• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
Logisch dat brawlers niet komen als jullie allemaal zo doen, zo dum
ga naar smash-bros.nl en open een brawl topic als je dat zo graag wilt
niemand houd je tegen en het word alleen maar gesteund

weet je wat laat maar, jou idee is veel beter. HF lurking hier wachtend op een brawl toernooi die zoiezo op smash-bros gepost word
 
D

Deleted member

Guest
dr is best wel recentelijk een brawl tourny geweest.

en smashNL is bijna net zo dood als deze topic, op de mafia games na.
 

#HBC | ZoZo

Shocodoro Blagshidect
Joined
Jan 12, 2009
Messages
9,800
Location
Land of Nether
ik heb geen problemen met smash-bros, ik ondersteun de nederlandse smash community alleen maar.

nja faab, je hebt gelijk, als je zelf niks doet waarom zou je dan verwachten dat iemand anders het wel doet, sorry voor de last.
 
D

Deleted member

Guest
in vergelijking met deze thread is julius ceasar nog springlevend :p
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Tja, er wordt niet zoveel gedaan met Brawl op dit moment in Nederland. Ik zie niet in waarom je eerder hier zou kijken voor Brawl toernooien dan op SmashNL, in principe komen alle toernooien daar op te staan, Melee en Brawl. Als jullie willen dat er meer Brawl op SmashNL verschijnt, moet de community daar zelf het initiatief voor nemen.

Daarnaast is de Nederlandse community niet zo van het discussiëren. SmashNL is een prima platform daarvoor, maar het leeft blijkbaar niet. Wat dat betreft kun je beter op SmashBoards in de algemene boards kijken, zowel voor Melee als Brawl.

Maar ja, we hebben in ieder geval een website om mafia op te spelen.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
k heb het voorbeeld gegeven en geprobeerd het toernooi-gedoe weer wat leven in te blazen.
wie weet doe ik over een tijdje TNOT3 al.
maar dan wel pas na ESA en Smeck.

als iemand hulp nodigt heeft met het opzetten van iets. waarmee je begint enzo, er zijn hier wel wat mensen die je kunnen helpen. waaronder ik, utto, marc, de atm crew, exalador (waar is hij? :/ ) en zo gaat t rijtje wel door.

someone, please xD
 

Meru.

I like spicy food
Joined
Dec 24, 2008
Messages
3,835
Location
The Netherlands, sometimes Japan
NNID
Merudi
3DS FC
0963-1622-2801
Ik weet niet of mijn vragen hier wel thuis horen maar goed ;d

Ik heb geen Melee, maar dat wil ik wel. Probleem is, ik kan geen enkele winkel vinden die het verkoopt (logisch, maar toch ;p). Weten jullie iets?

Oh en... Wil iemand WiFi'en? Dan doen jullie toch nog iets aan brawl ;p
 
D

Deleted member

Guest
marktplaats vind je t waarchijnlijk wel

en ik doe niet aan brawl
 

Kage Me

Smash Ace
Joined
Nov 22, 2008
Messages
537
Location
The Netherlands
als iemand hulp nodigt heeft met het opzetten van iets. waarmee je begint enzo, er zijn hier wel wat mensen die je kunnen helpen. waaronder ik, utto, marc, de atm crew, exalador (waar is hij? :/ ) en zo gaat t rijtje wel door.
Ikzelf ben wel van plan om in de (mogelijk nabije) toekomst een toernooi te hosten. Waarschijnlijk Melee en Brawl, misschien alleen Brawl. Als er ook Melee komt, zal er wel iemand nodig zijn die daar verstand van heeft - ik ken het niet competitief gezien niet zo goed.

Dat toernooi zal overigens in de regio Eindhoven gehouden worden.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Heb er even over nagedacht, ik neem toch maar een Cube + SSBM.
Verkoop gewoon m'n PS2, zitten echt teringveel dingen bij, haal ik makkelijk 200 euro mee binnen.
Dan koop ik van dat geld een Cube + 4 controllers + SSBM :D

Tactisch of tactisch :laugh:
Wat een aap. Zowiezo je PS2 omruilen voor een console dat al dood was 4 jaar geleden is al een dubieuze beslissing, maar ook nog eens voor 1 spel...? ****, moet je wel erg hopeloos zijn.


En nu even iets anders. Willen die knaapies die elke keer naar die kut spam sites gaan kappen met je hotmail in te vullen. Elke keer krijg ik zo'n emailtje over een of andere website die wat voor junk dan ook verkoopt. Een paar namen die ik kan opnoemen, Jeffrey (verrassend x'D), Adam.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
Ikzelf ben wel van plan om in de (mogelijk nabije) toekomst een toernooi te hosten. Waarschijnlijk Melee en Brawl, misschien alleen Brawl. Als er ook Melee komt, zal er wel iemand nodig zijn die daar verstand van heeft - ik ken het niet competitief gezien niet zo goed.

Dat toernooi zal overigens in de regio Eindhoven gehouden worden.
eindhoven is goed te doen :)
ik woon zelf in Etten-Leur.
ben gisteren nog naar een toernooi in gent gegaan (brawl) toch nog 4de geworden met mn egeltje. ^^ wel lame dat ik de nummer 2 al heel de dag aan t ownen was, maar soms loopt de bracket zo dat je elkaar misloopt..

maargoed, ik zou zeg begin dr aan :)
en we horen het wel als je hulp nodig hebt met iets regelen, en wanneer het is.


EDIT
en idd, ik krijg ook telkens spam mail van jeffrey.. -_-'
 

Nikenick

Smash Journeyman
Joined
Dec 18, 2008
Messages
287
Location
The Netherlands
Ik weet niet of ik erbij ben als er een toernooi in Eindhoven komt, Etten-Leur kan nog wel maar Eindhoven is 2 uur reizen met de trein. Misschien als ik heel lang ga zeuren bij mijn ouders kan het wel XD

En Engeltjes > Egeltjes en Princesjes =b
 

Kage Me

Smash Ace
Joined
Nov 22, 2008
Messages
537
Location
The Netherlands
EINDHOVEN wtfff ik kom uit. Kage Me wie ben je? Ik woon in woensel.
Een man van kleine naam, maar grote ambitie XD

Voor ik aan de Brawl regels ga beginnen, even een peiling om te zien wat er zoal gewenst is.

1) Conservatieve of liberale stagelijst?
2) Meta Knight toegestaan? Zo ja, andere restricties op het gebruik van Meta Knight?
 

:034:

Smash Hero
Joined
Jun 9, 2007
Messages
7,562
Location
Netherlands
Ik raad je aan om de aangeraden stage list te gebruiken:

Neutraal (op de random select):
-Battlefield
-Final Destination
-Smashville
-Yoshi’s Island

Counterpick:
-Castle Siege
-Delfino Plaza
-Halberd
-Lylat Cruise
-Frigate Orpheon
-Pokémon Stadium 1
-Brinstar

Dan heb je veel minder gezeik.

Oh en Meta Knight moet gewoon gebruikt kunnen worden, vind ik.
 

Nikenick

Smash Journeyman
Joined
Dec 18, 2008
Messages
287
Location
The Netherlands
ik had niet gedacht dat er ook nog echt goeie nederlanders naar t toernooi zouden komen :p
until next time, my honourable adversery!
Jah dat is 't nadeel aan Nederland, je hebt niet echt grote namen dus iedereen kan opeens supergoed zijn XD

Next time I'll have my Wii back, I hadn't brawled for a week on that tourney. :p
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
Jah dat is 't nadeel aan Nederland, je hebt niet echt grote namen dus iedereen kan opeens supergoed zijn XD
dat is een van de dingen waarom mensen brawl haten denk. omdat iedereen het opeens op niveau kan spelen.
ik vind sonic gewoon tof :p


maar over die regels.
ik zou idd beginnen met die 4 stages.
metaknight gewoon toelaten (op die infinite cape glitch na dan)
en van die counterstages uitgaan. mss een paar aanpassen. das vaak per toernooi verschillend.

deze gebruikte ik:
Eerste random stages
Counterpicks
banned

 

Kage Me

Smash Ace
Joined
Nov 22, 2008
Messages
537
Location
The Netherlands
De randoms zijn duidelijk (BF, FD, YI en SV), maar op de counterpicks twijfel ik nog, en dan vooral bij Brinstar. Als er alleen "neutrale" stages worden gebruikt, zou Brinstar daar niet bij moeten horen - het zuur kan dodelijk zijn, kan een speler verrassen en beperkt regelmatig het speelveld tot een enkel klein platform.

De counterpicklijst komt er hoe dan ook óf als volgt uitzien (conservatief):
- Castle Siege
- Delfino Plaza
- Halberd
- Lylat Cruise
- Pokémon Stadium 1
Óf als volgt (liberaal):
- Castle Siege
- Delfino Plaza
- Halberd
- Lylat Cruise
- Pokémon Stadium 1
- Brinstar
- Frigate Orpheon
- Luigi's Mansion
- Corneria
- Rainbow Cruise
- Norfair
- Pokémon Stadium 2
- Jungle Japes
- Distant Planet
- Pictochat
- Green Greens
- Green Hill Zone
- Pirate Ship
- Yoshi's Island (Melee)
- Skyworld
Óf als volgt (middenweg):
- Castle Siege
- Delfino Plaza
- Halberd
- Lylat Cruise
- Pokémon Stadium 1
- Brinstar
- Frigate Orpheon
- Norfair
- Luigi's Mansion
- Distant Planet
Ik heb lange tijd overwogen om Jungle Japes aan die laatste toe te voegen, maar de Klap Trap deed de beslissing uiteindelijk toch op baned vallen. Luigi's Mansion was tevens een twijfelgeval, maar werd uiteindelijk toch toegestaan omdat het huis verwoest kan worden, mocht een speler er last van hebben. Ook Corneria was een twijfelgeval, i.v.m. campen op de rechterzijde. Uiteindelijk is het op banned uitgekomen.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de derde stagelijst, maar als er genoeg steun is voor één van de andere twee (de eerste waarschijnlijker dan de tweede) zal ik dat zeker meenemen in de uiteindelijke beslissing.
 

Kage Me

Smash Ace
Joined
Nov 22, 2008
Messages
537
Location
The Netherlands
Ik verwachtte al reacties op Luigi's Mansion... OK, dit wordt de uiteindelijke lijst met stages:

- Final Destination
- Battlefield
- Yoshi's Island
- Smashville
- Castle Siege
- Delfino Plaza
- Halberd
- Lylat Cruise
- Pokémon Stadium 1
- Brinstar
- Frigate Orpheon
- Norfair
- Distant Planet
De rest van de regels volgt binnenkort.
 

Kage Me

Smash Ace
Joined
Nov 22, 2008
Messages
537
Location
The Netherlands
Als we op die manier gaan redeneren, wordt het besluit van "de community" (waarmee je waarschijnlijk jezelf bedoelt) tenietgedaan door het besluit van de SBR. Die maakten de lijst namelijk nog langer geleden.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
ik denk dat Luigi's mansion best een counterpick mag zijn.
als iemand onder het plafon gaat zitten omdat hij hoge schade heeft, kan je proberen het gebouw te slopen, toch?
verder zitten er geen random effecten in.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het is gewoon zo dat deze community al jaren aan de conservatieve kant staat. Kritisch blijven kijken naar de stage list kan geen kwaad, maar ik vind een stage als Luigi's Mansion te anders (al is het een grijs gebied). Dit is enigszins willekeurig en er kan altijd een poll gemaakt worden, maar voor zover ik begrepen heb is de algemene opinie erover erg negatief.
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Luigi's Mansion? Veel succes tegen Meta's Tornado. Dit willen jullie echt niet.

Kage me, als ik iets zeg meen ik dat. De COMMUNITY (ken je dat woord?) heeft dit besloten. Als je echt naar de betekenis van het woord had gekeken had je dit geweten. Er zijn redenen dat Norfair en Distant Planet niet geaccepteerd worden. Kun je alsjeblieft eerst de stages testen in een competatieve omgeving voordat je tot conclusies komt die de community grotendeels al onderuit heeft gehaald. Ik vat het erg beledigend op dat je niet luistert naar wat ik zeg.
 
D

Deleted member

Guest
ooh, can I take it? :p:p

ik vind luigi's mansion juist een van de betere stages, en nee ik main niet MK.
 

Rici

I think I just red myself
BRoomer
Joined
Nov 23, 2005
Messages
4,672
Location
Iraq
NNID
Riciardos
weet je hoe je een toernooi zou moeten houden?

NO ITEMS
META KNIGHT ONLY
FINAL DESTINATION

Serieus, meer balanced dan dat krijg je het niet. Ik begrijp niet dat de rest allemaal nog niet gebanned is.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
jumpy, vat het niet zo persoonlijk op ;)
wat je zegt wilt ie juist doen. het testen in een competatieve omgeving. en wat is meer competatief dan een toernooi? :)
btw zou ik ook niet uitgaan van de mening van 1 persoon die claimt voor de hele community te spreken.
ik zie hier anders al een paar mensen die LM een kans willen geven ;)

en is het kiezen van een counterstage juist niet zo dat je dan een voordeel over je tegenstander hebt?
als het een hoofdstage was, is het natuurlijk een ander verhaal. maar echt als counterpick denk ik dat het moet kunnen
 
Top Bottom