• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

WiiDS Tournament - CANCELLED

Status
Not open for further replies.

Utto

Commander Keen
BRoomer
Ach ja, het zat er al een beetje aan te komen, maar het is nu dan definitief: het toernooi is gecancelled. Het aantal tegenslagen was gewoon te groot. Ten eerste liet de informatievoorziening en inschrijvingsprocedure op de website zelf veel te lang op zich wachten. Dit was op zich nog niet zo’n probleem; het was op deze korte termijn nog op te lossen. Maar toen ik een mail kreeg van de gast die de zaal beheert dat we de zaal niet meer kunnen gebruiken, hebben we meteen de stekker eruit getrokken. Ik heb het zelf ook niet altijd even slim aangepakt, maar we hebben ook domweg pech gehad. Een groot toernooi organiseren vergt toch een goede communicatie en daar schortte het bij ons nogal eens aan. Ik vind het zelf uiteraard ook erg jammer, maar ik moet eerlijk zeggen dat er ook wel een last van m’n schouders valt, omdat dit al een beetje in de lucht hing.

Sorry voor al die mensen die zich al ingeschreven hadden.

shoe

Smash Ace
Ik zal er zijn, de rest van mijn crew ook hoogstwaarschijnlijk, maar omdat er geen limiet is (neem ik aan) zullen ze zichzelf wel opgeven.

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Zet Remen en mij ook maar op de lijst. Ik wil m'n poule wel leiden en ik neem aan dat hij er ook weinig bezwaar tegen heeft. Wat valt er eigenlijk te winnen?

Wat de regels betreft, te veel stages. Een ruimere random select is wel okay voor dit, maar sommige counterpick stages moeten echt weg. Ik weet niet wat je bedoelt met Earthbound, maar zoals ik het begrijp staan Fourside en Onett allebei aan, evenals Peach's Castle. Dat doen ze zelfs op het komende FC/MLG toernooi niet. Die drie zou ik dus zeker weghalen. Verder staat Poké Floats niet op de lijst (ban het!). Met de rest ben ik het ook niet echt eens, maar dat is jouw keuze.

We hebben recent besloten om stage banning en ASP in te voeren. ASP is voor de n00bs misschien te ingewikkeld, maar stage banning vind ik wel een must, zeker als er zoveel stages aan staan.

Linkje

Smash Lord
ik ben idd voor poke floats en onett en peach castle te bannen. rest is ok by me.
Ik wil mijn poule wel leiden. (als hetmoet ^^) + als je hulp nodig hebt rutger je weet me te bereiken.

Ryuker

Smash Lord
I'm there ^^. Ik neem wel een cube mee tv weet ik nie though. Also over ASP maybe kunnen we het doen dat dat alleen voor smashboarders geld of mensen die we gewoon al lang in de tourney scene hebben zodat we dat niet onder n00bs hoeven te verspreiden als dat te lastig zou worden maar dat het in de bracket enzo wel van toepassing is. Waarom je fourside aan heb staan snap ik nie echt...

Utto

Commander Keen
BRoomer
Zet Remen en mij ook maar op de lijst. Ik wil m'n poule wel leiden en ik neem aan dat hij er ook weinig bezwaar tegen heeft. Wat valt er eigenlijk te winnen?

Wat de regels betreft, te veel stages. Een ruimere random select is wel okay voor dit, maar sommige counterpick stages moeten echt weg. Ik weet niet wat je bedoelt met Earthbound, maar zoals ik het begrijp staan Fourside en Onett allebei aan, evenals Peach's Castle. Dat doen ze zelfs op het komende FC/MLG toernooi niet. Die drie zou ik dus zeker weghalen. Verder staat Poké Floats niet op de lijst (ban het!). Met de rest ben ik het ook niet echt eens, maar dat is jouw keuze.

We hebben recent besloten om stage banning en ASP in te voeren. ASP is voor de n00bs misschien te ingewikkeld, maar stage banning vind ik wel een must, zeker als er zoveel stages aan staan.
Ik heb het volgende stukje toegevoegd in de eerste post: "Wat betreft de prijzen: dat is nog niet zeker. Er zijn sowieso goodies en games, maar ik heb nog geen idee in welke mate en aan hoeveel plaatsen die uitgedeeld gaan worden. Daarvoor zijn we afhankelijk van sponsors. Als we eenmaal de kosten hebben gedekt, wordt al het geld dat we daar bovenop binnenkrijgen verdeeld onder de winnaars (ik weet niet hoeveel, ligt aan het bedrag)."

Ik had de stages uit mijn hoofd gedaan, vandaar de verkeerde naam en de ontbrekende stage. Onett en Peach's Castle kan ik inderdaad bannen, maar bedenk je ook dat, wanneer ik stages selecteer, in eerste instantie probeer te bedenken op welke stages de non-regulars spelen. Natuurlijk kan ik niet in hun hoofd kijken, maar ik weet wel wat ik speelde toen ik nog niet in de scene zat en ik kan ook wel enigszins logisch redeneren welke stages door hen vaak gespeeld worden. Vandaar dat bijvoorbeeld Corneria er ook bijzit. Natuurlijk ga ik niet Hyrule Temple ineens unbannen, maar ik ben heel voorzichtig met het wegstrepen van stages aangezien het voor sommige potentiele deelnemers misschien een doorslaggevende factor kan zijn als hun favoriete stage gebanned is. Ik zou bijvoorbeeld ook echt niet weten hoe ik aan een non-regular uit moet leggen waarom Fourside gebanned is (en nee Marc, ik wil ook niet dat jij dat gaat doen ;) ). Ik heb ook liever dat er meer stages gebanned worden, maar daar ligt op dit moment even niet onze prioriteit. Poké Floats zal ik inderdaad wel bannen.

ASP en stage banning ga ik me in de officiele regels niet aan wagen. Als er een pro tegen een pro speelt, vind ik het geen probleem om af te spreken dat systeem te volgen, maar tegen diegene die niet in de community zitten, hanteren we het 'verliezer kiest alles' systeem. Het is niet alsof jullie dan ineens niet meer van die lui kunnen winnen. Echter, als het pro vs pro is en één van de twee wil geen ASP en stage banning, dan gaat het feest niet door.

En er is inderdaad geen deelnemerslimiet voorlopig, tenzij we ineens over de 400 man gaan. Maar dat zal sowieso wel niet gebeuren zolang de officiele inschrijvingen nog niet zijn begonnen.

In ieder geval bedankt voor de adviezen :)

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Maar het is dus wel mogelijk om met je tegenstander vantevoren afspraken te maken en eventueel stage banning en ASP toe te passen in de set? Of zelfs de afspraak om de standaard stages te gebruiken? Ik zou in een serieuze set tegen een 'echte' smasher liever de normale regels gebruiken, uiteraard moet het dan wel wederzijds zijn.

Als je Fourside ook nog bant heb je trouwens wel een ruleset die nog behoorlijk acceptabel is, ook voor serieuze spelers. Dus als je dat nog **** doen, zou ik het erg waarderen. Bij de rest leg ik me gewoon neer, aangezien het ruim vantevoren bekend is en de doelgroep van je toernooi iets anders is dan normaal.

Utto

Commander Keen
BRoomer
Maar het is dus wel mogelijk om met je tegenstander vantevoren afspraken te maken en eventueel stage banning en ASP toe te passen in de set? Of zelfs de afspraak om de standaard stages te gebruiken? Ik zou in een serieuze set tegen een 'echte' smasher liever de normale regels gebruiken, uiteraard moet het dan wel wederzijds zijn.

Als je Fourside ook nog bant heb je trouwens wel een ruleset die nog behoorlijk acceptabel is, ook voor serieuze spelers. Dus als je dat nog **** doen, zou ik het erg waarderen. Bij de rest leg ik me gewoon neer, aangezien het ruim vantevoren bekend is en de doelgroep van je toernooi iets anders is dan normaal.
Ja, dat staat je geheel vrij. Als je het met je tegenstander eens **** worden, mag je van mij dingen als ASP, stage banning en andere stages gebruiken. Het zou me niets verbazen als dat in de uiteindelijke DE-bracket door iedereen wordt gedaan, aangezien ik niet verwacht dat er een niet-pro doorgaat. Ga alleen niet proberen bij elke willekeurige slechte speler die je tegenkomt hem eerst helemaal uit te leggen was ASP is en dergelijke zodat je het vervolgens onnodig toe **** passen. Dat kost alleen maar tijd en je wint toch wel van hem. Het zou me sowieso al verbazen als een non-regular een echte counterpick weet te kiezen.

Ik zal nog even nadenken over Fourside, maar ik denk dat dat wel moet lukken.

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Dat ik n00bs er niet mee lastig zal vallen, spreekt voor zich. Het gaat me er ook niet echt om of het nadelig voor me is of niet, waarschijnlijk kan ik meer uit broken tactics halen dan de meeste mensen. Ik vind het gewoon niet zo leuk als het tot de mogelijkheden behoort in serieuze sets, that's all. =]

yay@Fourside bannen

Zgetto

Smash Ace
doe anders wat serieuzere regels/stages in de brackets aangezien dan toch alleen de 'meer serieuze' spelers dan door gaan.
en zo blijft het ook leuk voor de newbies =]
weet niet of zoiets mogelijk is though.

Down A

Smash Journeyman
doe anders wat serieusere(hoe de fock je dat ook schrijft) regels/stages in de brackets aangezien dan toch alleen de 'serieusere' spelers dan door gaan.
en zo blijft het ook leuk voor de newbies =]
weet niet of zoiets mogelijk is though.
zeker is dat mogelijk.
onder het mom dat je de pools snel wilt laten verlopen zijn zolang de regels 'versimpeld' en wordt het daarna serieuzer(****!).
en het klopt wel dat we met elke redelijke ruleset allemaal verzekerd zouden moeten zijn van brackets.
je kan niet onderling afspreken dat ALLE smashers van the boards zich houden aan een stel arbitraire regels. hier zou dan IEDEREEN mee moeten instemmen, aangezien je niet van iemand kan eisen dat hij nadelige regels zou gebruiken omdat hij nu eenmaal soms smashboards leest.

ik heb wel een tv en een cube en ik woon in utrecht.
die mogen best gebruikt worden maar aangezien de tv iets te groot is om mee te slepen in de bus... zou ik wat van die mucho respectpunten kunnen verzilveren voor hulp bij vervoer van mijn tv? met de auto ben je in 4 minuten bij mijn huis van de venue.

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Uto, je mag raden welke 3 spelers uit hoorn je op de lijst mag zetten ;)

Anyway, ik verwacht dat iedereen die de bracket haalt (32 man gok ik?) wel onze normale ruleset wil spelen. Je hoeft dat echt niet in de regels op te nemen, een afspraak op smashboards is wel genoeg toch?

Als je dit goed wilt promoten zou ik ook de Power unlimited bellen en dat nintendo blad (ik weet niet eens hoe het heet) Miischien krijg je wel wat aandacht?

En ik zou het sowieso posten op grote nederlandse gamingfora. smashboards, powerweb, nintendo.nl, gamevillage, cubezone (bestaat dat nog? :p) en er zijn er vast nog wel veel die ik vergeet

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
G-sus wat is jullie probleem...
Ik kom 1 keer te laat en moet het nu nog steeds aanhoren?
Et was grappig het eerste toernooi na JST, maar na 4 toernooitjes en 7 maanden is de grap er serieus vanaf en word het gewoon vervelend.

Status
Not open for further replies.
Top Bottom