• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

istudying

Smash Lord
Joined
Jul 6, 2008
Messages
1,958
Location
The Netherlands
Ik waag het om Paprika uit te schelden.

Piep. . . Groen, Rood, Geel Pittig ding je zuigt met Random ( Dus all )

Ik heb het hier over echte Paprika he mensen en ik ben 1000% serieus.


Siggy tells all.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
Ik kraak je niet af. Ik kijk alleen naar je laatste results met Nederlanders die niet Nikenick heten. Je voelt je veel te snel beledigd.

Nikenick is helemaal geen lid, misschien alleen van jouw crew. Zijn binnenkomst zal misschien niet zo overdreven zijn als die van mij, maar hij zit niet bij mijn crew. Het begon met LM als CP, genoeg reden.
duidelijk bedoel ik The New Order :psycho:
ik heb btw een toernooi gewonnen en het toernooi dat daar aan linkte 3de geworden (kut remen :p)
plus dit toernooi nog es 4de.
wat voor hoge plaatsen heb jij? 1x 2de plaats die door vele worden beschouwd als geluk door mijn crappy bracket skills.

als je bij het toernooi in belgië was, zou je zien dat ook mensen die niet bij de nederlandse smash community zitten, goed kunnen zijn.
om iedereen dan gelijk noob te noemen omdat je ze niet kent, je in discussie zat met die de winnaar en ik sonic speel... :ouch:

just joining the love here
 

Nikenick

Smash Journeyman
Joined
Dec 18, 2008
Messages
287
Location
The Netherlands
Ik heb een voorstel voor een compromis. We behouden de momenteel aangeraden stagelijst, die met 7 counterpicks. Daarnaast stellen we enkele alternatieve lijsten op voor mensen die de aangeraden lijst niet willen gebruiken. Lijkt me een redelijke oplossing voor beide kanten van het debat, nietwaar?
Misschien is het een idee om 2 spelers voor hun match te laten beslissen over welke stagelist ze willen gebruiken. En als iemand dan bijvoorbeeld de middenweg en de ander wilt conservatief, dan wint conservatief. Dus alleen als beide spelers akkoord gaan dat ze met meer stages willen spelen, dan kan je die counterpicks kiezen.
Ik denk dat dit het eerlijkste is.
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Misschien is het een idee om 2 spelers voor hun match te laten beslissen over welke stagelist ze willen gebruiken. En als iemand dan bijvoorbeeld de middenweg en de ander wilt conservatief, dan wint conservatief. Dus alleen als beide spelers akkoord gaan dat ze met meer stages willen spelen, dan kan je die counterpicks kiezen.
Ik denk dat dit het eerlijkste is.
Dit hoeft geen regel te zijn imo. Kun je onder elkaar ook beslissen.

duidelijk bedoel ik The New Order
ik heb btw een toernooi gewonnen en het toernooi dat daar aan linkte 3de geworden (kut remen )
plus dit toernooi nog es 4de.
wat voor hoge plaatsen heb jij? 1x 2de plaats die door vele worden beschouwd als geluk door mijn crappy bracket skills.
Niet aanvallend bedoeld, maar ik wil best tegen je spelen =/
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
De meerderheid is het ook niet eens over de eerlijkheid van LM, dat is dus een ongeldig argument. Je naam is beetje ****ed, dus tis niet zo raar.
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Oh jah, dat is een ongeldig argument he?

Nike ( dat is een schoenenmerk) + Nick ( dat is mijn naam) is heel moeilijk te spellen of te begrijpen ja.
Als je snel over je naam kijkt en niet onzinnig naar een oninteressante noob naam blijft kijken dan kun je het verkeerde concluderen. Daarbij komt dat mensen onzin namen minder snel onthouden.

Het is zeker geen ongeldig argument. Je probeerde mensen te overtuigen die al besloten hadden. En je zegt niet waartegen. Ga alsjeblieft geen discussie tegen me aan. Je bent er slecht in.
 

Nikenick

Smash Journeyman
Joined
Dec 18, 2008
Messages
287
Location
The Netherlands
Dat jouw naam nou gewoon een ripoff is van een goede Mario speler in America, ik toon tenminste originaliteit.

Ik heb nooit gezegd dat ik mensen probeerde te overtuigen, ik gaf enkel maar mijn mening. Je let ook niet op he? Ik heb dit minstens 2 keer gezegd in posts hiervoor. En als ik zo slecht in discussies ben, verklaar dan waarom je niet verder ging discusseren over Luigi's Mansion en Norfair? 3 regels tegen 30 is niet zo sterk.
 

Nikenick

Smash Journeyman
Joined
Dec 18, 2008
Messages
287
Location
The Netherlands
Ik wil ook graag tegen hem spelen, maar helaas is mijn Wii kapot.
Nintendo heeft mij al een mailtje gestuurd dat mijn Wii zo snel mogelijk wordt opgestuurd, dus misschien over een week ofzo.

Ik heb trouwens nooit gezegd dat Jumpan slecht is, 2de op TNO2 is vrij netjes.
 

Nikenick

Smash Journeyman
Joined
Dec 18, 2008
Messages
287
Location
The Netherlands
Ik ga waarschijnlijk naar alle toernooien in Zeeland en Noord-Brabant. Ik denk dat ik hem wel een keer zal ontmoeten op een offline toernooi.
 

Nikenick

Smash Journeyman
Joined
Dec 18, 2008
Messages
287
Location
The Netherlands
Als ik auto mocht rijden, zou ik het doen. Dat is ongeveer 3 uur in de trein zitten en daar heb ik dus echt geen zin in. Over twee jaar studeer ik in Delft, dan kom ik wel =b
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Dat jouw naam nou gewoon een ripoff is van een goede Mario speler in America, ik toon tenminste originaliteit.

Ik heb nooit gezegd dat ik mensen probeerde te overtuigen, ik gaf enkel maar mijn mening. Je let ook niet op he? Ik heb dit minstens 2 keer gezegd in posts hiervoor. En als ik zo slecht in discussies ben, verklaar dan waarom je niet verder ging discusseren over Luigi's Mansion en Norfair? 3 regels tegen 30 is niet zo sterk.
1) Mijn naam is een ripoff van de originele Mario in de jaren tachtig in de Japanse verder. Ik ben trouwens beter dan die mario speler.

2) Je hebt het niet gezegd, dat weet ik. Ik zeg alleen wat ik zie. Je probeert mensen ergens toe aan te zetten of te overtuigen, dat je iets anders zegt is niet belangrijk.

3) Kwaliteit > kwantiteit. Drogreden by the way, onzin argument.

Ik heb genoeg gezegd. Er is een character dat zoveel voordeel krijgt DOOR DE STAGE dat je in sommige gevallen MOET cpen om te kunnen winnen. Ik vind dat een stage zoveel invloed moet hebben. Dat de rest het met mij eens is getuigd van hun mening over hetzelfde onder. Toch ging je door met overtuigen, daardoor werd ik ziek van je.
 

Nikenick

Smash Journeyman
Joined
Dec 18, 2008
Messages
287
Location
The Netherlands
Ik geef nu net een waarschijnlijke oplossing waar beide partijen blij mee kunnen zijn en dan krijg je dit gezeik weer. Ik ga niet responden want ik weet al weer waar het op uit komt, je blijft me maar aanvallen voor niks.
Gedraag je nou eens volwassen.
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Er zijn geen partijen, niemand heeft er ooit over geklaagd en de kans dat twee mensen met hetzelfde standpunt als jij tegen elkaar spelen in een toernooi is miniem. Het is trouwens geen oplossing, het was vanzelfsprekend.

Ik moet me volwassen gedragen? Ik zeg wat er aan de hand is en wat de consensus is. Dat is volwassen. Stop met zinnen als "gedraag je volwassen", deze laten zien hoe miniem jouw vaardigheden zijn doordat je terugvalt op ad hominem.

