• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

X-Treme Championship 4 [X-TC4] DATE: 10+11 MAY!!!! Sign up and Confirm ^^

Status
Not open for further replies.

Player Pink

Smash Apprentice
Joined
Feb 28, 2006
Messages
166
Location
Heiloo, The Netherlands
Ik kom ook niet. Dat is voor 95% zeker. Ik wil iedereen heel graag zien maar ik ga niet meedoen met Singles omdat ik er gewoon geen lol aan beleef en Ivo is er ook niet en de laatste keer dat ik niet mee deed aan Singles heb ik me ook lang verveeld.

Dus sorry voor iedereen die ik heb verblijd met een dode mus.
 

Fuzzyness

The Reality!
Joined
May 1, 2006
Messages
6,159
Location
London, Barkingside
So is there a smashfest happening on friday, would be good if there's something to do in the morning at amsterdam rather than not knowing wtf to do... I get to Amstel station at 10am, Faab wont be free till the evening due to school or whatever :/
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Michael: Op zondag is teams en Brawl teams, mocht dat je nog overhalen.

Over Brawl teams gesproken... De meeste regels lijken me voor zich spreken (friendly fire, 3 stock, 10 minuten tijd etc), maar de stages zijn wat meer debatable. Mijn voorstel is:

Random:
-Battlefield
-Final Destination
-Yoshi’s Story
-Smashville

Counterpick:
-Delfino Plaza
-Battleship Halberd
-Lylat Cruise
-Castle Siege

De rest: banned.

Behoorlijk conservatief, maar ik heb uiteraard mijn redenen. Ten eerste worden de meeste stages nog steeds in twijfel getrokken en is er zeker nog geen definitieve of recommended ruleset. In de SBR is er op het moment weinig consensus en dat zal voorlopig zo blijven.

Ten tweede is mijn persoonlijke standpunt dat stages zo min mogelijk invloed moeten hebben op de match, hetzij door interference, hetzij door snelle kills op characters, hetzij door een slippery slope effect. Of je dat standpunt deelt of niet is je eigen zaak, maar aangezien de ruleset voor Melee in dit toernooi ook vrij conservatief is, kun je iig niet beweren dat deze ruleset voor Brawl niet in lijn is met de rest.

Ik weet dat vaak gezegd wordt om eerst maar zo veel mogelijk aan te gooien en dan de zooi eruit te filteren. Op zichzelf is dat goed, maar aangezien dit een van onze eerste Brawl events is en er al vele communities bezig zijn met zooi filteren, vind ik dat we het ook andersom aan kunnen pakken: Beginnen met wat werkt en eventueel uitbouwen. Ook gezien de grote hoeveelheid stages in Brawl bediscussieer ik liever wat erbij komt dan wat eraf gaat (stage voor stage).
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
My post doesn't have anything to do with yours, I actually made it while you posted.

Here's a reply: Do some sightseeing. Usually foreigners know exactly what to do when they get to Amsterdam anyway...
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ban niks behalve stages waarin je eindeloos rondjes kan rennen. En verder misschien nog de echt extreme gevallen (invincebility in wario ware stage is wel erg)

Of ban alles en laat alleen battlefield aan. Dan weten we iig zeker dat de ruleset eerlijk is.

Alles er tussenin is een beetje subjectief geklooi met wat mensen zelf nog net wel of net niet acceptabel vinden, niet zo geschikt voor een nieuwe game imo.
 

spyran356

Smash Rookie
Joined
Mar 23, 2008
Messages
8
Location
portugal
ik en vriend komen alleen op zaterdag, schrijf hem maar in als jeapie lol.
we kunnen ook allebei gamecube met ssbm en memory card meenemen, als die nog nodig zijn :)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ban niks behalve stages waarin je eindeloos rondjes kan rennen. En verder misschien nog de echt extreme gevallen (invincebility in wario ware stage is wel erg)

Of ban alles en laat alleen battlefield aan. Dan weten we iig zeker dat de ruleset eerlijk is.

Alles er tussenin is een beetje subjectief geklooi met wat mensen zelf nog net wel of net niet acceptabel vinden, niet zo geschikt voor een nieuwe game imo.
Ivo, ik denk dat er weinig mensen bezwaar hebben tegen deze stages, ik zou hooguit de counterpick stages er nog af kunnen halen.
 

Player Pink

Smash Apprentice
Joined
Feb 28, 2006
Messages
166
Location
Heiloo, The Netherlands
Ik heb bezwaar tegen AL Marc's keuzes... maar dat is meer uit principiele overwegingen ^_^

Ik kom zaterdag 100% zeker niet... Ik heb nachtdienst van 21 tot 5 dus heb er dan niet veel zin. Ga liever met bier, kaas en chicks op het strand chillen. Interesse Marc? Chicks, bier en kaas > Stinkende Nerds met een spel waarbij je toch niet in de top 3 komt ;)

En als ik zondag kom moet ik nog een goede teampartner vinden
 

Fuzzyness

The Reality!
Joined
May 1, 2006
Messages
6,159
Location
London, Barkingside
So is there a smashfest happening on friday, would be good if there's something to do in the morning at amsterdam rather than not knowing wtf to do... I get to Amstel station at 10am, Faab wont be free till the evening due to school or whatever :/
I ask again..and Faab i need your number >_<
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ivo, ik denk dat er weinig mensen bezwaar hebben tegen deze stages, ik zou hooguit de counterpick stages er nog af kunnen halen.
Neemt niet weg dat het een beetje een gok is. Waarom bijvoorbeeld geen pokemon stadium erbij? (die van melee) En waarom FD op de random, die rand heeft me al vaker genaaid dan de rand van melee battlefield in 5 jaar.

Komt bij dat veel dingen lang niet zo erg zijn als in melee omdat fox niet meer zo overpowered is.

Random **** is wel erg (vandaar geen items) maar veel stages die je er nu uit gepleurd hebt bevatten niet zulke erge random dingen, eerder veranderingen waar je je op kan aanpassen/inspelen.
 

Fuzzyness

The Reality!
Joined
May 1, 2006
Messages
6,159
Location
London, Barkingside
Amsah could you house me on friday maybe instead of Faab? You said i'm missing out on your family's cooking ;_;, It'd prob be a lot easier to get to there and less hassle too
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Neemt niet weg dat het een beetje een gok is. Waarom bijvoorbeeld geen pokemon stadium erbij? (die van melee) En waarom FD op de random, die rand heeft me al vaker genaaid dan de rand van melee battlefield in 5 jaar.

Komt bij dat veel dingen lang niet zo erg zijn als in melee omdat fox niet meer zo overpowered is.
Moet je maar eens leren recoveren, vieze noord-hollander! (o^_^o) Nee hoor Ivo, je blijft ownend. En Fox mag dan wel niet meer overpowered zijn, er bestaan echt nog wel chars die wel overpowered zijn *kuchsnakemetanicht*. ;D Maar je wilt Pokemon Stadium eigenlijk echt niet over FD. Die rand is nu NOG erger dan die van Brawl FD en Melee Battlefield bij elkaar.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Neemt niet weg dat het een beetje een gok is. Waarom bijvoorbeeld geen pokemon stadium erbij? (die van melee) En waarom FD op de random, die rand heeft me al vaker genaaid dan de rand van melee battlefield in 5 jaar.

Komt bij dat veel dingen lang niet zo erg zijn als in melee omdat fox niet meer zo overpowered is.

Random **** is wel erg (vandaar geen items) maar veel stages die je er nu uit gepleurd hebt bevatten niet zulke erge random dingen, eerder veranderingen waar je je op kan aanpassen/inspelen.
Hoe is het een gok als niemand behalve jij bezwaar maakt? Het is either way een keuze en ik kies ervoor om op safe te spelen. Uiteindelijk is het aan Dave of hij het aanneemt of niet.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Michael: Op zondag is teams en Brawl teams, mocht dat je nog overhalen.

Over Brawl teams gesproken... De meeste regels lijken me voor zich spreken (friendly fire, 3 stock, 10 minuten tijd etc), maar de stages zijn wat meer debatable. Mijn voorstel is:

Random:
-Battlefield
-Final Destination
-Yoshi’s Story
-Smashville

Counterpick:
-Delfino Plaza
-Battleship Halberd
-Lylat Cruise
-Castle Siege

De rest: banned.
eigenlijk dacht ik deze stages ook castle siege zou ik alleen uit zetten. en natuurlijk pokemon stadium erin.
 

Player Pink

Smash Apprentice
Joined
Feb 28, 2006
Messages
166
Location
Heiloo, The Netherlands
ja marc maar hetzelfde is te zeggen voor jouw selectie. Ivo is de enige die bezwaar heeft maar jij bent diegene die er zomaar mee komt. Mij boeit het niet zoveel maar als ik kritisch ga zijn, heb ik ook bezwaar tegen jou stagelist.

En ivo, over de rand in FD.... Leer inderdaad recoveren. Het hele spel is VEEL meer gemaakt om reffies te maken. Kijk castle siege dan eens :p dat is erger dan PS melee (uit brawl want die suckt somehow meer dan uit melee) en dan FD uit brawl.

En wachten of Dave het accepteert? Marc, we weten allemaal dat jij Dave op reguliere basis baft, dus welke stagelist jij ook maakt, Dave accepteert hem....
 

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
Turns out im free tomorrow, so i can pick you up at the station if you want if you give me the exact time. Unless you can convince amsah to house ya.

Mietje: Give me you're time aswell and ill come pick ya up. Message me on msn.
 

Fuzzyness

The Reality!
Joined
May 1, 2006
Messages
6,159
Location
London, Barkingside
im bringing a wii,

Btw faab:

Arriving
Amsterdam
Eurolines coach station, Amstel station, NETHERLANDS
10:00, Fri 9 May 2008

I'm leaving in 3 hours for a long journey n_n
 

TelpeFion

Smash Lord
Joined
Aug 25, 2004
Messages
1,203
Location
Helsinki, Finland
Charles if you have Mario Kart Wii, bring it, since Faab doesn't have it. Zgetto promised to bring his copy to the tournament, someone else could do that too just to make sure. I can't bring my copy unfortunately, but I'll play anyone at the game.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
Charles if you have Mario Kart Wii, bring it, since Faab doesn't have it. Zgetto promised to bring his copy to the tournament, someone else could do that too just to make sure. I can't bring my copy unfortunately, but I'll play anyone at the game.
It won't be played at the tournament.
 

Fuzzyness

The Reality!
Joined
May 1, 2006
Messages
6,159
Location
London, Barkingside
uh, would be cool if someone could make a copy of it for me.. i don't have mario kart wii >_>

( i chipped my wii manually )


Yuna <3 Charles - The cake is a lie says:
Tell Coen to bring my stuff on the 2nd day. (or yuna shall kick you again :3)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
eigenlijk dacht ik deze stages ook castle siege zou ik alleen uit zetten. en natuurlijk pokemon stadium erin.
Pokémon Stadium vind ik behoorlijk gay met die edges en die veranderde molen, maar als counterpick zou ie DESNOODS kunnen.

ja marc maar hetzelfde is te zeggen voor jouw selectie. Ivo is de enige die bezwaar heeft maar jij bent diegene die er zomaar mee komt. Mij boeit het niet zoveel maar als ik kritisch ga zijn, heb ik ook bezwaar tegen jou stagelist.
Ik ga ervanuit dat iedereen die onoverkomelijke bezwaren heeft (en ook daadwerkelijk komt) z'n mening laat horen. Tot nu toe heb ik niks concreets gehoord dat geen kwestie is van voorkeur.

En wachten of Dave het accepteert? Marc, we weten allemaal dat jij Dave op reguliere basis baft, dus welke stagelist jij ook maakt, Dave accepteert hem....
Host is host en Dave heeft zelf ook beoordelingsvermogen. Als Joey ooit een toernooi organiseert zal hij vast wel een ruleset van jou aannemen. =p
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Right ik doe nie mee dit weekend dus ik ga nie lang over de stage list dicusseren maar ik denk wel dat je teveel stages banned nu omdat ze enkel nieuw zijn. Je argument voor het bannen van veel stages in melee was fox en andere top tiers die er flink rapen maar dat is in brawl niet meer het geval. De infinites worden grof overschat op dit moment vind ik en ik wil het nog zien dat shadow moses bijvoorbeeld echt zo broken is met DDD.
Waar ik het wel mee eens ben is dat een toernooi als xtc nie de beste manier is om de stage list te gaan testen dus enigzins stages voor nu bannen is geen slecht idee. Ik verwacht alleen wel dat we op de kleine toernooien er nog genoeg op los gaan experimenteren want melee argumenten werken nie meer. Die molen op pokemonstadium is nu dus gewoon een kut plek maar geen reden voor een ban. De rand is wennen meer niet. Nu krijg je gewoon were gecamp tijdens die molen net als dat we dat altijd al op de rock en fire stage deden. Verder vind ik dat corneria er prima op kan.
Mijn conclusie voor nu is dat ik de lijst te conservatief is. Maar zoals ik zeg ik ga er nu geen diep debat over aan dus bespreek het maar met Dave als er geen andere comments over komen.

Edit: Yoshi's island is ook geen slechte stage op dit moment en die chain infinites werken er nie goed. Verder is het wel een kleine stage wat handig is voor chars die niet snel KO's scoren tegen chars als snake enzo. Ik vind dat geschikt als counterpick.
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
It's in the first post, but I'll post it here too.

My phone number is: 0626730692.

If you're delayed or anything else call me. The tournament will start at 12:00 - 12:15 max, with or without you :)
 

UchihaJP

Smash Ace
Joined
Dec 3, 2005
Messages
807
Location
The Netherlands, Den Haag
Ok, now im responsible as the cameraman I'd like to put some strict rules:
DO NOT TOUCH THE **** LAPTOP! YEH DON'T EVEN LOOK AT IT!

If u want to have ur matches recorded plz tell me in advance.

See you guys tmr ^^.
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom