• Welcome to Smashboards, the world's largest Super Smash Brothers community! Over 250,000 Smash Bros. fans from around the world have come to discuss these great games in over 19 million posts!

    You are currently viewing our boards as a visitor. Click here to sign up right now and start on your path in the Smash community!

Dutch Power Rankings

Status
Not open for further replies.

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
De titel zegt het al, dit zijn de Nederlandse power rankings. Het doel was om een accurate ranking van de vijftien beste Nederlandse smashers te maken, waarbij vooral gekeken werd naar plaatsing in singles en de persoonlijke indrukken die de panel leden hadden. Zodra iemand het niet eens was met de plaatsing van een speler volgde er discussie, de panel leden staan dus allen volledig achter deze lijst. Tot slot zijn de spelers nog opgedeeld in tiers, aangegeven door kleuren. We hopen dat deze lijst de competitie bevordert.

Het panel bestaat uit Dave, Ivo, Marc, Remen en Amsah.

Laatstgenoemde kon bij de discussie van deze eerste rankings helaas niet aanwezig zijn en heeft dus niet meebeslist.

 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
Is het ook de bedoeling dat niet panelists hier hun ongezouten kritiek gaan spammen? Ik ben er in ieder geval klaar voor hoor...

Edit: panelleden is een woord trouwens.

Edit2: Ik vind geel ook mooier.
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Hmmm, kzou Marc en Nnja omwisselen, Faab en Beunhaas boven Johnnyboy zetten, Rens en Utto omwisselen en Zeta boven Crash&Burn en Reffie zetten. Dan zou de lijst dus zo worden:
1 Amsah
2 Remen
3 Dave
4 Ivo
5 Nnja
6 Marc
7 Faab
8 Beunhaas
9 Johnnyboy
10 Utto
11 Rensie
12 Zeta
13 Crash&Burn
14 Reffie
15 Ryuker
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ja, je bent hier vrij om erop te reageren. Houd wel in gedachten dat er goed over de rankings is nagedacht en dat je wel argumenten moet hebben. Of we erop ingaan is aan ons.;)

EDIT: Bedankt Jeffz0r, dat je laat zien hoe het NIET moet. Zonder argumenten is het niks meer dan je mening en zullen we het niet meenemen in toekomstige discussies (nou ja, misschien lachen we er even smakelijk om).
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Het is 1 uur 's nachts en heb nu geen zin uitgebreid te gaan discussiëren, ik liet alleen ff mijn mening zien en wil weten hoe anderen er over denken.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Jeffz0r: Niet huilen. We wilden jou eigenlijk eerst als #1 zetten omdat je iedereen geownd hebt op JST5, maar we realiseerden ons nog net op tijd dat je in het spel zelf nog niet van een deurkruk wint.

NGCXX staat er niet op omdat eigenlijk niemand hem beter achtte dan wie er nu op de lijst staan. Vrij simpel dus.
 

ivootjes(nr18)

Smash Lord
Joined
Jun 17, 2003
Messages
1,345
Location
Holland, Hoorn
Als je naar toernooiresults kijkt is het moeilijk om te zeggen welk van jullie twee het beste is.

Jij bent tweede geworden in duitsland, bent door pouls gekomen op Ros3, en bent hoger geeindigd dan coen op Tnot en Sotf, maar coen is hoger geeindigd op JST5 en Zest.
Het resultaat van jst5 hebben we niet zo zwaar meegewogen omdat jij in een pouls zat met rens en faab, terwijl ngcxx blij mocht zijn dat zeta niet op kwam dagen.

Het panel was het er verder unaniem over eens dat jij toch nog wel een betere smasher bent dan coen, omdat je constant altijd een goede indruk hebt achtergelaten.

Hoop dat dit een beetje goed antwoord is op je vraag
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
2 bad dat ik en coen er niet op staan good **** voor yoeri though

ff over johnnyboy ik denk dat die deze ladder wel gaat beklimmen hoor :s hij speelde ziek de 27e tegen ivo.....

ok nu mijn kritiek punt.

