• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

ZEST2: 28th of april 2007! date confirmed!

Status
Not open for further replies.

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
Zest 2 komt eraan! en er is besloten: het wordt een 1-daags toernooi.

Er zal een singles en teams toernooi gespeeld worden. Daarnaast nog een low tier toernooi als er tijd over is.

Datum: 28 April CONFIRMED!

Location: Country: The Netherlands, city: Zoetermeer. It's in the same venue as last time on saturday. This is how to get there:
VENUE INFO

Venue used on saturday, we will be playing the 1 VS 1 and Team tournaments... perhaps low tier if time allows it
Start time: 12:, but the venue will be open to everyone starting 10:30. Be sure to be present at 11:15 tops, so you will have time to register, and play a couple of practice matches and than we can start the tournament at about 11:45. I can use the Venue till 21:30

rough outline expected time schedual: Singles: 12:00 - 16:00
Teams: 16:30 - 19:30
Low Tier: 19:45 - 21:30

Ofcourse low tier will be dropped if we run late on either one of the other tournaments.

Venue Adress:
Buurtruimte "De Patio"
Gaardedreef 189
2723 AZ Zoetermeer

If anybody needs help with knowing how to get to the venue by train/bus, ask me.. usefull site: http://www.9292ov.nl/
MIJN NUMMER: 06 46 14 21 14

NOTE: ok... the destination is slightly off from the destination shown in the map how i found it :/ the entrance is at the red circle... so not at the green flag (The red flag is the stop where you get off the bus, its called 'Aardappelakker')... bus 3 stops at that station (and bus 4 as well i think) The train 'de randstadrail' should be working again by then as well, and it has a station right in front of the venue, called Seghewaart)



Max. participants: 64

--------------------
The Rules
--------------------

Rules for 1 vs 1:
Pouls+Double Elimination, best of 3. Best of 5 from quarter finals, best of 7 for winner's finals.
4 Stock, 8 minutes Stocktime
If the timer runs out the player with the most stock left wins. In case of a stock tie the player with the lowest percentage wins (so the Sudden Death does not count in this case). In case of a percentage tie the Sudden Death is played.
Items are off.

First match in a set the stage is either agreed upon or random. All further matches within a set the loser of the previous match gets to pick stage. However, if a stage has already been played in a set it can only be played a second time if the winner of the previous match agrees to play it again.

NEW LEVEL RULES

4 stages on random select: Fountain of Dreams, Pokémon Stadium, Final Destination, Dream Land N64

Counterpicks: Rainbow Ride, Yoshi’s Story, Brinstar, Mute City, Battlefield, Kongo Jungle N64.

stage bans: basicly every other level
the other levels are allowed if opponent AGREES to play it

The first match of a set both players are allowed to pick character, all following matches only the loser of the previous match is allowed to switch character if he wants to. The winner of the previous match must remain the same character.
And finally, stalling tactics such as Peach bombering or rising pound are banned unless when used for recovery.

Rules for teams:
Team attack is on.
All other rules are the same as 1 vs 1.

Rules for lower tier:
Single elimination
Characters allowed:
Luigi
Link
Pikachu
Roy
Zelda
Young Link
Yoshi
Ness
Donkey Kong
Kirby
Mr. Game & Watch
Mewtwo
Bowser
Pichu
All other characters can not be used.
All other rules the same as 1 vs 1.

Costs:

Venue Entry: 5 euro, after the rent has been covered all additional incomes will be put in prizemoney!

Singles: 10 euro

Teams: 10 euro per teammember (so 20 euro for each team)

Low tier: 1 euro (Note: we will only do low tier if time allows us to)

inschrijvingen:
deelnemers met een groene kleur zijn confirmed/
Adam is roze want das zn lievelingskleur :p
1. Exalador
2. Mischa
3. TiRune
4. Happosai (90%)
5. Zgetto
6. Mitch
7. Doraki
8. Fear (100%)
9. CaptainMcCloud (100%)
10. Adam
11. Meth
12. Repyh
13. Timmy
14. Brasje
15. Nini
16. Mind Trick
17. Shoe
18. Sparkie007
19. GreenMachine
20. Down A
21. Marc
22. Remen
23. UchihaJP
24. NukE
25. DaKillah
26. Tail
27. Cash
28. Johnnyboy
29. NGCXX <--- w00t w00t.. hulp confirmed ^^
30. BornFidelity AKA Edwin AKA BF.com
31. Savior
32. Ryuker
33. Nihonjin
34. Nnja
35. Zeta
36. Urizen
37. MeLadyBlossem
38. Fire
39. Linkje
40. Dave
41. Tomvanharmelen
42. Jeffz0r
43. Utto
44. Ivo
45. Biscuit (100%)
46. Rens
47. JD
48. Wob-Wob
49. Shadow H4wkk
50. Trained Noob
51. Lawrencelot
52. Sjakmachien
53. Popo-Chan
54. Miro
55. Cenel
56. Sinister
57. HiDe
58. Wulp
59. Beunhaas
60. Crash & Burn
61. Infinite Rage (100%)
62. Meri
63. Lino
64. Faab
65. Makenshi
66. frogy
67. MasterSer
68. Chur
69. Jim
70. B
71. Var Parasite
72. Woody71
73. Aeth


---------------------------------------------------------------------------------------
ZEST<home>

results:

1 Adam (50% van de pot, 20 euro)
2 Zgetto (30% van de pot, 12 euro)
3 Savior (20% van de pot, 8 euro)
4 Uchiha JP
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik heb liever 2 dagen maar het hangt ook van de datum af. Teams en singles kunnen we best in 1 dag doen btw hoor dat moet gewoon strakker gerund worden. 2 dagen haalt er echter wat stress vanaf en dan kan er dus ook mocht het nodig zijn een pauze zijn rond een bepaald moment in de bracket. Als het toernooi maar goed gerund wordt dan zou er niks aan de hand moeten zijn.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
ok dat is dus 2 in favor voor 2-daags toernooi. Zelf ben ik ook meer voor een 2-daags toernooi. Je hebt wat meer speling, en alle 4 de toernooitjes kunnen (als het goed is) gespeeld worden...
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
2 daags is het best :]
1ste dag is het wat meer op het toernooi gericht en de 2de dag wat minder maar meer friendlies[tenmiste voor mij dan]
 

Faab

Smash Ace
Joined
Jun 14, 2006
Messages
546
Location
The Netherlands
4 verschillende toernooitjes? leg me dat eens uit.
Voor mij boeien alleen singles en teams. Meestal word singles de eerste dag gedaan en teams de tweede dag. Maar op de 2e dag komen maar de helft van de mensen = de helft van de pret.
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
Ik ben voor een 1 dags toernooi. Als je kijkt hoevaak mensen op de tweede dag niet meer komen. Ik weet dat het met mij een heleboel mensen eens zijn voor een 1-dags toernooi.. Het is al vaak genoeg bewezen dat het kan. Je hoeft bijvoorbeeld geen pools te doen, maar het kan wel. Ik heb al een paar keer een singles en team op 1 dag gedaan en Silver nog veel vaker. Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel mensen je hebt die meedoen.

En ik vind 2 dagen geen ramp hoor voordat mensen dat denken. Maar wat reiskosten betreft en vroeg opstaan :p enz enz
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik ben voor 1 dag.

Remen is voor 1 dag.

Als je er toch twee dagen van maakt, doe dan singles en teams op dezelfde dag (ook de toernooien die we graag willen zien dus).

Vroeger was het zo dat we begonnen met teams, daarna singles deden en ook nog tijd hadden voor low tier (bij MrSilver). Het is wel zo dat er tegenwoordig poules bij singles zitten, maar dan schrap je low tier maar.
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Nice, Exalador. Ik vote toch maar voor 2 dagen. Lijkt me leuker.

En ik wil je graag weer helpen met organiseren.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
ok ok best verdeelde meningen dus... ik had ook niet anders verwacht ;) de groep neigt nooit allemaal dezelfde kant op te gaan ;)

maja.... aangezien ZEST2 misschien nog wel even kan duren (mn pa heeft liever niet dat het voor (eind) maart wordt gedaan aangezien hij dan in egypte zit en hij er dan geen zin in heeft dat er veel mensen over de vloer komen voor housing etc...

Daarom had ik dit als idee: ZEST2 gaat een 2 daags toernooi worden... no doubt... MAAR aangezien dat nog wel even duurt kan ik wellicht wel nog regelen dat er in de tussentijd een soort ZEST1.5 wordt gehouden, wat dan, je raad het al, een 1-daags toernooi wordt, met singles, teams en wellicht low tier als er extra tijd is...

wat zouden jullie hier van vinden?
 

rensie nr1

Smash Journeyman
Joined
Aug 31, 2003
Messages
315
Location
hoorn
Ja een 1 daags toernooi is het beste. Met singels en teams en geen poules meer. Hoewel dat niet echt heel erg is. Alleen onnodig veel tijd verlies.
En wel op een zaterdag:p
2 daags is ook goed maar dan singels en teams op 1 dag. en dat is dan de zaterdag;)
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
mjah ik heb altijd liever singles + low tier op de ene dag en teams en crews op de andere dag. maja daar gaat het nu ff niet om ;) het gaat er nu om dat ik een soort van tussetijds 1-dags toernooi houd.

Welliswaar wel met zaal huren etc. zodat het nog steeds een (redelijk) groot toernooi kan worden. zaal entree wordt berekend afhankelijk van het aantal deelnemers..

zal op zaterdag worden... want er is grote kans dat ik dan die ene zaal kan regelen (die wou je toch dave? ;) )

maja verder: ik ga nu nog geen datum roepen, want ik ga eerst naar de zaal toe vragen of het uberhaupt kan, en wanneer dan wel niet

Oh en thx NGCXX ;) vorige keer heb ik ook veel hulp aan je gehad :)
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Ik ben ook een voorstander van 1 dag. Singles en teams zijn best op 1 dag te doen, het vergt alleen enige discipline en je moet op tijd beginnen. Doe gewoon gelijk een bracket, poules hebben we nu wel vaak genoeg gezien, meestal zijn ze alleen maar een bevestiging van wat we allemaal al wisten.

Als je dan toch 2 dagen moet doen, doe dan singles en teams op 1 dag (zoals Marc al aangaf). Wanneer je teams op de tweede dag doet, krijg je denk ik maar een matig toernooi met een matige opkomst.

Bovendien is een tweedaags toernooi gewoon te duur. Dubbele reiskosten, dubbele zaalhuur: nee, ik loop er niet warm voor. Een tweedaags toernooi is misschien 1, hooguit 2 keer per jaar leuk. En in dat opzicht hebben we de afgelopen tijd al Sotf, TnoT, ZEST en JST5 gehad, met AFC4 in het vooruitzicht.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
kijk, dat is de eerste mening die goed en vooral uitgebreid is onderbouwt.

Ok het volgende toernooi wordt gewoon 1-daags, en gaat gewoon ZEST2 heten (Zest1.5 is beetje loos).. bij ZEST 3 kijken we gewoon weer of we er een 2-daags evenement van maken als daar behoefte aan is. Ik zal binnekort ff gaan uitpluizen wanneer die zaal beschikbaar is. Het toernooi zal dan over 1,5 tot 2 maanden op een zaterdag plaats vinden voor zover ik nu kan zeggen... ik weet niet of dat te dicht bij een ander toernooi ligt (waar veel mensen heen gaan) of dat dit wel goed uitkomt... plz let me know! thx...
 

Mitch

Smash Apprentice
Joined
Nov 26, 2006
Messages
91
Location
Almere, The Netherlands
Ik ben ook voor 1 dag. Ben bij JST5 niet naar de 2e dag gegaan en ben niet van plan dat bij een ander toernooi wel te doen ivm met werk, reiskosten (geen ov), eventuele housing, vind teams niet leuk (waarin ik nog meer zuig), een beetje wat allemaal al gezegd is.
 

(Prince) Shadow

Smash Lord
Joined
Feb 16, 2005
Messages
1,261
Location
Etten-Leur, The Netherlands
ik zeg ook 2 dagen. zoals al eerder werd gezegt is er op 1 dag minder tijd voor friendlies. mocht er dan gekozen worden om de pouls te skippen, zijn er voor veel mensen minder matches te spelen. en het is behoorlijk stressen voor de host om alles vlekkeloos te laten verlopen.

aan de andere kant is het waar dat er minder mensen komen op de 'team-dag' (meestal teams en crews) en slaapplaatsen zijn meestal moeilijk te regelen.

toch kies ik voor een 2-daags toernooi
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
wtf, ik snap niet waarom zoveel mensen een 2 daags toernooi willen :urg: Binnen 1 dag is alles te redden, en het is dus ook veel goedkoper enzo. Als je het een beetje goed regelt is het makkelijk te halen zonder stress.

2 daagse toernooien zijn alleen goed voor 60+ man
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
Hahaha moet je maar met de trein gaan :p dan ben je nog meer kwijt ^^ En het was geen 30 euro op JST... Het was 12,50 per persoon ^^

Of doel je op GV party 5??? Waar de kosten hoog werden door het parkeergeld XD
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Mjah, Ivo heeft het al gezegd, wtf@al die mensen die twee dagen willen elke keer.

En Dave, vieze uitbuiter. Smokkel je ook vrouwen?:mad:
 

mr_joey132

Smash Ace
Joined
Jul 15, 2006
Messages
745
Location
Ordon Village
Ik ben ook een voorstander van 1 dag. Singles en teams zijn best op 1 dag te doen, het vergt alleen enige discipline en je moet op tijd beginnen. Doe gewoon gelijk een bracket, poules hebben we nu wel vaak genoeg gezien, meestal zijn ze alleen maar een bevestiging van wat we allemaal al wisten.

Als je dan toch 2 dagen moet doen, doe dan singles en teams op 1 dag (zoals Marc al aangaf). Wanneer je teams op de tweede dag doet, krijg je denk ik maar een matig toernooi met een matige opkomst.

Bovendien is een tweedaags toernooi gewoon te duur. Dubbele reiskosten, dubbele zaalhuur: nee, ik loop er niet warm voor. Een tweedaags toernooi is misschien 1, hooguit 2 keer per jaar leuk. En in dat opzicht hebben we de afgelopen tijd al Sotf, TnoT, ZEST en JST5 gehad, met AFC4 in het vooruitzicht.

gelijk een bracket = minder matches per persoon = met een beetje pech meteen uitgeschakeld = minder mensen die meedoen met het 'echte' toernooi (4 toernooi matches voor 10 euro of 4 friendly's gratis?)

De reden dat hij 2 dagen wil doen is omdat singles en teams op 1 dag zo krap wordt volgens mij..

dubbele reiskosten hoeft niet persee als je ergens **** overnachten.

+ natuurlijk dat je veel meer friendlies **** spelen..
Ik ben voor 2 dagen trouwens :)
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
Sommige mensen kiezen lekker slapen, schoon zijn, enz enz boven een paar friendlies XD En als je bang bent dat je niet ver komt moet je maar beter zijn :p.
 

mr_joey132

Smash Ace
Joined
Jul 15, 2006
Messages
745
Location
Ordon Village
-_-

1 avondje iets minder goed slapen heb ik wel over voor een dag smashen... schoon zijn? je **** de ochtend voordat je weg gaat douchen en de avond als je weer thuis komt :)
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
-_-

1 avondje iets minder goed slapen heb ik wel over voor een dag smashen... schoon zijn? je **** de ochtend voordat je weg gaat douchen en de avond als je weer thuis komt :)
Maar like....zeg maar als je 's avonds om 12 uur terugkomt en zo OMFG moe bent, dan heb je meestal het fut niet meer om te douchen, lijkt me. en anders val je in slaap onder je douche en stroomt de douche over en verdrink je en ga je dood enzo

ja
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
Ik douche 's ochtends... Elke dag.. WOW :p

Plus dat ik fecking ijdel ben, en mijn haren eerst wil wassen voordat ik er gel in doe.. En ik niet zonder gel rond ga lopen :p hahaha
 

mr_joey132

Smash Ace
Joined
Jul 15, 2006
Messages
745
Location
Ordon Village
lol ngcxx, maar euhm, daar gaat het niet om, het is mogelijk, dus als hij per see dan schoon wil zijn kan ie gaan douchen. Misschien een wekker op de badkamer neerzetten?


da's jouw probleem dave, misschien kun je vragen of je daar ff mag douchen? :p


edit: yay! post 132 :p
 

rensie nr1

Smash Journeyman
Joined
Aug 31, 2003
Messages
315
Location
hoorn
Het gaat er gewoon om dat een 2 daags toernooi nutteloos is. Teams en singels kunnen makkelijk op 1 dag. En voor 1 of 2x in het jaar kan je dan een heel groot toernooi doen over 2 dagen. Het hoeft niet elke keer. Nu als er een toernooi van 40 man is of nog minder dan word het al over 2 dagen verspreid:S.
 

Exalador

Smash Lord
Joined
Jul 9, 2006
Messages
1,083
Location
Zoetermeer, The Netherlands
lol dave ik heb nieuws voor je: de meeste mensen die housing aanbieden hebben ook een douche thuis ;) je kan je daar toch ook douchen? anyway zoals ik al zei:

ZEST2 gaat dus een 1-daags toernooi worden, bij ZEST3 kijken we wel naar de tijd en vraag voor een 2-daags toernooi. Het schijnt dat april het beste uitkomt als ik het zo lees dus ik zal kijken wat ik dan kan regelen
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom