• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

The Dutch thread!

Repyh

Smash Journeyman
Joined
Mar 6, 2006
Messages
257
Location
The Netherlands - Lelystad
Nou ik ook dus.

Bowser is (overduidelijk) me main. Het speelt te lekker
Olimar speelt ook echt lekker.

@Pissuke
Hoezo is het spelen met Olimar voor heumeus dan?
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
oke, brawl werkt nu dus bij verscheidene mensen.
online werkt ook(net uitgeprobeerd met exa).

het wordt tijd om friendcodes uit te wisselen.
het mogen er max 64 zijn dus dat moet toch wel redelijk voldoende zijn.

mijn code is 2535-2892-6674
pm me, voegen we elkaar toe en dan kunnen we een pot spelen.
ik wil je eerlijk gezegd wel op zijn minst kennen...


qua eerste indrukken...
ik heb het gevoel dat het wel goed komt met brawl.
in de eerste instantie voelde het heel vreemd en zweverig en werkt de besturing niet mee en beweegt iedereen vreemd.
na een paar uurtjes is dit al stukken minder.
mijn verwachting is dat het op termijn allemaal goed aanvoelt
er zijn gewoon wat dingen veranderd maar ik ben nog niks tegen gekomen waarvan ik denk dat het verschrikkelijk is.
en wel al een paar waarvan ik denk dat het goed is.
het lijkt in essentie eigenlijk nog precies op melee, alleen voelen de verschillen erg groot omdat we dat spel allemaal zo ongelofelijk veel gespeeld hebben.
dat sommige chars. wat zwakker ogen is uitstekend. terwijl eigenlijk alle chars eigenlijk nog lijken op hun vorige zelf zijn de meeste toptiers wat zwakker geworden, wat alleen maar een betere balans kan betekenen.
verder lijkt het me onmogelijk nu al goed te bepalen wie OP is etc, is het gewoon nog te vroeg voor.
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
oke, vandaag de hele dag gespeeld met green machine.
Ik ben van mening dat het hele spel en de characters een stuk gebalanceerder zijn.
maar daar is uiteraard eigenlijk niet zo veel over te zeggen.
behalve 1 ding,

BOWSER!
hij is nu al in mijn mening broken, en dit zeg ik niet snel.
zijn side b is veranderd.
het is een grabmove die ook vanuit de lucht kan.
als je iemand grabt, spring je de lucht in en kom je weer neer en doe je damg.
probleem is dat je in de lucht een hele afstand aflegt en je kan kiezen welke kant je op gaat.
vanaf centraal final kom je precies tot de randen.
Als je de ledge af sprinkt ben je beide dood en de ander kan hier niks aan doen.
Het lijkt me dat het geen uitleg nodig heeft dat dit te goed is zodra je aanzienlijk meer procent of gewoon meer stock hebt.
als je de eerste kill hebt is het nagenoeg over.
om het nog kwalijker te maken is de ander EERST dood waardoor het bij een laatste stock een gamewinner is.
daarnaast heeft bowser een welverdiende algemene upgrade gekregen waardoor het daarbuiten ook een zeer speelbare char. is.

wat ik me nu afvraag is of hier al meer over bekend is op de boards en andere mijn mening delen of dat ik misschien iets over het hoofd zie wat het minder OP maakt.

@marc
(of iemand anders), jij bent meestal wel op de hoogte toch van wat er op deze boards afspeelt? en hebt het spel ook al gespeeld. weet jij toevallig meer?
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Je hebt het goed gezien, in de MBR wordt zelfs al gesproken over een mogelijke ban voor die move. De consensus is dat er eerst toernooien en resultaten afgewacht worden, maar het lijkt erg overpowered. Het is makkelijk uit te voeren, je **** er niet uit en het kan matches echt helemaal in Bowser's voordeel brengen. Natuurlijk is het nog vroeg voor bans etc, maar ja... Dedede's chainthrow en bijv. Pikachu's jab lijken infinites te zijn tegen een muur, nog iets wat problemen kan geven. Wobbling is wel weg, voor de huilebalken onder ons.

EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=21esqeZ8QVU
Nu weet iedereen waar we het over hebben.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Oftewel we gaan weer muren ontwijken en grabs moeten vermijden. Lijkt me prima. In die match van gimpy is het btw sudden death er na. Die lucas kan makkelijk weg rollen maar deed het nog nie. Kmoet het nog zien of dat ding echt broken wordt.

Iig. De eerste dutch brawl moneymatch :o Natuurlijk op tape ^^
Utto vs Exalador.
http://www.youtube.com/watch?v=FyzENicev3s

Zie utto taunten nadat ie denkt dat ie em dood heeft :p.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Het punt is niet dat ie een sudden death forceert, sowieso worden die dingen nooit gespeeld (je kijkt naar de damage als er zoiets gebeurt). Het gaat erom dat ie moeiteloos een stock wegneemt, wat in het ergste geval betekent dat de Bowser gegarandeerd wint als ie 1 stock voor staat. In een minder slecht geval kan hij met één move van achterstand bijkomen (hij hoge damage, tegenstander komt net binnen...).
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Ik hoop niet dat ze het op zo'n klein puntje zwaar verneukt hebben. Hopelijk wordt er snel iets op gevonden

Verder is brawl echt een topspel. Het is gewoon een nieuw spel, verwacht geen melee mechanics. Als je wil kunnen shorthop laseren of kenkerlame edgeguards of wavedashen moet je gewoon melee blijven spelen. Of je moet leren leven met een nieuw spel ipv een oud spel in een nieuw jasje.

Hoe de balans is tussen charachters weet ik nog niet, tot nu toe vond ik pit, rob en marth wel goed. ganondorf loopt nu te lijp.

Als het spel verder echt ongebalanceerd is is dat een beetje jammer, maar melee was dat helaas ook. En dat spel vinden we allemaal ook fantastisch.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Voor de piraten: Heeft iemand de full version van Brawl al werkend gekregen? Remen en ik hebben net de zogenaamde full version geprobeerd (op een dual layer dvd dus), maar hij werkte net zo "goed" als de cracked version die we al hadden op een dvd-r. Wil wel graag SSE enz spelen.

Ik heb erg gemengde gevoelens over Brawl. Het is leuk zolang je een beetje rondspeelt en uitprobeert, maar pogingen om het serieus en goed te spelen leveren op het moment vooral frustratie bij me op. Sowieso wil ik eerst terug naar Melee voor Epita, daarna zal ik daarmee stoppen en kijken of Brawl nog wat is voor me.

Ivo: Het enige wat er nu tegen is, is niet in die move komen. Maar in tegenstelling tot bij good old wobbling kan het, zeker op de kleine stages, in vrijwel elke situatie en is er geen manier om eruit te komen.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Naja je moet em wel raken. Je kan er bijna altijd van weg dodgen in de lucht. Als je ge edge guard wordt en bowser offert zich zo op is het niet altijd voordelig. ( meestal is ie al richting een KO aan het gaan dus krijg je er een stock van hem gratis bij) op de grond ga je gewoon springen als ie het doet of weg rollen. Volgens mij kan je hier vrij makkelijk omheen komen. Kheb utto hier 1 keer mee gepakt en toen mocht het nie meer van hem omdat het de laaste match van de dag was maar ik moest em wel raken wat niet altijd even makkelijk was.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Je ziet in die vid dat je op de kleinere stages van bijna overal die suicide plunge **** doen, het is juist geen edgeguard move. Verder zei ik al dat je er wel door geraakt moet worden, maar dat is echt niet zo moeilijk. Ik zeg niet dat het gebanned moet worden meteen, maar het maakt wel veel kans.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Toon link speelt wel goed, heb er een paar matches mee gespeeld. heerlijk om mee te shieldgrabben ^^

zn dair is wennen (zoals bij meer chars) want hij doet een soort auto-fastfall bij zn dair.

verder speelt ie best lekker... staan wel een paar (team)matches op youtube waar ik met toonlink speel (ja ik weet het... ik ben noob)

http://www.youtube.com/watch?v=j4y7RHAeae0 2vs2 exa (toonlink) + ivo (jiggly) vs ryuker (snake) en BF (fox)


http://www.youtube.com/watch?v=1yn8-cg8Oyk 1vs1 Exa (dark! toonlink) vs Ivo (kirby)
 

Lawrencelot

Smash Lord
Joined
Jun 18, 2006
Messages
1,434
Location
Rotterdam/Terneuzen, Holland, Europe
Jullie raden nooit wie ik vandaag gezien heb (tenzij je de rest van deze post leest)... Tijmen! Ja die uit Beauty en de Nerd ja! AKA TiRune. Hij zit bij mij in de klas 1 keer per week lol. Ik studeer Technische Wiskunde in Delft, hij blijkbaar Theoretische Wiskunde in Leiden. Kheb nog niet met em gesproken, kwou em na het college spreken maar hij moest eerder weg naar Japanse les XD. Als een van de oudere smashers die em nog kent em de groeten wil doen ofzo, zeg het maar want ik zie em dit semester elke donderdag als het goed is.

Oh en Exa Toon Link zn dair is niet altijd auto-fastfall, ik heb op zo'n live stream tonnen filmpjes van Toon Link gezien, en ik denk dat je als je heel zacht naar onder drukt dat ie dan een langzame dair doet.
 

Xun

Smash Apprentice
Joined
Sep 17, 2003
Messages
150
Location
Almere (The Netherlands)
Jullie raden nooit wie ik vandaag gezien heb (tenzij je de rest van deze post leest)... Tijmen! Ja die uit Beauty en de Nerd ja! AKA TiRune. Hij zit bij mij in de klas 1 keer per week lol. Ik studeer Technische Wiskunde in Delft, hij blijkbaar Theoretische Wiskunde in Leiden. Kheb nog niet met em gesproken, kwou em na het college spreken maar hij moest eerder weg naar Japanse les XD. Als een van de oudere smashers die em nog kent em de groeten wil doen ofzo, zeg het maar want ik zie em dit semester elke donderdag als het goed is.

Oh en Exa Toon Link zn dair is niet altijd auto-fastfall, ik heb op zo'n live stream tonnen filmpjes van Toon Link gezien, en ik denk dat je als je heel zacht naar onder drukt dat ie dan een langzame dair doet.
dat ik nog iemand ontmoet die blij is om tijmen te zien.. wow... just wow...



and say hi will you?
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
jo doe de groetjes aan hem van me wil je ? zeg maar die gangster uit almere Steven a.k.a Linkje doet je de groeten.

WARNING CHALLENGE OF THE CENTURY APROACHING.

Ik heb Ivo winnaar van het allereerst brawl toernooi.
Uitgedaagt voor battle of the 5 cents in brawl.
Deze epische strijd zal plaats vinden ... wanneer we allebij tegelijk brawl kunnen spelen.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Crouch cancel volgens mij niet, l-cancel zeker niet.
Ik dacht dat L-cancel kon door te fastfallen voor je je aerial doet? (dus zonder een extra knop in te drukken).
Dat had Gimpyfish volgens mij gepost nadat hij die demo had gespeeld een paar maanden geleden.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Dan is het toch geen L-cancel meer? =p

Van wat ik heb gezien beëindigt landen alleen je aerial als ie nog bezig is (logisch), maar de lag verdwijnt niet, ook niet als je fast fallt. Sowieso hebben een aantal characters weinig/geen landing lag en andere juist heel veel. Volgens mij is de enige manier om geen landing lag van je aerial te hebben de aerial afmaken voordat je weer op de grond komt. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Sowieso zou ik niet alles wat Gimpyfish gezegd heeft voor waar aannemen, wat hij zei over Ike was ook niet helemaal waar. De meeste mensen die het hebben, hebben er inmiddels meer speeltijd op zitten dan hij toen ie die comments maakte.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
na wat filmpjes gezien te hebben kan ik redelijk wat conclussies trekken.

Marth is nog steeds goed , ik zag dat zijn b-air en u-air nog steeds priority hebben.
Verder ziet pit er ook leuk uit :D

Ivo ownt in brawl nr.1 van NL op dit moment XD goooo IVO XD

en waarom speelt niemand in die matches pk trainer ik ga boos worden !!!!
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Kirby is voor mijn gevoel idd ook wat beter geworden, iets sterker / minder startup time voor een aantal moves. de dash attack was ook verbeterd volges mij (niet meer die vuurbal toch? maar een soort headspin-kick :p)

verder... i want in on the battle of 5 cents >_<
volgende week woensdag en/of vrijdag heb ik vrij voor zover ik weet (nah ja.. ben vrij tot 5 uur smiddags) dus misschien dat er iemand kan langskomen die will brawlen ^^) moeten nog even kijken hoe of wat.

@ lawrence: misschien dat je met heel zacht onder geen fastfall doet... maaar dair via c-stick=auto fastfall in vrijwel alle gevallen
 
Top Bottom