Zeta staat op de lijst........
naar welke toernooien is zeta de laatste tijd heen geweest ?
zest........ en JST5 ik weet niet hoe die het op JST5 deed maar op zest iig niet goed.
ik heb het gevoel dat dat een plaats is voor ngcxx en niet voor zeta. Coen probeert op elk toernooi te komen speelt elk toernooi best goed. het zelfde geld voor bf die zet ook redelijke prestaties neer en komt op elk toernooi.

no offence zeta zo denk ik er gewoon over.

jullie hebben waarschijnlijk wel een reden voor zeta en die zou ik graag willen horen ^^
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
joeri verdient het om hoger dan mij te staan.

en good **** @ johnnyboy :p eindelijk kan ie niet meer zeuren dat ie toch geen top 10 is

JST was wel een beetje geluk ja. maar ja, er valt waarschijnlijk niet zoveel te zeggen over hoe ik het tegen zeta zou doen......
 

Jeffz0r

Smash Champion
Joined
Jan 20, 2005
Messages
2,702
Location
the Netherlands
Jeffz0r: Niet huilen. We wilden jou eigenlijk eerst als #1 zetten omdat je iedereen geownd hebt op JST5, maar we realiseerden ons nog net op tijd dat je in het spel zelf nog niet van een deurkruk wint.
Marc je bent niet meer grappig hoor. Als je niks te zeggen hebt, zeg dan niks >_>
Ik heb net zoveel recht om mijn mening te geven als ieder ander, dan moet je nie gaan zeiken omdat ik er geen argumenten bij had gezet.
 

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
Joined
Feb 1, 2005
Messages
2,867
Location
Amsterdam, Holland
Zeta staat op de lijst........
naar welke toernooien is zeta de laatste tijd heen geweest ?
zest........ en JST5 ik weet niet hoe die het op JST5 deed maar op zest iig niet goed.
ik heb het gevoel dat dat een plaats is voor ngcxx en niet voor zeta. Coen probeert op elk toernooi te komen speelt elk toernooi best goed. het zelfde geld voor bf die zet ook redelijke prestaties neer en komt op elk toernooi.

no offence zeta zo denk ik er gewoon over.

jullie hebben waarschijnlijk wel een reden voor zeta en die zou ik graag willen horen ^^
Jst Teams - 3e
Teams zegt natuurlijk minder over je individuele skills dan Singles, maar als NGCXX met c0mp zou teamen denk ik niet dat ze 3e geworden waren.

Wonnen en plaatste hoger dan:
Dave (Ja, de zelfde Dave die Ek naar Sheik laat switchen) & Marc (die bijna wonnen van Ek & Helios @ RoS3)
Aldwyn & Chor
Svampen & Sparken (Die faab & nnja verslagen hebben)

Zest - 17e
Hij speelde extreem slecht, slechter dan iedereen van em verwachte.


Gelijk met:
Linkje

Sotf - Zeta 9e,
Boven:
C&B
Savior
NGCXX
BF
Beunhaas
Johnny

Van wat ik heb gezien aan friendlies en toernooi matches.
Zeta doet het beter tegen Remen, Dave, Marc, Nnja en ik dan Ngcxx of jij dat zou doen.

Dit zijn de laatste paar toernooitjes waar hij naar toe is geweest.
Zoals je ziet was alleen Zest echt slecht, om nou te zeggen dat hij nu ineens niet meer in de top 15 zit...

*edit*
Ah en daarvoor was volgensmij XTC3 toch?

XTC3 - 13e
Gelijk met:
JD
Ninja

Boven:
GOAT
Faab
Utto
Ngcxx
Ryuker
Johnnyboy
C&B
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Marc je bent niet meer grappig hoor. Als je niks te zeggen hebt, zeg dan niks >_>
Ik heb net zoveel recht om mijn mening te geven als ieder ander, dan moet je nie gaan zeiken omdat ik er geen argumenten bij had gezet.
Het punt is dat we er echt niks aan hebben als iedereen zomaar z'n eigen lijstje gaat posten. Ik reageerde wat hard om dat te voorkomen (en durf nog eens te beweren dat ik niet grappig ben =p).

Amsah heeft het punt van Zeta voldoende toegelicht imo.

