Uitslagen!
[size=+2] Uitslagen![/size]
Meest Ownende Smasher
Winnaar:
GOAT
Runner-up: MrSilver
Als GOAT nu niet op zijn BOAT zat, was deze verkiezing waarschijnlijk een stuk minder spannend geworden. Maar ja, dat zit hij wel, en door dat spetterende emotionele afSgeit dat hij in augustus kreeg, verwierf hij een legendarische status. Nu is hij verkozen tot meest ownende smasher, en daarmee passeert hij MrSilver. Wie is er nu de echte Matthijs?
Aardigste Smasher
Winnaar:
Dave
Runner-up: Rens
Dave’s populariteit bereikt een recordhoogte. Zoals Ivo al terecht opmerkte, wordt dat ooit nog eens zijn ondergang. Advies aan Dave: er passen niet meer dan vijf man in die auto van je, en soms moet je ook een keer nee zeggen.
Ik vermoed trouwens ook dat Dionysia hier een ‘handje’ in heeft gehad.
Beste Smasher
Winnaar:
Amsah
Runner-up: Remen
Eigenlijk moet hier Linkje staan, maar toch sportief van hem om Amsah de hele tijd te laten winnen.
Beste Tournament Host
Winnaar:
MrSilver
Runner-up: Dave
Dit was natuurlijk te makkelijk. De vader van de Nederlandse smash community is zonder enige twijfel de beste host van toernooien in Europa, misschien wel de wereld. Als je in je kelder met 40 man, 5 tv’s, en een stel schreeuwende pubers zoals Kitsune, Kenny, Jody en Slayer Link binnen 8 uur een heel toernooi van singles en teams kan klaren met Double Elimination en soms zelfs poeles, dan own je heel hard. Daar kan jij nog iets van leren, Faalz0r!
Beste Toernooireeks
Winnaar:
DT
Runner-up: XTC (including GT-series)
In den beginne nam XTC de leiding, maar toen de veteranen uit hun schulp kropen om te stemmen, haalde DT zijn achterstand weer in. DT is met tien delen (en zes onofficiële LT’s), misschien zelfs wel het meest legendarische toernooi ter wereld. Het geesteskindje van Matt “Vier Focking Suicides!” Zilverentant wist telkens weer nieuwe standaarden te zetten voor smashtoernooien in Europa. Dankzij DT10 moeten de meeste smashers nu trouwens ook 10 in plaats van 5 euro afstaan aan Amsah. Bedankt hoor Matt.
Beste Nickname
Winnaar:
Player Pink
Runner-up: Utto
Eerst was het Slayer Link. Dat was kut. Toen werd het Gayer Bink. Iedereen moest lachen. Toen maakte hij er Player Pink van, en werd het legendarisch. Zo legendarisch zelfs, dat hij mij wist te verslaan. Hoe kan dat? Ik own. Nu heb ik verloren van een Vin Diesel look-a-like. Bovendien stemde Player Pink op zichzelf, en wou Remen eigenlijk op mij stemmen, dus ik verdiende het om te winnen. Wat een eikel is die Player Pink ook…
Slechtste Nickname
Winnaar:
Z-N_Freak
Runner-up: Perfect Vegetto (aka Marc)
Zeno the Nintendo Freak? Zere Neus Freak? Zielige Nerd Freak? Zuid-Nederland Freak? Zorgverzekeraars Nederland Freak? Zwemclub Nijlen Freak? De variaties zijn eindeloos. Blijkbaar post hij niet meer, maar hij moet zich niet zo aanstellen. Hoe serieuzer hij reageerde, hoe grappiger het werd om hem op de kast te jagen. “Wees een man”, werd hem een aantal keer impliciet verteld, maar hij snapte de boodschap niet helemaal.
Die andere nicknames verdienen trouwens ook een compliment, omdat ze zo ontzettend kut zijn.
Beste Teampartner
Winnaar:
Reffie
‘Ik verlies elke award waar ik voor genomineerd ben. Emo maakt mij niet uit maar Beste teampartner Mr.Silver? Wat the hell? Ik heb bijna alle teamwedstrijden tegen zijn team gewonnen’. Dat claimde Reffie en blijkbaar hielp het, want uiteindelijk heeft hij deze award met ruime voorsprong gewonnen. Ook niet zo’n wonder als je het voor elkaar krijgt om geen teampartner te regelen voor DT10, toevalligerwijs alsnog aan CJ gekoppeld te worden en het toernooi vervolgens te winnen. Reffie ownt, en het zou te weinig eer zijn als hij niet tenminste 1 award gewonnen had.