LM zal niet geaccepteerd worden. Een toernooi waar deze stages wel geaccepteerd zullen worden zal problemen opleveren en de mensen die meedoen zullen waarschijnlijk gelijk krijgen. Dat is alles wat ik zeg. Door niet te reageren probeer je trouwens te laten dat je wel "volwassen" bent, maakt me niet uit. Ik weet zeker dat je extreem weinig van het onderwerp en de situatie af weet, daar blijf ik bij.
 

Feben

Smash Cadet
Joined
Aug 10, 2008
Messages
63
Location
IJsselmuiden, Netherlands
Laat ik mij er ook eens in mengen. Ik snap het van beide kanten, maar vind toch dat, desondanks alles wat er over gezegd is, dat men toch wel enigszins agressief op elkaar reageert. Nikenick, het is vrij simpel. Je hebt een wereld waarin smash gespeeld wordt. In die wereld zit je nu. Verscheidene mensen zijn bezig geweest met het uitzoeken van stages waarin de kennis en bekwaamheid met betrekking tot het character belangrijker is dan dat de stage zelf te gebruiken is. Persoonlijk ben ik niet van mening dat al die andere stages verschrikkelijk zijn, en niet te gebruiken, maar het is nu eenmaal zo dat die geselecteerde en goedgekeurde stages worden gebruikt, en niet die andere stages. Misschien is het jammer, maar zo is het nu eenmaal.

Zo zou je namelijk ook problemen kunnen hebben (met het niet gebruik) van items.

Er zit zeker waarheid in wat je zegt. Maar in plaats van dat ik de hele tijd meningen voorbij zie komen, en zeggen hoe het zit, wil ik graag iets weten.
Waarom is het zo dat je persé wilt dat die andere stages ook kunnen Nikenick? Er zijn al een groot aantal toernooien geweest waarbij niet alle stages konden, en toch is het niet zo dat de characters zo ver uitgediept zijn dat er niks meer is om te verbeteren. Waarom zou er dan persé ook een groot aantal stages moeten zijn om mee bezig te gaan? Mocht het ooit zover komen dat niemand meer beter kan worden, dan kan er nog altijd zoiets gebeuren als het toelaten van (bijna) alle stages. Maar denk je niet dat het gewoon nu goed is, zolang er zoveel mensen zijn die liever bij de gebruikelijke stages blijven, en niet allerlei stages willen?
 

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
Regels zijn regels, daar is niets aan te doen. Om dan te zeggen van dat je misschien samen tot een lijst kan komen is dus niet de bedoeling. KAn je net zo goed de regels afschaffen.
En marc zei al dat versie 2 eraan kwam. Dus hopen voor je dat LM er misschien bij zit. Je zou hem om kunnen kopen(tip: hij houdt van vrouwen), maarja dan moet je naar Amsterdam gaan en dat is 3 uur reizen voor je. Daarnaast je komt alleen maar naar toernooien in Zeeland en Noord-Brabant, dus boeie.
 

Faith

Smash Apprentice
Joined
Nov 13, 2006
Messages
115
Location
N-Limburg, Netherlands
Regels zijn regels, daar is niets aan te doen. Om dan te zeggen van dat je misschien samen tot een lijst kan komen is dus niet de bedoeling. KAn je net zo goed de regels afschaffen.
En marc zei al dat versie 2 eraan kwam. Dus hopen voor je dat LM er misschien bij zit. Je zou hem om kunnen kopen(tip: hij houdt van MEISJES), maarja dan moet je naar Amsterdam gaan en dat is 3 uur reizen voor je. Daarnaast je komt alleen maar naar toernooien in Zeeland en Noord-Brabant, dus boeie.
Fixed.

Marc is niet de enige die beslists. Het is nog altijd aan de TO om te beslissen wat hij doet met stages in de grijze zone.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ook woon ik in Den Haag en niet in Amsterdam.;)

Zoals ik het zie is er GEEN middenweg tussen conservatief en liberaal, omdat het dan echt een kwestie wordt van lijnen trekken en consistentie lastig is. Als je een liberale stage list wilt gebruiken, raad ik je inderdaad aan om te wachten op v2.0 van de SBR ruleset. Daar zijn de stages afgehaald die bewezen broken of te extreem zijn en alles wat je daar verder afhaalt is op dit moment niet te verdedigen binnen die mindset. Van ruleset wisselen tijdens een toernooi lijkt me niet wenselijk, toernooien houden met een liberale ruleset is altijd mogelijk.

En inderdaad, uiteindelijk is het aan de TO. Je **** doen wat je wilt op je toernooi (Faab is daar een goed voorbeeld van) en zolang mensen het slikken is er geen probleem. Dat wat aangeraden wordt is echter wel waar (bij mijn weten) de meerderheid van de community achter staat.
 

Nikenick

Smash Journeyman
Joined
Dec 18, 2008
Messages
287
Location
The Netherlands
Er zijn geen partijen, niemand heeft er ooit over geklaagd en de kans dat twee mensen met hetzelfde standpunt als jij tegen elkaar spelen in een toernooi is miniem. Het is trouwens geen oplossing, het was vanzelfsprekend.
Als er geen partijen zijn, dan is er ook geen discussie. En die is er nu duidelijk wel. Zelfs als de kans mimiem is, betekent niet dat je er niet over moet discussiëren. De kans dat een vliegtuig neerstort is ook 1 op een miljoen, maar toch gebeurt het (Turkish Airlines).
Zelfs als het vanzelfsprekend is dan is het een oplossing, dat heet een vanzelfsprekende oplossing (duh).
Ik moet me volwassen gedragen? Ik zeg wat er aan de hand is en wat de consensus is. Dat is volwassen. Stop met zinnen als "gedraag je volwassen", deze laten zien hoe miniem jouw vaardigheden zijn doordat je terugvalt op ad hominem.
Je zegt niet wat er aan de hand is, je probeert me alleen zwart te maken. Als je jouw posts goed bekijkt geef je ongeveer 3 keer zoveel argumenten tegen mij dan over stages. Dat bedoel ik met volwassen gedrag, probeer maar eens met je baas later zo te discussiëren. Als jij stopt met de discussie te de-railen en mij zwart proberen te maken, dan stop ik met 'gedraag je volwassen', k?
LM zal niet geaccepteerd worden. Een toernooi waar deze stages wel geaccepteerd zullen worden zal problemen opleveren en de mensen die meedoen zullen waarschijnlijk gelijk krijgen. Dat is alles wat ik zeg. Door niet te reageren probeer je trouwens te laten dat je wel "volwassen" bent, maakt me niet uit. Ik weet zeker dat je extreem weinig van het onderwerp en de situatie af weet, daar blijf ik bij.
Op een normaal toernooi worden de regels van te voren aangekondigd. Soms is er ook discussie mogelijk over de regels. Als je de regels niet aanstaan, dan kom je gewoon niet. Dan mis jij een toernooi, ik vind het prima om met liberale of conservatieve stages te spelen. Ik vind alleen dat de mensen te snel 'NEE!' zeggen als het om liberale stages gaat.
Oh jah, omdat een jongetje weet dat ik weinig van het onderwerp en de situatie af weet, is het ook gelijk zo.

@Feben
Er zijn inderdaad veel mensen die zich hebben verdiept in verschillende stages en hebben daarom een list opgesteld, maar het blijft een recommended list. Ik vind nog steeds dat de TO gewoon moet beslissen =b

Ik wil dat die andere stages ook kunnen omdat mensen te snel 'Omg die stage is niet eerlijk!' zeggen als ze bijvoorbeeld worden ingemaakt door een Meta Knight op Luigi's Mansion. Je had een paar maanden geleden ook superveel mensen die gingen zeiken over Meta Knight, en er was zelfs discussie over het bannen van deze character. Nu Meta Knight bij de meeste toernooien niet geband wordt, gaan mensen zich focussen op deze character. Ze gaan proberen makkelijke manieren te vinden om Meta Knight te counteren en ze proberen deze character te begrijpen. Hetzelfde kan gedaan worden bij stages, alleen worden deze heel makkelijk geband zodat niemand een stage probeert te leren. Als ik zou moeten kiezen tussen de 'beste' stagelist zou ik trouwens een soort van middenweg het beste vinden.

@Sino
Welke regels? Zijn er vaste regels van hoe je Brawl moet spelen? Dacht het niet, want er zijn ook toernooien in America met items on. Het zijn nog steeds recommended regels. En ik ben trouwens vergeten te zeggen dat ik ook van plan ben om naar toernooien rond Rotterdam te gaan.
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Ik heb mijn standpunt van tevoren bepaald. Dus ik zeg nee met een reden. Ik sta totaal niet open. btw, dit is jouw definitie van niet reageren? Je bent zo dom, ik ga echt niet meer met je praten. Ik word kk gek van jou en niet omdat je "argumenten" zo goed zijn.
 

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
ik begrijp dat het niet alleen aan marc is, maar marc heeft wel een beetje invloed, drm zei ik. Ik dacht trouwens dat je in amsterdam woonde, mijn fout xD
 

EF Aqua

Smash Rookie
Joined
Apr 7, 2008
Messages
22
Location
Netherlands, Leiden
Even voor de grap; welk voordeel precies biedt het hebben van meer stages ten opzichte van het verwijderen van die stages waarvan het duidelijk is, dat wil zeggen semi-meetbaar in schadepercentages dan wel aanvaard door de moeilijk defineerbare groep van iedereen die kennis bezit omtrend de specifieke aspecten die de stage in kwestie een counterpick maken, dat sommige characters een dusdanige bonus krijgen dat de invloed ervan de uiteraard relatieve skill van beide spelers nivelleert tot voorbij het punt waar een match-uitkomst in principe willekeur wordt? Aangenomen hierbij dat Smash niet gebalanceerd is, dat individuele skill bij het spelen van deze games nooit en te nimmer gelijk kan zijn en dat de relatief beste speler ook echt hoort te winnen. Ikzelf geef vrij weinig om de kleine voordelen die sommige stages bieden zolang ze niet binnen de catagorie van wat ik hierboven heb beschreven vallen; skill is niet gelijk dus ik win uiteindelijk toch wel verdient als ik werkelijk beter genoeg ben dan de ander. Daar heb je niet een groter voordeel voor nodig omdat je toevallig al een keertje hebt verloren, dunkt mij.

Dus waarom meer stages als minder ook kan? Het spel 'optimaal benutten' is overigens geen reden waar ik iets aan heb.
 

cenel

Smash Apprentice
Joined
Mar 25, 2006
Messages
133
Location
Eindhoven, Netherlands
Ik vind dan dat er ook over Jungle Japes en Rainbow Cruise moet worden nagedacht
Oude quote ik weet, maar naast luigi's mansion vind ik dit ook. En als het er op neerkomt dat we te veel counter stages hebben kan je altijd invoeren dat elke speler één stage mag bannen voor de match begint. Iemand moet een serieuze thread starten hierover op smashNL, want ik krijg het idee dat er over de counterpicks niet echt gediscussieerd is met de community. Krijg eerder de indruk dat een 2tal of 3tal mensen uit het oogpunt van hun main de counterpicks hebben besloten voor de nederlandse community en dit is natuurlijk verkeerd.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Er kan natuurlijk altijd opnieuw gediscussieerd worden over welk item in onze ruleset dan ook, dat is één van die dingen waarvoor SmashNL bedoeld is. Eventueel kunnen we dan ook stemmen, mocht er genoeg bijval zijn voor een voorstel.

Dus Cenel, ik zou zeggen maak een thread op SmashNL als je over de ruleset wilt discussiëren en kijk wat eruit komt. Dan leeft Brawl tenminste ook een beetje op SmashNL (of misschien wel überhaupt).
 
D

Deleted member

Guest
wacht mario ciruit is niet gebanned? of bedoel je dat die er juist wel in moet?
want die vind ik echt ban. geen discussie. maar ik zal op smashNL verder zeiken
 
Top Bottom