Ivo staat boven nnja omdat hij consequent beter presteert, ook tegen bijvoorbeeld Dave en mij. Ook onderling heeft hij de laatste keer gewonnen.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Maar als je naar tourney results kijkt en zeker recente dan scoort Nnja hoger.
Deze lijst is op volgorde van oudst naar nieuwst:

xtc 3
9 Ivo
13 Nnja

A'dam toernooi
4. Ivo
5. Nnja

Sotf
4 Ivo
5 NNJA

Ushost
5th: Nnja
7th: Ivo

Tnot
3 Nnja
4 Ivootjes

Zest
4: Ivo
5: NNja

Jst 5
9: Nnja
17: Ivootjes

Ivo zou 4-3 winnen als je het zo bekijkt maar recent is dat anders en dan scoort Nnja vaker hoger. Vooral jst 5 geeft volgens mij de doorslag. Waar het verschil veel groter is. Dus hoe komt Ivo dan hoger dan Nnja als je naar deze resultaten kijkt?
Ik zou zeggen dat het close is als je zo kijkt btw maar ik zou nie zeggen dat ivo consequent beter presteert als je hier naar kijkt.

*Edit: Daarbij komt dat de laatste 4 toernooien zwaarder moeten tellen IMO want die zijn recenter en dat spant nog wel over een half jaar.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ivo heeft Dave verslagen in Hengelo en met een andere bracket had hij op JST5 ook beter gepresteerd dan 17e. Ook doet hij het over het meestal erg goed op die Gamevillage ****. Verder is het verschil minimaal en doet hij het over het algemeen ook goed in teams en crews (niet echt een factor, maar net als bij Zeta speelt het wel mee).

Waarschijnlijk zal Ivo later zelf nog wel wat uitwijden hierover.
 

Linkje

Smash Lord
Joined
Feb 2, 2004
Messages
1,305
Location
Almere-Netherlands
@ amsah thnks

maar meer mensen spelen op sommige toernooien echt bagger.
zoals op ZEST begon ik pas g-dorf te spelen.
dat ging echt slecht in het begin. ik ben in de toernooien daarna omhoog geklommen.
maar in die toernooien na zest is zeta alleen op JST5 geweest. in die tijd zijn andere mensen wel naar toernooien geweest en hebben zich hoog geplaatst zoals NGCXX en bioflappie.spam.
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op die lijst hoor want ik ging niet door bij JST5 maar alsnog vind ik dat ngcxx of bf eerder op die lijst hoort als Zeta (op dit moment) .

nu houd ik mijn bek en bemoei ik me er niet meer mee.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik denk nie dat je crews en teams als voorbeeld moet gebruiken though want Nnja presteert beter op die vlakken ( 22 stockte een crew ofzo en doet het altijd goed in crews * op ros 3 na ;)) en in teams zijn hij en faab een opkomende macht die nog wel zeta en Amsah in de losers bracket wisten te schoppen. Dus als teams en crews meespeelt dan moet je die resultaten van Nnja ook hierin meenemen en daaring presteert ie gewoon beter.
 

Utto

Commander Keen
BRoomer
Joined
Feb 17, 2003
Messages
612
Location
The Netherlands
1. Verander die kleur van 10 t/m 15, ik kan het nu nauwelijks lezen.

2. Naar mijn mening staat Marc te hoog. Zoals je zelf al aangaf op JST5 speel je nauwelijks meer en ik heb ook niet de indruk dat je nog heel erg veel zin hebt om daar veel aan te doen. In potentie ben je een goede speler (die vijfde plek wel waard), maar ik denk dat niet dat je op dit moment van Nnja, Johnny, Faab of Beunhaas zou kunnen winnen. Tenzij je enorm goefend hebt sinds JST5, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen, denk ik dat je gebrek aan oefening de laatste tijd wel duidelijk terug te zien is in je spel. Ik ken het probleem zelf ook, je speelt al zo lang dat je niet echt meer vooruit gaat. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Johnny, die de laatste tijd echt ziek goed speelt (diegene die hem op GV Party 5 zagen, weten waar ik het over heb). Nou zou ik je prestaties niet alleen op de results van JST5 willen baseren, maar het laatste toernooi waaraan je daarvoor meedeed was Sotf, wat naar mijn mening niet meer echt representatief is als je kijkt naar hoe goed bijvoorbeeld Johnny sinds die tijd geworden is. Lang verhaal kort, ik zou je tussen Beunhaas en Rensie zetten.

3. Ik vind dat ik boven Rens hoor. Ik denk niet dat er iemand is die Rens wel kan verslaan maar ik niet (behalve toevallig een keer die Fox van Remen of Helios), en de laatste keer dat ik tegen Rens uitkwam heb ik hem vrij overtuigend verslagen (Ushost 2, al wel een tijdje geleden, maar het was vrij duidelijk). Rens is nou eenmaal niet sterk in Peach ditto's. Daarnaast kan Rens alleen Peach spelen, terwijl ik nagenoeg elke top en high tier kan spelen en dat in afgelopen toernooien ook regelmatig gedaan heb (met vaak dezelfde of betere resultaten dan Rens). Tot slot misschien nog een klein puntje, over het algemeen gezien haal ik veel betere resultaten in teams, kijk bijvoorbeeld naar de wedstrijden van mij en Linkje tegen Ivo en Rens, die wij bijna wonnen.

4. Ik vind dat Amsah gelijk heeft over Zeta, maar hij zou eens wat meer naar toernooien moeten komen, want alleen op teams in JST5 kan je natuurlijk niets baseren (sowieso is teams iets totaal anders dan singles, kijk maar naar Reffie).

5. Daarnaast twijfel ik engiszins over de plaatsing van C&B in de lijst. Ik ken zijn spel niet echt goed en heb misschien niet zo'n goede indruk van hem, maar ik heb het idee dat de toevalstreffer die hij tegen Faab had op JST5 hem nu wel heel veel credit oplevert. Ik denk eigenlijk dat hij niet van Reffie zou kunnen winnen.

6. Ik vind dat Linkje op de lijst moet. Sinds hij is overgestapt op Ganondorf speelt hij een stuk beter. Ik denk dat hij kan winnen van C&B en Ryuker (van die laatste heeft hij twee maanden geleden ook daadwerkelijk gewonnen op dat kleine toernooi in Hengelo). Hij speelde vet goed tegen mij en Johnny op het GV toernooi van twee weken geleden (won beide bijna). Hij ownt nu gewoon, en ik vind dat zijn vooruitgang een plaats op de lijst verdient.

Mijn lijst zou, aan de hand hiervan, dus zo zijn:

1. Amsah
2. Remen
3. Dave
4. Ivo
5. Nnja
6. Johnnyboy
7. Faab
8. Beunhaas
9. Marc
10. Utto
11. Rens
12. Reffie
13. Zeta
14. Linkje
15. Crash & Burn

Moet echter wel zeggen dat vanaf nummer 12 ik niet echt zeker ben van m'n zaak, die laatste paar plaatsen blijven denk ik voor iedereen lastig in te schatten.
 

Kirby Squad

Smash Lord
Joined
Nov 9, 2003
Messages
1,586
Location
Almere-Netherlands
Wat Linkje betreft had het niet veel gescheeld of hij had er ipv Ryuker opgestaan. Dit met name omdat hij zo'n vooruitgang heeft geboekt. Maar hij speelt erg onconsequent, en heeft nog geen echt goede prestaties op zijn naam staan. Als hij echter zo doorgaat zoals hij nu speelt, maakt hij een goede kans erop te komen.

Zelfde geldt voor Johnny. Hij is erg goed en heeft zo zijn momenten, maar op toernooien lijkt hij vaak niet helemaal tot zijn recht te komen. Hij heeft ook erg vaak moeilijke tegenstanders in de brackets waardoor hij niet altijd zo hoog eindigt als dat hij verdient. Maar als hij dat wel begint te doen stijgt hij zo.

