• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
*zucht*

Nee het jaar is nog niet voorbij :p maar vorige keer was het ergens ik oktober geloof ik, dus er is wel al meer dan een jaar verstreken sinds de vorige :p

EDIT: langer geleden zelfs, net ff gekeken, het begon in juni
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Stephan, waar heb je het over man? De votes voor de vorige editie begonnen begin december :/ Ga jij nou maar weer pokeren...

Anyway, Steven en ik zijn ermee bezig, maar het is nog geen december. Aangezien ik aankomend weekend niet zo veel tijd heb en ik nog steeds de laatste details met Steven door moet nemen, zal de topic volgende week ergens wel verschijnen.

En ja Stephan, jij bent ook genomineerd :p
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
ik heb het niet over het voten man :p de topic werd in juni aangemaakt (heb alleen ff naar de eerste post gekeken net)

en ik poker de laatste tijd weinig :( kutstage

last but not least: woohoo ik ben ergens voor genomineerd ^^
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
chill we zijn er mee bezig we hebben al een hoop leuke categorien alleen nog wat selecties ik denk dat hij er binnen 2/3 weken op staat en dat op nieuw jaar de stemmen worden geteld net zoals vorig jaar
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Ik durf te wedden dat er ook iets is van 'Meest lame klote mod' en dat ik dan 35-0 win tegen Amsah =D
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Jeffz0r vast ook, dus hoe blij je daarmee moet zijn... =p
lol ach... of het nou een crap-*** categorie is of een coole maakt me niet zo heel veel uit, vind het gewoon droog dat ik ergens voor genomineerd ben ^^

EDIT: Ik zit er aan te denken om een klein toernooitje/gewoon een daggie smash te hosten bij mij thuis in de kerst vakantie, waarschijnlijk tussen kerst en oudjaar.

Deze dag zal bekend gaan staan als: ZESThome: Christmas Clash.

Er is nog niets zeker, maar ik denk ik gooi het idee ff in de groep om te kijken of mensen er iets voor voelen :) laat het ff weten
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Ja doe dat Stephan, ik heb zin in een toernooitje bij jou thuis ^_^ Er moeten meer smashfests in de buurt komen. Vooral in Zoetermeer, daar rijdt nu letterlijk een Randstandrail ding heen vanaf Rotterdam, te makkelijk. Laatste keer was dat station vlak voor de venue van ZEST3, lol.

Christmas Clash ftw...tijd om mn kerst-toernooihostpak weer uit de dieptes van mn kledingkast te halen.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Ja doe dat Stephan, ik heb zin in een toernooitje bij jou thuis ^_^ Er moeten meer smashfests in de buurt komen. Vooral in Zoetermeer, daar rijdt nu letterlijk een Randstandrail ding heen vanaf Rotterdam, te makkelijk. Laatste keer was dat station vlak voor de venue van ZEST3, lol.

Christmas Clash ftw...tijd om mn kerst-toernooihostpak weer uit de dieptes van mn kledingkast te halen.
zeg alsjeblieft dat dat een grapje is :p


wel jammer dat het dichtsbijzijnde randstadrailstation op zon 8 minuten loopafstand is van mn huis.. is toch best ver vinden veel mensen (ik niet.. ik loop het 2x per dag dus :p) maar het is best makkelijk om te lopen...

maja ik begrijp hieruit dat je weer wilt co-hosten? ^^ ook al is dat niet echt nodig voor een klein toernooitje :p
 

DarkRenji

Smash Journeyman
Joined
Oct 7, 2007
Messages
317
Location
Leidschendam - The Netherlands
lol ach... of het nou een crap-*** categorie is of een coole maakt me niet zo heel veel uit, vind het gewoon droog dat ik ergens voor genomineerd ben ^^

EDIT: Ik zit er aan te denken om een klein toernooitje/gewoon een daggie smash te hosten bij mij thuis in de kerst vakantie, waarschijnlijk tussen kerst en oudjaar.

Deze dag zal bekend gaan staan als: ZESThome: Christmas Clash.

Er is nog niets zeker, maar ik denk ik gooi het idee ff in de groep om te kijken of mensen er iets voor voelen :) laat het ff weten
Daar heb ik zeker intresse in!
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Ok, dan zal ik vanavond ff een threadje aanmaken en jou en coen alvast op de lijst zetten... maximum aantal deelnemers zal niet echt hoog liggen (in het beste geval 16 man denk ik) want ik denk ook niet dat ik de huiskamer mag gebruiken van mn pa, dus het moet allemaal in de kelder. 4 TVs zou opzich perfect zijn daarvoor... heb er al 1 goede staan en kan er sowieso nog wel 1 of 2 goede bij regelen (van leuk formaat) maar als iemand nog een TVtje mee kan nemen is geweldig natuurlijk. oh, en ik zal dan sowieso nog 2 cubes nodig hebben
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Als je het maar niet op 23 DECEMBER doet Stephan, dan host ik al mijn eigen toernooitje ;)

Tears of sephiroth: Sure, we'll **** the english guys again as usual.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
With Sephiroth in your name, you automatically lose. Crappy villain hurrah~!

Exa, ik kan me nog herinneren dat je eerder een toernooi gehost had, paar jaar terug alweer, kan me namelijk nog zoiets herinneren.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
ookal is ut lame om het in je name te zetten maar Sephiroth pwnzors o.o
sephiroth rules dude best video game villian
Haha, you do not want to take this on with me, because I have more than enough reasons to explain why he is an overrated and mostly a crappy villain.
I'll keep this short:

- Sephiroth lacks any character development. All you see throughout the game is Jenova walking around in Sephi's disguise. Nope, it is not Sephi, this has been said in the game. Sephiroth is not real, the only real Sephiroth you see in the game, is the one covered in the crystal and the final fight and in the obvious flashbacks.

- Sephiroth doesn't do much to make up his "oh so devine status" that is created by the blind fanboys. All he did was set a small town ablaze, backstabbed an armless flowergirl in her back (although this could be seen as Jenova, if you prefer the Jenova theory) and killed a few people. Not really a worthy cv to brag about, unlike many other villains I could name, such as: Kuja (FF IX), Luca Blight (Suikoden II), Kefka (FF VI), Albedo (Xenosaga) and many others. Sephiroth does not have what it takes to be a good villain.

All he has, is some fancy looks and a big sword, but that is it. He is overrated by FF VII fanboys, as is the game. Oh, and yes, this was short.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
With Sephiroth in your name, you automatically lose. Crappy villain hurrah~!

Exa, ik kan me nog herinneren dat je eerder een toernooi gehost had, paar jaar terug alweer, kan me namelijk nog zoiets herinneren.
Keb wel meer gehost... namelijk ZEST 1,2 en 3 :p maar ik ga ervan uit dat je een toernooitje bij mij thuis bedoeld :) en dat klopt... zon 3 / 4 jaar geleden heb ik er 1 bij mij thuis gehost (mn eerste) waar jeffz0r en Utto bij waren. en later heb ik er nog eentje gedaan rond zest2 dus afgelopen maart ergens... maar ik denk dat je die oudste bedoeld :)


Als je het maar niet op 23 december doet Stephan, dan host ik al mijn eigen toernooitje ;)

Tears of sephiroth: Sure, we'll **** the english guys again as usual.
fixed :p en sowieso: het zal tussen kerst en oudjaar worden dus tussen 26 december en 31 december... 30 december valt in principe al af (GV party) dus het zal waarschijnlijk 27 of 29 december worden (donderdag of zaterdag, hoewel donderdag dan beter is.. kunnen veel mensen nog gratis rijden met OV ook)

EDIT: De thread voor de Christmas Clash is aangemaakt.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Nou nou Justin, zo erg is het nou allemaal ook weer niet. True, Sephiroth is zwaar overhyped, maar hij is ook niet crappy. Na die Nibelheim **** werd ie veel te vaag, daarvoor vond ik het wel een toffe peer (in de flashbacks dus inderdaad). Bovendien vind ik z'n design ook niet slecht of zo. Ik moet wel zeggen dat ik verder niets van al die Jenova theorieen en zo weet.
Die hele Sephiroth hype heeft er voor gezorgd dat er maar twee soorten mensen op de wereld zijn: diegene die hem haten en diegene die hem fantastisch vinden en ik schijn de enige te zijn die er tussenin zit. Ik vond hem wel oke, niks bijzonders, maar ik vond bijvoorbeeld Kuja niet een betere bad guy. Sowieso heb ik het nooit zo met de bad guys van Final Fantasy: Seifer, Kuja, Seymour, doet me allemaal niets. Magus ownt die gasten allemaal.

Neemt niet weg dat Final Fantasy VII voor de rest gewoon een fantastisch spel is met goede gameplay, sfeervolle gebieden, super muziek en toffe side characters zoals Barret, XIII en de ongeevenaarde Vincent Valentine. Ja, ik vind FFVII de beste Final Fantasy en ik ben er trots op.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Keb wel meer gehost... namelijk ZEST 1,2 en 3 :p maar ik ga ervan uit dat je een toernooitje bij mij thuis bedoeld :) en dat klopt... zon 3 / 4 jaar geleden heb ik er 1 bij mij thuis gehost (mn eerste) waar jeffz0r en Utto bij waren. en later heb ik er nog eentje gedaan rond zest2 dus afgelopen maart ergens... maar ik denk dat je die oudste bedoeld :)
Ja, ik bedoel diegene waar Utto ook by was, heh die kan ik mij nog wel herinneren =P.

if you touch final fantasy you touch piisuke
Not quite. I consider many RPG's to be much better than Final Fantasy, especially FF VII.

Nou nou Justin, zo erg is het nou allemaal ook weer niet. True, Sephiroth is zwaar overhyped, maar hij is ook niet crappy. Na die Nibelheim **** werd ie veel te vaag, daarvoor vond ik het wel een toffe peer (in de flashbacks dus inderdaad). Bovendien vind ik z'n design ook niet slecht of zo. Ik moet wel zeggen dat ik verder niets van al die Jenova theorieen en zo weet.
Die hele Sephiroth hype heeft er voor gezorgd dat er maar twee soorten mensen op de wereld zijn: diegene die hem haten en diegene die hem fantastisch vinden en ik schijn de enige te zijn die er tussenin zit. Ik vond hem wel oke, niks bijzonders, maar ik vond bijvoorbeeld Kuja niet een betere bad guy. Sowieso heb ik het nooit zo met de bad guys van Final Fantasy: Seifer, Kuja, Seymour, doet me allemaal niets. Magus ownt die gasten allemaal.

Neemt niet weg dat Final Fantasy VII voor de rest gewoon een fantastisch spel is met goede gameplay, sfeervolle gebieden, super muziek en toffe side characters zoals Barret, XIII en de ongeevenaarde Vincent Valentine. Ja, ik vind FFVII de beste Final Fantasy en ik ben er trots op.
Hij is echt crap. De Jenova theorie gaat als volgt, om het wederom kort te houden:

In het spel wordt duidelijk gemaakt dat Jenova allerlei truukjes heeft (gedachtenlezen, manipuleren, etc etc).
Sephiroth wordt door Cloud de Lifestream ingegooid, niet zoals in de anime waar hij zelf inspringt.
Sephiroth drijft naar de wond van de planeet, daar is Jenova.
Jenova gebruikt Sephiroths lichaam en clonen om haarzelf weer compleet te maken. De scene waar Shinra doodgaat is Jenova, je kan het namelijk zien aan de krassen op de muur en het bloed overal.
En dit gaat zo het hele spel door. Om het makkelijk te zeggen, nadat Sephiroth in de Lifestream valt, de enige keren dat je de echte Sephiroth ziet en niet Jenova die met marionette speelt, is in het crystal en het laatste gevecht.
Dus in het hele spel, kom je Sephiroth amper tegen. Hoe is dat een goed villain? Hij heeft geen ontwikkeling, hij is er niet eens!

Op de opmerking over de andere badguys heb ik het volgende te zeggen: Seifer is niet de badguy van het spel, dat is Ultimecia. Seifer is maar een pop van Ultimecia.
Seymour is gewoon kont.
Kuja doet wat Sephi niet kon. Hij veroorzaakte een oorlog, vernietigde een planeet, daarbij had hij veel ontwikkeling in zijn persoonlijkheid.

Final Fantasy VII is een matig spel met belachelijk veel 'plotholes' die niet nodig waren. Het spel (verhaal en gameplay) is zelfs verandert van de originele Japanse versie.
De beste Final Fantasy? Onterecht FFVII genomineerd door de fanboys. Persoonlijk en volgens een hoop RPG liefhebbers scoort FF VI veel beter, zelf vind ik VIII en IX ook veel beter.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Kuja is SSJ4, versla dat maar eens. =p

Mijn favoriet is nog steeds deel VI, heb III(DS), VI, VIII, IX en X gespeeld. Misschien dat ik VII nog eens speel, maar ik heb op dit moment meer interesse in de DS remake van IV en XII op de PS2.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Kben het nie met je je eens piisuke. Regardless of je ff7 een matig verhaal vond hebben je kan niet ontkennen dat het een enorme spronghvooruit is geweest dat dichter dan ooit in de buurt kwam van hoe een film toen werd gepresenteerd. Ook qua graphics werd een fix aantal nieuwe mogelijkheden ontwikkelt/ toegepast die anders jouw geliefde ff9 en 8 nie eens hadden mogelijkgemaakt( iig nie de presentatie zoals die nu is), denk bijvoorbeeld maar aan het feit dat alle level's prerendered achtergronden zijn waar nu ook in de diepte in gelopen kon worden.. In termen van het battle system heeft het ook fix wat veranderd zoals het feit dat battle nie meer zo statisch waren, van meerdere camera hoeken getoond werden (of je het systeem zelf nou goed vond of nie maakt daar niets voor uit). De CG filmpjes zijn ook basis geweest voor alle andere cg filmpjes in de ff reeks daarna en dus ook 9 en 8 waar je zo graag music vids van maakte ^^. En je kan nie ontkennen dat die cg vids de spellen memorabel en meeslepend maakten.
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
DIT STAAT ALLEMAAL LOS VAN SEPHIROTH EN HET VERHAAL! nub

Wie praat er nou over graphics, als je over RPG's praat? Dat is wel het minst belangrijke aan een RPG, aangezien het om een storyline draait, zowel als goed personages met ontwikkeling en een goede gameplay.
FF VII gameplay was niet zo bijzonder. Uiteraard bracht VII een hoop nieuwe dingen, maar dat maakt het echt niet beter dan, bijvoorbeeld VI.

Omdat FF VII RPG's heeft gemaakt tot wat het nu is, betekent niet dat het een goed spel is. FF VII blijft matig, het heeft veel plotholes, weinig ontwikkeling en een grote groep fans die niet willen geloven dat FF VII helemaal niet zo goed is, als men denkt.

En wat is er mis met statisch? Mijn favoriete game (Suikoden) is ook heel statisch, maar mij hoor je niet klagen.
 
Top Bottom