• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

Dutchies going to RoS4

Status
Not open for further replies.

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Ik vote: Amsah, Faab, Choco, Utto, Rens, Ivo, Reffie, Coen, Adam, Zgetto voor national crew =p

Hmm.. ook nog eens naar een pretpark >_<
Ik wil super graag mee gaan.

Maja nu zet ik Utto in een kut positie.
Voornamelijk met het regelen van dingen door het niet zeker weten of hij wel of niet mee kan.

Utto.. ik geef mijn plek op. Veel plezier en pwnze.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Ik zou zeggen baseren op de power rankings, ze zijn er niet voor niets. Bovendien is hij nog vrij recent, dus geeft geen verkeerd beeld.
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Na nader inzien lijkt mij het toch beter om amsah en ivo eerst samen te laten beslissen.
Anders wordt het miss toch iets te vriendjespolitiek achtig wat Coen al zei.
Als ze twijfelen over een paar mensen dan wel stemmen lijkt me.<_<(over gewoon de powerranking das het makkelijkst
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Zoals ik al met Ivo besproken heb, is het misschien handig om met wisselspelers te werken. Sommige mensen zijn niet zo sterk in crews (al dan niet door zenuwen) en anderen zijn juist een goede counterpick omdat ze iets nieuws toevoegen aan de crew. Ik zou het persoonlijk baseren op de power rankings en van daaruit kijken hoe het loopt. Als er op aangestuurd kan worden om met een redelijk makkelijke crew battle (bijv. Frankrijk) te beginnen, zie je snel genoeg wat werkt en wat niet, zonder verliezen te lijden. En mensen moeten zelf gewoon niet kinderachtig doen, maar in het belang van hun land denken.
 

rensie nr1

Smash Journeyman
Joined
Aug 31, 2003
Messages
315
Location
hoorn
Er zijn normaal gesproken altijd wel ergens bij smashers slaapplaatsen. Dus ik denk dat je zoiezo geen hotel hoeft te regelen.

En ik denk dat powerrankings ook het beste is om naar te kijken. Alleen meot je ook kijken wat voor characters daar in zitten. Je moet bijvoorbeeld niet een team hebben met 8x fox en 2x sheik ofzo. Een beetje verschil hierin is wel zo handig meestal.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Zoals marc al zei is het misschien handig om met een van basten systeem te werken. Als er spelers zijn die in de eerste crewbattle niet zo best presteren kunnen we die er later uit halen als we tegen zweden moeten.

We zouden zeker alle andere landen kunnen verslaan, het enige land waar we echt goed tegen moeten spelen is zweden, die behalve veel goede spelers ook nog eens het thuisvoordeel hebben.
 

Roy Were-ForUniMare

Smash Journeyman
Joined
Apr 11, 2006
Messages
256
Location
Holland, Zeeland, Goes.
Misschien een idee: Ik weet niet wanneer de meeste NLers in Zweden aankomen, maar als het grootse gedeelte allemaal rond de 29ste al aanwezig is dan hebben we nog een aantal dagen om te bekijken wie er wel en wie er niet goed genoeg lijken om Nederland te vertegenwoordigen. Dus waarom niet tegen elkaar smashen als zowel training als om te kijken wie er goed in conditie lijken (al kan dat natuurlijk zijn dat een goede speler opeens een kut dag heeft).

Zoals ik al zei, dit is maar een idee.
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Uhh.. Roy WUM.. jouw idee... Ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
Het gaat hier om het samenstellen van een Nationale crew.
Hier spelen andere factoren mee.
Zoals diversiteit van characters in de crew, prestaties van de spelers in een crew, omgaan van zenuwen etc.

Zowieso kent de community elkaar wel goed genoeg.
We hebben zelf ook een duidelijk beeld met de PowerRanking hoe goed elke smasher is.

Weetje wat.. F it,
wie ben ik om dit aan jou uit te leggen lol.
T'is half 4 s'nachts. Ik ga naar bed laterz :"D.
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
uit 'landsbelang' zou ik zeggen dat je het beste amsah en ivo kan laten selecteren.
ik ga er van uit dat ze gewoon de beste spelers zullen kiezen en dit zal ongeveer overeenkomen met de powerranking.
onderling stemmen lijkt me geen goed plan.
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Coen kan niet inloggen ofzo dus vraag ik het voor hem^^

(omdat het niet zeker is dat auto van raikachi nog naar sweden gaat)
@Urizen, Coen wilt weten hoe zeker het is dat jij gaat en als jij eventueel dan niet kan dat je dat op tijd zegt zodat hij dan de 5de plek in de auto kan bemachtigen.
Dus hij wilt die 5de plek graag reserveren voor het geval urizen niet gaat=P(of iemand anders dat kan ook)
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Coen had mij via msn verteld dat Raikkachi problemen had met zijn auto.
Hij is ermee naar de garage gegaan. Alle problemen zijn nu opgelost, maar het stuur geeft een raar krakend piep geluid. Rakkaichi(ofzo) vertrouwt dit niet, stel dat ze onderweg opeens autopech krijgen~.

Maja volgens Raikachu is er 75% kans dat de reis naar Zweden toch doorgaat.
 

Roy Were-ForUniMare

Smash Journeyman
Joined
Apr 11, 2006
Messages
256
Location
Holland, Zeeland, Goes.
Gutte gut... ben er een paar daagjes niet en het is gelijk weer chaos... >.<;.. ik zal wel es met Raikachhi praten >.>... Zucht dit gekut ook >.<;....

Edit: Nou, voor zover het eruit ziet gaat alles gewoon nog door zoals ik al verwacht had.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Mijn poul wordt nog veranderd omdat zowel Euan als Ac anon erbij zitten. Die kennen elkaar te goed.
Zo erg vind ik et niet, ac anon zou ik van moeten winnen en hij schijnt erg goed tegen peaches te zijn.

EDIT: ac anon komt misschien niet eens... :/
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
@Jeffz0r dus: Eh, op RoS3 was die gast een stuk beter dan jij hoor.

10 vs 10 verkleint de kansen wel wat helaas, maar het was te verwachten. Als iedereen doet wat ie moet doen kan team NL nog een heel eind komen. Volgens mij zijn de meeste spelers ook wel redelijk goed terecht gekomen in de poules voor singles, goed genoeg om door te gaan iig. Ik zou zeggen, maak er wat van.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
RoS3 is een jaar geleden hoor xD
Bovendien is ac anon niet echt goed ofzo. Maarja et wordt toch nog veranderd, dus ik wacht wel af.

@Roy: er zijn 17 nederlanders die gaan, dus in elke poul zit er 1 op 1 poul na, die met jou en ivo dus.
 

Roy Were-ForUniMare

Smash Journeyman
Joined
Apr 11, 2006
Messages
256
Location
Holland, Zeeland, Goes.
Jah ik had het gezien, benk best blij om eigenlijk omdat ik toch hoogstwaarschijnlijk de slechtste speler van de poul ben hahahaha. (Of van alle smashers die komen, behalve Raikacchi lol) Meer dan me best doen kan ik niet XD.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
ik ben niet echt bekend met internationale smashers... hoe goed zijn deze mensen? (aka hoeveel beter zijn deze mensen als mij lol... en welke moet ik aan kunnen?)

Dev
Fox128
Benoit
Pikmin
Ironass
Marte
Udikku
Frostbyte
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
RoS3 is een jaar geleden hoor xD
In wiens voordeel is dat meer?;)

ik ben niet echt bekend met internationale smashers... hoe goed zijn deze mensen? (aka hoeveel beter zijn deze mensen als mij lol... en welke moet ik aan kunnen?)

Dev
Fox128
Benoit
Pikmin
Ironass
Marte
Udikku
Frostbyte
Dev ken ik niet echt, volgens mij speelt ie Fox.
Fox128 heb ik in de bracket van RoS3 verslagen, hij is de enige speler in Oostenrijk en moet het vooral van z'n techniek hebben, hij speelt ook Fox. Voor mij was hij niet zo heel moeilijk, maar hij is natuurlijk niet voor niks de high seed van die poule.
Volgens mij is Benoit de Franse Jigglypuff speler (AKA Dou!), maar daar ben ik niet zeker van. Het is best kut om tegen hem te spelen, totdat je ziet waar ie je op probeert te pakken (met name achter hem rollen en dash attacks op lage damage leveren je een Rest in je gezicht op).
Van de rest heb ik hooguit wel eens gehoord, maar ze lijken me allemaal niet zo goed. Als je nog even flink oefent, moet je er wel een paar kunnen hebben sowieso, maar de bovenste drie zul je waarschijnlijk niet kunnen verslaan. Verder weet ik natuurlijk ook niet precies hoe goed jij nu bent.
 

Roy Were-ForUniMare

Smash Journeyman
Joined
Apr 11, 2006
Messages
256
Location
Holland, Zeeland, Goes.
Marc, zou je ook wat info over mijn poul kunnen geven?

Pool 5
Svampen
Ivo
Kone
Ying
Totte
Plufball
Peki
RoyWereFUM
Cless

En ja ik weet dat Ivo een NLer is.
Van wat ik weet moet Peki het vooral van zijn skill hebben, had ik begrepen van Ijuka >.<.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Marc, zou je ook wat info over mijn poul kunnen geven?

Pool 5
Svampen
Ivo
Kone
Ying
Totte
Plufball
Peki
RoyWereFUM
Cless

En ja ik weet dat Ivo een NLer is.
Van wat ik weet moet Peki het vooral van zijn skill hebben, had ik begrepen van Ijuka >.<.
Svampen heeft meerdere 'toernooiwaardige' characters, maar gebruikt meestal wel Falco of Marth. Verder is hij bekend geworden door het spelen van Yoshi en speelt hij graag op Mute City. Speelt erg technisch en kan zich zeker meten met de Nederlandse top.
Ivo is gewoon een grab whorende Fox speler, speel tegen hem maar Marth. =p
Kone speelt nog altijd Peach voor zover ik weet. De UK (waar hij vandaan komt) scene schijnt een stuk beter geworden te zijn, dus ik denk dat hij verrassend goed uit de hoek kan komen, aangezien hij ook al heel kang speelt.
Wederom ken ik de rest weer niet echt, maar Ijuka moet het zelf ook vooral van z'n techniek hebben, dus die Peki kan niet al te geweldig zijn.

Algemeen gesproken denk ik dat de nieuwere Nederlandse spelers best een kans maken tegen een hoop nieuwere spelers/n00bs uit andere landen. Jullie gaan met een enthousiast team, dus als iedereen elkaar steunt en nog even goed traint voor het begint, kan hopelijk iedereen wel het maximale eruit halen.
 

Roy Were-ForUniMare

Smash Journeyman
Joined
Apr 11, 2006
Messages
256
Location
Holland, Zeeland, Goes.
Bedankt voor de informatie, ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik het zelf ook een stuk beter doe. Over Peki maak ik me nog niet zo veel zorgen, maar zijn play met Marth naast het platform is verontrustend. Verder ken ik ze ook niet en kan ik niet meer doen dan veel trainen en me best doen op het toernooi, misschien nog wat oefenen met de betere smashers en natuurlijk me mede NLers steunen.^^ Wel jammer dat jij dan weer niet mee doet V,v;...
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
goede ****!
ik ben niet zo heel erg op de hoogte van wat er buiten nederland zich afspeelt en ken alleen Ek(marth, te goed).
kan iemand me wat vertellen over de rest qua chars en hoe veel zorgen ik me zou moeten maken.
vooral of er een van die ongeseede luitjes misschien gevaarlijk uit de hoek zou kunnen komen.

Pool 7
Ek
Jam
Down A
Bëst
Hara
VJ
Ogiwara
Stormblast
Boo

alvast bedankt ;)


10 man regionals :) minder voor nederland (minder groot percentage van de stock dat amsah heeft) goed voor mij
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Bedankt voor de informatie, ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik het zelf ook een stuk beter doe. Over Peki maak ik me nog niet zo veel zorgen, maar zijn play met Marth naast het platform is verontrustend. Verder ken ik ze ook niet en kan ik niet meer doen dan veel trainen en me best doen op het toernooi, misschien nog wat oefenen met de betere smashers en natuurlijk me mede NLers steunen.^^ Wel jammer dat jij dan weer niet mee doet V,v;...
Succes ermee. Tja, het komt me gewoon slecht uit nu, volgende keer beter. =]

Down A: Met de unseeded mensen kan ik je niet echt helpen, misschien kun je ze opzoeken op Youtube of zo.
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
Down A: Met de unseeded mensen kan ik je niet echt helpen, misschien kun je ze opzoeken op Youtube of zo.
en die andere...
heb ze effe opgezocht (best is best kut googlen trouwens) en het zijn een falco en een ice climbers.
hoe goed is die falco?
ik neem aan dat dit betekend gewobbeld te worden...
iemand enige tips over hoe tegen ic's te spelen?
behalve dan niet gegrabbed worden dan.

EDIT: als men al totaal geen idee heeft wie die mensen zijn dan vind ik dat al geruststellend:)
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Pool 7
Ek
Jam
Down A
Bëst
Hara
VJ
Ogiwara
Stormblast
Boo
voor zover ik weet:

jam speelt falco (is engels wel redelijk denk ik)
best speelt IC's(finland)
stormbast speelt ganon(ijsland)
Boo noob fox (frankrijk)

de rest ken ik niet =]

derde plek moet makkie zijn miss zelfs 2de voor je =]
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Down A:

Jam is ongeveer net zo goed als Doug, hij ging volgens Doug zelf iig een tijdje 50/50 met hem. Een goede Falco-speler dus.

Je speelt Peach, dus je maakt een erg goede kans tegen Ice Climbers, aangezien ze waarschijnlijk de beste character is tegen hen. De basis is inderdaad om niet gegrabbed worden, wat wil zeggen dat je moet proberen safe te spelen (geen cancels missen) en je moet proberen ze te outrangen (hun grab range is ook maar beperkt). Verder kun je ze makkelijk scheiden met de downsmash, en als Nana dood is, is het een heel stuk minder eng. Blijf rustig, laat hen naar jou komen en straf ze af. Maak op stages met platforms ook goed gebruik van het hoogteverschil om grabs te omzeilen etc. Je beste counterpick qua stages tegen ze is waarschijnlijk Fountain of Dreams.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Als Jam zou goed was als Doug, zou hij toch top seed moeten hebben lijkt me? En hij is nog niet eens beste van Engeland. Maarja als Doug het zelf zegt dat Jam zo goed is geworden, dan zal het wel. Dan ben ik erg benieuwd hoeveel Zeppo verbeterd is en hoe goed Fuzzyness werkelijk is...
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het is al wel een tijdje terug dat hij dat zei, en er zijn nog altijd factoren als match up, hoe vaak je tegen iemand speelt etc. Misschien heeft Jam ook onder z'n potentieel gepresteerd de laatste tijd. Hoe dan ook, Doug was een tijdje terug ook al goed en dat was het punt dat ik wilde maken, er zijn gewoon goede spelers in de UK, waaronder Jam.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Falco, hoort het in principe beter te doen tegen Fox en is ook meer je main voor zover ik weet.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
dat is zeker waar, maar de edge gaurd van sheik tegen space animals is natuurlijk geweldig :p daarnaast doe ik het tegen de ene fox/falco beter met falco en andere met sheik (doe et tegen bf bijv veel beter met falco, maar tegen trained noob beter met sheik)

EDIT: daar komt natuurlijk wel bij kijken dat BF falco ditos haat
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Je vroeg m'n advies, dat heb ik je gegeven. =p Als je denkt dat het beter gaat met Sheik, of een combinatie van Falco en Sheik, ga je gang. Dat kun je beter beoordelen dan ik.
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom