• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

Het Nog Niet zo Grote Nederlandse Smash Woordenboek

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
En omdat ik me een beetje verveel, en omdat het gewoon leuk is ^^. Ook met hulp van Steven btw.

Hierbij een aantal van de vele termen die vaak geroepen worden op toernooien, of minder vaak omdat ze nog niet zo bekend zijn =P, maar in Almere zijn ze allemaal meer dan bekend XD.

Voor meerdere termen roep ze maar ^^

De Utto - Spiken met Falco's Illusion

De Steven - Met Ganon Omgekeerd up b naar de rand
De Steven 2 - Met Young Link vanaf helemaal boven met down air aan komen zetten

De Dave - Tegenstander van de rand af 3X Bairen to death
Davedash - Rand op wavedashen of daarin falen

De Marc - Downsmash hoeren met Sheik

De Jeffzor (Peach) - Edgeguarden met Knollen
De Jeffzor (Sheik) - Met fair de rand af en dan zelf dood gaan

De Maarten (Broer van Linkje) - Met Falco weglopen en terug forward smash (Oudste mindgame uit Almere (Veel mensen denken dat dit de Faab is, maar die zitten er naast))

De Johnny - Ownage met Falcon en dan zelf het gat in springen vanuit het niets

De BF - Op alle mogelijke manieren suiciden met Falco (Voornamelijk met Illusion)

Een Amsah pullen - 3 stock achterstaan en toch nog winnen

De Faab - Flaken

De Matthijs - Dansen met Marth
De Matthijs 2 - Random Tipper

De Michael - Up air van fox zonder setup

De Nnja - Chainthrowen met Falco's backthrow

De Lage Priktechniek - Down a op de rand spammen met Marth en Ness

De Ivo - Failure edgehop dair en dan ge-forward smashed worden

Nieuwe Toevoegingen

De Reffie - Onderaan de stage vast blijven zitten (Dreamland) met Marth inplaats van terug komen

De Zgetto - Het combo shinen van rand tot rand

De Adam - Met Falco op je laatste stock achter je tegenstander aanspringen om te spiken. Als je raakt win je de match als je mist heb je verloren.

PC Chris - Recht omhoog recoveren met Falco en Fox

Mewtwoking - Edgeguarden met Marth zijn Dair
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
En de m2k dan? Iemand dairen met marth.
Gefaabd: Achteriemand rennen met f-smash
De stomp: Dair van falcon op iemand landen op het level. ( ref: fire)
De Salto: Uair van falcon( ref fire)
En de jeroen: charge shot met samus toch ofzo?:p

Meer weet ik er ff niet. Bf heeft er vast wel een paar toe tevoegen though:p
 

Rici

I think I just red myself
BRoomer
Joined
Nov 23, 2005
Messages
4,670
Location
Iraq
NNID
Riciardos
De Tricky- UpB met Sheik proberen te recoveren maar dan hopeloos falen door een SideB te doen en dan dood gaan
 

TelpeFion

Smash Lord
Joined
Aug 25, 2004
Messages
1,203
Location
Helsinki, Finland
We should make a compendium of international Smash lingo. Finland is famous for air, donut and victory cancels among other techniques.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Nooit van gehoord ...

Kvind dat die glitch die faab kreeg op pokemon stadium wel een nederlandse naam mag krijgen eigenlijk ( vs armada):p. Suggesties?
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
De Mew2king moet er wel op, want het is een term van nederlandse komaf. Tevens vind ik dat De PC Chris erop moet, je weet zelf wel wat het is.

Ik ben vereerd dat ik als eerste op de lijst sta. Er is trouwens nog een Utto, namelijk een groente op iemand gooien die shield en dan een float cancelled fair er achteraan.

Misschien moet je, als het gaat om veel gebruikte termen, ook een aantal bekende quotes en hun oorsprong opnemen ;) Je moet ook nog bij de Maarten zetten dat heel veel mensen denken dat het de Faab heet, maar dat die mensen erg lame zijn.

Edit: BTW, mensen moet niet dingen gaan verzinnen, dat is lame. Ik bedoel, de Wob-Wob? WTF? Dat is niet legendarisch genoeg...
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Nooit van gehoord ...

Kvind dat die glitch die faab kreeg op pokemon stadium wel een nederlandse naam mag krijgen eigenlijk ( vs armada):p. Suggesties?
Dat zou 'gefaabd' moeten heten. =p

Overigens, is 'De Marc' niet downsmashen algemeen? (Ik zou het niet weten, ik gebruik de term nooit. =p)

Leuk idee btw. ^^
 

Piisuke

Smash Ace
Joined
Sep 15, 2004
Messages
615
Location
jolly 'ole England
Wel grappig dat iedereen hun eigen naam gebruikt voor een bepaalde move.

De Rukker: Zeggen dat je een van de betere spelers bent in Den Haag, vergeten dat Remen en Marc er ook wonen. HAHAHA
De Jeffrey: Kut toernooi hosten (te makkelijk =P)
De Jeffrey: falen (te makkelijk)
De Dave: jezelf snijden tijdens smashen omdat je het emotioneel niet meer aankan.

Dussss.....
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
de reffie : onderaan de stage vast blijven zitten (dreamland) bv. met marth inplaats van terug komen.
De zgetto: het combo shinen van een peach van rand tot rand.

sorry dave de rest ben ik vergeten van vanmiddag XD

o wacht dees popt net op ook van vanmiddag

de " dat zou remen nooit doen"
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
ohhhh.. en de Faalzorcombo:
Jeff zei ooit"wow ik deed een zero to 7% combo" XD (was op een zgetto monthly dacht ik, not sure.)
Dat heb ik nooit gezegd, ik zei toen volgens mij 0 tot 70 ofzoiets, maar mensen verstonden het verkeerd o_0
En het was niet op een zgetto's monthly, die quote is veel ouder.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
De Coen: Geen enkele techniek naar je vernoemt hebben en dat ook nooit zullen, kunnen of willen hebben.

Of....niet...xD

Moet Rens ook niets hebben? Iets dat te maken heeft met Peach Downsmash? De 'beetje zweven, beetje downsmashen' mentaliteit.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
de coen bestaat wel, twee zelfs

je hebt de 2005 coen
dat is boos je controller weggooien als je tegen johnny moet
en de 2006/2007 coen en dan is controllers/wiis laten liggen/kwijtraken op toernooien ^^
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
duidelijk dat er ook een Exalador bij moet komen :p Adam kan daar vast wel invulling aangeven want hij heeft zat op te merken als hij tegen mij speelt. :p

meestal zijn de dingen die ie zegt iets als 'hoe dan?' als ik em weer is vast pak als ie achter me staat of 'te random' als ie me weer is niet kan lezen
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Ik heb nu in totaal inderdaad al 6 controllers laten liggen op toernooien en niet meer teruggevonden. Verder heb ik op ZEST3 mn Wii laten liggen, die ik overigens nu weer terug heb. Ja, wat ben ik toch weer geweldig.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
was 'de faab' niet dr droog voorbij je tegenstander rennen en dan een smash naar achter?

meestal zijn de dingen die ie zegt iets als 'hoe dan?' als ik em weer is vast pak als ie achter me staat of 'te random' als ie me weer is niet kan lezen
haha ja dat herken ik. zou dat dan ook de shadow zijn?
een vage move doen op een raar moment en daardoor toch een kill krijgen. kortom lucky kill

natuurlijk zou de exa dan zijn, hetzelfde, maar dan weet je wel wat je doet :p
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
was 'de faab' niet dr droog voorbij je tegenstander rennen en dan een smash naar achter?



haha ja dat herken ik. zou dat dan ook de shadow zijn?
een vage move doen op een raar moment en daardoor toch een kill krijgen. kortom lucky kill

natuurlijk zou de exa dan zijn, hetzelfde, maar dan weet je wel wat je doet :p
Dat klinkt heel vaag :p als ik het zou moeten verwoorden klinkt het als 'geplande randomheid' wat een beetje tegenstrijdig klinkt maja :p

maar iemand pakken terwijl hij met een Dair of dash attack achter me komt (via shield) doe ik echt te vaak :p
 

yuki

Smash Apprentice
Joined
Jun 9, 2007
Messages
195
Location
Rotterdam, The Netherlands
Scimi-hogging. Met kirby aan de rand hangen en laten vallen en dan up-B doen.
Even je tegenstander eerst naar de rand lokken en dan mep je hem zo gewon op de grond^^
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
...scimi hogging? wie tf is scimi anyway?

als we zo gaan beginnen is de Anton dat je aan de rand staat en met kirby op B drukt en wacht tot iemand erin loopt
zn specialiteit noemde hij dat.......

zweedse malloot
 

Mind Trick

Smash Ace
Joined
Jul 11, 2006
Messages
670
Location
Amsterdam, NL
De Mind Trick: (met Yoshi (duh)) iemand dtilte van de edge, eroverheen springen, omdraaien met neutral B. Die heb ik toch wel al een aantal keer bij mensen gedaan.

Trouwens:
De Adam - Met Falco op je laatste stock achter je tegenstander aanspringen om te spiken. Als je raakt win je de match als je verliest heb je verloren.
xD
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
het hoeft toch ook geen naam te zijn? althans.. lijkt me niet... het is het NL smash woordenboek, niet het NL-smashmoves/combos/mindgames-vernoemt-naar-nederlandse-spelers-boek ^^

bovendien: de lage prikmethode staat er toch ook tusse?
 
Top Bottom