Michael: Op zondag is teams en Brawl teams, mocht dat je nog overhalen.
Over Brawl teams gesproken... De meeste regels lijken me voor zich spreken (friendly fire, 3 stock, 10 minuten tijd etc), maar de stages zijn wat meer debatable. Mijn voorstel is:
Random:
-Battlefield
-Final Destination
-Yoshi’s Story
-Smashville
Counterpick:
-Delfino Plaza
-Battleship Halberd
-Lylat Cruise
-Castle Siege
De rest: banned.
Behoorlijk conservatief, maar ik heb uiteraard mijn redenen. Ten eerste worden de meeste stages nog steeds in twijfel getrokken en is er zeker nog geen definitieve of recommended ruleset. In de SBR is er op het moment weinig consensus en dat zal voorlopig zo blijven.
Ten tweede is mijn persoonlijke standpunt dat stages zo min mogelijk invloed moeten hebben op de match, hetzij door interference, hetzij door snelle kills op characters, hetzij door een slippery slope effect. Of je dat standpunt deelt of niet is je eigen zaak, maar aangezien de ruleset voor Melee in dit toernooi ook vrij conservatief is, kun je iig niet beweren dat deze ruleset voor Brawl niet in lijn is met de rest.
Ik weet dat vaak gezegd wordt om eerst maar zo veel mogelijk aan te gooien en dan de zooi eruit te filteren. Op zichzelf is dat goed, maar aangezien dit een van onze eerste Brawl events is en er al vele communities bezig zijn met zooi filteren, vind ik dat we het ook andersom aan kunnen pakken: Beginnen met wat werkt en eventueel uitbouwen. Ook gezien de grote hoeveelheid stages in Brawl bediscussieer ik liever wat erbij komt dan wat eraf gaat (stage voor stage).