Ik vroeg eerst aan de panelleden of ik mijn plaatsje mocht behouden op de lijst en ik zou het wel begrijpen als ik een paar plaatsen omlaag zou gaan.
Marc zei tegen mij: 'Je behoudt je plaats wel...' of iets dergelijks. Andere panelleden zeiden ook dat ik wel mijn plaats zou behouden, heel misschien word ik naar beneden gehaald maar niet erg.
Nu ben ik 6 plaatsen omlaag gegaan, ik vroeg aan Marc 'waarom?' en toen zei Marc: 'Jij hebt afgelopen tijd niet goede resultaten gehaald, Ushost(2?) tellen wij nauwelijks mee.' Dit komt niet overeen met wat eerder tegen mij was gezegd en dat vind ik...flauw.
Als jullie mij in het begin hadden verteld dat ik bijna zeker flink naar beneden word gehaald dan wist ik wat ik kon verwachten en had ik niks gezegd. Dit is eerst iets zeggen en dan alsnog niet doen.
Toen was ZEST2 nog niet geweest, we wisten nog niet dat er zoveel spelers supergoed zijn geworden in de tussentijd. Er zijn een paar spelers die nu zeker verdienen hoger te staan dan jij, en er zijn een paar spelers die in mijn ogen even goed zijn als jij. De spelers die beter zijn hebben je sowieso ingehaald, en het zou oneerlijk zijn voor de spelers die even goed zijn als jij boven hun komt vanwege "reputatie" Want zij waren wel op zest2 en jij niet.
Op de laatste Ushost die jullie nauwelijks meerekenen waren bijna iedereen van de powerranking aanwezig. Het gaat er toch om hoeveel goede spelers er zijn en niet hoeveel spelers er zijn?
Dat ushost niet mee gerekend is is niet waar, maar het is wel minder belangrijk dan zest om de volgende 2 redenen
ZEST is iets groter, en het werd serieuzer genomen door veel spelers
ZEST is een stuk recenter, en in de tijd van ushost tot zest hebben veel spelers uitstekende verbeteringen laten zien.
Verder wil ik weten waarom er wordt vergaderd over wie op welke plek moet. Als iemand goed prestreerd dan gaat hij omhaag, als iemand slechte resultaten haald dan gaat hij omlaag. Hoe kan je daar over vergaderen? Dit zijn gewoon statistieken.
We hebben maar 2 toernooien gehad waarop nog redelijk wat goede spelers zijn geweest. Verder was er nog een toernooi bij dave maar dat is echt lang geleden. En er zijn nog wat kleine dingetjes geweest zoals atm en gamevillage party's.
We zouden natuurlijk gemiddeldes uit kunnen rekenen van deze toernooien, dan zou de computer zo'n lijst kunnen maken. Maar dan wordt er geen rekening mee gehouden van wie je verloren hebt, je kan bijvoorbeeld een keer genaaid worden met match ups of gewoon een slechte dag hebben.
Choco was bijvoorbeeld niet op ushost en wel op zest, op zest werd hij 17de dankzij een slechte dag. Moet hij nu 17de op de lijst omdat dat z'n gemiddelde is van de enige twee belangrijke toernooien die we hebben gehad? (terwijl hij wel hoog was gekomen op veel smashfests)
Wie heeft bepaald dat jullie panelleden mogen zijn? Waarom ben ik geen panellid of andere mensen die wel of niet op de lijst staan? Jullie zeiden gewoon: 'Wij zijn de panelleden.' Er is niet over gestemd of wat dan ook. Blijkbaar vinden mensen het goed maar toch vind ik dat er over gestemd moet worden. En als jullie mogen vergaderen wie op welke plek mag dan mag de rest dat ook.
Wij zijn op het idee gekomen en mensen accepteren dat omdat we smashers zijn die vaak op toernooien komen, veel mensen kennen, ver komen in toernooien en dus een oordeel kunnen geven over hoe goed iemand is.
Stemmen voor de panelleden zou opzich ook nog kunnen, maar wie mag er dan stemmen en wie mag er niet stemmen? Moet je op 1 toernooi geweest zijn of meer? Mag je op jezelf stemmen?
Wij weten bijna allemaal uit ons hoofd wie er beter is en wie niet
Als dat zo zou zijn zou dus iedereen met dezelfde lijst aankomen, en zelfs binnen het panel zijn soms hevige discussies over wie op welke plek komt. Zo vanzelfsprekend is dat niet.
Verder vind ik dat deze hele powerranking gewoon weg moet want wij worden er niet allemaal goede vrienden van of wel? Ik hoor verhalen dat ... niet mag omdat ... hem lager heeft gezet op de lijst enz.
De rankings zijn ervoor om mensen een doel te geven en de competitie te verhogen. Dankzij de power rankings zijn mensen gemotiveerder en het is alleen maar leuk als er een goede competitie is.
Als mensen mij of andere panelleden niet mogen omdat ze vinden dat ze benadeeld zijn in de ranking vind ik dat onzin. Als panellid beoordeel ik op smash skills en niet op persoonlijkheid.
Als een meerderheid vindt dat de powerranking door moet gaan dan zeg ik daar niks meer over, ik vind dat het weg moet.
Bijna iedereen vindt het goede motivatie.
Maar ik zie nu dat ik heel laag ben gezet, haal mij dan maar liever van de lijst af want iedereen mag het bepalen blijkbaar(of zijn de panelleden specialer dan de rest?), zo kan ik iemand anders blij maken die wel graag op de lijst wil, BF ofzo.
Inderdaad zijn de panelleden specialer dan de rest, zij stellen de lijst immers samen. Dat je eraf wil omdat je niet hoog genoeg staat vind ik een rare reden, we proberen toch een lijst te maken van hoe goed iedere speler is, en een 19de plek lijkt me een goede plek, aanwezigheid op toernooien is namelijk ook belangrijk.
Dan zegt Marc: 'Laat de discussie en eventuele vragen maar losbarsten.' Ik zie dat er een discussie komt maar ik zie dat er vaak wordt gezegd: 'Doe niet zo kinderachtig. Zeik niet zo, jij wilt alleen maar hoger op de lijst.' Hoezo is dit kinderachtig? Je mag hierover praten, daar is dit topic voor bedoeld. Blijkbaar kan je jezelf hoger op de lijst zetten door te praten
Als je met goede argumenten komt waarom je hoger moet zullen we dat zeker meenemen in de volgende vergadering. Alles wat gezegd is in de oude power ranking topic is ook meegenomen in de discussie voor de nieuwe. (alhoewel er natuurlijk veel niet meer up to date was) Wij zijn ook maar mensen en kunnen wel eens iets over het hoofd zien. Als mensen met onzinargumenten aankomen zullen we inderdaad zeggen dat je niet zo kinderachtig moet doen.
Waarschijnlijk krijg ik nu reacties zoals: 'Jank niet zo.' 'Doe niet zo emo.' 'Jij bent boos omdat jij laag bent, als jij hoog stond dan had jij niks gezegd.' Dat kan mij allemaal niks schelen. Ik heb gezegd wat ik ervan vind en je kan het er mee eens zijn of niet.
Ik vind dat je een goede post hebt gemaakt, als je het ergens niet mee eens bent moet je het gewoon zeggen. Maarja, ik heb dus wel normaal geantwoord met alles waar ik het niet mee eens was of waar ik iets op te zeggen heb.