Slechtste Teampartner
Winnaar:
Jeffz0r
Runner-up: Ivo
We hadden allemaal verwacht dat Ivo deze award zou winnen, maar blijkbaar zuigt Jeffz0r zo hard in het spel dat hij deze award mee naar huis neemt zonder ook maar ooit enigszins op te vallen in teams. Of misschien komt het door die fantastische combinatie met Analias op JST5?
Beste Quote
Winnaar:
'4 Focking suicides!' - MrSilver
Runner-up: 'Mijn steen!' - MrSilver
Deze verkiezing was erg onvoorspelbaar, maar dat MrSilver hem uiteindelijk zou winnen was alles behalve een verrassing. De vraag was alleen, welke van die tientallen legendarische quotes zou het worden? Werd het ‘Mijn steen!’, of misschien ‘Haha, gedood door een tilt!’, of wellicht ‘Die Sheik heeft 100 damage, wat doen jullie?’ Uiteindelijk koos men voor '4 Focking suicides!', en wie er bij was, weet waarom juist deze quote gewonnen heeft. En wie niet snapt waar het over gaat, vraag maar aan Dave…
Opvallend was trouwens dat de legendarische quote 'Maar ondanks mijn fouten was het toch erg close' van Piisuke als enige quote geen enkele stem kreeg. Schande!
Meest Professionele n00b
Winnaar:
Linkje
Runner-up: Thomaz
Alhoewel ik het van harte toejuich dat Linkje een award wint, sta ik ook nog steeds een beetje versteld van het feit dat Jeffz0r deze award niet gewonnen heeft. Hij weet inderdaad alles, maar kan helemaal niets. Hij wordt elk toernooi weer uitgeschakeld door de een of andere onbekende n00b. Kom op jongens, dat is toch een echte professionele n00b? Echter, Jeffz0r heeft dan wel weer een keer een 0-to-death combo gemaakt op Ken. Dat kunnen Linkje en Thomaz niet zeggen.
Beste Poster
Winnaar:
Marc
Runner-up: Remen
Soms lijkt het wel alsof hij erover nadenkt, merkte iemand ooit op. Als er iemand goed is in het online beledigen en ownen van mensen, dan is het Marc wel. Dankzij hem zijn we Z-N_Freak ook kwijt, maar daar zal Marc niet wakker van liggen. Het enige waar Marc wakker van ligt, is de gedachte dat Remen ooit actief zou gaan posten. Want met minder dan vijftig posts in ruim 4 jaar is Remen nu al op de tweede plek geëindigd in deze verkiezing.
Vuile spammer
Winnaar:
Bornfidelity.com
In mei 2005 werd de smash community verblijd met de zogenaamde Bornfidelity.com. Zoals het een echte n00b beaamt, werd hij gelijk vernederd en belachelijk gemaakt, maar Bioflappie.com gaf niet op! Hij liet ons zien hoe spam naar een hoger niveau getild dient te worden, zowel in Smash (De BF op zich is al een fenomeen) als er buiten, en met al ruim 3000 posts is hij inmiddels de Nederlander met de meeste posts op Smashboards. Petje af, nu die Helios nog voorblijven. Pak die kut Zweed, he’s scared now!
Meest belachelijk gemaakt
Winnaar:
Jeffz0r
Runner-up: Z-N_Freak
Zo lang in de community, zo lang geoefend, zo veel gezien en gelezen, en nog steeds zo slecht in Smash. Hij sandbagged wel eens tegen de computer. Hij heeft wel eens Johnnyboy en Ryuker verslagen met een CPU level 9 als teampartner. Als Jeffz0r door poeles komt, dan breekt er in Brabant spontaan een feest uit. Zijn bijnaam is ondertussen al Faalz0r geworden, omdat hij niet kan seeden, en elke dag opnieuw faalt. Gelukkig trekt hij zich er niets van aan. Want als Jeffz0r net zo’n teer zieltje had als Z-N_Freak, dan had hij de community al verlaten voordat hij er überhaupt bijkwam.
Vervelendste buitenlander
Winnaar:
Svampen
Runner-up: Helios
Congratulations Svampen! You have been voted the most annoying foreigner ever to set foot in The Netherlands.
Ik denk dat dit te maken heeft met die vlaggen op JST5. En dan dat hoofd, wat een idioot. Hij kan wel net doen alsof ‘ie goed is, maar mijn Ganondorf lacht hem nog steeds uit. Sterker nog, de Ganondorfs van Linkje, BF, Marc, Xun, FireMan.Exe, Rensie, Johnnyboy (eigenlijk Captain Falcon), GOAT en waarschijnlijk ook wel MrSilver lachen Svampen allemaal uit. Wat een sukkel…
Meest luidruchtig
Winnaar:
MrSilver
Runner-up: Player Pink
“MIJN STEEN!”. “IK HEB KOORTS!”. “WAT HEB IK VANDAAG?!”. MrSilver heeft deze awards al zo hard geowned dat ik echt niet meer weet wat ik verder over hem moet schrijven.
Grootste nerd
Winnaar:
TiRune
Runner-up: Z-N_Freak en Ryuker
Nooit heeft de Smash wereld zo’n grote nerd gekend als Tijmen aka TiRune. Als hij binnenkwam lag de ene helft van het lachen op de grond en zorgde de andere helft vanwege het te grote nerd-gehalte dat zij zich zo snel mogelijk uit de voeten maakten. Ook kwam hij ooit op een belangrijk toernooi waar hij zou teamen met de meest ownende persoon van de smash community, niet opdagen, terwijl ze hadden kunnen winnen! De reden? Het begint met een W en eindigt op orld of Warcraft. I rest my case.
Beste suicider
Winnaar:
Bornfidelity.com
Johnnyboy vond het niet eerlijk dat hij niet ging winnen met beste suicider. Echter, Johnnyboy wint bij deze de schoonheidsprijs voor mooiste suicides. BF is er erg goed in, maar zo esthetisch sterk als Johnny het kan, kan niemand het. BF kan alleen maar veel suiciden, heel veel…
Papzak
Winnaar:
Jody
Runner-up: Faab
‘De trein heeft vertraging, want Jody heeft hem opgegeten.’ Een dusdanig citaat levert altijd weer een ‘lachen, gieren, brullen’ situatie op binnen de community. Jody at zoveel dat hij, in de woorden van Marc I. Hagen, ‘eerder een papberg’ was. Helaas lette hij niet altijd op, en daardoor moesten ook mensen als Ztevie-boy, Phuong, Danny en Flok aan zijn rampage geloven. Gelukkig heeft Flok recentelijk weten te ontsnappen. Hij heeft ons nog niet op de hoogte gesteld van hoe het met Ztevie, Phuong en Danny gaat.
Ook een eervolle vermelding voor Faab hier trouwens. Hij ownt.
Lelijkste Smasher
Winnaar:
TiRune
Runner-up: Thomaz
Volgens mij stelde Thomaz deze categorie toch niet helemaal op prijs. Maak je niet druk Thomaz, wij hebben er toch geen verstand van. Je bent immers een danser, en aan dat filmpje dat je me stuurde te zien, omring jij je toch wel dagelijks met vrouwelijk schoon. En je hebt niet eens gewonnen! Wel gewonnen heeft namelijk TiRune, en om dat te verklaren heb ik hieronder een foto van hem gezet. PAS OP! Deze foto kan als schokkend worden ervaren.
****ing Emo’s!
Winnaar:
Dave
Runner-up: Piisuke
Veel mensen weten niet dat Piisuke eigenlijk de emoleider is, en dat Dave maar een slap aftreksel van Piisuke probeert te zijn. Echter, Amsah heeft PSIsuck, vroeger bekend als Dark Master (ook een zeer sterke nickname trouwens), weggejaagd van het forum door hem voor een week te bannen, dus nu kreeg Dave alle stemmen. Als al die stemmers eens wisten hoe perfect Dave zijn leven is, hadden ze nooit op hem gestemd.
Beste bierdrinker
Winnaar:
Rensie
Runner-up: Shoe
Het leek gelijk op te gaan tussen Rens en Shoe, maar toen Shoe JST5 eenmaal geflaked had wist Rens de overwinning op te eisen. En hij is nog maar (correctie, gefeliciteerd) 17! Proost, Rens.
Beste danser
Winnaar:
Thomaz
Runner-up: Herman Berghuis
Hij wil het niet laten zien, en is nog nooit op TV geweest, twee dingen die Herman Berghuis allebei wel wil en heeft bereikt. Toch is de smash community er nog steeds van overtuigd dat Thomaz de beste danser in ons midden is. Hij stuurde mij ooit een filmpje van een dans die hij kon doen, waarmee hij mij ervan overtuigde dat hij wel degelijk een echte danser is. Later vertelde mijn zusje mij dat het blijkbaar de salsa was. Whatever…
Als ik Piisuke/Yuna zeg, zeg jij…
Winnaar:
Piisuke en Yuna zijn allebei gay
Runner-up: Poules
Blijkbaar is poules dan toch de goede spelling, dat is nu officieel vastgesteld door middel van deze verkiezing. Echter, we zijn het er nog meer over eens dat Piisuke en Yuna allebei gay zijn, en dat ze nu eindelijk hun bek eens dicht moeten houden. Gelukkig hebben ze dat ondertussen gedaan, want die discussie was weer eens een dieptepunt binnen de community.
De ‘jammer dat ‘ie gestopt is’ award
Winnaar:
MrSilver
Runner-up: Rune
Hier valt niets meer over te zeggen. Te makkelijk.
De ‘jammer dat ‘ie opgegeten is door Jody’ award
Winnaar:
Ztevie-boy
Runner-up: De Mini-cooper
Old-timers deden hun beklag dat er mensen waren die hier niet op Ztevie-boy stemde. Die grap van de Mini-cooper is volgens mij bedacht door Linkje, maar ik zou het niet zeker weten. Wat ik wel zeker weet is dat Ztevie-boy te ownend was. Hij betaalde jouw reis, zodat jij naar smash events kon gaan. Hij was een mentor voor veel mensen die vandaag de dag nog steeds spelen, waaronder voor Reffie en mijzelf. Helaas kwam toen Jody en at hem op. Samen met Phuong trouwens, die eigenlijk even hard ownde. Voor DT10 liet Jody ze er eenmalig uit, maar daarna moesten ze er weer aan geloven. Sindsdien is er niets meer van ze vernomen…
Speciale Award voor mensen die niet genoeg genomineerd zijn
Winnaar:
Joey
Runner-up: GOAT
Chuck Norris kwam naar mijn huis toe, sloeg me in elkaar en vroeg me waarom hij niet gewonnen had. Ik zei dat het vanzelfsprekend was dat de winnaar van elke award Chuck Norris was, en dat dit de wedstrijd was wie de beste in zijn categorie was NA Chuck Norris. Hij vroeg waarom hij dan toch was genomineerd voor de laatste categorie, en ik zei dat hij daarvoor dubbel genomineerd was, omdat Chuck Norris de wereld ownt. Dat snapte hij, maar hij begreep niet waarom hij dan niet dubbel gewonnen had…
Grapje, hij begreep het wel, want Chuck Norris weet, kan en begrijpt alles. Dus ging hij meteen naar het huis van Z-N_Freak om hem in elkaar te slaan. Wat er verder gebeurd is, zul je aan Z-N_Freak moeten vragen. Wisten jullie trouwens dat Chuck Norris een stoel op kan tillen waar hij zelf opzit?
Joey ownt ook wel trouwens…
Dat was dan de eerste editie van de Dutch Smash Awards. De grote winnaar van de awards is uiteindelijk natuurlijk MrSilver geworden, bij deze benoemen we hem tot het eerste ‘erelid’ van de community. Volgend jaar in december de volgende editie, met nog coolere categorieën. Wie suggesties heeft voor categorieën voor volgend jaar, kan ze hier alvast posten.
Ik wil de volgende mensen bedanken voor hun stem: NGCXX, Amsah, Jeffrey, Bf.com, Marc, Ryuker, Xun, Reffie, FireMan.EXE, Ivo, Rens, Dave, Player Pink, Faab, Nofx4president, Johnny, GOAT, Flok, Shoe, Remen en Z-N_Freak (min of meer, als je dat een stem kan noemen). En natuurlijk in het speciaal Linkje, omdat hij de medebedenker is van deze awards, en omdat hij gewoon keihard ownt. Respect, aight.