• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

& Brawl+: The Montréal Weekly Poutine Thread...With More Sauce!

OCV

Smash Rookie
Joined
Mar 26, 2008
Messages
4
Location
montreal
I'll be there too, last week I didn't go because I thought it would be a dud, then my two friends biz and fluff managed to make it anyways. This week Phase is coming as well.
 

Kev!

Smash Journeyman
Joined
Jan 11, 2009
Messages
413
Location
****ing Repentigny, QC, Canada
I'll be there too, last week I didn't go because I thought it would be a dud, then my two friends biz and fluff managed to make it anyways. This week Phase is coming as well.
I'm looking forward to meeting you. Your friends are cool, so far (although Fluff was called a ****** lol)
Kr3wman is awesome

I'll be the guy with the blue hat and generally obnoxious behavior.
 

MaritLage227

Smash Apprentice
Joined
Dec 15, 2008
Messages
110
Location
Montreal, Canada
This week was win. Kr3wman and I CF and Marth team was awesome. My best combo was B-air against the stage and up-B against the stage again on samus. Plus my jiggs team that I got 3 rest kills on in ojne game.

Sorry we couldnt play Kev...
 

Mystic Viper

Smash Ace
Joined
Dec 12, 2003
Messages
603
Location
Montreal
So much randomness in teams, specially in Melee, love Agony <3.

Great Week guys ;)
Agreed, for my first week back it seemed like it was a very good one. You guys made it seem like it was dead these past few weeks but to see a good 12-13 people turnout today was pretty good.
 

Xenoman

Smash Rookie
Joined
Feb 14, 2008
Messages
6
I had quite a bit of fun for my first time there; it's clear I have a long way to go, but I'll be sure to try and keep coming back.
 

Kev!

Smash Journeyman
Joined
Jan 11, 2009
Messages
413
Location
****ing Repentigny, QC, Canada
This week was win. Kr3wman and I CF and Marth team was awesome. My best combo was B-air against the stage and up-B against the stage again on samus. Plus my jiggs team that I got 3 rest kills on in ojne game.

Sorry we couldnt play Kev...
Next time, kid :D

Agreed, for my first week back it seemed like it was a very good one. You guys made it seem like it was dead these past few weeks but to see a good 12-13 people turnout today was pretty good.
lol it was. Seriously.

I had quite a bit of fun for my first time there; it's clear I have a long way to go, but I'll be sure to try and keep coming back.
That's the spirit!

I'd like to play him too, considering that I'm not as good as all you guys. yet...

Kev constantly hangs out near the new guys cuz it helps him remember there are still people he can beat at this game ;)
So true...

But seriously. The TV's were starting to crowd up, so I went to see them. They were cool so I stayed

Edit: I still love Barwlrwlrlwrll but I must say, Brawl+ is AWESOME
 

Dominic

Smash Apprentice
Joined
Feb 10, 2009
Messages
159
ouais ggs tous le monde. J'ai bien aimé mes games contre fizzi-DDD. Qui sont très campy. Ca faut différent du luigi a Kev (agressif) que je jou souvent ces temps ci.

Est ce quelqu'un peu mexpliqué pourquoi les écrant plat lag ? je conais pas trop les gadget électronique. Merci
 

Mystic Viper

Smash Ace
Joined
Dec 12, 2003
Messages
603
Location
Montreal
ouais ggs tous le monde. J'ai bien aimé mes games contre fizzi-DDD. Qui sont très campy. Ca faut différent du luigi a Kev (agressif) que je jou souvent ces temps ci.

Est ce quelqu'un peu mexpliqué pourquoi les écrant plat lag ? je conais pas trop les gadget électronique. Merci
Parce que les ecran plat normaux ne refresh pas qu'a 60 hrtz tandis que les tele crt refresh a 120.
 

Kev!

Smash Journeyman
Joined
Jan 11, 2009
Messages
413
Location
****ing Repentigny, QC, Canada
ouais ggs tous le monde. J'ai bien aimé mes games contre fizzi-DDD. Qui sont très campy. Ca faut différent du luigi a Kev (agressif) que je jou souvent ces temps ci.

Est ce quelqu'un peu mexpliqué pourquoi les écrant plat lag ? je conais pas trop les gadget électronique. Merci

Aggressif? Moiiii? Pfft.

Les télés au Gamer's World peuvent être ajustées à une autre fréquence qui ne lag pas... Si ils ne sont pas occupés, les employés de la boutique peuvent te le changer, normalement.

P.S. Ça marche encore pour samedi, avec Fizzi, à moins que qualque chose arrive à la derniere seconde.
 

Agora

Smash Journeyman
Joined
Sep 9, 2006
Messages
400
Location
Montreal
Les écrans plats ont généralement une résolution native supérieure (disons 720p) aux écrans normaux qui sont typiquement à 480i. Le Wii ne peut envoyer ses "images" qu'en 480i ou en 480p.

Le petit "i" veut dire "interlacé", donc, chaque frame que tu vois est en fait 240 lignes horizontales x2, ce qui donne l'illusion de 480 lignes.
Le petit "p" veut dire "progressif", donc, chaque frame que tu vois est en fait 480 lignes complètes, donc deux fois la clarté, on peut dire.

Le hic, c'est que pour que la télé LCD à écran plat puisse afficher des images en 480i, elle doit convertir ce que le Wii envoit en images qu'elle pourra diffuser elle-même, ce qui prend du "jus" à la télé, et donc, le lag que nous voyons en jouant.

Ce lag est réduit de beaucoup si on utilise le Wii en 480p avec des câbles component, car c'est beaucoup plus facile pour la télé LCD de convertir une image de 480p vers 720p que ça ne l'es de convertir de 480i à 720p.

Petite description crasse qui contient surement des erreures, mais c'est l'essentiel : D
 

Mystic Viper

Smash Ace
Joined
Dec 12, 2003
Messages
603
Location
Montreal
Les écrans plats ont généralement une résolution native supérieure (disons 720p) aux écrans normaux qui sont typiquement à 480i. Le Wii ne peut envoyer ses "images" qu'en 480i ou en 480p.

Le petit "i" veut dire "interlacé", donc, chaque frame que tu vois est en fait 240 lignes horizontales x2, ce qui donne l'illusion de 480 lignes.
Le petit "p" veut dire "progressif", donc, chaque frame que tu vois est en fait 480 lignes complètes, donc deux fois la clarté, on peut dire.

Le hic, c'est que pour que la télé LCD à écran plat puisse afficher des images en 480i, elle doit convertir ce que le Wii envoit en images qu'elle pourra diffuser elle-même, ce qui prend du "jus" à la télé, et donc, le lag que nous voyons en jouant.

Ce lag est réduit de beaucoup si on utilise le Wii en 480p avec des câbles component, car c'est beaucoup plus facile pour la télé LCD de convertir une image de 480p vers 720p que ça ne l'es de convertir de 480i à 720p.

Petite description crasse qui contient surement des erreures, mais c'est l'essentiel : D
Malgrer les component cables, yen a quand meme pareille. Veuillant dire que les CRT sont meilleur :)
 

Agora

Smash Journeyman
Joined
Sep 9, 2006
Messages
400
Location
Montreal
Lag on your LCD (and your plasma, as far as I know) will usually depend on how recent your LCD is :p They've recently ( read: in the last year or so, I'd say ) finally started to take gaming into account when building affordable LCDs, and thus, found ways to reduce/eliminate gaming lag. Response time on your TV can also be a factor to take into account when making a new purchase, don't get anything higher than 4ms.
 

MaritLage227

Smash Apprentice
Joined
Dec 15, 2008
Messages
110
Location
Montreal, Canada
100th post!!!!!
So ya, I'm bored, gonna try and get some brawl playtime in today. probably coming this week.
life's good.
Kev, I'm getting pretty good with mr. L, so I challenge you to a Luigi ditto when we see each other again.
we need people to post more often, cuz this thread has no activity if it's not wednesday or thursday.
 

"C"let

Smash Journeyman
Joined
Apr 21, 2008
Messages
275
Location
Montreal, Quebec
100th post!!!!!
So ya, I'm bored, gonna try and get some brawl playtime in today. probably coming this week.
life's good.
Kev, I'm getting pretty good with mr. L, so I challenge you to a Luigi ditto when we see each other again.
we need people to post more often, cuz this thread has no activity if it's not wednesday or thursday.
that's why we have a montreal thread, but the problem is that it doesn't count posts so you can never be good in this game (to whom ever gets the reference)
 

Fizzi

Smash Ace
Joined
Feb 14, 2008
Messages
802
Location
Brooklyn, NY
Slippi.gg
FIZZI#36
Lol... Weeklies are always on wednesdays from 6-11 :p

I'm gonna make you cry when I beat your MK with D3 Holy! >.>.... not :\
 
Top Bottom