Ik respond niet naar al dat andere, want dan gaat de disscussie weer off-topic.
Even terug naar het onderwerp. Ikzelf vind het belangrijk dat de persoon die gewonnen heeft (en dus niet de stage kiest) zijn character moet kunnen blijven spelen ook al heeft deze een nadeel. Bij stages als Luigi's Mansion is het bijna vereist om een ander character te kiezen tegen MK in de meeste gevallen, omdat de Tornado je insluit.
Ik vind het juist belangrijk dat je als speler of meerdere characters **** spelen of dat je heel goed met je slechte matchups om **** gaan zodat je je nadeel daardoor compenseert. Luigi's Mansion is niet eerlijk tegen MK met sommige characters, maar er zijn veel manieren om zijn Tornado te counteren waar veel mensen niks van af weten. Met Pit bijvoorbeeld heb ik de makkelijkste manier gevonden op Tornado Spam te counteren, zijn Mirror Shield. Het kost wat tijd om de timing te oefenen en het in de praktijk te brengen maar ik vind dat zulke dingen een speler echt 'skilled' maken. Ik vind DK trouwens beter dan MK op Luigi's Mansion.
En vind je Lylat wel eerlijk voor Fox, Falco of Wolf tegen een MK dan? Hun recovery is zooo slecht daar en ze worden supermakkelijk gegimped.
Daarnaast is het mogelijk te stallen zodra je een voordeel hebt in Luigi's Mansion zonder aan de edge te gaan hangen. De platformen waar je niet doorheen ****, kan je gewoon op techen, dus als je op 250% een fmash krijgt kun je deze techen. In de tussentijd heeft je tegen stander alweer 90% en kun je blijven campen zodra je dood gaat.
Je kan daar wegrennen, maar dat is nog niet stallen. Het is wel saai maar ik denk niet dat de meeste mensen dat doen, want je zult uiteindelijk toch geraakt worden. Je kan daar ook niet projectile campen door de pillars. Je kan daar inderdaad techen, maar je hebt maar 30 frames om te techen ( je moet 30 frames voordat je de muur of het plafond raakt op dodge drukken) en aangezien Brawl met 60 f/s loopt heb je maar 0,5 seconden om te techen. Het is dus vrij moeilijk om te techen en als je dat dus goed kan vind ik dat je daarvoor beloond moet worden ( door dus langer te leven ).
Uiteindelijk moeten de characters het gevecht doen, niet de stage. De stage is daar om een klein voordeel te geven omdat je hebt verloren, niet om een gegarandeerde win te geven. Oefening, ervaring en "skills" moeten uiteindelijk de beslissende factoren zijn in een gevecht.
Stage ervaring speelt een hele grote rol, ik speelde vroeger ook altijd kut op Battlefield en nu is het een van mijn beste stages. Daarom vind ik het ook beter om een stage zoals Luigi's Mansion niet te bannen want als je daar op verliest jdan weet je dus dat je er op moet trainen. Zulke kleine dingen zoals goed zijn op elke stage maken je een betere speler.
Tenslotte wil ik zeggen dat ik je mening respecteer, maar er niet voor open sta. Mijn mening staat vast. De meeste mensen hier zijn het waarschijnlijk met mij eens, het lijkt me dus geen goed idee om deze te proberen te overtuigen. Door in te gaan op dingen als "noob" win je zeker niets.
Ik probeer niemand hier te overtuigen, ik wil enkel mijn mening geven en meningen horen. Ik begrijp nu bijvoorbeeld waarom jij tegen Luigi's Mansion bent. Maar zoals Marc zei, het is een grijs gebied, discussie is er altijd over mogelijk.
Edit: Om verder in te gaan op Norfair: een stage als Norfair vraagt om stallen (of campen). Dit maakt de matches verschrikkelijk saai. Dit komt doordat de platformen allemaal ledges hebben, deze zorgen voor invincibility frames. Verder is de stage erg groot en de lava beïnvloed het spel veel meer dan bijvoorbeeld de lava op Brinstar.
Norfair is mijn favourite stage, en 1 van de beste stages van Pit. Ik camp daar juist nooit. Als je daar slim speelt probeer je altijd op de middelste stage te blijven. Heb je de middelste stage, dan heb je controle over de match. Als je niet in het midden staat kan je er makkelijk uitgeslagen worden ( low cieling op sommige plekken en als je op het buitenste platform staat ga je soms dood rond de 50%) en je hebt de dreiging van iemand die onder het platform door een attack doet. De Lava is echt heel erg makkelijk te ontwijken, en als je slim bent probeer je je tegenstander de lava in te krijgen, wat ook weer skill kost. Verder is het een Counterpick tegen Dedede, R.O.B. Falco, Diddy Kong, Ice Climbers, Peach en Snake. Het is juist een goede stage voor Link, Ike, Pit, Olimar, Bowser en nog veel meer characters met slechte recoveries. Je countered superveel high of top tiers met die stage, dat vind ik ook weer een voordeel van deze stage.