• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

FireMan.EXE

Smash Journeyman
Joined
Sep 25, 2004
Messages
370
Location
De Meern, Utrecht, Holland.
*Hides in shame for his main tourney result*
Ah well, can't be helped, I was in the poule with Nihonjin and Ryuker, the number 1 and 5. I'd like to post shootouts, but my memory is kinda blanked when it comes to smash matches, I get so worked up I don't remember them.
All in all a very fun day, and the low tier tourney was kinda fun. Gotta thank Jeff for his hospitality, and I hope you'll upload the pics soon.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Lol dat er ook een Nederlands forum is. Maar in ieder geval, de datum dat ik dit post is 3 Aug. 2005 en ik wilde weten of er dus ergens al een toernooi is gepland.

En Mr.Silver: ik zou ook best eens naar een van jouw (uw :p ) toernooien willen komen :chuckle:
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Jammer zeg, maar ik zat eens te denken over dat ik en een vriend (bornfidelity.com op de boards) eens een toernooi gaan hosten. Zou leuk zijn.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Goed.
NGCXX zei het al, misschien dat het organiseren van toernooien een optie is. Maar wij beiden zij nog nooit naar een toernooi geweest (goed, lach maar, als het kon was ik gegaan, maar zoals al gezegd was, er zijn niet zoveel toernooien en de paar enkelen die er zijn zitten gelijk vol).
Dus of een aanbeveling voor een toernooi ergens, of een idee van wat het moet worden zou prettig zijn.
Natuurlijk hebben we al wat opgepikt van alle topics, maar er zijn nog veel dingen, zoals, hoeveel man per toernooi? Niet te veel, liever, in het begin. Hoeveel TV's (zijn niet zo moeilijk aan te komen)? Alle info is welkom, ook met geld en prijzen en alles.. want we hebben geen idee :ohwell:
Het wordt dan wel regio Rotterdam, trouwens.
 

Thomaz

Smash Lord
Joined
May 2, 2004
Messages
1,055
Location
Leiden, The Netherlands
Als je niet teveel mensen in het begin wil, zou ik beginnen met iets van 16 man. Dat is goed te doen denk ik. Dat hangt natuurlijk wel af van hoeveel ruimte je in je huis of afgehuurde kamer hebt (ik had zelf 32 man omdat ik in een groot huis woon. >_<).

Met 16 man is 4 TV's genoeg, meer is natuurlijk altijd fijn omdat de matches dan sneller afgehandeld kunnen worden.

Wat geld betreft, kan je meestal iets in de 5-10 euro doen om mee te doen. Dan is het meestal...

1e: 70%
2e: 20%
3e: 10%

verdeeld. :)

En voor teams:

1e: 80%
2e: 20%

En voor low tier:

1e: alles - 1 euro;
2e: 1 euro.

Verder, de regels zijn natuurlijk ook belangrijk. Maar die kan je zelf ook wel vinden in de threads, geen zin om dat nu te typen. :p

Als er nog meer is dat jullie willen weten, go ahead. ^__^
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Aye, wel, 32 man, dat lijkt me toch handiger (NGCXX, u hebt een mooie achtertuin... ;))
Ik kan wel een tv of 8 regelen denk ik.

Al het entreegeld wordt verdeeld onder de high placings? Ik moet gaan trainen :)
Maar ach, het gaat verder vooral over; hoe het toernooi opgezet moet worden wat betreft het toernooi zelf. We zijn zover dat we niet van plan zijn om het ingame tournament te gebruiken (:chuckle:) maar voor de rest? Ik zou zeggen, gewoon wel dat idee gebruiken (normaal toernooischerma) maar dan met de keuze om voor elke ronde n bepaalde char te kiezen, maar er schijnt zelfs gewerkt te worden in pouls.. en een 2 out of 3 systeem, daar hoorde ik wat over, maar verwijs me naar een topic en ik ben tevreden ;)
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Eigenlijk is het gewoon het makkelijkste als je eerst naar iemands anders toernooi gaat en ziet hoe het geregeld. Zorgen dat je er een keer snel bij bent dus :)
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Doublepost, w/ever, nieuwe vragen, dan mag het :p

Goed, dus in een toernooi met 32 man, gebruiken we double elimination, best 2 out of 3.
Elke 2 out of 3 begint met een random level, beide spelers moeten een char kiezen zonder dat de ander dat weet (dus de tweede moet het vantevoren al tegen een jurylid of whatever gezegd hebben), de verliezer mag kiezen: van char veranderen, of in plaats van 'random' zelf een stage uitzoeken. Goed idee? Of niet :p?

Dan Team battles. Die werken hetzelfde, double elimination.. wat geld betreft, 1 team betaalt evenveel als 1 individueel persoon.

Voor low tier (lower & bottom?) geen 2 out of 3, ook geen double elimination, gewoon standaard toernooi (zoals je in de game hebt), 1 vs 1 matches, random stage, winnaar gaat door naar volgende ronde.. en iedereen die meedoet aan het individuele gedeelte, doet hier automatisch ook aan mee... 10% van het totale geld gaat naar lower tier.
Bij het 'normale' toernooi is het dan 1e plaats = 60%, 2e plaats = 20%, 3e plaats is 10% v/h geld.

Zijn deze dingen een beetje redelijk? Suggesties zeer welkom! :chuckle:
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
bornfidelity.com said:
Doublepost, w/ever, nieuwe vragen, dan mag het :p

Goed, dus in een toernooi met 32 man, gebruiken we double elimination, best 2 out of 3.
Elke 2 out of 3 begint met een random level, beide spelers moeten een char kiezen zonder dat de ander dat weet (dus de tweede moet het vantevoren al tegen een jurylid of whatever gezegd hebben), de verliezer mag kiezen: van char veranderen, of in plaats van 'random' zelf een stage uitzoeken. Goed idee? Of niet :p?
Je begint gewoon met een level waar beide spelers het mee eens zijn, vaak is dat final destination. Als de speler het niet eens worden is het random, in random selection staan maar een paar levels aan. Het character bij de eerste partij vantevoren aan een onpartijdig persoon doorgeven is niet echt nodig, wordt meestal niet gedaan.

Dan Team battles. Die werken hetzelfde, double elimination.. wat geld betreft, 1 team betaalt evenveel als 1 individueel persoon.
Normaal betaalt 1 team evenveel als 2 personen. Dus je betaalt per persoon evenveel aan beide toernooien. Vaak 5 euro voor het hoofdtoernooi per persoon en 10 euro bij het teamtourney per team.

Voor low tier (lower & bottom?)
Ook mid. Dus mid, lower en bottom.

geen 2 out of 3, ook geen double elimination, gewoon standaard toernooi (zoals je in de game hebt), 1 vs 1 matches, random stage, winnaar gaat door naar volgende ronde..
Hangt van de tijd af. Meestal is het wel best out of 3 en dan single of double elimination.

en iedereen die meedoet aan het individuele gedeelte, doet hier automatisch ook aan mee...
Aparte inschrijving is beter, dat is eigenlijk altijd het geval. Het is niet eerlijk iemand te verplichten mee te doen met het low tier tourney.

10% van het totale geld gaat naar lower tier.
Bij aparte inschrijving is het meestal 1 euro.

Bij het 'normale' toernooi is het dan 1e plaats = 60%, 2e plaats = 20%, 3e plaats is 10% v/h geld.
Normaal gesproken is het hoofdtoernooi 1e plaats = 70%, 2e plaats = 20%, 3e plaats = 10%
Het team toernooi 1e plaats = 80%, 2e plaats = 20%
Low tier 1e plaats = alles min 1 euro, 2e plaats = 1 euro (de inleg, kan dus ook meer zijn)


Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen ^_^
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Ok, ok.
Maar mochten de twee spelers gaan discussieren wie het eerst gaat kiezen dan is een onafhankelijke derde een mooie oplossing ;)

Ja, over die Team prijs... het lijkt mij persoonlijk eerlijker als je betaalt voor het aantal kansen die je krijgt om 1e te worden, individueel is dan 5 eur, en een team - omdat die dezelfde wedstrijd speelt - en iig omdat dit het eerste toernooi is, wil je mensen niet wegjagen met hoge prijzen toch? :chuckle:

Mid Tier ook? Jammer, ik dacht al dat t n eitje zou gaan worden met Kirby :p

Hmm ja als midtier ook meedoet is het niet meer echt een 'spek en bonen' toernooi, dan is zoals normaal 2 out of 3 wel logisch.

En als low tier losse inschrijving is, valt de rest ook op z'n plaats.
Ik dacht, ach, als low tier zo'n joker toernooi is hoeven mensen daar van mij geen geld voor te betalen :laugh: maar met mid tier wordt het wel weer toffer enzo.

Nee, ok, dan weet ik al heel wat.

Suggesties blijven welkom natuurlijk! Maar dan ga ik in overleg met NGCXX (wat klinkt dat toch geweldig in 't nederlands) en dannem.. horen jullie t wel.. :chuckle:

Edit: dit moest ik nog weten, hoeveel tijd vantevoren moet een toernooi worden opgegeven? Is een week of vier genoeg? Err.. ik post later wel een thread in t regionale forum om te kijken voor interesse :ohwell:
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
4 weken kan wel ja, maar minder dan dat raad ik af. En ik zou het ook niet vlak voor of na een ander toernooi doen, ik denk dat sommige mensen dat niet zo leuk vinden of anderen mogen misschien niet zo kort achter elkaar. Al krijg je waarschijnlijk toch wel genoeg mensen bij elkaar :)
 

Chappie

Smash Rookie
Joined
Aug 10, 2005
Messages
4
Ok, Uhm ik heb nog nooit met een SSBM toernooi meegedaan (wist ook niet echt of het hier was) maar nu ik dit lees, zie ik wel dat er wat worden gehouden...

Naja in iedergeval ik en 3 vrienden van mij spelen al een hele tijd SSBM en de vraag is al meerdere keren opgekomen...zijn er mensen nou veel beter als ons? xD

De manier om hier achter te komen is een toernooi natuurlijk en ik las in de laatste posts dat er wel wat aan zit te komen? Ik zou graag willen weten of er plek enz. is zodat we onze skills is kunnen testen :o
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Chappie said:
Ok, Uhm ik heb nog nooit met een SSBM toernooi meegedaan (wist ook niet echt of het hier was) maar nu ik dit lees, zie ik wel dat er wat worden gehouden...

Naja in iedergeval ik en 3 vrienden van mij spelen al een hele tijd SSBM en de vraag is al meerdere keren opgekomen...zijn er mensen nou veel beter als ons? xD

De manier om hier achter te komen is een toernooi natuurlijk en ik las in de laatste posts dat er wel wat aan zit te komen? Ik zou graag willen weten of er plek enz. is zodat we onze skills is kunnen testen :o
Ik zal je eerst maar de vraag stellen: Weet je wavedashen of SHFFLen inhoudt? :p

Je kan waarschijnlijk wel komen naar het toernooi, we moeten eerst nog van alles regelen.
 

Chappie

Smash Rookie
Joined
Aug 10, 2005
Messages
4
Jup ik weet wat wavedashen en SHFFLen is ^^

Maar ik houdt dit topic wel een beetje in de gaten :)
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Goed, jij en vier vrienden, geef de namen (echte namen!) en de aliassen (nicknames..) + evt. de chars waarmee jullie spelen (gewoon ter illustartie :))en jullie staan op de lijst.. de lijst die we gaan verifieren als we dingen weten als een datum enzo.

Edit: vertel ook waar jullie ongeveer vandaan komen...
dingen als waar jullie aan mee doen (team, low tier?) komen dan later wel, als dingen vaststaan..
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Ok, nu kom ik ook weer even in de discussie, wat ben je precies allemaal van plan, bornfidelity?

iig, vat het samen.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Daar moet ik het nog met jou over hebben, dat hoeven we niet op dit forum te doen. Het enige wat ik alvast zou willen zeggen tegen mensen met interesse, het wordt omgeving Rotterdam - als je misschien wilt komen, zeg dat dan, zodat we kunnen peilen of er genoeg interesse is.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
bornfidelity.com said:
Daar moet ik het nog met jou over hebben, dat hoeven we niet op dit forum te doen. Het enige wat ik alvast zou willen zeggen tegen mensen met interesse, het wordt omgeving Rotterdam - als je misschien wilt komen, zeg dat dan, zodat we kunnen peilen of er genoeg interesse is.
Ik wil opzich best komen :)
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Johnnyboy said:
Ik woon net buiten Rotterdam, dus ik heb zeker interesse.^_^
WTF, woon je in Rhoon :p :p :p ??

Zeg eens welke straat, ik woon namelijk ook in Rhoon :p :p

O ja, bornfidelity, ik moet nog overleggen enzo.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Nog een laatste ding, is het geoorloofd om bv 5% van het geld voor de organisatoren te dissen, voor dingen als drinken (fock eten, echt, mensen nemen zelf maar brood mee) en de huur van de tvs enzo.. ik wil best mijn huiskamer beschikbaar stellen aan tvs enzo maar verlies lijden lokt me niet erg ^_^

Edit: laatmaar zitten ook, dit is het eerste toernooi, dus laat ik kiet spelen. Ik regel eigen tvs, als iedereen drinken voor zichzelf meeneemt, hoef ik ook niks te betalen. Behalve stroom, maar w/e. :chuckle:
*gaat thread maken in international forum*
 

Chappie

Smash Rookie
Joined
Aug 10, 2005
Messages
4
Goed, jij en vier vrienden, geef de namen (echte namen!) en de aliassen (nicknames..) + evt. de chars waarmee jullie spelen (gewoon ter illustartie )en jullie staan op de lijst.. de lijst die we gaan verifieren als we dingen weten als een datum enzo.

Edit: vertel ook waar jullie ongeveer vandaan komen...
dingen als waar jullie aan mee doen (team, low tier?) komen dan later wel, als dingen vaststaan..
Ok we zijn met z,n 4en...

namen:

Nick = Chappie
Robert=Alcoholic
Robin=??
Stefan=??

de laatste 2 moet ik nog ff vragen, ik en robert zijn de enigste met eigenlijk een vast nickname xD

De characters (O.V.B)

Nick=Sheik
Robert=Kirby
Robin=Falco
Stefan=Samus

Omgeving alkmaar, maar ik hoorde dat het gehouden wordt in Rotterdam? dat is geen probleem..

Verder wacht ik de datum nog wel af, om te checken of het mogelijk is dat we alle 4 kunnen komen :)
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Argh, nog n post, maar dit is een update ^_^
Over de indeling van het toernooi, het enige wat wij konden bedenken is de namen op papiertjes, hop in n schoenendoos en brackets invullen in de volgorde dat de papiertjes eruit komen (duh ^_^), err, is er een of andere TOFFE manier waarop dit normaal gedaan word?
Als we het zomaar indelen worden we goedkoop genoemd als we alleen maar tegen n00bs moeten, hehe.
Hoewel, dat zijn we zelf ook :ohwell:
;)
 
Top Bottom