnen maken, dat is net zoiets als stages bannen omdat Marth er geen auto-tippers heeft.

En de lava op brinstar is misschien redelijk random, je **** het zien aankomen en erop aanpassen. Daarnaast vind ik het geen groter nadeel dan edges die je niet **** hoggen zoals mute city.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Sparkie009: Cheers. ^^

beunhaas: Het nadeel van Rainbow Ride is dat je er niet altijd een goed overzicht hebt (dingen die (deels) buiten de camera gebeuren). Verder ben je erg veel bezig met de stage en zijn er wel degelijk characters die er voordeel hebben over anderen (characters die snel en flexibel zijn in de lucht). Persoonlijk vind ik het geen stage die in de random select moet. Omdat de stage niet broken of random is, is het nog redelijk als counterpick, I guess...
 

beunhaas

Smash Journeyman
Joined
Sep 3, 2005
Messages
336
Location
The Netherlands
Marc said:
'Je wordt allebei genaaid, dus het is goed.' Zo werkt het niet, randomness in de stage kan randomness in de resultaten veroorzaken.

Mijn vote:

Random select: Fountain of Dreams, Final Destination, Dream Land N64

Counterpicks: Rainbow Ride, Yoshi’s Story, Brinstar, Mute City, Pokémon Stadium, Battlefield, Kongo Jungle N64
Dan zou ik hier wel mee kunnen leven alleen bij Random select ook nog Pokemon Stadium erbij

beunhaas: Het nadeel van Rainbow Ride is dat je er niet altijd een goed overzicht hebt (dingen die (deels) buiten de camera gebeuren). Verder ben je erg veel bezig met de stage en zijn er wel degelijk characters die er voordeel hebben over anderen (characters die snel en flexibel zijn in de lucht). Persoonlijk vind ik het geen stage die in de random select moet. Omdat de stage niet broken of random is, is het nog redelijk als counterpick, I guess...
Er is op te trainen
 

Savior

Smash Journeyman
Joined
Oct 13, 2005
Messages
313
Location
Netherlands
Battlefield is helemaal niet zo erg, zelfs met falco/fox heb ik er niet zon last van hoor, gewoon op random.
 

Player Pink

Smash Apprentice
Joined
Feb 28, 2006
Messages
166
Location
Heiloo, The Netherlands
Vind dit allemaal maar een beetje te ver gaan. No offense marc maar als ivo niet jou had verslagen op yoshi's island 2 keer had je dit nooit gedaan IMO T__T nooit heb ik jou erover gehoord en nu is het opeens 'we bannen vrijwel alles waar ik een hekel aan heb'. een stage die voordeel heeft van 1 character op een andere en hem daarom bannen vind achterlijk. Fox heeft voordeel over Sheik... zullen we Fox dan maar ook bannen? :s

Als je die 'voordeel' stages uit de random zet ok dan is het best maar je moet gewoon voor de rest bijna alles aan laten voor counterpick. In plaats van dat we alles maar bannen omdat je op de meeste kan campen kan je ook campen bannen misschien? Dat houd het spel zoiezo leuker... Campen is geen skill... dat is gewoon wachten tot je tegenstander maar komt omdat hij anders verliest en dit ook doet omdat hij moeilijk moet doen om bij je te komen.

Als je iemand verslaat door op een level goed gebruik te maken van zijn voordelen t.o.z. van je character is dat gewoon skills, Ook als het lame is (kijk maar naar peach d-smash =_= )

En als randomness zoals bij yoshi story een factor is wat jullie blijkbaar ERG veel invloed vinden hebben en ik me hier aan moet houden word de randomlist:

-FD
-Rainbow Ride
-Kongo Jungle (twijfel geval vanwege de gigantische randomness van de barrel)

counterpick:
-Yoshi story (vanwege de ENORME randomness van het uber broken wolkje en attack delays van shy guys)
-Fountain of dreams (teveel randomness van de zakkende en stijgende platformen wat heel veel nadeel heeft voor falco pillar combo's en shorthop foxen)
-Dream Land 64 (ook teveel randomness ivm de wind die de uitkomst teveel beïnvloed en maakt 'reffie' deaths mogelijk dus met marth of samus onder de stage terecht komen en ook teveel voordeel van peach net zoals fox dat heeft in yoshi's island en onett)
-Battlefield (broken voor peach en kut rand)
-Brinstar (zelfde reden die jullie geven)
-Pokemon stadium (zelfde reden die jullie geven)

Ban:
Alle overige stages ook mute city. Jullie *****en ZOVEEL over randomness en mute city komt nog in jullie random :S:S. Hoe random wil je iets hebben zoals die auto's wel niet zijn?? Als iemand daar een systeem in ziet welke auto waar komt mag je het me uitleggen. Ook nog broken stage voor peach.

Ik post later nog wel een lijst van stages die ik in de random wil zien en counterpick maar ik ben nu te gefokt om dat nu te typen. En geef me geen bull**** over dreamland 64 en FoD want wolkje en shy guys zijn net zo random als de wind op 64 (en net zoveel invloed) en de platforms op FoD.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Savior said:
Battlefield is helemaal niet zo erg, zelfs met falco/fox heb ik er niet zon last van hoor, gewoon op random.
sweetspotten met firebird/firefox van boven = instant death

player pink; juist. vanwaar dew haat tegen yoshi's story? tis n prachtstage voor random
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
beunhaas: Je **** luchtmobiliteit van characters niet trainen, die hebben ze of die hebben ze niet. Wanneer wat zich precies net buiten de camera afspeelt is ook niet te onthouden.

Player Pink, ik doe dit quote voor quote:

Vind dit allemaal maar een beetje te ver gaan. No offense marc maar als ivo niet jou had verslagen op yoshi's island 2 keer had je dit nooit gedaan IMO T__T nooit heb ik jou erover gehoord en nu is het opeens 'we bannen vrijwel alles waar ik een hekel aan heb'. een stage die voordeel heeft van 1 character op een andere en hem daarom bannen vind achterlijk. Fox heeft voordeel over Sheik... zullen we Fox dan maar ook bannen? :s
Fout, Remen en ik klagen al jaren over stages, en ik heb het ook al meerdere malen bij toernooihosts aangekaart. Hetzelfde verhaal als met de items destijds. Het is wel zo dat wat Ivo deed directe aanleiding geeft hiervoor, maar nu hebben mensen ook daadwerkelijk gezien wat een tolerante ruleset kan doen. Het lijkt het immigratiebeleid wel. =p Verder gaat het niet om waar een character voordeel heeft over een ander, maar hoe broken een character er is, of hoe random de stage is, of wat de campmogelijkheden er zijn, of een combinatie van die dingen.

Als je die 'voordeel' stages uit de random zet ok dan is het best maar je moet gewoon voor de rest bijna alles aan laten voor counterpick. In plaats van dat we alles maar bannen omdat je op de meeste kan campen kan je ook campen bannen misschien? Dat houd het spel zoiezo leuker... Campen is geen skill... dat is gewoon wachten tot je tegenstander maar komt omdat hij anders verliest en dit ook doet omdat hij moeilijk moet doen om bij je te komen.
Er zijn mensen die campen wel als skill zien, maar dat terzijde. Hoe wil je campen meten? Wanneer campt iemand? Sowieso zou elke match dan een soort scheidsrechter moeten hebben die bepaalt wanneer defensief spelen campen wordt, niet te doen dus.

Als je iemand verslaat door op een level goed gebruik te maken van zijn voordelen t.o.z. van je character is dat gewoon skills, Ook als het lame is (kijk maar naar peach d-smash =_= )
Alleen is het makkelijker om met Falco iemand dood te maken op Flat Zone met twee reflectors dan een stock af te nemen met Peach op Mute City. Het punt waar iets instant-win wordt bepaalt in feite of iets broken is.

En als randomness zoals bij yoshi story een factor is wat jullie blijkbaar ERG veel invloed vinden hebben en ik me hier aan moet houden word de randomlist:

-FD
-Rainbow Ride
-Kongo Jungle (twijfel geval vanwege de gigantische randomness van de barrel)

counterpick:
-Yoshi story (vanwege de ENORME randomness van het uber broken wolkje en attack delays van shy guys)
-Fountain of dreams (teveel randomness van de zakkende en stijgende platformen wat heel veel nadeel heeft voor falco pillar combo's en shorthop foxen)
-Dream Land 64 (ook teveel randomness ivm de wind die de uitkomst teveel beïnvloed en maakt 'reffie' deaths mogelijk dus met marth of samus onder de stage terecht komen en ook teveel voordeel van peach net zoals fox dat heeft in yoshi's island en onett)
-Battlefield (broken voor peach en kut rand)
-Brinstar (zelfde reden die jullie geven)
-Pokemon stadium (zelfde reden die jullie geven)

Ban:
Alle overige stages ook mute city. Jullie *****en ZOVEEL over randomness en mute city komt nog in jullie random :S:S. Hoe random wil je iets hebben zoals die auto's wel niet zijn?? Als iemand daar een systeem in ziet welke auto waar komt mag je het me uitleggen. Ook nog broken stage voor peach.

Ik post later nog wel een lijst van stages die ik in de random wil zien en counterpick maar ik ben nu te gefokt om dat nu te typen. En geef me geen bull**** over dreamland 64 en FoD want wolkje en shy guys zijn net zo random als de wind op 64 (en net zoveel invloed) en de platforms op FoD.
Gered worden door een wolkje heeft wel veel meer invloed op de match dan de wind op Dream Land N64. :S Mute City is in principe een eerlijke stage, waar weinig gebeurt (de auto's zijn over het algemeen makkelijk te omzeilen). De enige reden waarom ik vind dat hij niet in de random select moet is eigenlijk dat space animals er een duidelijk nadeel hebben. Verder is het een hoop sarcasme, als je wilt dat ik aan een bepaald punt nog wat extra aandacht besteed, moet je het maar zeggen.
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
Meer levels uit de random halen kan ik nog mee leven, praktisch alles uit de counterpick halen is gewoon zonde van de game, een groot gedeelte van de fun is de diversiteit in levels ook wordt deze niet veel benut in een toernooi(ook door mij), dat het kan is wel leuk. En ookal verlies je door een counterpick, daarna ben je zelf aan de beurt en als je de eerste match (die wat dus sowiezo op een gelijk level is) maar wint is er niks aan de hand.

verder vind ik het heel goed dat battlefield niet in de random staat. hij hoeft niet geband want je kan rekening houden met die kutedges maar af en toe gaat het per ongeluk fout en suicide je met 10% en zoiets moet niet in de random staan

verder mag van mij yoshi's story ook van de random af maar dat is meer persoonlijk. ik vind hem te klein en marth raakt praktisch het hele level met zijn zwaard.
dat wolkje vind ik ook best nog kunnen.

rainbow ride is erg tof en naar mijn mening best gelijk dus mag ook in de random. is ten minste ook weer eens wat anders dan die eeuwige 'saaie platte stilstaande' levels.

pokemon stadium is een van de leukste en gebalanceerde levels in het spel en mag ook best in de random. De standaard stage is denk ik het prototype waarop de andere gebaseerd zijn en het meest gebalanceerde van elk, ook meer dan final want in smash horen nu eenmaal platforms. de andere zijn (op 1 na, en tja, dan wacht je effe) allemaal leuke gebalanceerde stages voor de prijs van 1, juist dat het wisseld zorgt ervoor dat je nooit lang een disadvantage(hoe klein dan ook) zult hebben

EDIT: Kongo jungle is kut en moet niet in de random. heeft bijna net zo'n schijtedges als battlefield alleen zie je het hier al aan het lvl voordat je aankomt en weet je dus dat je extra goed moet mikken. geen hele grote ramp maar wel genoeg om uit de random te halen, vooral als er maar 2 andere in zitten

fountain of dreams is niks mis mee. het is een perfect level en zoveel maken die bewegende platformen niet uit, daardoor zal je niet zo snel genaaid worden of 'opeens' een match verliezen. is niet erg gevaarlijk
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Alleen is het makkelijker om met Falco iemand dood te maken op Flat Zone met twee reflectors dan een stock af te nemen met Peach op Mute City. Het punt waar iets instant-win wordt bepaalt in feite of iets broken is.
Dat hangt van je definitie af van een instant win. Jij denkt dat op veel van de stages die je haat een instant win voor een charachter mogelijk is, maar dat is helemaal niet zo.

Bijv. Yoshi's Island, op het eerste ogenblik lijkt dit stage broken en veel te goed voor fox, maar als je er beter naar kijkt zie je dat dit helemaal niet zo is. Zo doet peach het bijvoorbeeld erg goed op dit stage, bij een slim gebruik van downsmash.
Ook sheik doet het best wel goed op dit stage, en als je dat niet gelooft moet je maar eens kijken hoe reffie erop speelt.
Over de andere charachters ga ik niet beginnen (tenzij je nog meer uitleg wilt)

Waar het op neerkomt is dat fox zeker een voordeel heeft op dit stage, maar *in mijn ogen* niet zo'n groot voordeel dat je het een instant win **** noemen, aangezien ik de stage ook vaak verloren heb als ik er serieus op speelde.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Down A: Het gaat om eerlijke toernooiregels, niet om hoe 'leuk' een stage is. Ook zeg je dat mensen de eerste match maar moeten winnen... het hele principe van stages bannen is er juist om te voorkomen dat de eerste match de set beslist.

Ivo: Het extreme voordeel van Fox op die stage over in feite de hele cast is al ruim bewezen, hier en in Amerika. Bovendien werken we hier niet met advanced slob picks, dus het is niet alsof je van character **** veranderen als die stage gekozen wordt. Dat Rens en Reffie de stage tot in den treure gespeeld hebben wil niet zeggen dat hun characters er goed kunnen winnen van Fox. De stage is gebaseerd op verticale kills en heeft geen edgeguarding, Sheik en Peach verliezen er dus heel veel op. Sure, Peach heeft slopes om op te downsmashen, maar dat is het. Sowieso is dit al veel te specifiek eigenlijk. Wat je in feite met je post zegt is dat alles hier een keer stuk geabused moet worden voordat we het bannen, in plaats van logisch na te denken en te kijken naar Amerika en Japan.
 

beunhaas

Smash Journeyman
Joined
Sep 3, 2005
Messages
336
Location
The Netherlands
beunhaas: Je **** luchtmobiliteit van characters niet trainen, die hebben ze of die hebben ze niet. Wanneer wat zich precies net buiten de camera afspeelt is ook niet te onthouden.
Kijk naar Utto, die weet vrijwel alles als het aan komt om inschatten wanneer de schommel tevoorschijn komt of dat er een nieuw platform bij komt. Maar dat terzijde..

Ik vind opzich wel dat Player Pink een beetje gelijk heeft. Dat er nu wel erg mierenneukerig word gekeken naar randomness in de stages. Hoe vaak gebeurt het nou dat je gered wordt door een wolkje? Die kans is niehil.. Het gebeurt 1 keer in de 20 matches die je erop speelt en meestal werkt dat wolkje ook nog is in je nadeel. En kom op zeg die shy guys die zie je al 10 sec van te voren aan komen vliegen. De stage zelf vind ik lekker spelen met elke character maargoed. Maar dat sommige mensen hem uit de random willen hebben kan ik begrijpen als je het tegen een Marth moet opnemen maar dan is het dus een klein beetje extra aandacht erbij houden. Want je weet dat hij door de platformpjes heen kan tipperen.

Fountain of Dreams uit de random halen vind ik de grootste onzin die er bestaat. Vanwege de randomheid van de platformpjes kom op mensen. Beetje opletten kan ook nog wel. Voor de rest een steady stage.

En om ons nou te gaan vergelijken met Japan of Amerika is bull****. Wij zijn Europa/PAL. Beetje onafhankelijkheid is ook wel leuk.
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
is 'leuk' opeens verkeerd?

ik vind het leuk om te spelen en ik denk dat op nihonjin na iedereen komt omdat ie dat leuk vind aangezien de kans om daadwerkelijk te winnen erg klein is.

tuurlijk moet je sommige stages bannen, sommige lvl's zijn erg ongebalanceerd tegenover bepaalde characters of gebeuren er teveel random dingen die de uitslag kunnen beinvloeden en dit is toch boven alles een skillgame en ik ga der vanuit dat dat is wat iedereen er zo leuk aan vind dat we het 4(?) jaar na release nog steeds zo veel spelen.
het moet skill blijven, aan de andere kant moeten we gewoon niet te krampachtig gaan doen, anders kunnen we net zo goed allemaal mario op final gaan spelen en al het andere bannen omdat het op de een of andere wijze iemand een voordeel kan opleveren.

bottomline is dat het gewoon zonde van de mooie game zou zijn als we het verkrachten door alles wat enigszins ergens niet helemaal balanced en voorspelbaar is. De betere spelers winnen nu ook en dat zullen ze blijven doen.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Kijk naar Utto, die weet vrijwel alles als het aan komt om inschatten wanneer de schommel tevoorschijn komt of dat er een nieuw platform bij komt. Maar dat terzijde..
Ja, dus? Ik weet ook wel wanneer wat komt over het algemeen, maar dat verandert niks aan wat ik erover zei.

Wat mierrenneuken betreft, het ging mij in eerste instantie om de banlist. Iedereen let echter meer op wat ik zei over de random stages, vandaar het gemierenneuk. Soms is mierenneuken wel even nodig though, we hebben de regels al lang genoeg laten sloffen (toernooihosts nemen steeds vrijwel blind de regels over van de vorige host, sinds DT10 is er weinig meer veranderd).

En nee, we worden niet precies zoals Amerika en/of Japan, omdat waar ik mee kwam een tussenvorm is. Ik zie persoonlijk advanced slob picks ook niet zitten en ik weet dat ik de Japanse regels er hier voorlopig toch niet door krijg. Verder is het niet slecht om naar de regels van Amerika en Japan te kijken, ze zijn er verder en het niveau is er een stuk hoger (vooral in Japan). Dat we hier relatief weinig topspelers hebben komt o.a. vanwege de mentaliteit dat alles leuk moet zijn en het feit dat mensen zich erg schikken naar verlies. Het gemiddelde niveau in Zweden is bijvoorbeeld veel hoger. Ze spelen daar met Amerikaanse regels en spelen echt om te winnen. Een aantal van hun stijlen zijn behoorlijk lame imo, maar de competitie is er erg goed...

Down A: Alsof het opeens niet leuk meer is als we alle broken stages bannen. Hoe vaak speel je daar nu op in toernooimatches anyway?
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Marc said:
we hebben de regels al lang genoeg laten sloffen (toernooihosts nemen steeds vrijwel blind de regels over van de vorige host, sinds DT10 is er weinig meer veranderd).
Toen we ATM1 organiseerden hebben Coen (NGCX) en ik naar de DT10 regels gekeken, erover nagedacht, andere smashers om hun mening gevraagd en een paar aanpassingen gemaakt in gebande stages dacht ik. Maar het meeste hebben we zo gelaten omdat het goed was.

(Dat battlefield niet meer op random staat tegenwoordig komt door de edges waarvan we toen simpelweg nog niet wisten dat ze fox/falcos sweetspot rapen simpelweg omdat we toen nog niet konden sweetspotten :p maar wat mij betreft mag battlefield op random blijven, hoezeer ik de stage ook haat. er is totaal geen randomness involved.)

we hebben de regels echt niet blind overgenomen, daar is nog aardig wat overleg overheen gegaan - ongeveer zoals in dit topic maar dan zonder marc met oogkleppen op. ;)
no offense
maar zoals je al zei, het gaat hier om de gebande stages en over de random stages ben ik gewoon niet met je eens; als ik mocht kiezen stonden pokestadium, fd, DL64 en yoshis story op random, maar vanuit niet-persoonlijk perspectief moet ik daar battlefield en FoD weer aan toevoegen omdat die stages gewoon gelijk genoeg zijn (hoewel ik niet graag op ze speel maar dat is een ander verhaal).
random stages waren goed zoals ze waren.

en zeg niet dat we blind regels overnemen >_>'

zo en nu naar de gebande stages.
als iemand nou eens een lijst zou maken met alle stages
en dan erbij zetten welke geband zouden moeten worden
dan vergeten we tenminste niks ^^
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik heb alle stages al genoemd in de post die Dave gequote heeft. Als ATM wel over de regels nagedacht heeft, heb ik dat gemist, maar ik sprak ook meer algemeen dan dat ik een specifiek geval bedoelde. Je **** niet ontkennen dat het waar is. Ik zeg ook niet dat het slecht heeft uitgepakt, ik constateer alleen dingen.

Wat de random stages betreft, ik heb liever een standaard, maar zoals het nu is, lijkt het erop dat de hosts het zelf moeten bepalen per toernooi.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Marc said:
Wat de random stages betreft, ik heb liever een standaard, maar zoals het nu is, lijkt het erop dat de hosts het zelf moeten bepalen per toernooi.
Wijze woorden ^^
Maar een standaard is wel beter natuurlijk.

Uit de eerste post geplukt & wat ik ervan vindt.

BANNED
- Hyrule Temple - behoeft geen uitleg
- Flat Zone - alle randen zeer dichtbij zonder enige obstakels, olie en gereedschap dat naar beneden valt
- Brinstar Depths - geen uitleg nodig
- Icicle Mountain - geen uitleg
- Yoshi's Island N64 - gu
- Great Bay - inifite rondrennen voor bv fox alstie met 1 laser geraakt heeft
- Venom - dit is nou een echte campstage. ergens veilig staan en toch de ander kunnen raken met projectielen. plus groot voordeel voor bv marth als hij in het midden staat.
- Mushroom Kingdom II - kutstage. en broken ubersterke eieren.
- Green Greens - appels zijn hier het grootste probleem niet, de bommen in de blokjes en de dichtbije randen wel.
- Yoshi's Island (Pipes) - infinite waveshine van waar dan ook op de grond to death = kutstage.
- Kongo Jungle - ongeveer onsterfelijk zijn op de rots = broken.
- Corneria - geraakt worden door arwing is niet mijn idee van eerlijk spel. en very very quick KO's vanaf de vin.
- Poke Floats - multiple glitches. done.
- Brinstar - als het lava omhoog is kan er gigantisch gecamped worden op het enige platform dat over is. en t is verder ook een kutstage.
- Mushroom Kingdom I - zeer dichtbije randen (de blokjes zijn niet zo'n groot probleem maar snelle KO's zijn dat wel)

COUNTERPICK
- Fourside - campen kan hier niet in de zin van iemand dwingen naar je toe te komen omdat je de ander niet kan raken met projectielen als hij aan de andere kant van de wolkenkrabber staat. gewoon peach bomb stall bannen en geen probleem. walljumpen kan ook niet eeuwig.
- Big Blue - het is kut als je doodgaat op de grond, maar dit nadeel is voor beide spelers even groot en wordt zo voordeel voor degene met het meeste skill/meeste ervaring (op de stage)
- Onett - auto's worden vantevoren aangegeven, randen aan de stage zijn geen probleem omdat er zelden aan de linker/rechter-buitenkant van de stage gespeeld wordt
- Peach's Castle - niemand wordt ooit van zijn leven geraakt door een bom. leuke stage
- Jungle Japes - de clap trap is voor beide spelers even groot risico. als jij onder de platformpjes door wilt om je tegenstander te ontwijken heb je kans dat je doodgaat, je eigen risico. omdat het middelste platform lager ligt dan de zijplatforms, en een hogergelegen platform heeft, kun je daar projectielen van een campend iemand vrijwel volledig ontwijken
- Rainbow Ride - sommigen willen hem zelfs op random. dat gaat me wat ver, maar banned hoeftie zeker niet. redelijk eerlijke stage.
- Kongo Jungle 64 - met normale randen was dit zo een random stage geworden.
- Mute City - geen grijpbare randen, soms (vlak voordat je bij de tunnel speelt) is een groot gedeelte van de stage buiten beeld. maar de auto's vormen geen zeer groot probleem.

RANDOM
- FD - duh
- Pokemon Stadium - zoals gezegd alleen de fire stage moedigt campen aan, en daar wachten beide spelers in de praktijk gewoon even op elkaar
- Dreamland 64 - duh
- Yoshi's Story - het wolkje is niet random, maar kan je naar je voordeel gebruiken (zoals Ken dat bijv. doet.) shy guys zijn absoluut geen probleem >_>'
- FoD - duh
- Battlefield - naast de randen die je van boven niet kan sweetspotten is dit gewoon een stage van het formaat grond + 3 platforms.

tadaaa. ^^
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
bf, goede lijst, alleen wil men peaches castle bannen vanwege het campen achter de toren en niet vanwege de bommen.

verder is battlefield echt een kutstage omdat je dood kan gaan aan een rand terwijl als je op een zelfde manier recoverd op een andere stage je het 100% van de tijd overleeft. ik snap dat het niet random is omdat het dan je eigen onvoorzichtigheid is, toch gaat het soms fout en dan is dat gewoon erg kut.

Verder vind ik yoshi's story een tweifelpunt, niet vanwege het wolkje of de shy guy maar meer omdat het extreem klein is en je er aan de zijkanten en onderkant bijna direct uit ligt.

rainbow ride vind ik persoonlijk prachtig en mag van mij in random maar ik vind het objectief geen geweldig idee omdat hij wel erg 'apart' is en je moet beginnen op een standaard level naar mijn mening.


@marc, klopt, ik speel ze praktisch nooit maar het moet wel kunnen en dat iemand zo'n stage tegen me kan picken vind ik leuk, zorgt voor afwisseling. random limiteren ben ik voor, een standaard lijst maken voor alle toernooien ook. ik vind gewoon dat je niet te snel een stage broken moet noemen.
 

Kragen

Smash Ace
Joined
Mar 10, 2006
Messages
517
Location
The Netherlands, Venlo
Op een of andere manier heeft BF.com wel gelijk.

Maar ik vind dat sommige counterpicks erg...curieus. Ik zal liever geen Big Blue als counterpick willen zien, maar dat is mijn mening. =|

Edit: ik ben voor een standaard lijst. Ook een beetje genaaid om te mierenneuken over stages als het om één toernooi gaat.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
maar in de money match van 5 euro cent ken vs Isai was big blue een geschikte counterpick het geld ook voor poke floats **** you utto !!!! ;p

er staat D4mn niet neuk dus het is niet zo erg
 

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
random

dreamland 64
final destination
pokemon stadium

banned stages

icicle mountain
princess peach castle
mushroom kingdom 1 en 2
kongo jungle
jungle japes
temple
great bay
yoshi's island
green greens
venom
corneria
flatzone
brinstar depths
onett
fourside
big blue
pokefloats
yoshi's island 64

en de andere als counterpicks.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Marc said:
Veel mensen gaan compleet voorbij aan wallcampen. =/
Wallcampen is misschien een beetje kut om tegen te spelen. Ik hou meer van infinite shine ;)

We kunnen trouwens ook de MLG stages gebruiken met beide spelers een stageban.
 

beunhaas

Smash Journeyman
Joined
Sep 3, 2005
Messages
336
Location
The Netherlands
Dat heb gene nut bij jou als we Onett bannen counterpick je Yoshi's Island en bannen we Yoshi's Island dan counterpick je Onett :p

Of Poke Floats ofzo
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
ivo wil graag 1 raar leveltje houden :p

volgens mij is het eigenlijk best goed om rainbow ride in de random te doen... een beetje verandering in de vastgeroeste random lijst
 
Top Bottom