Hier een paar vraagjes voor de veteranen onder ons:
"Hebben jullie nu liever Brawl, of toch Melee en waarom?"
Ik heb zelf namelijk geen Wii, gezien ik zwaar tegen het gebruik van een WiiMote ben en ik geen zin heb om als een aap voor een tv een game na zit te simuleren.
Ik ben er uiteraard van op de hoogte dat je SSBB kan spelen met je GCN controller, maar ik heb het over het algemeen. Ik ga geen Wii kopen, als alleen Brawl het spel is dat me een beetje interesseert.
Nou, ik heb dus geen Wii, maar toch wil ik weten wat mensen nu van Brawl, in vergelijking tot Melee vinden.
De eerste kneus die zegt dat je de spellen niet moet vergelijken mag dat nu al vergeten.
Om maar even uit te leggen waarom; SSBB is een direct vervolg op SSBM. SSBB, net zoals SSBM is een vechtspel, een fighter, hoe je het ook wilt noemen.
Goede fighter franchises, zoals Soul Calibur, Tekken, Street Fighter, Guilty Gear en King of Fighters (en velen anderen) worden ook altijd met elkaar vergeleken. Dit wordt speciaal gedaan, zodat men **** zien of het nieuwe deel een waardige opvolger is, zoals velen Soul Calibur III minder goed dan Soul Calibur II vonden.
Om Brawl te kunnen beoordelen moet je dus wel naar de voorgangers kijken. Dus, in tegenstelling tot Melee, hoe vinden jullie Brawl? Wat vinden jullie goed aan Brawl en wat is er mis met Brawl?
Worden er verders nog toernooien gehouden en hoe vaak? Ik kan me nog goed herinneren dat er verschillende toernooien waren per jaar, is dit nu weer het geval? Hoeveel van de actieve mensen die Melee speelden spelen nu Brawl? Hoeveel van jullie spelen nog Melee?
Dit is zo'n beetje wat ik nu dan te vragen heb. Ik was niet van plan een Wii te gaan halen, maar misschien dat ik het ooit in de toekomst haal. Het leuke aan Brawl vind ik de soundtrack...en daar houdt het dan ook wel op. De beelden die ik gezien heb zijn te langzaam, alles is sloom. Ook zijn de dingen die Melee uitdagend en verrassend maakte eruit gehaald, zoals bijvoorbeeld de wavedashes etc.
Daarbij heb ik al uitgelegd dat ik de Wii een slechte console vind. Sommige van jullie weten wel dat ik meer gericht ben naar Sony, vanwege de RPGs (Thomaz, Ryuker etc).
Plus, zoals ik al eerder zei, ik vind de WiiMote gewoon belachelijk. Misschien herinneren jullie dit nog van vroeger, hoe, als je bijvoorbeeld Mario Kart op de SNES speeldde sommige mensen met hun controller mee gingen sturen en hoe jij dan moest lachen, omdat het niks uitmaakte. Nou, hier zijn we dan, allemaal meesturen, want nu moet het. De paar games die ik speelde op de Wii vond ik niet boeiend en ik voelde me als een klein kindje die voor het eerst een videospelletje ging spelen. Nee, de Wii is niks voor mij.
Heeft een van jullie WiiMusic? Zo ja, gooi jezelf op de brandstapel. Als je toch een muziek spel wilt spelen, speel dan op zijn minst Guitar Hero, of anders Rock Band.