Wat Marc betreft. Marc heeft de laatste paar toernooien idd laten voorbij gaan, maar dat was niet omdat hij geen zin meer heeft om te komen. Marc is nog steeds een erg goede speler. Hij is erg vaak erg hoog geeindigd (ik krijg die klote puntjes niet op de e :p) en speelt erg consequent. Hij heeft voor zover ik bekend ben de matches van Ninja gewonnen. Voor zover de results van JST5 moet je aan Marc vragen hoe dat kwam.. Ik weet ook niet van wie hij daar allemaal verloren heeft. Maar Marc heeft nog steeds wel zijn kwaliteiten om zo hoog te staan.. En de lijst is niet permanent.. Om de zoveel tijd en na grote toernooien wordt hij up to date gemaakt dus wie weet waar iedereen dan staat.

C&B was een moeilijk onderwerp. Hij is nooit echt aanwezig. Hij is er wel maar hij blijft een underdog. Maar als je naar zijn results kijkt, eindigt hij vaak wel hoog. Hoger dan sommige goede spelers. Het is niet gebasseerd op JST5, maar zijn ranking meer op Zest en Sotf. Verdere info over C&B weet ik ook niet :p Hij is voor mij ook een beetje onbekend terrein.
 

bornfidelity.com

Smash Master
Joined
May 27, 2005
Messages
3,537
Location
Dutchland. ^^
Goed. Ik had gehoopt op een top 20 :p maarja ik heb mijn BF thread al dus misschien is dat teveel gevraagd.

Het is leuk dat we nu rankings hebben, maar een paar kleine puntjes van kritiek zijn er wel.

Allereerst zou Nnja in ieder geval boven Marc en misschien ook boven Ivo moeten staan. Voor zover ik het weet heeft Nnja zich vaak genoeg bewezen. Joeri heeft het Ivo-punt al uitgelegd, en ik vind dat Marc sowieso te hoog staat omdat ik geen enkel indrukwekkend resultaat op zijn naam heb zien staan de afgelopen paar maanden.

Crash/Burn staat inderdaad bijzonder hoog. Misschien verdient hij het, maar de enige twee keren dat ik hem tegen ben gekomen in toernooien gingen we gelijk op (sotf, 2-1 gewonnen, tnot, 2-1 verloren). Hij zou onder Ryuker moeten staan, maar Ryuker moet ook hoger staan, want dat weten jullie nog niet maar hij is een stuk beter geworden :p. En misschien, als Vincent dan toch ergens onderaan staat, kan je hem gelijk vervangen voor Coen/NGCX want die is ook een stuk beter dan de meesten doorhebben. Hij is in ieder geval beter dan mij hoewel hij beweert van niet.
Komt nog bij dat Linkje ook meer recht heeft op een top 15 plaats dan mij omdat ik eigenlijk alleen maar bagger gepresteerd heb de laatste tijd met een 7e plaats in Duitsland als dieptepunt. Waar ik koorts en geen slaap de schuld aan geef maar no johns. :p

Hmm. Feedback vraagteken? :p
 

Coen

BRoomer
BRoomer
Joined
Jun 7, 2005
Messages
2,221
Location
Netherlands
Wat mensen niet weten is dat ik het nog wel aardig doe tegen sommige van de top 15.

Ik heb ooit Utto verslagen, op GV party 4 dacht ik ofzo, was een leuke 3-1 overwinning. Heb de laatste 4 keer dat ik tegen Joeri heb gespeeld in een toernooi hem 3 keer verslagen, maar wel de laatste keer verloren (ATM 1.3 , ik versloeg hem en hij versloeg mij). Op diezelfde GV party speelde ik 2-3 tegen Dave's Doc. Ik heb ook Ivo 2-0 verslagen op sotf, maar ik wil best geloven dat daar nog wel wat geluk aan te pas kwam. Laatste keer op JST tegen Rens ging redelijk (vraag hem zelf over die eerste match, dat was gewoon echt gare bullscheit). Elke keer behalve XTC dat ik tegen Nnja kwam heb ik minstens 1 match tegen hem gewonnen in de set (ZEST en ATM 1,3). Tja, tegen Linkje heb ik helaas nog nooit verloren in een toernooi match.
Laatste keer tegen Faab won ik ook nog een match, was ie volgens mij redelijk verbaasd over (ATM 1,3).


Beslis zelf maar wat je met de informatie doet, het maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Gewoon een beetje verrijking van kennis uit mijn o zo interessante leven als smasher op deze aardbol.

Linkje ownt de ****.

Faab haat me (hoop ik nog steeds).

Ryuker is een hoer.

BF >>>>>> me. Ik zou niet weten waarom niet. Tegelijkertijd ik >>>>>> BF though. Zo komen jullie er lekker nooit achter wie nou beter is.

Oja, en Johnny is veeeeeeeeeeeeeeel te goed.

EDIT: Nice rankings Dave.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Ik hoop weer wat dingen voldoende te kunnen beantwoorden, zeg het gerust als we iets overslaan. Ik neem aan dat ik door op Utto's post in te gaan de vragen van wel meer mensen beantwoord.

1. Verander die kleur van 10 t/m 15, ik kan het nu nauwelijks lezen.
Ik had eerst andere kleuren, maar die vond Amsah niet mooi. =[ Dave heeft er nu iets moois van gemaakt.

2. Naar mijn mening staat Marc te hoog. ... Lang verhaal kort, ik zou je tussen Beunhaas en Rensie zetten.
Het is jammer dat ik niet bij ZEST kon zijn en dat SotF m'n laatste echte toernooi was. Ik kan over JST5 zeggen dat ik een paar slechte match ups gehad heb en er niet lekker in zat. Verder heb ik nog een ****load aan johns ivm het toernooi zelf, maar ik heb er niet echt veel zin in om mezelf te verdedigen. Verder baseer je veel op enkele toernooien (hoewel ze wel recent zijn). Wat geen zin meer hebben betreft... Ik heb geen zin meer in slecht georganiseerde toernooien van twee dagen. Ik speel bij vlagen nog best veel en als er een leuk toernooi aan komt wil ik daar zeker wel weer voor oefenen. Wat me meteen bij het punt brengt dat het jammer is dat er in maart, vlak achter elkaar, twee toernooien zijn met erg ongebruikelijke rulesets.

3. Ik vind dat ik boven Rens hoor. Ik denk niet dat er iemand is die Rens wel kan verslaan maar ik niet (behalve toevallig een keer die Fox van Remen of Helios), en de laatste keer dat ik tegen Rens uitkwam heb ik hem vrij overtuigend verslagen (Ushost 2, al wel een tijdje geleden, maar het was vrij duidelijk). Rens is nou eenmaal niet sterk in Peach ditto's. Daarnaast kan Rens alleen Peach spelen, terwijl ik nagenoeg elke top en high tier kan spelen en dat in afgelopen toernooien ook regelmatig gedaan heb (met vaak dezelfde of betere resultaten dan Rens). Tot slot misschien nog een klein puntje, over het algemeen gezien haal ik veel betere resultaten in teams, kijk bijvoorbeeld naar de wedstrijden van mij en Linkje tegen Ivo en Rens, die wij bijna wonnen.
Hier is wel wat discussie over geweest. Rens is een solide Peach, die wel erg leidt onder bepaalde zwaktes (Sheik vooral). Ook Peach ditto's zijn niet echt zijn ding. Daarentegen doet hij het wel weer redelijk tegen Marth en sloopt hij Fox. Iedereen heeft z'n sterke en zwakke match ups, ook hij. Verder is meer characters kunnen spelen niet echt een criterium. We zullen er de volgende keer wel kritisch naar kijken. Dit geldt overigens voor alle punten die hier nu aangedragen worden... ze zullen de huidige ranking niet veranderen, maar worden wel meegenomen naar de volgende keer (over een paar maanden waarschijnlijk).

4. Ik vind dat Amsah gelijk heeft over Zeta, maar hij zou eens wat meer naar toernooien moeten komen, want alleen op teams in JST5 kan je natuurlijk niets baseren (sowieso is teams iets totaal anders dan singles, kijk maar naar Reffie).
Mjah, Zeta staat ook om zijn inactiviteit misschien wat lager dan hij zou kunnen staan. Reffie is het overigens ook behoorlijk aangerekend, dus we zijn wel consequent geweest.

5. Daarnaast twijfel ik engiszins over de plaatsing van C&B in de lijst. Ik ken zijn spel niet echt goed en heb misschien niet zo'n goede indruk van hem, maar ik heb het idee dat de toevalstreffer die hij tegen Faab had op JST5 hem nu wel heel veel credit oplevert. Ik denk eigenlijk dat hij niet van Reffie zou kunnen winnen.
Hij heeft al van Reffie gewonnen.

6. Ik vind dat Linkje op de lijst moet. Sinds hij is overgestapt op Ganondorf speelt hij een stuk beter. Ik denk dat hij kan winnen van C&B en Ryuker (van die laatste heeft hij twee maanden geleden ook daadwerkelijk gewonnen op dat kleine toernooi in Hengelo). Hij speelde vet goed tegen mij en Johnny op het GV toernooi van twee weken geleden (won beide bijna). Hij ownt nu gewoon, en ik vind dat zijn vooruitgang een plaats op de lijst verdient.
Tja, z'n vooruitgang is nog te pril voor deze lijst. Als hij laat zien dat ie consequent is, zal dat hem bij de volgende lijst zeker punten opleveren.

NGCXX: Vrij cynisch voor zo'n jong iemand. Waar zou je jezelf zien? Wij kwamen allemaal uit op Ryuker als hekkensluiter, wat maakt je beter dan hem? Je hebt wel goede dingen gedaan, maar ten eerste kunnen we niet elk detail van elke match weten en ten tweede gelden dat soort dingen voor wel meer smashers. Hoe groot we de lijst ook maken binnen reële grenzen, er zal altijd wel net iemand buiten de boot vallen. Deze lijst is ook bedoeld als aansporing, ik weet haast wel zeker dat de volgende anders zal zijn dan deze.

En nog een algemeen statement: Wij zijn ook maar mensen (behalve Ivo) en hebben wel ons best gedaan voor deze lijst. Omdat bepaalde gevallen erg close zijn, zijn er veel argumenten voor en tegen, maar er moet toch een keuze gemaakt worden. In sommige gevallen moet je dus toch maar op het oordeel van vier imo capabele panel leden vertrouwen, die er waarschijnlijk langer over nagedacht hebben dan iedereen die hier nu erop reageert. Jullie zijn verder uiteraard vrij met kritiek en vragen te blijven komen, maar dit moest wel even duidelijk gemaakt worden.
 

Helios

BRoomer
BRoomer
Joined
Jul 12, 2004
Messages
4,090
Location
Gothenburg, Sweden
*browses thread*

O_______O

*dies*

So, is this thread based on who's got the most butt-buddies in the panel or what? XD
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
1. It says DUTCH power rankings, so it's none of your business.
2. And no, people like Reffie and Linkje would have gotten MUCH higher if that were the case (Linkje isn't even in).
 

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
Joined
Feb 1, 2005
Messages
2,867
Location
Amsterdam, Holland
Actually, it is his business.
Dutch rankings will have effect on the european one (and will most likely be on the panel), if he disagrees he's as free to share his oppinion just like anyone else who enters this thread.
The list is about dutchies, but not for dutchies only.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
But the discussion is in Dutch, he hasn't seen most of the tournaments and if a Dutchie would say stupid stuff like him it would get deleted as well. You as a moderator should know that better than anyone.
 

Helios

BRoomer
BRoomer
Joined
Jul 12, 2004
Messages
4,090
Location
Gothenburg, Sweden
Well, for one, I thought these rankings were supposed to be based on recent events, and updated in intervals of a few months. In other words, they're supposed to reflect the current skill, rather than past accomplishments of the players.

I mean, I could very well be wrong, but I'm really curious on this one ;)
 

Nihonjin

Striving 4 Perfection
BRoomer
Joined
Feb 1, 2005
Messages
2,867
Location
Amsterdam, Holland
Sure the discussion is in dutch, but seeing as Helios doesn't speak dutch (as good as we do) we'll have to settle for english when talking to or about him. (I'm sure we're all fully capable of doing so)
Besides we all know Helios has seen enough dutch tournaments to be able to give his oppinion, he's seen more than Zeta & C&B combined for crying out loud.

Marc ik heb ergere dingen van jou door de vingers gezien....
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
En nog een algemeen statement: Wij zijn ook maar mensen (behalve Ivo) en hebben wel ons best gedaan voor deze lijst. Omdat bepaalde gevallen erg close zijn, zijn er veel argumenten voor en tegen, maar er moet toch een keuze gemaakt worden. In sommige gevallen moet je dus toch maar op het oordeel van vier imo capabele panel leden vertrouwen, die er waarschijnlijk langer over nagedacht hebben dan iedereen die hier nu erop reageert. Jullie zijn verder uiteraard vrij met kritiek en vragen te blijven komen, maar dit moest wel even duidelijk gemaakt worden.
Ik waardeer ook de inzet hiervoor maar ik ga wel vragen blijven stellen over punten die me opvallen of waar ik meer info over wil hebben. Dat betekend niet gelijk dat ik daarmee jullie niet vertrouw als panel leden ofzo. Ik wil hier zo objectief mogelijk mee omgaan ^^.

Ik mis trouwens in je post een reply op mijn post over teams en crews die zo het lijkt ivo net boven de drempel die Nnja heet getild hebben. Ik denk dat we daarvoor wat meer moeten gaan vaststellen dat recente toernooien zwaarder wegen want ik denk dat de conclusie dan anders was geweest.
 

Marc

Relic of the Past
BRoomer
Joined
Sep 14, 2002
Messages
16,284
Location
The Netherlands
Well, for one, I thought these rankings were supposed to be based on recent events, and updated in intervals of a few months. In other words, they're supposed to reflect the current skill, rather than past accomplishments of the players.

I mean, I could very well be wrong, but I'm really curious on this one
The problem is not everyone was at the most recent tournaments, and JST5 only provided useful information on people like Beunhaas. That combined with the fact this is the very first list, I am really hoping a few good tournaments will pop up in the next few months that are of more use to us. Also, even though the new list will be based on like 2/3 months, this one doesn't cross that line very far (especially if you don't count the inactive summer months).

Btw, I appreciate this tone much more.

Amsah: Dreigen verandert niet dat hij inhoudelijk minder recht van spreken heeft dan bijna elke Dutchie die vaak naar toernooien gaat. En die eerste post van hem zou ik persoonlijk al lang verwijderd hebben. Fijn dat je m'n opmerkingen altijd intact laat though. <3

Ryuker: Maak je geen zorgen, je toont genoeg respect en je mag uiteraard vragen stellen. Niemand van ons heeft enig bezwaar tegen kritiek als het zo gebracht wordt. =]

Het is waar dat er op sommige fronten nog strakke richtlijnen (deels) ontbreken. Erg ownen of falen in teams of crews blijft hangen, terwijl een hoop andere prestaties op die gebieden misschien niet helemaal consequent doorgevoerd zijn in de rankings. Dit is iets waar we ons zeker nog mee bezig zullen houden, maar zoals ik eerder al zei hoop ik op wat meer duidelijkheid in de komende maanden. We moeten ook nog uitwerken of en hoe er in geval van twijfel naar zaken buiten singles gekeken moet worden. Aan de ene kant geeft het een meer op statistieken gebaseerde uitslag, aan de andere kant is deze lijst wel bedoeld voor singles en daar zijn we deze keer over het algemeen ook wel vanuit gegaan (anders had bijv. Reffie wel hoger gestaan). Dat leidt dus wel tot gevallen waar misschien niet iedereen het mee eens is. Echter, er zal nooit een lijst komen waar iedereen het 100% mee eens is.

En nu ga ik Zelda spelen op de Wii, morgenavond ben ik er weer om al jullie brandende vragen te beantwoorden. Of in ieder geval een aantal.
 

Ryuker

Smash Lord
Joined
Sep 16, 2003
Messages
1,520
Location
The Hague , Netherlands
Ik vind zelf dat deze lijst echt alleen over singles moet gaan want als je teams er bij stopt gaat er nog al wat schommelen. Je kan beter aparte lijsten doen ( maar omdat er altijd zoveel veranderingen in de teams zitten is dat bijna niet mogelijk) dan dat je teams er in mee gaat wegen. Singles vereist een andere aanpak dan in teams en dus denk ik niet dat deze lijst enigzins op teams gebaseerd moet zijn.
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom