• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

Smash-bros.nl - het forum is geopend! (Dutch)

Sino

Smash Journeyman
Joined
Apr 18, 2008
Messages
207
Location
Netherlands, Hoofddorp
hey ik zie dat de naam bekend is, als hij online is hoor ik het graag. Een lijstje met alle toernooi's, rankings en online rankings zou wel gaaf zijn imo
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
maar boven alles hebben ze betere 'mindgames' dan de zogenaamde 'kelderspelers'.
Hey, niks mis met kelderspelers! Respect your elders.:mad:

EDIT: Rutgâh, kun je me misschien een log-in of zo doen toekomen zodat ik de site ook kan editen? Misschien wel zo handig om dat via mail/PM whatever te doen.
 

VEEN

Smash Journeyman
Joined
Oct 26, 2007
Messages
280
Location
Haarlem, The Netherlands
Ik vind het echt tof dat je dit hebt gedaan voor de community maar waarom niet in een keer heel mooi in photoshop opgebouwd? Ik mis ook een log-in. Ik snap dat dit het begin is dus good ****!
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ziet er goed uit utto, alleen die rode achtergrond vind ik toch wel vrij lelijk.

Iig goed dat je eraan begonnen bent, als je nog mensen nodig hebt die **** ervoor bijhouden/ schrijven moet je maar vragen.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Mijn enige voorwaarde is dat rood een dominante kleur blijft, veel beter dan groen. =p
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
De naam is nog steeds SmashNL, al zou dat beter tot z'n recht komen als het ook in de banner bovenaan stond. Maar whatever, ik schrijf alleen. =p
 

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
Ik verdien gewoon modship op de nieuwe site ^_^

En verander die achtergrond kleur naar lichtblauw of lichtgroen kk pro 0_o aka turqoisue dingetje of ...
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Ik zou wel graag aan de forum design enz willen werken als dat mogelijk is?
Wat wil je dan precies doen? Wat kun je allemaal?

Overigens zou ik graag een toffe header hebben waar de naam van de site - SmashNL - duidelijk opstaat. Afmetingen zijn 692 x 120 px. Iemand?
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
In de FAQ zijn er een paar stellingen die niet helemaal kloppen. Zal ik deze verbeteren? Je **** bijvoorbeeld heel goed zijn zonder naar toernooien te gaan.
 

Gmoney_

Smash Journeyman
Joined
May 5, 2008
Messages
421
Location
The Netherlands
Nou hij heeft wel gelijk hoor. Stel voor je speelt tegen mensen die WEL naar tourneys gaan en die doen het goed, als je dan ongeveer op hun niveau bent (dus je wint wel is wat potjes van hun en zei ook van jou) kan je alsnog goed zijn.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Nou hij heeft wel gelijk hoor. Stel voor je speelt tegen mensen die WEL naar tourneys gaan en die doen het goed, als je dan ongeveer op hun niveau bent (dus je wint wel is wat potjes van hun en zei ook van jou) kan je alsnog goed zijn.
Dat soort mensen bedoelen we natuurlijk niet, zoals uit de FAQ ook duidelijk blijkt. Die vraag is gericht op mensen die nog nooit tegen iemand gespeeld hebben die het spel op toernooi niveau gespeeld heeft.

Als iemand suggesties heeft voor de FAQ of welk onderdeel van de site dan ook, post ze dan hier. Doe niet alsof je al zeker weet dat je gelijk hebt, dat is voor mij niet bepaald motiverend om het te gaan veranderen. Het is niet alsof ik niet nadenk bij wat ik op de site zet.
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Dat soort mensen bedoelen we natuurlijk niet, zoals uit de FAQ ook duidelijk blijkt. Die vraag is gericht op mensen die nog nooit tegen iemand gespeeld hebben die het spel op toernooi niveau gespeeld heeft.

Als iemand suggesties heeft voor de FAQ of welk onderdeel van de site dan ook, post ze dan hier. Doe niet alsof je al zeker weet dat je gelijk hebt, dat is voor mij niet bepaald motiverend om het te gaan veranderen. Het is niet alsof ik niet nadenk bij wat ik op de site zet.
Ik doe niet alsof ik alles weet. Ik zeg alleen dat ik het beter weet (op dit gebied). Dit betekent niet dat jij niet op oneindig andere onderwerpen niets beter weet. Het lijkt alsof jullie twijfelen aan de mogelijkheid dat de Link van de vriend (zo blijkt uit het voorbeeld) echt goed is.

Ik vroeg ook of ik de FAQ zou moeten verbeteren, ik heb werkelijk geen idee hoe jij erbij komt dat ik jouw inzet in twijfel trek.

Trouwens, een enkele post zou jouw motivatie niet moeten beïnvloeden, dan zou je beter meteen kunnen stoppen.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Ik doe niet alsof ik alles weet. Ik zeg alleen dat ik het beter weet (op dit gebied). Dit betekent niet dat jij niet op oneindig andere onderwerpen niets beter weet. Het lijkt alsof jullie twijfelen aan de mogelijkheid dat de Link van de vriend (zo blijkt uit het voorbeeld) echt goed is.

Ik vroeg ook of ik de FAQ zou moeten verbeteren, ik heb werkelijk geen idee hoe jij erbij komt dat ik jouw inzet in twijfel trek.

Trouwens, een enkele post zou jouw motivatie niet moeten beïnvloeden, dan zou je beter meteen kunnen stoppen.
Of je op het gebied in kwestie gelijk hebt zal ik in het midden laten, ik vind alleen niet dat je zomaar **** claimen iets beter te weten. Zeker niet als je met een uitspraak ingaat tegen de consensus van nagenoeg de hele community wat betreft dit onderwerp.

Ik zeg trouwens ook niet dat de mogelijkheid niet bestaat dat die Link goed is, ik wil alleen zeggen dat de kans nagenoeg nihil is. Let wel op trouwens dat ik voornamelijk vanuit een Melee standpunt spreek, voor Brawl gaat het verhaal minder op (alhoewel het verschil niet groot is).

Maar goed, het is dus verder niet nodig om toestemming te vragen de FAQ te verbeteren. Als je iets toe te voegen hebt, post het dan hier, dan bekijk ik of ik het de moeite van het veranderen waard vind.

Een enkele post beïnvloedt mijn motivatie trouwens totaal niet, het was meer een advies voor iedereen die in de toekomst mij of wie in de community dan ook wil verbeteren.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Utto hoe moet die header eruit zien zeg maar?
Ik weet eigenlijk geen snars van design, dus laat je creativiteit de vrije loop. Als hij maar 692 bij 120 pixels is en er duidelijk SmashNL opstaat. De rest is helemaal aan jou.
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Of je op het gebied in kwestie gelijk hebt zal ik in het midden laten, ik vind alleen niet dat je zomaar **** claimen iets beter te weten. Zeker niet als je met een uitspraak ingaat tegen de consensus van nagenoeg de hele community wat betreft dit onderwerp.

Ik zeg trouwens ook niet dat de mogelijkheid niet bestaat dat die Link goed is, ik wil alleen zeggen dat de kans nagenoeg nihil is. Let wel op trouwens dat ik voornamelijk vanuit een Melee standpunt spreek, voor Brawl gaat het verhaal minder op (alhoewel het verschil niet groot is).

Maar goed, het is dus verder niet nodig om toestemming te vragen de FAQ te verbeteren. Als je iets toe te voegen hebt, post het dan hier, dan bekijk ik of ik het de moeite van het veranderen waard vind.

Een enkele post beïnvloedt mijn motivatie trouwens totaal niet, het was meer een advies voor iedereen die in de toekomst mij of wie in de community dan ook wil verbeteren.
Waarom vind je dat ik niet tegen een idee van de hele community in kan gaan? Je hebt ervaring en training nodig (tegen mensen die beter zijn dan jij) om goed te worden. Toernooien zijn daarvoor handig, maar niet onmisbaar. Als de community toernooien als een vereiste factor ziet om een hoog niveau te bereiken is het denk niveau van "nagenoeg de hele community" niet erg hoog.

Dus als je niet naar toernooien bent geweest is de kans dat de Link van je vriend goed is zeer klein? Dat slaat nergens op. Maar ik post misschien later wel een verbetering.

Goed om te weten dat ik hier gewoon mijn ideeën kan posten (zonder problemen of kritiek te krijgen), dat biedt veel vrijheid.

Goed om te weten dat een enkele post jouw motivatie niet beïnvloed, want dat zou zeer zwak zijn. Ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van smash-bros.nl.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Oke zal kijken wat ik kan doen en btw word de forum al gemaakt of niet?
Ik ben bezig met het forum ja, ik denk niet dat het heel lang zal duren voordat er een eerste versie klaar voor gebruik is.

@ Jumpman: Ik ben benieuwd naar je input :)
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
In de FAQ zijn er een paar stellingen die niet helemaal kloppen. Zal ik deze verbeteren? Je **** bijvoorbeeld heel goed zijn zonder naar toernooien te gaan.
Als je het over melee hebt zou die speler echt wel kapot gemaakt worden door de topspelers... Brawl zou dat nog wel kunnen omdat het niveau veel lager dan melee is. Dus ik hoop dat je het over brawl hebt...
 

-Jumpman-

Smash Champion
Joined
Nov 3, 2007
Messages
2,854
Location
Netherlands
Als je het over melee hebt zou die speler echt wel kapot gemaakt worden door de topspelers... Brawl zou dat nog wel kunnen omdat het niveau veel lager dan melee is. Dus ik hoop dat je het over brawl hebt...
Waarom zeg je dat? Als ik elke week tegen verschillende mensen speel die naar toernooien gaan, waarom zou ik dan niet goed kunnen zijn (hypothese)? Waarom zou iemand geen topspeler kunnen zijn zonder naar toernooien te gaan? We hebben het hier niet over praktijk maar theorie, er is vast geen speler geweest die nooit naar toernooien is geweest maar dan zijn eerste toernooi (met pro's wint). Maar als je oefent tegen de mensen die die toernooien winnen, is dat zeker een mogelijkheid.
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Maar ik heb het wel over praktijk en die zijn er gewoon niet.En ook al is het theoretisch mogelijk betekend niet dat het zou gebeuren. Het zal gewoon niet gebeuren klaar. dat is de punt, niet of het theoretisch mogelijk is, wie kan dat schelen.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Haal gewoon dat hele stukje weg over het feit dat newbies zuigen, klinkt zo negatief. Vervang het door iets als: "Als je aan de rest van smash bros liefhebbend nederland wil laten zien hoe goed je bent moet je hier zijn!" oid.

Marketingpraatje doet het altijd beter.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Iemand die met toernooispelers speelt is eigenlijk al niet meer de persoon waar we op doelen, maar vooruit.

Alleen maar friendlies spelen is niet te vergelijken met regelmatig in een competitieve match zitten. Er zijn spelers geweest die door in hun eentje te spelen aan de hand van kennis uit de community nog redelijk ver konden komen op toernooien, maar ook die werden niet meteen #1, als ze dat al ooit bereikten. Voor zowel de persoon die meelift met toernooispelers als de eenzame autist geldt dat ze alsnog gebruik maken van community kennis en blootgesteld worden aan beter spel dan dat van de gemiddelde casual speler. In theorie kan er altijd één of andere onbekende superspeler zijn, maar het is niet realistisch om daar van uit te gaan. Het is net als zeggen dat er ergens roze konijnen leven, dat is niet te weerleggen, maar er is ook geen bewijs voor.
 

Empy

Smash Ace
Joined
Jun 18, 2007
Messages
659
Location
Zoetermeer, The Netherlands (it ain't much, if it
Iemand die met toernooispelers speelt is eigenlijk al niet meer de persoon waar we op doelen, maar vooruit.
Dit is ook een beetje mijn gedachte. Als je echt zo goed ben omdat toernooispelers je dat vertellen zullen ze er toch bij zeggen dat je alsnog naar een toernooi moet gaan en je waarschijnlijk meevragen als ze zelf ook gaan. Die stelling moet gewoon zo blijven staan al is het alleen omdat mensen dan denken "he ik ben wel goed" en dat op een toernooi willen bewijzen.

Daarnaast heeft Marc een punt met die friendlies, hoe goed jij ook bent met 1 vs 1 tegen een bepaalde speler en die z'n main op FD, tis heel anders als je tegen allerlei verschillende mensen in een best of 3/5 moet spelen met adv. slob picks etc... En juist die laatste zijn erg belangrijk voor competitief smash.
 
Top Bottom