• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

Dutch Power Rankings (May 6th, 2007)

Status
Not open for further replies.

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
De lijst is op dezelfde manier samengesteld als de vorige (http://smashboards.com/showthread.php?t=93734), dit keer met het voltallige panel. De lijst is verhoogd naar 20 omdat we anders bepaalde spelers tekort zouden doen. Biscuit is er op de 20e plek ingezet ter aanmoediging na het leveren van een prestatie die we niet kunnen negeren. Laat de discussie en eventuele vragen maar losbarsten!

 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Good ****!!!

We krijgen nog een mooi plaatje met stijgers en dalers maar voorlopig is de ranking er, en dat zegt genoeg :laugh:

Ik ben top tier daler :psycho:
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Hmmm, interessant. Paar dingen waar ik et niet mee eens ben though.
Faab op 2 verbaast me. Okee hij deed et fantastisch op Zest2, maar dat hij daardoor meteen een tweede plek verdient, vind ik niet. Kzou Faab eerder op 3 of misschien 4 zetten.
Ivo.
Ivo boven Johnny, ik weet et niet, Ivo zelf zegt steeds dat Johnny nu beter is dan hem en toernooiresultaten bewijzen dat vaak ook wel... blijkbaar niet vaak genoeg?
Ehm, Beunhaas staat ook nogal laag vind ik, waar heeft hij dat aan verdient? Ook alleen maar aan zijn redelijk matige notering op Zest2? Ohwell :/
Verder kan ik me wel aardig in de lijst vinden, misschien Reffie nog iets hoger, maar dit kan ik wel begrijpen. Biscuit meteen op de lijst is misschien ook wat overdreven, maar hij heeft idd iets heel knaps gepresteerd waardoor hij toch wel een plekkie verdient.
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
OMGGGGGGGGggggggggg 12e PLEk :D:D:D:D:D:D

*Dies*!!!

Too Good ^^!!

Maar waarom die lelijke paarse kleur??(het is alleen een beetje mooi omdat mijn naam tussen het paars staat)
PLease dave, Kanje weer zo'n mooie Box maken als die eerste power ranking^^?
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
ik ben vast nummer 21 :p

en er moeten meer toernooien zijn, hoe kan je nou jezelf bewijzen als je alleen maar fransozen tegenkomt in brackets? ^^

en john moet hoger. john is te goed. biatches. :p
En JD op de lijst? bij joeri wonen maakt je geen nederlander
wat doet iemand die geen woord nederlands kan op de nederlandse ranking lijst?

verder good **** faab
en ivo moet eigenlijk ook hoger

en ik schat alvast in dat ngcxx liever als Coen in de lijst wil :p
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
ik ben vast nummer 21
Er is geen nr21, maar je staat inderdaad hoog bij de mensen die het net niet gehaald hebben ;)

en john moet hoger. john is te goed. biatches.
en ivo moet eigenlijk ook hoger
John en ik hebben allebei wisselvallig gespeeld en zest2 niet zo'n best resultaat gehaald. En john leek ook gedemotiveerd op zest2 :S

En JD op de lijst? bij joeri wonen maakt je geen nederlander
Maar hij woont wel in nederland. En hij zit in een nederlandse crew. En hij zoekt hier een baantje. En hij gaat nederlands leren ;)
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
leuke lijst, ik maak het wel weer goed op het volgende toernooi na mijn uiterst matige prestatie op ZEST2 ^^

en ik wil wel als Coen op de lijst ja!

je zet steven toch ook niet als linkje op de lijst >__> o wacht, dat doe je wel

Btw, I'm a little confuzzled about linkje's placing. Care to explain?
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
ok 2 leden van TNO dr in. gaat al de goede kant op :p
maar... wtf at JD in de DUTCH powerrankings? :ohwell:
volgend toernooi moet nr 16 tm 20 dr aan. gonna earn my place ^^

nu te moe maar morgen gaat Adam z'n fiets op marktplaats :chuckle:

Edit:
woont ie in nederland joh? sinds waneer? heeft ie al een verblijfsvergunning? ^_~
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
JD is al even een factor in de Nederlandse toernooien en zal dat ook nog lang blijven, zoals het er nu uit ziet. Wen er dus maar aan dat je langs een extra speler moet om de top te bereiken.

NGCXX: Wat moet er uitgelegd worden over Linkje? Te hoog? Te laag?

Adam: Die tier is paars omdat Faab er de vorige keer in zat. Zie het maar als virtueel aids.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
JD is al even een factor in de Nederlandse toernooien en zal dat ook nog lang blijven, zoals het er nu uit ziet. Wen er dus maar aan dat je langs een extra speler moet om de top te bereiken.

NGCXX: Wat moet er uitgelegd worden over Linkje? Te hoog? Te laag?

Adam: Die tier is paars omdat Faab er de vorige keer in zat. Zie het maar als virtueel aids.
Maar JD zei dat ie nooit meer naar een nederlands toernooi zal gaan :p mits de regels worden aangepast :p zelf ook lichte twijfel of hij (nu al) op de nederlandse ranking moet staan, maar ik kan het wel begrijpen

okeej.. mjah.. ik ben het er opzich wel mee eens dat de lijst grotendeels overeen komt met de placing op ZEST2... toernooien blijven immers moment opnamen (behalve Amsah... die ***** toch altijd de hele boel >_>) en bovendien blijft er daardoor meer leven in de ranking (zal vaker verandering van plaatsen zijn voor mensen) wat het leuker maakt (vind ik iig..niet dat ik ooit op die ranking kom.. lol)

Verder... ik vind het goed dat biscuit een plaatsje krijgt in de lijst, en ook dat ie de laatste plaats krijgt... zo zie je inderdaad dat hij een waardige speler lijkt te zijn, maar dat ie zichzelf wel nog moet bewijzen, om zo te zien dat het geen bizarre eenmalige actie was... gratz biscuit

Yay ik had gelijk dat Faab dik ging stijgen in de ranking ^^ gelijk 2e is idd misschien net iets te veel (ook al werd ie 2e bij zest.. good **** faab :) ) maar nogmaals: door die placing van het toernooi op te nemen komt er meer leven in de ranking... ik vind het een goede ranking, way to go panel! :bigthumbu

EDIT: misschien een idee om de oude ranking (en bij elke change de voorgaande ranking) er bij te laten staan zodat mensen altijd kunnen zien wat de laatste veranderingen zijn geweest?
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
ik vind het een pokke lijst mijn redenen heb ik al uitgelegd ....

Zie onderstaand results

Atm 1:2
1. Amsah
2. Nnja
3. Johnnyboy
4. Faab
5. Ivo
6. Linkje
7. Dave
7. Utto

9. Ryuker
9. NGCXX
11. Adam
11. Savior
13. UchihaJP
13. Prince Shadow
13. Jeffz0r
13. Rens
niet door pouls:
BF
Natta
Steven
Thomaz
Zgetto
Mitch

Teams:
1. Utto & Linkje
2. Amsah & Natta
3. Choco & Faab

verder weet ik niet.

Losthost

1. Amsah
2. Dave
3. Faab
4. Johnny
5. Remen
5. Ivo
7. Marc
7. Linkje
9. Utto
9. A-D
9. Reffie
9. Zgetto
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
hm, de atm1-toernooien tellen waarschijnlijk minder zwaar omdat het 'vagere' toernooien waren, triple elimination, en weinig mensen enzo.
ik speelde daar ook bijzonder kut, had het eigenlijk te druk met alles regelen om echt te spelen

en op atm1:3 waren ik en coen tweede in teams O_O
:p
 

reffie2

Smash Journeyman
Joined
Nov 9, 2003
Messages
433
Location
The Netherlands
Tering, je mist 1 toernooi en je wordt bijna van de lijst gesmeten. Ach ja, het is niet anders.
Hopelijk komt er nog een toernooi waar ik wel naar toe kan. Misschien kan iemand wat voor de zomervakantie organiseren?
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Tering, je mist 1 toernooi en je wordt bijna van de lijst gesmeten. Ach ja, het is niet anders.
Hopelijk komt er nog een toernooi waar ik wel naar toe kan. Misschien kan iemand wat voor de zomervakantie organiseren?
wellicht dat ik in de zomervakantie ZEST3 organiseer... ik kan nix beloven though...


Misschien nog een idee voor de ranking: misschien handig om een puntenlijst samen te stellen voor toernooien en dus aan de hand van deze puntenlijst de ranking aan te passen bij toekomstige toernooien.. bijv:

bij een toernooi:

1e: 10 punten
2e: 9 punten
3e: 8 punten
4e: 7 punten
5e: 6 punten
6e: 5 punten
7e: 4 punten
8e: 3 punten
9e: 2 punten
10e t/m 15: 1 punt
16e t/m 20: 0 punten
20e t/m 30: -1 punt
30e en lager: -2 punten

Ik verwacht niet dat mensen uit de top 20 regelmatig 30e of lager zullen eindigen dus deze -2 punten zullen niet veel invloed hebben... verder krijg je zo misschien wel een constanter / realistischer beeld dat andere mensen liever willen hebben. zo zullen mensen minder snel stijgen, maar krijg je nog steeds speling en hanteer je een standaard punten stelsel zodat alle toernooien die voor de ranking tellen even zwaar mee zullen tellen. Ik zeg dat hier dan ook een standaard voor moet worden gekozen, bijv: een toernooi met meer dan 32 deelnemers. Wellicht dat er voor kleinere toernooien een minder zwaar puntenstelsel kan worden opgenomen om deze ook mee te laten tellen, maar minder zwaar bijv voor kleinere toernooien: (minder dan 32 man)

1e: 5 punten
2e: 4 punten
3e: 3 punten
4e: 2 punten
5e: 1 punt
6e t/m 10: 0 punten
lager dan 10: -1 punt


wat denken jullie er van om zon soort systeem in te vullen?

EDIT: deze punten zijn maar een voorbeeld... wellicht als echt zon lijst word ingevuld dat er een groter verschil tussen punten zit per plek (dus niet iedere keer maar 1 punt) oh, en niet naar een toernooi komen moet dan ook wat op verzonnen worden... of wellicht gewoon: niet komen = 0 punten
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
@ Exa, je PLan is wel goed bedacht...Maar ik weet niet of dat wel zo goed gaat werken, Want niet iedereen komt altijd naar een toornooi, en dan gaan de punten uiteen lopen -_-...
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
daarom ^^ het plan is ook niet volledig en is maar een basis voor een idee... er zal nog veel voor moeten worden bedacht/bepaalt om het te laten werken...

de bedoeling is alleen om aan te geven om een standaard systeem te maken voor aanpassing van de ranking :)

EDIT: misschien als plan voor mensen die dan niet kunnen komen: de helft of 2/3 van de punten van het resultaat van het voorgaande toernooi... zo krijg je niet een immense val in de lijst, en wordt ook het realistische beeld wat behouden
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
NOG een voorbeeld

Hengelo

Singles:
1. Nihonjin
2. Ivootjes
3. Kirbysquad
4. Faab
5. Linkje
5. Utto
7. BF.com
7. Ryuker

Adam niet door poules

(van de ongeveer 25 deden er 16 mee aan singles)

Teams:
1. Kirbysquad en Utto
2. Nihonjin en Linkje
3. Faab en Ryuker
4. Ivo en BF.com

Low Tier:
1. Kirbysquad
2. Nihonjin
3. Linkje
3. Faab

vaag voorbeeld maar het is er wel 1 peace out
 

Down A

Smash Journeyman
Joined
Jan 8, 2006
Messages
233
Location
sittard/utrecht
linkje, gedraag je alsjeblieft niet als een klein kind
Ik kan me nog herinneren dat je op een fransman begon te schelden omdat ie vroeg om housing.
Kijk hoe je nu zelf doet, om iets dat toch minder invloed heeft op je leven denk ik zo.

oke, je vind dat je hoger verdient hebt. is niet gebeurd, blijf goed presteren en je gaat wel omhoog.

het zijn de meningen van 5 goede smashers die er goed over nagedacht hebben. Meer kan je niet vragen en je hebt nog steeds een goede ranking. die wat boven je staan hebben of erg goed gepresteerd afgelopen toernooi. En dat is wat het zwaarste telde.
Anders hebben ze al zo veel verdiensten dat ze minimaal nog die plek dienen te hebben.
En uiteraard niet 100% objectief of op feiten gebaseerd omdat het meningen zijn, van 5 mensen, meer niet, maak je daar alsjeblieft niet ZO druk om.

EDIT: zeer netjes zgetto!
volgende keer ben ik ook paars
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
LOL ik vind niet dat ik hoger verdien ik vind dat sommige mensen niet boven mij horen te staan.
mischien adam, maar zgetto niet. ik geef toe dat hij beter is geworden maar hij is niet vaak hoog geeindigd.

ik vind dat ze de ranking te veel op zest 2 gebasseerd hebben.

ik vind ook niet dat marc boven johnny en choco hoort.
johnny had een slechte dag vanwege persoonlijke redenen en choco onderschatte zijn tegestander.

dat ik al die results post is om te zeggen dat er meer toernooien zijn geweest als zest 2.


En over die fransman. daar heb ik zo mijn redenen voor. en als jij zijn post zou lezen (logisch dat je het niet doet) zou je hetzelfde zeggen.

als jij tegen mij zou zeggen ik heb housing nodig want..... , dan had ik mischien ja gezegd sterker nog, als het een goede reden is zouden zelfs mijn ouders ja zeggen (Wat enorme zeikerds zijn vraag maar aan de smash community)
Als jij tegen mij zou zeggen in het openbaar (met andere mensen er bij dus).Dussszzz..... wie gaat mij housen. had ik mijn blik afgeweerd en niet meer tegen je gesproken.

Nuthin personal down A je blijft een coole gast. =)
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Exa: Ik wil voorop stellen dat ik het waardeer dat je met dit soort ideeën komt. We hebben ooit een dergelijk puntensysteem gehad, in de tijd dat MrSilver er nog was. Het was alleen een ***** om bij te houden en gaf al snel een redelijk vertekend beeld. Verder houdt het totaal geen rekening met lucky/unlucky brackets en is het een probleem wanneer mensen een keer niet komen. Verder is de bedoeling van het panel ook niet om alles op statistieken te baseren, omdat dat niet altijd reëel is. We hebben ook te maken met match ups en mensen die erg close zijn qua prestaties en skills.

Linkje: Het is al tijden bekend dat ZEST2 een groot deel van de power rankings zou bepalen. Teams en low tier worden nauwelijks meegeteld, zeker nu er voor vrijwel niemand nog een gat zit tussen prestaties in singles en die toernooien. Verder haal je alleen maar kleine toernooitjes (of eigenlijk meer smashfests) aan waar een boel goede spelers bovendien niet eens waren. Verder heb je niet eens gezegd waar je dan wel zou horen, dus hier kunnen we erg weinig mee.

johnny had een slechte dag vanwege persoonlijke redenen en choco onderschatte zijn tegestander.
Sinds wanneer wordt daar rekening mee gehouden in de mate die jij nu verwacht? Toen Remen en ik examens hadden hoorde je ons ook niet zeiken toen we slechter presteerden. We zitten nu ook steeds met onze studie en hebben geen tijd en geld meer om heel Europa rond te reizen voor SSBM. Moeten we nu hoger uit medelijden of zo? En als Choco's loss tegen Biscuit komt doordat hij z'n tegenstander onderschatte, dan is het al helemaal dik verdiend. Hij wordt geacht professioneel genoeg te zijn om z'n matches serieus te nemen. Bovendien staat hij nog steeds erg hoog en heeft het z'n ranking niet of nauwelijks geschaad.

Zgetto heeft op ZEST2 Rens, Biscuit en Adam verslagen, Adam heeft Ivo en Johnnyboy verslagen. Met die results van jezelf waar je mee kwam zou je ook boven Utto moeten, dat kan niet je bedoeling zijn. Iets presteren op een groot toernooi zou je meer helpen, en meer sieren.
 

beunhaas

Smash Journeyman
Joined
Sep 3, 2005
Messages
336
Location
The Netherlands
Waarom sta ik zo laag? :( Ik heb Zgetto verslagen op het toernooi en we hebben van dezelfde mensen verloren? Maartoch onder hem?
 

Rici

I think I just red myself
BRoomer
Joined
Nov 23, 2005
Messages
4,672
Location
Iraq
NNID
Riciardos
Beunhaas, check je pm's is een keer! =P
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
@marc: okok dan weet ik in ieder geval dat het dus idd heel lastig is om zon puntenstelsel in te voeren... ik zal er binnenkort nog eens de tijd voor nemen om dingen goed door te denken om te kijken of er een manier is waardoor het niet te veel werk is en het beeld realistisch blijft. Ik laat het wel weten als ik iets vind...

verder: good **** @ smashwiki... is dat door jou gepost?
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Mjah. De vorige rankings stonden er al, ik heb ze daarstraks geupdate. =]

@marc: okok dan weet ik in ieder geval dat het dus idd heel lastig is om zon puntenstelsel in te voeren... ik zal er binnenkort nog eens de tijd voor nemen om dingen goed door te denken om te kijken of er een manier is waardoor het niet te veel werk is en het beeld realistisch blijft. Ik laat het wel weten als ik iets vind...
Okay. =]
 

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
Joined
Feb 1, 2005
Messages
2,867
Location
Amsterdam, Holland
Heeeeeeeeeeeeeeey Ik speel niet alleen Sheik ja....
*edit*
Wie heeft die foto daar geplaatst -_-'?
En ik ben niet ge4stocked door CJ....*edits*
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Heeeeeeeeeeeeeeey Ik speel niet alleen Sheik ja....
*edit*
Wie heeft die foto daar geplaatst -_-'?
En ik ben niet ge4stocked door CJ....*edits*
Die nieuwe foto van je is wel veel aantrekkelijker dan de vorige hoor Amsah. Vooral die controller die zo nonchalant over je schouder bungelt.

Oh, en Faab is te goed.

En PC Chris ook
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom