• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

Zgetto's 'bijna' Monthlies - Utrecht - #7 - zaterdag 21 Maart

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Wat:
1 keer in de maand een toernooi bij mij thuis.


Wanneer:

#7: 21-09-2009



Aanvang vanaf 10.30
Toernooi begint om 12.00
- Singles
- Doubles

Prijzen:

Singles: 5euro
- 1ste: 60%
- 2de: 30%
- 3de: 10%
Doubles: 5euro P.P.
- 1ste: 70%
- 2de: 30%

Waar:
Bij mij thuis in Utrecht duidelijk.

Adres:
- Ferdinand Bolstraat 64
- 3583 AS Utrecht

Hoe je hier moet komen!
- Vanaf Utrecht Centraal neem bus 3 of 4 (bus gaat om de 10 minuten ofzo)
- richting: Burg. Fockema Andrealaan
- Stap uit bij halte diakonesse ziekenhuis (10 tot 15 minuten busreis)
- Steek de weg over, ga recht door en je komt in mijn straat(een snackbar staat op de hoek)
- loop de straat door tot ongeveer het einde en bel aan bij nummer 64
*buskaartje is 1,60 euro (terug ook 1,60)

Regels:


1 vs 1
- 4 stock, 8 minuten
- double elimination
- alles is best of 5, finales zijn best of 7
- geen items
- eerste stage is random
- random stages: Final Destination, Pokemon Stadium en Dreamland 64
- counterpick stages: Battlefield, Yoshi Story, Kongo Jungle 64, Corneria, Rainbow Ride, Mute City en Fountain of Dreams
- de rest is gebanned
- stage banning is toegestaan
- ASP: Verliezer zegt de stage hardop -> winnaar kiest character -> verliezer kiest character
- Dave's Stupid Rule
- geen wobbling!

2 vs 2
- 4 stock, 8 minuten
- alles is best of 5, finales zijn best of 7
- geen items
- team attack aan
- levens stelen toegestaan
- eerste stage is random
- random stages: Final Destination, Pokemon Stadium en Dreamland 64
- counterpick stages: Battlefield, Yoshi Story, Kongo Jungle 64, Corneria en Rainbow Ride
- de rest is gebanned
- stage banning is toegestaan
- ASP: Verliezer zegt de stage hardop -> winnaar kiest character -> verliezer kiest character
- Dave's Stupid Rule

Inschrijvingen:
1.Zgetto---Duidelijk



Cubes:


Results en Vids:
Post #2
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Vids:
Click ---> Monthlie #1 and #2 Video Thread <--- Click

Results:

Monthlie #5 - 16 maart 2008

Singels:
1: Zgetto
2: Remen
3: Adam
4: Biscout
5: Faab
5: Choco
7: Okan
7: Dave
9: Trained Noob
9: Utto
9: Linkje
9: Marc
13: Mccloud
13: Natta
13: JP
13: Happosai
17: Sub
17: DD

Teams:
1: Jackson 2 (Adam/Zgetto)
2: Live jasmin (Marc/Dave)
3: Choco/Faab (Choco/Faab)
4: Remen Noob (Remen/Trained Noob)
5: Capitein Koek (Biscout/Mccloud)
5: DD/Okan (DD/Okan)
7: Team Kankerlijers (JP/Happosai)
7: PC Orly (Utto/Linkje)

Monthlie #4 - 13 januari 2008

Singels:
1:Zgetto
2:Utto
3:Dave
4:Adam
5:Remen
5:Marc
7:Faab
7:Ivo
9:Down A
9:Linkje
9:Jeffz0r
9:JP
13:Exalador
13:Var Parasite
13:Solid
13:Reffie

Teams:
1:Jackson 2 (Adam/Zgetto)
2:Live Jasmin (Dave/Marc)
3:Bassie & Adriaan (Remen/Faab)
4:Sauron the ring barrier (Ivo/Linkje)
5:20 euro telefoon (Exalador/JP)
5:Sam & Max (Utto/Reffie)
7:Team urkels (Solid/t1bz)
7:Jeffz0r/Var Parasite


Monthlie #3 - 4 november 2007

Singels:
1: Adam
2: Zgetto
3: Okan
4: Linkje
5: Dave
5: Trained Noob
7: Utto
7: Down a
9: Ruyker
9: MindTrick
9: Jeffzor
9: Demonic Disaster
13: Fireman.Exe

Teams:
1. Adam/Miguel (Adam & Zgetto)
2. Wie is je papa (Dave & Linkje)
3. Trained Okan (Trained_Noob & Okan)
4. Viri Vestimentis Dominantur (Utto & Jeffz0r)
5. Team multi culti (Demonic Disaster & Cash)
5. Mindman (Mind Trick & FireMan.exe)

Click ---> Singles Braket <--- Click
Click ---> Teams Bracket <--- Click


Monthlie #2 - 23 september 2007

Singels:
1: Amsah
2: Remen
3: Faab
4: Choco
5: Zgetto
5: Marc
7: Ruyker
7: Trained Noob
9: Down A
9: GOAT
9: Utto
9: Linkje
13: UchihaJP
13: Jeffz0r
13: Coen
13: Natta
17: Zane
17: Solid

Teams:
1: Bethesda (Amsah/Natta)
2: Team Manly (Faab/Choco)
3: Team 1.6 (Linkje/GOAT)
4: Live Jasmin (Marc/Remen)
5: PC Noob (Utto/Trained)
5: Zgaytheuuw (Zgetto/Coen)
7: Team Uchiha JIP (Jip/JP)
7: Rukz0r (Jeffz0r/rukker)
9: Team Unknown (Jelle/Jantijn)

Click ---> Singles Braket <--- Click
Click ---> Doubles Bracket <--- Click

Monthlie #1 - 19 augustus 2007

Singels:
1: Amsah
2: Choco
3: Dave
4: Remen
5: A-D
5: Zgetto
7: Marc
7: Linkje
9: Zeta
9: Mccloud
9: Fire
9: GOAT
13: Johnnyboy
13: Utto
13: Ryuker
13: Meth
17: Inf.Rage

Teams:
1: La Vache qui rit (Amsah/Zeta)
2: Emo dwerg (Dave/Choco)
3: Zgetto en een flikker (Zgetto/A-D)
4: Team suck (Utto/Johnny)
5: ADO Den-Haag (Marc/remen)
5: 1.6 (Linkje/GOAT)
7: Vaatwas tablet (Rukker/Meth)
7: Fruit salade (Inf.rage/Mccloud)

Click ---> Teams Bracket <--- Click
Click ---> Singels Bracket <--- Click
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Schrijf dave en linkje maar in :p afz. Linkje

ALL ROUND IS TE STOER

Edit: Post ie op mijn account, maar schrijft ie me niet in...n00b. Ik schrijf me ook in dus, op de reservelijst.
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Zou Jip hier ook niet naar toe willen Zgetto? Ik zou em maar op de lijst zetten, wel zo aardig :p
Aangezien er nog een plekje op de lijst is kan ie er wel op ja =]
Yuuus nu al vol =]

Vergeet niet dat reserves ook nog kans hebben om te komen of anders wel een volgende keer^^
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Had je de edit van 'mijn' eerste post gelezen?

Mijn staat tussen haakjes omdat Steven beide posts gemaakt heeft.

En schrijf Jeffz0r ook in aub.
Nope, had die edit niet gezien.
aangezien die eerder was dan ivo,goat,reffie en rens kom je boven aan de reserve lijst =]
Jeffzor en Rukker ook toegevoegd(de kans wordt nu wel klein jongens =[ )

En nog een mededeling/vraag:
aangezien een maand nog ver weg is wou ik het een week eerder doen(12 aug).
maar dan moet ik eerst van iedereen weten die nu op de lijst staan er geen probleem mee hebben, anders laat ik het gewoon op 19 aug.(de eerder de beter voor mij =])
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
OBJECTION!

De 12e zou kut uitkomen voor me, rond die tijd kom ik net terug van vakantie, de 19e ben ik wel echt weer thuis.

Nog iets, ik ben het niet echt eens met de regels. Aangezien dit toch een soort playground is voor de paar grote toernooien die nog komen, zou ik liever hebben dat we gewoon ASP en stage banning handhaven. Aangezien het maar 16 man is, kunnen we singles best gewoon met zoveel mogelijk sets van best of 5 doen. Ik denk niet dat iemand van deze mensen echt voor low tier komt, dus als het vervalt is het niet zo erg. De neutral en counterpick lijst lijkt me nogal willekeurig gekozen, wat is er mis met de standaard? (FD, DL64, FoD, PS op random, YS, BF, KJ64, MC, RR als counterpicks). In teams kan BF een random worden en vervallen FoD en MC ivm lag. Over wobbling zal ik het dit keer maar niet hebben. Kort gezegd vraag ik je om de ruleset toernooi style te doen. =]
 

A-D

Smash Journeyman
Joined
Oct 2, 2006
Messages
456
Location
Netherlands
Oh Heeeeeeeeeeeeeelllll nooooooooooo... .Marc moet weer aanpassing hebben hoor :p
en okee 19 august it is >_< [ ofnoh zgaytheuw?]
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Oke het blijft dus 19 Augustus^^

en over die regels:
- stage banning heb ik niks op tegen maar aangezien er al zo weinig stages aan staan vond ik het overbodig
- de random stages, ik zie altijd wel iemand die of iets tegen FoD, YS of BF op random hebben dus heb ik het gewoon simpel gedaan en alle 3 niet op random te doen.
- counterpicks, Mute City vind ik een te groot voordeel voor bepaalde Chars(met name peach en jiggs) dus die had ik er af gelaten. maar aan de andere kant als er stage banning is kan ie er best op.
- ASP, dit vind ik persoonlijk best een kut regel eigenlijk. voor mensen die geen meerdere chars spelen kunnen genaaid worden op hun eigen counterpick.(persoonlijk meegemaakt op ROS4)
- verliezer kiest en stage en char vind ik weer een te groot voordeel voor de verliezer dus houdt ik het er tussen in(verliezer kiest of stage of char)
- Best of 5 vanaf het begin heb ik geen probleem mee aangezien we toch meteen al begin bij de top 16
- Dave's Stupid Rule komt er ook bij trouwens(was ik vergeten)

dus in het kort:
- Stage banning komt erbij
- random stages blijft hetzelfde
- counterpicks Mute City kom erbij
- ASP, geen denken aan
- verliezer kiest of stage of char blijft
- Best of 5 vanaf het begin
- Dave Stupid Rule staat aan


Hier blijft het bij voor voorlopig.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Adam: Doe niet n00b. Als we hier iets van willen leren kunnen we beter toernooi rulesets benaderen, anders is het gewoon een smashfest.

- de random stages, ik zie altijd wel iemand die of iets tegen FoD, YS of BF op random hebben dus heb ik het gewoon simpel gedaan en alle 3 niet op random te doen.
En wat is er gebeurd met de mensen die Pokémon Stadium niet balanced vinden? Als het tussen die stages gaat zou ik dan eerder Battlefield in de random zetten.

dus in het kort:
- Stage banning komt erbij
- random stages blijft hetzelfde
- counterpicks Mute City kom erbij
- ASP, geen denken aan
- verliezer kiest of stage of char blijft
- Best of 5 vanaf het begin
- Dave Stupid Rule staat aan[/COLOR]

Hier blijft het bij voor voorlopig.
Ik vind je veranderingen prima, misschien kun je ASP nog op een latere monthly invoeren. Of niet natuurlijk. Ik vind dit al erg positief, fijn dat je er op een redelijke manier op in bent gegaan. =]
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
John je bent een eikel dat je ons niet ingeschreven hebt :p
oh well. gooi me maar op de reservelijst. nu maar hopen dat het drinkwater overal behalve in rotterdam vergiftigd wordt...
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Zgetto woont niet in Rotterdam, hoe gaat ie een toernooi runnen als ie dood/aan de racekak is?
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik ben voor asp aan hoor. Leer maar andere characters spelen als je zo erg gecounterpickt wordt >.> Op de toekomstige toernooien gaat het ook aan dus waarom het nu niet doen. Bias redenen als ik kan geen andere chars geeft alleen maar weer dat de gene die dat wel kan veel veelzijdiger is en dat moet beloond worden IMO.
 

Remen

Smash Apprentice
Joined
Sep 14, 2002
Messages
135
Ik vind ook dat ASP aan moet. In Nederland zijn we nog niet zo goed bekend ermee, daarom is het beter om het uit te proberen op de wat kleinere toernooien, omdat het wel aan zal staan bij de grote toernooien.

ASP geeft mogelijk wat problemen aan mensen die alleen 1 character spelen(al ben ik van mening dat dat een probleem van de speler is en niet van het systeem), maar de huidige ruleset heeft juist te veel voordelen voor mensen die slechts 1 character spelen. Als je nooit van character verandert, heb je een gegarandeerde stage counterpick bij verlies. Als je van character wilt veranderen, heb je kans dat de random erg slecht uitkomt. Zo wordt dus juist diversiteit afgestraft.
Ook dat de winnaar niet van character kan veranderen is een verouderd systeem. Het zorgt er alleen maar voor dat de set statische counterpicks zal krijgen, waardoor de eerste match het belangrijkst wordt.

Om ASP niet aan te nemen alleen maar omdat je er zelf een keer door benadeeld bent is geen goed argument, als host is het de bedoeling dat je een zo eerlijk mogelijke ruleset maakt en niet eentje die het beste voor jezelf uitkomt.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Ik wil opzich wel dat jeffzor komt, hij is de man ;o
Yup, bovendien kan ik de dan met de auto en dan kunnen mccloud, biscuit en inf. rage ook mee aangezien ze best wel in de buurt wonen. Goedkoper voor ons allemaal :p

OBJECTION!

De 12e zou kut uitkomen voor me, rond die tijd kom ik net terug van vakantie, de 19e ben ik wel echt weer thuis.
Same here, ik ben dan ook net terug. Als ik echter toch op de reservelijst blijft, dan boeit et me niet XD

- ASP, dit vind ik persoonlijk best een kut regel eigenlijk. voor mensen die geen meerdere chars spelen kunnen genaaid worden op hun eigen counterpick.(persoonlijk meegemaakt op ROS4)
Zoals Remen al zei, probeer de ruleset zo eerlijk mogelijk te maken, niet naar je eigen voordeel. Anders kan je net zo goed alleen je eigen favoriete stages aanzetten...
- Best of 5 vanaf het begin heb ik geen probleem mee aangezien we toch meteen al begin bij de top 16
Kan, maar dan zal er wel sowieso nooit tijd zijn voor low tier. Kdenk niet dat de meesten dit erg vinden though, het wordt toch nooit meer gespeeld bij echte toernooien.

Als ik trouwens kan komen, kan ik ook wel een cube meenemen.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
ik ben voor ASP.... KAK SHEIKS

ik maak met ganon gewoon geen kans tegen sheiks.
Ik wil het wel duidelijk op een rijtje hebben staan in dat geval, De regels stap voor stap.
 

Zgetto

Smash Ace
Joined
Jun 4, 2006
Messages
906
Location
Utrecht Duidelijk
Ik ben voor asp aan hoor. Leer maar andere characters spelen als je zo erg gecounterpickt wordt >.> Op de toekomstige toernooien gaat het ook aan dus waarom het nu niet doen. Bias redenen als ik kan geen andere chars geeft alleen maar weer dat de gene die dat wel kan veel veelzijdiger is en dat moet beloond worden IMO.

Het mag wel zo zijn dat je beloond wordt als je meerdere chars speelt maar dat wordt je zoiezo al aan het begin van de match en je counterpick als je toch meer keuzes hebt.
Ik zie alleen niet waarom de gene die maar 1 toernooi char speelt benadeelt moet worden op zijn eigen counterpick.


Ik vind ook dat ASP aan moet. In Nederland zijn we nog niet zo goed bekend ermee, daarom is het beter om het uit te proberen op de wat kleinere toernooien, omdat het wel aan zal staan bij de grote toernooien.

ik zie niet zo zeer wat er uit te proberen valt. Je hoeft er geen ervaring mee te hebben ofzo lijkt mij.

Ook dat de winnaar niet van character kan veranderen is een verouderd systeem. Het zorgt er alleen maar voor dat de set statische counterpicks zal krijgen, waardoor de eerste match het belangrijkst wordt.

Dat is wel waar ja maar aangezien we meteen met best of 5 beginnen wordt wie de eerste match wint minder belangrijk

Om ASP niet aan te nemen alleen maar omdat je er zelf een keer door benadeeld bent is geen goed argument, als host is het de bedoeling dat je een zo eerlijk mogelijke ruleset maakt en niet eentje die het beste voor jezelf uitkomt.

Mijn argument was dat de gene die geen meerde toernooi chars speelt teveel wordt benadeelt op zich eigen counterpick, dat ik zelf ik keer werdt benadeelt gaf ik als voorbeeld

confirm biscuit, infinite rage en mij maar, we komen zeker (de 19e toch)? want volgens mij kon inf de 12e niet

Yup het is de 19de^^


Zoals Remen al zei, probeer de ruleset zo eerlijk mogelijk te maken, niet naar je eigen voordeel. Anders kan je net zo goed alleen je eigen favoriete stages aanzetten...

Voor zover ik weet is het nog niet eerder op een nederlands toernooi gebruikt(in iedergeval heb er niks van gemerkt).
En nu opeens is het naar eigen voordeel maken?


Kan, maar dan zal er wel sowieso nooit tijd zijn voor low tier. Kdenk niet dat de meesten dit erg vinden though, het wordt toch nooit meer gespeeld bij echte toernooien.

Yup Singles en Doubles is balangrijker, Low Tier is meer is extra'tje

Als ik trouwens kan komen, kan ik ook wel een cube meenemen.

Je blijft op de reserve lijst voor zover je anders dacht <_<


ik ben voor ASP.... KAK SHEIKS

ik maak met ganon gewoon geen kans tegen sheiks.
Ik wil het wel duidelijk op een rijtje hebben staan in dat geval, De regels stap voor stap.

Ik zie niet zozeer waarom ASP het voorkomt dat je tegen Sheiks moet spelen maar goed
En nog ff voor de duidelijkheid voorde gene die nu al willen inschrijven voor het volgend toernooi:
Je kan je pas daarvoor inschrijven zodra ik de volgende datum bekent maak^^
 
Top Bottom