• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

D

Deleted member

Guest
aangezien dit iets actiever is dan smash-bros (>_> hebben we n eigen site, komt er niemand) dump ik mn posts voorlopig maar hier (ja ik help ook goed mee smash-bros actief te houden)

zijn dr hier mensen die brawl+ weleens uitgeprobeerd hebben of dat wel zouden willen? (en nu geen gezeik, als "ga dan melee spelen ofzo")
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Weinig. Ik heb het meegenomen naar TNOT2 maar er was niet heel veel interesse voor.
Brawl + is ook niet af dat is ook nog een probleem. En dat je een ntsc versie nodig hebt om de thread in general discussion bij te houden helpt ook niet.

IMO heeft brawl + nog een lange weg te gaan voordat het hier ooit wat wordt. Maar als er wat veranderd houd ik het in de gaten en ik val ze vaak op de chat lastig met nieuw stuff die ze aan brawl+ hebben toegevoegd.
 

Egitor

Smash Cadet
Joined
Jan 8, 2009
Messages
32
Location
Netherlands
In Breda sprong iemand voor de trein ;P
Ja excuses nog, dat was ik.

In ieder geval... Heb net Brawl opgepikt en ben een beetje online gaan spelen (tegen een paar kwasten van dit forum) maar nu ik deze thread zie twijfel ik. Worden toernooitjes in Nederland voor Melee gehouden?
Zou voor mij wel een beetje een afknapper zijn, het lijkt me juist wel leuk om eens te gaan kijken bij zo'n toernooitje (en als ik ooit nog goed wordt misschien zelfs ergens mee doen...)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Op dit moment is Brawl een stuk groter dan Melee en events zijn doorgaans (vooral) bedoeld voor Brawl. That said, we kunnen wel wat meer toernooien gebruiken. Het is in ieder geval de bedoeling om met enige regelmaat een Brawl toernooi in Amsterdam plaats te laten vinden.
 
D

Deleted member

Guest
Weinig. Ik heb het meegenomen naar TNOT2 maar er was niet heel veel interesse voor.
Brawl + is ook niet af dat is ook nog een probleem. En dat je een ntsc versie nodig hebt om de thread in general discussion bij te houden helpt ook niet.

IMO heeft brawl + nog een lange weg te gaan voordat het hier ooit wat wordt. Maar als er wat veranderd houd ik het in de gaten en ik val ze vaak op de chat lastig met nieuw stuff die ze aan brawl+ hebben toegevoegd.
eigenlijk lopen wij (lees: ik, want ik ben de enige PAL brawl hacker zo'n beetje) maar 1 tot 2 dagen achter. ik port alle codes namelijk nogal snel de laatste tijd.

ook heb ik vandaag toegang gekregen tot de usbgecko codedatabase en die is nu al helemaal up to date.

http://usbgecko.com/codes/index.php?r=eu&c=RSBP01
 
D

Deleted member

Guest
Op dit moment is Brawl een stuk groter dan Melee en events zijn doorgaans (vooral) bedoeld voor Brawl. That said, we kunnen wel wat meer toernooien gebruiken. Het is in ieder geval de bedoeling om met enige regelmaat een Brawl toernooi in Amsterdam plaats te laten vinden.
sorry voor double post maar dat zou geweldig zijn (ik woon in amsterdam).
 

Faith

Smash Apprentice
Joined
Nov 13, 2006
Messages
115
Location
N-Limburg, Netherlands
Ik had op TNO2 ook GeckoOS op me Wii met NTSC brawl dus het had gewoon gespeeld kunnen worden. Natuurlijk wist zo goed als niemand het haha.
Wist niet dat mensen geinteresseerd waren om Brawl+ te spelen toen.
 

Gmoney_

Smash Journeyman
Joined
May 5, 2008
Messages
421
Location
The Netherlands
Bij de eerst volgende brawl tourney, als mensen van plan zijn om brawl+ mee te nemen, laat het me van te voren weten. Ik wil het best wel is een keer proberen ^^
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
eigenlijk lopen wij (lees: ik, want ik ben de enige PAL brawl hacker zo'n beetje) maar 1 tot 2 dagen achter. ik port alle codes namelijk nogal snel de laatste tijd.

ook heb ik vandaag toegang gekregen tot de usbgecko codedatabase en die is nu al helemaal up to date.

http://usbgecko.com/codes/index.php?r=eu&c=RSBP01
Dat is zeker netjes. Toch houd ik het zelf nu liever op de usa versie omdat er misschien verschillen kunnen zijn. Maar het zal zeker helpen als brawl+ hier ooit aan slaat.

Voordat het dat gaat doen though moet er eerst een flinke lijst al vast staan van welke codes we gebruiken. Nu zijn er nog best drastische veranderingen. Als je toernooien gaat houden is het veel lastiger om drastische veranderingen nog aan te brengen want dan is iedereen al weer gewend aan wat ze dan hebben.
Maar het op smashfests spelen is prima.

Iig top dat je de codes port ^^.
 
D

Deleted member

Guest
over dooie topic gesproken, je zou tog denken dat er iemand post in 2 dagen.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Het blijkt dat mijn post de sommige poster "geschokt" heeft.

Hoi.

Ik zie dat Rukker nog steeds zo'n nerd is. Heeft ie nou eindelijk skills? =P
 

Chileno4Live

Smash Ace
Joined
Feb 21, 2008
Messages
661
Location
Almere, The Netherlands
NNID
Xyronith
3DS FC
0731-5336-4808
Wow ik wis niet dat deze thread bestond, leuk om kennis met jullie allemaal te maken ^_^ Misschien wilt iemand die in de buurt bij me woont een keer met me brawlen? Ik wil kijken of ik wel egt goed ben met Fox.
 
D

Deleted member

Guest
hangt ervan af wat voor tournament, volgens mij is dr eind van de maand een melee tourny in zeeland, maar daarvoor moet je smash NL checken
 

Egitor

Smash Cadet
Joined
Jan 8, 2009
Messages
32
Location
Netherlands
Tja ik wil ook wel een beetje oefenen, aangezien toernooitjes (denk ik) nog boven mijn niveau zijn. Ik ben bezig wat mensen toe te voegen aan mijn Friend list om over WiFi te brawlen maar weet eerlijk gezegd niet zo goed wie daar zin in hebben - de mensen die op de lijst met europese brawlers staan zijn vaak niet actief meer op dit forum...

Beste zou natuurlijk zijn anderen in NL te vinden, lekker weinig lag op WFC!
Is de vraag dus; wie heeft er nog plekjes in zijn friendslist over en wil af en toe een potje brawlen? Laat het even weten als je zin hebt en voeg mijn FC toe :)
 

#HBC | ZoZo

Shocodoro Blagshidect
Joined
Jan 12, 2009
Messages
9,800
Location
Land of Nether
ik ben mogelijk geintresseerd in een klein tournooitje (10-50man) in oost, is er iemand die zoiets kan organiseren? ik wed dat er genoeg mensen zijn in oost die daar geintresseerd in zijn
 
D

Deleted member

Guest
oost als in oost nederland? (oost is hier vaak oost amsterdam, maar dat ligt natuurlijk aan mij :p)
 

#HBC | ZoZo

Shocodoro Blagshidect
Joined
Jan 12, 2009
Messages
9,800
Location
Land of Nether
ja oost nederland, wil best naar mid ofzo gaan maar ik en me vriend moete egt onze skill kunnen vergelijke tegen andere want de community lijkt totaal dood in onze regio.

we zijn van plan om naar het toernooi van marc te gaan als het lukt met vakantieschemas
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
ja oost nederland, wil best naar mid ofzo gaan maar ik en me vriend moete egt onze skill kunnen vergelijke tegen andere want de community lijkt totaal dood in onze regio.

we zijn van plan om naar het toernooi van marc te gaan als het lukt met vakantieschemas
Het valt nog vies tegen hoeveel mensen er in het oosten van het land Smash spelen. Ik kom zelf uit Apeldoorn (woon ondertussen alweer een jaar in Amsterdam) en daar was ik min of meer de enige (samen met een paar semi-scrubs). De meeste smashers wonen toch in de randstad.

Ik weet niet waar 'Marc's toernooi' precies aan refereert, maar ik weet wel dat er op dit moment niet echt veel schot zit in de plannen die hij en ik hebben.
 

Faith

Smash Apprentice
Joined
Nov 13, 2006
Messages
115
Location
N-Limburg, Netherlands
Het valt nog vies tegen hoeveel mensen er in het oosten van het land Smash spelen. Ik kom zelf uit Apeldoorn (woon ondertussen alweer een jaar in Amsterdam) en daar was ik min of meer de enige (samen met een paar semi-scrubs). De meeste smashers wonen toch in de randstad.

Ik weet niet waar 'Marc's toernooi' precies aan refereert, maar ik weet wel dat er op dit moment niet echt veel schot zit in de plannen die hij en ik hebben.
Zelfde hier.
Randstad en Flevoland zijn toch echt de places to be voor Smash.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het loopt nu niet zo lekker met die venue, daarvoor zijn we afhankelijk van een contact van Moreno (Gaki).
 
D

Deleted member

Guest
ik ga ergens in de komende weken iets rond brawl+ organiseren, maar dat is vast niet wat je bedoelt
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Hier een paar vraagjes voor de veteranen onder ons:

"Hebben jullie nu liever Brawl, of toch Melee en waarom?"

Ik heb zelf namelijk geen Wii, gezien ik zwaar tegen het gebruik van een WiiMote ben en ik geen zin heb om als een aap voor een tv een game na zit te simuleren.
Ik ben er uiteraard van op de hoogte dat je SSBB kan spelen met je GCN controller, maar ik heb het over het algemeen. Ik ga geen Wii kopen, als alleen Brawl het spel is dat me een beetje interesseert.

Nou, ik heb dus geen Wii, maar toch wil ik weten wat mensen nu van Brawl, in vergelijking tot Melee vinden.
De eerste kneus die zegt dat je de spellen niet moet vergelijken mag dat nu al vergeten.
Om maar even uit te leggen waarom; SSBB is een direct vervolg op SSBM. SSBB, net zoals SSBM is een vechtspel, een fighter, hoe je het ook wilt noemen.
Goede fighter franchises, zoals Soul Calibur, Tekken, Street Fighter, Guilty Gear en King of Fighters (en velen anderen) worden ook altijd met elkaar vergeleken. Dit wordt speciaal gedaan, zodat men **** zien of het nieuwe deel een waardige opvolger is, zoals velen Soul Calibur III minder goed dan Soul Calibur II vonden.

Om Brawl te kunnen beoordelen moet je dus wel naar de voorgangers kijken. Dus, in tegenstelling tot Melee, hoe vinden jullie Brawl? Wat vinden jullie goed aan Brawl en wat is er mis met Brawl?

Worden er verders nog toernooien gehouden en hoe vaak? Ik kan me nog goed herinneren dat er verschillende toernooien waren per jaar, is dit nu weer het geval? Hoeveel van de actieve mensen die Melee speelden spelen nu Brawl? Hoeveel van jullie spelen nog Melee?

Dit is zo'n beetje wat ik nu dan te vragen heb. Ik was niet van plan een Wii te gaan halen, maar misschien dat ik het ooit in de toekomst haal. Het leuke aan Brawl vind ik de soundtrack...en daar houdt het dan ook wel op. De beelden die ik gezien heb zijn te langzaam, alles is sloom. Ook zijn de dingen die Melee uitdagend en verrassend maakte eruit gehaald, zoals bijvoorbeeld de wavedashes etc.
Daarbij heb ik al uitgelegd dat ik de Wii een slechte console vind. Sommige van jullie weten wel dat ik meer gericht ben naar Sony, vanwege de RPGs (Thomaz, Ryuker etc).
Plus, zoals ik al eerder zei, ik vind de WiiMote gewoon belachelijk. Misschien herinneren jullie dit nog van vroeger, hoe, als je bijvoorbeeld Mario Kart op de SNES speeldde sommige mensen met hun controller mee gingen sturen en hoe jij dan moest lachen, omdat het niks uitmaakte. Nou, hier zijn we dan, allemaal meesturen, want nu moet het. De paar games die ik speelde op de Wii vond ik niet boeiend en ik voelde me als een klein kindje die voor het eerst een videospelletje ging spelen. Nee, de Wii is niks voor mij.

Heeft een van jullie WiiMusic? Zo ja, gooi jezelf op de brandstapel. Als je toch een muziek spel wilt spelen, speel dan op zijn minst Guitar Hero, of anders Rock Band.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Hier een paar vraagjes voor de veteranen onder ons:

"Hebben jullie nu liever Brawl, of toch Melee en waarom?"
De vets hebben zonder uitzondering een voorkeur voor Melee.

Om Brawl te kunnen beoordelen moet je dus wel naar de voorgangers kijken. Dus, in tegenstelling tot Melee, hoe vinden jullie Brawl? Wat vinden jullie goed aan Brawl en wat is er mis met Brawl?
Goed aan Brawl... de OST en grote cast (naast de dingen die ook al goed waren in Melee). Slecht... het (bijna) volledig verdwijnen van de edge game, waardoor matches erg lang duren en het hele principe van edge guarden gewoon weg is. Het is nu meestal iemand naar een hoog percentage toewerken en raken met een killing move. Verder zitten er veel dingen in het spel die duidelijk niet bedoeld waren, met name infinites.

Worden er verders nog toernooien gehouden en hoe vaak? Ik kan me nog goed herinneren dat er verschillende toernooien waren per jaar, is dit nu weer het geval? Hoeveel van de actieve mensen die Melee speelden spelen nu Brawl? Hoeveel van jullie spelen nog Melee?
Beide spellen worden nog gespeeld, maar op dit moment hebben we echt meer toernooien nodig. Brawl trekt veel mensen en events daarvoor zijn niet zo'n groot probleem, Melee is over het algemeen toch vrij klein doordat het erg moeilijk is om in te komen voor nieuwelingen. De meeste Melee vets hebben wel enige ervaring met Brawl, maar er zijn er niet zoveel die er echt voor naar toernooien gaan. Faab, Rutger, Biscuit, Linkje en ik zijn nog het meest serieus van die groep (misschien vergeet ik iemand).

Met al je Wii gebash ben ik het grotendeels eens, maar dat is niet zo relevant verder. ;p
 

istudying

Smash Lord
Joined
Jul 6, 2008
Messages
1,958
Location
The Netherlands
Marc het is een mening van jou wat je over Brawl zegt.
Je hebt mensen die Melee spelen en Brawl waardeloos vinden en ook andersom.
Dus het is niet echt te vergelijken.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Hij vraagt wat de Melee vets ervan vinden, de mensen uit zijn/mijn tijd dus. Dit gesprek is alleen relevant voor die mensen.
 
Top Bottom